Gå til innhold

Fjerne silikonimplantater

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å fjerne silikonproteser koster kanskje 20k, men når man har dannet så mye arrvev at de må åpne brystet for å få ut kapseldannelsen koster det mer. Finnes ikke private senter her, så må reise langt. Jeg ble forespeilet at denne typen implantater kunne være livsvarige, altså at de aldri måtte byttes. Klinikken jeg ble operert på er lagt ned, så ingen hjelp å hente der. Det er ingen kosmetisk operasjon jeg ber om, men livsnødvendig helsehjelp for å bli kvitt smerter.

Har ingen verdier, og får ikke lån.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, Kamomolla skrev:

Å fjerne silikonproteser koster kanskje 20k, men når man har dannet så mye arrvev at de må åpne brystet for å få ut kapseldannelsen koster det mer. Finnes ikke private senter her, så må reise langt. Jeg ble forespeilet at denne typen implantater kunne være livsvarige, altså at de aldri måtte byttes. Klinikken jeg ble operert på er lagt ned, så ingen hjelp å hente der. Det er ingen kosmetisk operasjon jeg ber om, men livsnødvendig helsehjelp for å bli kvitt smerter.

Har ingen verdier, og får ikke lån.

Men finner du ikke kirurgen noe sted heller?

Anonymkode: fc101...746

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men finner du ikke kirurgen noe sted heller?

Anonymkode: fc101...746

Er kirurgen personlig ansvarlig resten av sitt liv? 

• 6 måneder senere...
Skrevet
På 18.6.2017 den 23.07, AnonymBruker skrev:

Iflg nettsiden til Aleris koster det 19600 kr å fjerne proteser, 15000 hos Volvat. Dette er relativt små summer som du greit kan låne oenger til og ha på avbetaling. Selvfølgelig skal ikke det offentlige belastes med dine forfengelighetskomplikasjoner. Folk står årevis i kø for å få hjelp etter brystkreftkirurgi, ig så mener du dine selvpåførte problemer skal prioriteres? Nei lån penger og avtal time, det kan sikkert gjøres nesten på dagen hos Volvat/Aleris. 

Anonymkode: 3df5b...4be

De som røyker og får diverse plager pga av dette får legehjelpen dekket. Samme med alkohol-relaterte skader, de som skader seg pga ekstrem-sport osv. Tror du skal jekke ned et par hakk og ikke påstå noe du ikke vet noe om. Det er godt mulig hun kan få hjelp av det offentlige, men det kommer sikkert an på hva slags komplikasjoner det er snakk om.

Skrevet
På 18.6.2017 den 20.45, Biloba skrev:

Hun er faktisk et menneske og trolig en skattebetaler selv om du misliker folk som gjør kosmetiske operasjoner.

Hvor står det at leger ikke skal hjelpe folk med daglige sterke smerter? Tenker du at hun bør bli pilleavhengig eller ufør? Det er ikke som at hun ønsker et kosmetisk inngrep.

Hun har ikke forskjøvet ventetiden til en pasient. Alle har rett til å få helsen sin vurdert hos fastlege. Fastlege har valgt å henvise henne videre, og spesialisten har valgt å tilby henne time. Han kunne ha avvist henvisningen.

Jeg vet om en som fikk et stort blodtap etter en bukplastikk, og ble innlagt ved sitt lokalsykehus hjemme. Etter din logikk skulle de sendt henne til bensinstasjon for å kjøpe Paracet, og så hjem for å se om blødningen ville stanse eller hun blødde ihjel... Ikke vet jeg om hun tilfredsstilte kravene for offentlig bukplastikk, men gikk privat fordi det offentlige har flere års ventetid, eller om hun opererte bagatellmessige forandringer, men fint at hun fikk reddet livet uansett, synes nå jeg.

Du har en fortolkning og noen uttalelser som er langt hinsides det jeg har gitt uttrykk for i det siterte innlegget. 

Bedre blir det ikke av at du heller ikke ser ut til å vite noe som helst om helsejuss og hvordan politikerne har besluttet at forholdene mellom privat helsehjelp og offentlig helsehjelp skal fungere i praksis. 

At ts også er et menneske er da noe de fleste av oss forstår? 

Å blande inn forholdet mellom en akutt situasjon, slik du gjør i siste avsnitt, og sammenligne dette med en ubehagelig men ikke medisinsk akutt situasjon gjør ikke tingene bedre. Ingen lege eller helseinstitusjon kan eller skal nekte en akuttsyk pasient helsehjelp når det motsatte kan medføre alvorlig sykdom eller død, det er en del av legeeden. 

Anonymkode: 5b6be...c0a

• Liker 1
Gjest MissLoco
Skrevet

Jeg fjernet mine ti år gamle implantater ( silikon over muskel ) på Ibsen sykehuset i Porsgrunn i november. Fikk operasjon to uker etter konsultasjon. Betalte 20.000. Er veldig fornøyd for at jeg fikk dem fjernet og savner dem ikke et sekund! 

Bare å skrive til meg hvis du lurer på noe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...