Mousj Skrevet 13. juni 2017 #41 Del Skrevet 13. juni 2017 Oi, her er det mange ting du og dere må sortere. Du er drittlei og utslitt. Han har ikke oversikt over hvor gale det er, fordi du har ikke klaget. Du har fire barn og en diagnose som krever mye energi fra deg. Nattesøvn er dårlig også, også, tipper jeg? Og du har kjent på dette lenge. du må tenke igjennom forholdet. Er det gnist der? Elsker du ham? Hva falt du for,xog klarer dere å ha fine stunder? Har dere lyst på hverandre? Så definerer du ham som bonde og deg selv som ufør. Men dere er jo gårdbrukere begge to? Du er jo i jobb, du! Men akkurat fjøsstell kan du ikke ta, så da gjør du ting inne. Frokosten eller kveldsmåltidet bør være et arbeidsmøte der dere sammen planlegger hva neste dags gjøremål skal være, inklusive hente, bringe, delta. Du må fortelle ham at du vil involveres, og at du vil dere skal være et team på alle fronter. Da kommer både den knuste døra og fotballkampen på agendaen. En får oversikt og system. Han kjenner nok på dårlig samvittighet han og, og det høres ut som det mangler litt struktur. Kjemp litt til, og sett verdi på den jobben du gjør. Jeg håper dere klarer å skifte spor. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #42 Del Skrevet 13. juni 2017 Nå må du slappe litt av ts. Folk svarer ut ifra hi å da må du også takle at noen kommer med krasse svar (det må man uansett på et forum). Du sier at du kjenner på urettferdigheten, men hva gjør DU med det da? Sier du ifra eller går du bare å irriterer deg? for hvis du bare hinter til at noe skulle vært gjort så har du ikke noe å klage på. Du må gi tydelige beskjeder om at den skulle være fikset innen da og da fordi det ene eller det andre. Anonymkode: 57958...eef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #43 Del Skrevet 13. juni 2017 Jeg bor også på stor gård. Vi driver med sau - eller det vil si: bonden driver med sau! Vi har to ansatte som jobber fra april- november. Jeg har to hester som jeg styrer med. Jeg har også ansvar for hobbyhønene og grisene nå på sommeren (har gris som vi forer opp og slakter på høsten). Vi har to barn, og en til på vei. Jeg skjønner deg veldig godt. I starten når jeg flyttet inn på gården gjorde jeg alt. Ryddet, vasket, laget middag osv. men på ett eller annet tidspunkt så gadd jeg ikke leve i "gamle dager" lengre. Tok det opp med han, og det ble bedre en stund. Han lagde litt middag og ryddet ut av vaskemaskina. Så falt det tilbake igjen etter hvert. Enkelte ganger kom han ikke inn til middag en gang. Det syntes jeg var skikkelig respektløst! Om vi ikke så hverandre hele dagen, var det hvertfall koselig å ha et felles måltid med barna. Jeg jobber hundre prosent utenom gården. Heldigvis- ellers hadde jeg klikka trur jeg! Nå har vi en fordeling hvor han leverer barna i barnehagen og jeg henter. Vi bytter på å lage middag, og vi spiser alltid middag sammen. Dette har fungert kjempe bra i god stund nå! Men selvsagt er det enkelte dager vi ikke får det til, men da snakker vi om det på forhånd. Det å snakke om forventninger tenker jeg er veldig viktig! Jeg støvsuger gulvene, han vasker dem. Han vasker sine egne klær, og jeg mine+ barnas. Vi deler på å rydde huset. Det skal sies at ofte ser det ganske bomba ut! Jeg har lært meg å senke standarden ift hva jeg er vant med fra min oppvekst. Jeg har også vært tydelig på at jeg trenger egentid, ikke hver dag- men flere dager i uka. Da er jeg ute med hestene og koser meg Vi som har sau, har det veldig travelt i lamminga og når vi skal sanke sauen nes fra fjellet. Samt om sommeren når det er slåtten. Nå er vi så heldig at vi driver såpass stort at vi har råd til å ha to som jobber hos oss. Det gjør at min bonde har mulighet til å være litt sammen med oss i de hektiske periodene. Men da er det jeg som står for levering og henting i barnehage, middagslaging og husarbeid, samt min egen jobb. Bonden er inne fra middag til barna er lagt, så er han ute å jobber igjen. Innimellom ønsker jeg at jeg jobbet på gården, og vi kunne delt arbeidet sammen. Men så er jeg også veldig glad for å komme meg ut og treffe andre og få jobbe med min utdannelse. Jeg har også en forståelse av at det i tider er veldig hektisk for mannen min, og da aksepterer jeg at det i perioder blir mer på meg. Dette syns jeg er helt greit, så lenge han tar sitt når de hektiske periodene er over. Dette var litt av hvordan vi har fordelt det hos oss. Jeg tenker at du ts, har holdt inne med dette alt for lenge. Jeg håper du klarer å ta det opp med mannen din, slik at dere kan finne en løsning. Du sier du ikke klarer jobb, men er det noe annet du kan gjøre så du kommer deg ut litt på dagtid? Eventuelt på kveldstid når fjøset er ferdig for kvelden? Jeg tenker det er viktig at du har et liv utenom hjemmet og gården- hvor du kan være deg selv og få litt egentid. Ser også du er allergisk- har du forsøkt å få bukt med allergien via akkupunktur/kinesiologi? Dette har jeg hørt har hjulpet andre! Jeg tenker det er verdt et forsøk, slik at du kanskje kan være litt med dyr igjen 😊 lykke til- håper du finner en løsning tilslutt Anonymkode: 8f715...f8b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #44 Del Skrevet 13. juni 2017 Synyes du har all grunn til å være misfornøyd ts. En mann som ikke bidrar med barna eller hjemmet er frustrerende bonde eller ikke bonde. Regner med du har tatt det opp med ham x antall ganger uten at det går inn. Ser at du har bestemt deg for å få fra ham. Hvis det er det som skal til for at du skal få et liv du syntes er verdt å leve bør du gjøre det. Hva som skjer iforhold til gården er ikke ditt problem. Hvis det raser pga en person flytter ut var det ikke liv laga i utgangspunktet. Ingen kan klare en slik arbeidsbyrde over tid. Kansje da finner mannen din ut at han må endre ting ( eller hyre ekstrahjelp )Til de som sier at man må bite tennene sammen og holde ut. Vet du ,det trenger man ikke ! Skap det livet som du ønsker å leve. Å holde ut ?hvilket liv er det ? Lykke til uansett hva som skjer! Anonymkode: b8442...dea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #45 Del Skrevet 13. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Heisann Trådstarter her. Supersyteren Verdens dårligeste bondekone. Takker for alle svar. Setter veldig stor pris på at dere har tatt dere tiden til å svare. Jeg synes mange av svarene er ganske så krasse, og det forstår jeg. Hadde jeg selv lest innlegget mitt uten å visst alt, ja så hadde jeg sikkert skrevet lignende svar. Problemet mitt er vel nemlig det at jeg ikke klager til vanlig, jeg har ikke snakket om dette før jeg skriver om dette. Jeg tar min del, og mer enn det. Jeg har kjent på urettferdigheten i det at han ligger på sofaen og sover en time dupp, mens vi har vært like lenge oppe. Jeg har kjent på urettferdigheten når jeg har holdt på med mitt og han får kose seg med ungene innimellom. Og jeg kjenner på sinne når alle sier at stakkars han er jo bonde, han har mer enn nok!! Så bønder skal ikke holde huset sitt i orden ? Jeg snakker ikke om rent, eller det som er ryddig. Men når døren feks er knust eller gått i stykker, lar bønder det være? Og ja, jeg gjør så mye jeg kan. Jeg har kjent på urettferdigheten når han sitter med kompiser og tar en laaaaaaaaaang kaffepause, mens jeg fremdeles tusler med mitt. Jeg har kjent på urettferdigheten når han har kommet seg i fra, mens jeg er her hjemme med mitt. Jeg har kjent på urettferdigheten at jeg er våken om natta med unger, jeg har gjort det frivillig, fordi han har et risikoyrke. Vi er like tidlig oppe. Jeg har kjent på sinne når han ikke møter opp på ungenes kamper, forestillinger ol som har begynt ei halvtime før han er ferdig i fjøset, for jeg vet at fjøsstellet kan forskyves såpass. Jeg er ufør. Men i fullt arbeid her hjemme. Jeg er ikke kroppslig syk, men strever vel litt med postraumatisk stresssyndrom. Dette er ikke noe andre merker, men det gjør at jeg ikke kan være i jobb utenfor huset. To av barna våre kom mot alle odds, vi skulle bare ha to. JEG KREVER IKKE AT HAN SKAL GJØRE HUSARBEID EI HELLER LAGE MAT, VASKE KLÆR OSV. Det jeg ønsker er at han kunnet vedlikeholdt litt utvendig. Jeg forstår det er masse det å være bonde, og mellom mars og oktober er det travelt. Det jeg ikke forstår er hvorfor det ikke går an gjøre ting november til februar . Etter å ha lest alle svarene her, kjenner jeg på at mye av feilen ligger hos meg. Jeg burde ikke vært her på gården. Han burde hatt noen andre i livet sitt. Jeg bruker alle timene jeg har til rådighet, og er dødsliten. Jeg har ikke et sosialt liv, jeg ser sjelden tv. Jeg snakker nesten aldri i telefonen. Jeg har ikke tid. At jeg nå sitter på nett, er heller ikke vanlig. Jeg trengte vel et spark i baken, jeg har ikke noe her å gjøre. Jeg er super allergisk, tar sprøyter tre ganger i året, kan ikke være med i fjøset. Dette visste han og jeg da vi ble et par. Men dette går ikke lengre. Vi lever to forskjellige liv. JEG GJØR ALT JEG KAN UT DA : Maler gjerder, rydder uthus, ordner så det er klart osv osv. Han er en svært dyktig bonde, men veldig treg. Tenker jeg bør tenke på å komme meg ut av dette. Føler meg pill råtten etter å ha lest mange svar her, men trengte denne ærligheten deres. Prøver se situasjonen fra deres ståsted, og ser at dette ikke går. Han forguder meg, mens jeg klarer ikke respektere han lengre fordi jeg klarer ikke se at ting rundt oss forfaller. En av grunnene at jeg ikke har gått er at jeg vet at det kan være kroken på døra for gården. Det blir dyrt for oss begge. Men jeg klarer ikke se på forfallet av det som jeg ikke rår over. Og jeg blir aldri noe bondekone slik mange over her sier jeg må bli. Da jeg var yngre var jeg ofte i fjøs, drev på med hest osv. Men så ble jeg skikkelig syk av det, veldig allergisk og fikk astma. De gangene jeg er i fjøset lufter vi skikkelig også bruker jeg maske i tillegg. En av mine sorger i livet er at jeg skulle bli allergisk, min store drøm var å jobbe med dyr. Jeg skal holde munn ut sommeren, travle tider for han. Jeg har holdt munn lenge, og klarer det ei god tid til. Men ser at den eneste utveien her er at vi går hver for oss. Jeg har ikke noe problemer med husarbeid, ei heller regnskap. Men jeg klarer ikke være alene om det vi skulle vært to om. Når jeg er alene på ordentlig, tenker jeg det blir lettere på mange vis. Anonymkode: 7a07f...cd8 Jeg tror jeg forstår deg litt. Vi velger å flytte fra gården vi bor på bl.a fordi dette ikke er et liv jeg vil ha. Jeg ser hvor mye som kreves for at det skal gå rundt og det er jeg ikke villig til å ofre. I vårt tilfelle er det også kroken på døra for gården, og det er dumt, men det gir oss ikke det livet vi vil ha. Håper du finner ut av dette. Det høres ut som dere lever veldig separate liv, og da skal det vel litt til å få det til å fungere. Anonymkode: 63c86...236 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #46 Del Skrevet 13. juni 2017 Hvor gamle er barna? Du sier du har flere. Hvorfor kan ikke de hjelpe til? Dekke på, rydde, lett vasking, hente klær, henge opp klær, hjelpe til med maten. Anonymkode: da86c...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #47 Del Skrevet 14. juni 2017 Vi skal flytte og overta gård, og venter en liten en. Er ikke en veldig stor gård, men nok til at både svigermor og far har klart å leve av den. I vårt tilfelle skal nok jeg jobbe ved siden av (men kanskje ikke 100%) og min mann skal forhåpentligvis ha gården som eneste inntekt. Blir litt "skremt" av en del svar her, men dere har kanskje veldig store gårder? Her regner mannen min med at han skal ta fjøset, komme inn og ordne til frokost, og på sikt skal vi få melkerobot slik at han ikke er like bundet på klokkeslettene, og kan kanskje lage middager til vi kommer hjem osv. Resten av husarbeidet fordeler vi vel, slik vi gjør nå og alltid har gjort. Har egentlig ikke tenkt noe særlig på det. Det er mye jobb med gård, men til tider er det ganske rolig, feks midt på vinteren og midt på sommeren. Noen perioder er det jobb 24/7, men det varer jo maks 1 uke om gangen. Min mann regner vertfall med at han får mer tid til barna og familien som bonde enn i en jobb som han har nå der han jobber fra 6-17. Han er vant med at om han var syk/hjemme så var alltid faren der. Var han syk, så gjorde bare faren det han måtte den dagen og utsatte resten. Bondeliv er virkelig en livsstil, men den er jo også mer fleksibel enn mange jobber utenfor hjemmet er. 😊 Anonymkode: e396d...9ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #48 Del Skrevet 14. juni 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal flytte og overta gård, og venter en liten en. Er ikke en veldig stor gård, men nok til at både svigermor og far har klart å leve av den. I vårt tilfelle skal nok jeg jobbe ved siden av (men kanskje ikke 100%) og min mann skal forhåpentligvis ha gården som eneste inntekt. Blir litt "skremt" av en del svar her, men dere har kanskje veldig store gårder? Her regner mannen min med at han skal ta fjøset, komme inn og ordne til frokost, og på sikt skal vi få melkerobot slik at han ikke er like bundet på klokkeslettene, og kan kanskje lage middager til vi kommer hjem osv. Resten av husarbeidet fordeler vi vel, slik vi gjør nå og alltid har gjort. Har egentlig ikke tenkt noe særlig på det. Det er mye jobb med gård, men til tider er det ganske rolig, feks midt på vinteren og midt på sommeren. Noen perioder er det jobb 24/7, men det varer jo maks 1 uke om gangen. Min mann regner vertfall med at han får mer tid til barna og familien som bonde enn i en jobb som han har nå der han jobber fra 6-17. Han er vant med at om han var syk/hjemme så var alltid faren der. Var han syk, så gjorde bare faren det han måtte den dagen og utsatte resten. Bondeliv er virkelig en livsstil, men den er jo også mer fleksibel enn mange jobber utenfor hjemmet er. 😊 Anonymkode: e396d...9ac Hvis mannen din jobber 6-17, så er det vel lite tvil om at han får mer tid til barna som bonde. Det var jo en unormalt lang arbeidsdag. Jeg følte også at mine foreldre alltid var der for meg, men det var nok også mye fordi jeg var mye med ute når de jobbet. Steinplukking var f.eks. kvalitetstid i vår familie, man får snakket mye mens man går rundt på et jorde bak en traktor Så alt er jo avhengig av hvordan man legger det opp, og at man blir enige om en fordeling som funker. Anonymkode: a3d4e...1f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #49 Del Skrevet 14. juni 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis mannen din jobber 6-17, så er det vel lite tvil om at han får mer tid til barna som bonde. Det var jo en unormalt lang arbeidsdag. Jeg følte også at mine foreldre alltid var der for meg, men det var nok også mye fordi jeg var mye med ute når de jobbet. Steinplukking var f.eks. kvalitetstid i vår familie, man får snakket mye mens man går rundt på et jorde bak en traktor Så alt er jo avhengig av hvordan man legger det opp, og at man blir enige om en fordeling som funker. Anonymkode: a3d4e...1f7 Min mann vokste opp på gård og beskriver det slik du gjør. Barna var med i arbeidet og gården var en familiebedrift. Han sier at han nå ser at dere har forandret seg. Det har nok generelt sett blitt mer vanlig at foreldrene følger opp barna i fritidsaktiviter, og hverdagen for barna er mer organisert på en måte som gjør at barna ikke bare henger med foreldrene på gården. Dette er selvfølgelig opp til den enkelte familie, men samtidig må man kanskje innse at det er vanskeligere å holde på en måte å leve på dersom samfunnet ellers har forandret seg mye....ikke umulig, men vanskeligere. Anonymkode: 63c86...236 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 14. juni 2017 #50 Del Skrevet 14. juni 2017 Ingen steder som er så godt å sove som på en traktor, bare å spenne småen fast i barnesete inne i traktoren, for meg virker det som TS har gått seg fast i noen spor og har blitt blind for mulighetene som faktisk finnes for å få en bedre hverdag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #51 Del Skrevet 14. juni 2017 Så lenge du ikke jobber så tenker jeg at det er rettferdig at du står for det meste av husarbeidet og "stellet" med ungene. men det dere kan gjøre er at dere bytter på fjøs og hus. Jeg er ikke bondekone selv, men jobbet en del som avløser.. og som andre sier så er dette faktisk en heldøgnsjobb der du har vakt 24/7 Anonymkode: 61d3d...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #52 Del Skrevet 14. juni 2017 18 timer siden, bettsa skrev: Hun er i ulønnet arbeid, jobber hjemme. Stemmer- og så klager hun på at mannen ikke gjør jobben... Anonymkode: 61d3d...126 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #53 Del Skrevet 14. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min mann vokste opp på gård og beskriver det slik du gjør. Barna var med i arbeidet og gården var en familiebedrift. Han sier at han nå ser at dere har forandret seg. Det har nok generelt sett blitt mer vanlig at foreldrene følger opp barna i fritidsaktiviter, og hverdagen for barna er mer organisert på en måte som gjør at barna ikke bare henger med foreldrene på gården. Dette er selvfølgelig opp til den enkelte familie, men samtidig må man kanskje innse at det er vanskeligere å holde på en måte å leve på dersom samfunnet ellers har forandret seg mye....ikke umulig, men vanskeligere. Anonymkode: 63c86...236 Nå var både jeg og mine søsken med på både fotball, turn og ski, så jeg tror ikke tidene har forandret seg så veldig siden jeg var ung Men det kommer nok an på hvilke krav man stiller til barna, og hvor interesserte barna er. Men var vi ikke med ute, så ble det naturligvis mindre tid sammen med foreldrene våre. Anonymkode: a3d4e...1f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #54 Del Skrevet 14. juni 2017 Dere som sammenligner dere med TS: dere glemmer at dere ikke er uføre - mens TS faktisk sier hun er ufør. Da sliter jo hun med noe som dere andre ikke gjør. Det kanskje at TS sin situasjon er mer strevsom enn deres? Anonymkode: ecd79...d1f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 14. juni 2017 #55 Del Skrevet 14. juni 2017 (endret) De jeg kjenner som har gård og der jeg har vært avløser, ordner det slik at begge deltar i fjøsstell, (og gjerne også slåttonn og annet forefallende arbeid). Om en har kveldsfjøsen, fikser den andre alt som har med barn og gjøre, legging og litt husarbeid på kvelden. Om morgenen fikser den som ikke har fjøsstellet, frokost, sende barn på skole/barnehage og litt forefallende husarbeid. Vil anbefale deg å bytte til deg litt enetid i fjøsen om du holder på å gå på veggen. Det er godt med litt variasjon og kanskje setter man mer pris på begge deler, når man får variere litt. Edit: Leste nå at du var allergisk og at dette ikke er mulig for deg. Det er synd. Har du mulighet til å ta på deg traktorarbeid og eventuelt lære å bruke redskapene, om du ikke kan det fra før? Endret 14. juni 2017 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #56 Del Skrevet 14. juni 2017 På 6/13/2017 den 19.10, AnonymBruker skrev: Nå må du slappe litt av ts. Anonymkode: 57958...eef Hvorfor må hun slappe av? Er det ikke lov å være oppbragt? Anonymkode: ecd79...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #57 Del Skrevet 14. juni 2017 8 minutter siden, absinthia skrev: De jeg kjenner som har gård og der jeg har vært avløser, ordner det slik at begge deltar i fjøsstell, (og gjerne også slåttonn og annet forefallende arbeid). Om en har kveldsfjøsen, fikser den andre alt som har med barn og gjøre, legging og litt husarbeid på kvelden. Om morgenen fikser den som ikke har fjøsstellet, frokost, sende barn på skole/barnehage og litt forefallende husarbeid. Vil anbefale deg å bytte til deg litt enetid i fjøsen om du holder på å gå på veggen. Det er godt med litt variasjon og kanskje setter man mer pris på begge deler, når man får variere litt. Så alt de har rundt seg, alene eller sammen, er dyr, møkk og lukt? Hvordan går et da med sexlivet? Anonymkode: ecd79...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #58 Del Skrevet 14. juni 2017 13 minutter siden, absinthia skrev: De jeg kjenner som har gård og der jeg har vært avløser, ordner det slik at begge deltar i fjøsstell, (og gjerne også slåttonn og annet forefallende arbeid). Om en har kveldsfjøsen, fikser den andre alt som har med barn og gjøre, legging og litt husarbeid på kvelden. Om morgenen fikser den som ikke har fjøsstellet, frokost, sende barn på skole/barnehage og litt forefallende husarbeid. Vil anbefale deg å bytte til deg litt enetid i fjøsen om du holder på å gå på veggen. Det er godt med litt variasjon og kanskje setter man mer pris på begge deler, når man får variere litt. Alenetid i fjøsen når TS har sagt hun er super-allergisk? Les tråden. Anonymkode: bcf00...89b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 14. juni 2017 #59 Del Skrevet 14. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så alt de har rundt seg, alene eller sammen, er dyr, møkk og lukt? Hvordan går et da med sexlivet? Anonymkode: ecd79...d1f De har som oftest også et sosialt liv, naboer og driver på med alt fra bowling til kor og vektløfting på fritiden og har avløser innimellom, fordi de gjerne er med i en avløserring i tillegg. - Da kan de koste på seg en tur ut om de vil prioritere det. Folk som har noe felles, har som oftest bedre sexliv enn de som har lite felles - sånn på generell basis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 14. juni 2017 #60 Del Skrevet 14. juni 2017 På 6/13/2017 den 18.11, AnonymBruker skrev: Jeg skal holde munn ut sommeren, travle tider for han. Jeg har holdt munn lenge, og klarer det ei god tid til. Men ser at den eneste utveien her er at vi går hver for oss. Anonymkode: 7a07f...cd8 Vent no litt! Du skal sjølvsagt gå dersom det er det du virkelig vil, men ikkje fordi ein gjeng KG-bitcher har snakka deg ned. Du gjer ein god jobb, det er ein viktig jobb også. Men du MÅ snakke med denne gammaldagse bondemannen din! Han må forstå kva som skjer, korleis du føler det! Og så kan du evt flytte, om det ikkje er mulig å banke litt vett inn i han. Bønder har til alle tider vore ute med ei heimeverande husmor som tok seg av hus, barn og alt inne. Bønder er sannsynligvis dei mest tradisjonelle du kn finne, så om han har vakse opp på garden, vidarefører han berre det han har lært. Og det er du som må vekke han! Lykke til! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå