Gå til innhold

Husker dere barndommen deres ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg husker skremmende lite. Fra 0 til 16-17ish husker jeg nesten ingenting, det føles noen ganger helt sykt ut. Kan enkelte ganger, hvis noen snakker veldig detaljert om noen hendelser, huske dem, men selv av å se bilder og slikt så husker jeg det ikke. Er 26 år.

Her er det nok også på grunn av traume. Ble fysisk og psykisk mishandlet gjennom barndommen, og bodde med to voksne som seg imellom var verdens verste forbilder, med ekstremt mye og høylytte krangler, voldelig oppførsel mot hverandre, alkoholmisbruk osv. 

Anonymkode: e6ac8...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg husker mye, selv fra da jeg var 2-3 år. 

Å dra til psykolog kan nok være lurt hvis du sliter med ting i dag som kan komme av at du vokste opp med krig. Bare være litt obs på hvem du drar til. Dette med fortrengte minner har vært et stort og kontroversielt tema innen psykologi de siste tiårene. På 90-tallet var det mye fokus på å grave fram fortrengte minner og det førte blant annet til skandalen med Thomas Quick. Man vet i dag at det er lett å konstruere falske minner, som kan gi unødvendige traumer. Selv om de fleste psykologer oppdaterer seg og er villige til å godta at de har tatt feil er det også noen som ikke er det, dessverre. 

(Jeg er bare interessert i psykologi på hobbybasis. Hvis det er noen ekte psykologer her kan dere godt rette på meg eller komme med utfyllende info!) 

Anonymkode: 33ad5...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg husker veldig mye når folk gir eksempler på hva jeg skal snakke om, selv om jeg har mange traumer. 

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite, prøver å ikke tenke på det. Hadde en vanskelig barndom. :(

Anonymkode: 7e501...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker noen få ting fra jeg var 3 år.   Men fra 7 års alder husker jeg mye.  Mest av alt husker jeg hvor sjalu jeg var på jentene som fikk bruke kjole.

Anonymkode: bd0db...cec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ingen fine samtaler med mine foreldre, merkelig no, bare at mamma spesielt stirret på tv, og gikk med ryggen til meg. Ble liksom ikke sett.

 Husker fin natur og området vi bodde i. Detaljer på bakken og lyden av natur. 

Anonymkode: dd2a4...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke så ekstremt mye selv, men husker favorittferier, favorittøyeblikk og sånt. Husker mye mer av sommeren enn vinteren for å si det sånn :P Husker små ting som at jeg elsket å snike meg bak garasjen og røre i gjørmegryta mi xD haha! Eller husker godt camping/roadtripturene med foreldrene og søsknene mine. Og i tenåra husker jeg stort sett at jeg tilbragte mye tid på msn og forumnett for Supernaturalfreaks.. heh. Men tror det også er MYE jeg har glemt. Altså... jeg husker kanskje 15 ting tydelig i løpet av 15 år feks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...