Gå til innhold

Spiser du ofte ute?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvor ofte spiser du ute? Og hva liker du a spise?

Jeg gjore det ca. 2-3 ganger i uken, og synes det er deilig bare det a slappe av pa restuarant/cafe uten a matte lage mat hjemme. Prover a spise litt forskjellig, som italiensk, kinesisk, sushi, meksikansk, norsk, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går sjelden på restaurant. Det blir for dyrt i lengden.

Men jeg er ganske ofte på kafe med en avis og en kopp kaffe. Syntes at det var litt "flaut" å gå alene i begynnelsen, men nå synes jeg faktisk at det er best å sitte alene.

Så restaurant max 1 gang pr mnd (og da på billige restauranter f.esk Egon) Da spiser jeg gjerne en salat eller noe annet lett, slik at jeg får plass til dessert.. he he

Cafe 1-5 ganger i uken. Spiser ingenting eller et kakestykke/bolle e.l. og drikker kaffe/espresso.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Nei, spiser nesten aldri ute. Vegrer meg for det, og har alltid gjort det. Hvis jeg først skal spise, spiser jeg for meg selv - slik at jeg kan bruke lang tid! Å være sosial mens man spiser er ikke noe for meg. Da føler jeg at alle glor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser av og til på McDonalds, og er det noe som plager vettet av meg, så er det momssvindelen resturanter bedriver.

Som alle vet er det tolv prosent mat man nyter utendørs istedetfor tjuefire prosent ved å spise på stedet.

Det er fair nok.

Men når McDonald kun regner 9.7 prosent differanse så er ikke det annet enn humbug. Til sitt forsvar skriver McDonald at det er emballasjekostnadene.

Akkurat, men hva med å trekke fra innsparelsen ved mindre husleie, mindre renhold o.l?

Jeg sier dere, dette er svindel, dette momsbedraget er på flerfoldige millioner kroner.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco:

Serveringssteder er ikke pålagt å senke prisene på take-away fordi om de betaler mindre moms på dette.

De fleste har vel satt opp prisene på å spise inne i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du forstår vel hvorfor jeg er så frustrert? Bare svindel og lureri over hele linja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det skjønner jeg ikke.

Det er jo ingen som tvinger deg til å spise ute uansett.

Kjøp deg en grandis og slipp unna hele frustrasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea, når en bedrift forklarer forskjellen mellom 9.7 og den vanlige 10.7 som bensinstasjoner operer med pga emballasjekostnader så er det å stikke momspengene i egen lomme.

Formålet med nedsettelse av moms var at det skulle komme forbrukerne tilgode. Mennesker må ikke la seg bedra.

Waco

Men det er jo ikke alle som liker å stille spørsmål til omgivelsene sine. Det bare må være sånn tenker de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser vanligvis lusj ute hver dag... (utenom ferier og sånt) I tillegg spiser jeg middag ute et par ganger i uka, kanskje. Ikke sånn fryktelig dyre greier, altså, men noe utemat. Gidder ikke å dra heeelt hjem for å spise... mye hyggeligere å spise ute med venner og kamerater.

Sitter også utrolig altfor mye på cafe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du sier noe der, hva kommer det av at jenter liker å sitte på cafe og slarve hele dagen lang om da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco: Det skulle kanskje kommer forbrukerne til gode, men det er fortsatt ingen plikt til å senke prisene. Det er ingen lov eller regel som sier at spisesteder skal senke prisen med 12% når det er take-away.

Det eneste som kreves er at det skal registreres separat når man slår inn på kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea jeg er fullstendig klar ov er de temaene der, men du ser ut til å misoppfatte en del ting. Blant annet er det i strid med markedsføringsloven å villede informasjon.

Det er rett og slett løgn det McDonalds sier... emaballasje...hørt på makan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er koselig på café, Wacogutten... det er noe alle vet. God kaffe, god mat, gode venner og godt humør... alt på en gang!!! Og best av alt: uten å måtte gjøre noe som helst annet enn bare å sitte der. YOHOOO!!!

Nam, nam...

Så er det opp til deg, da... om du vil sitte hjemme blandt kyllingvinger og brødskive, eller om du vil være med kameratene ut å drikke øl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde du var klar over at jeg trives meget godt i mitt eget selskap, det er ikke mange ting jeg finner behageligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren og jeg spiser middag ute 1-2 ganger i uka, og alltid på onsdager for da jobber vi på samme sted. Herlig å slappe av sammen ute før vi drar hjem. Ellers så blir det endel cafe besøk etter skolen, men da blir det stort sett bare kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....

Neida, jeg tviler ikke. Har nok etterhvert forstått, jeg også.... (men du vet... jeg er treg i oppfattelsen. Må ha det inn med pipette).

Jeg sa vel heller aldri noe annet. Det er fortsatt opp til deg hva du velger å gjøre... jeg foretrekker en koselig cafe og noen gode venner... men jeg bryr meg for guds skyld ikke i hva du gjør forno... hold det for deg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spiser middag ute sånn ca. fire dager i uken. Liker å prøve ut forskjellige etniske restauranter. Akkurat nå er jeg helfrelst på japansk!

Vennene mine er kjempeimponert over at vi lager middag de tre øvrige dagene i ukene. De færreste jeg kjenner her lager middag selv. Hvis de ikke spiser ute så bestiller de mat som de tar med hjem. Kjedelig spør du meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sommeren spiser jeg ute mange ganger i uken, oftest på cafeer, enten med mannen min eller med jentene. Deilig å få ferdig, digg mat, elsker mat. På vinteren blir det sjeldnere, slik at kanskje 1/uke som helårsgjennomsnitt? Blir mye forskjellig, har dilla på arabisk nå. De andre dagene lager vi selv, så det blir middag hver dag, noe jeg ikke er vant til hjemmefra.

Var ute i går. Skal ut i dag. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Jeg spiser omtrent aldri ute, av den enkle grunn at jeg har ikke råd!!!

Men jeg kunne mange ganger tenkte meg å bare ha råd til å gå på cafè med gode venner og sitte der og skravle..

Begge deler skjer egentlig altfor sjelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei aldri. Trives ikke med å spisesammen med andre, dessuten finner jeg aldri noe mat jeg vil ha, siden jeg er veganer, det blir stort sett en slapp salat, og da kan jeg lage meg bedre mat hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...