Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er litt rådvill. Er gravid i uke 17 hvor jeg har vært sykemeldt pga ekstrem kvalme og skal være det ut juni i første omgang. 

Jeg jobber i helsevesen med utagering, tunge løft og mye akutte situasjoner i forhold til fall osv som jeg ikke kan skjerme meg fra. 

Har heller ingen fast stillingsprosent, men vært ansatt på samme stedet i flere år og jobber 120% ca hver måned. Desverre ser jeg at å jobbe så mye fremmover ikke er mulig i forhold til stress og at turnus-jobb gjør meg helt utslitt nå. 

Arbeidsgiver er ikke av den sympatiske typen så ser For meg at å be om tilrettelegging vil bli ett problem. Jeg vil ikke få noe særlig vakter hvis han må ta hensyn til at jeg er gravid, da dette har skjedd mange i bedriften tidligere. 

Er derfor redd for å presse meg selv til å jobbe hardt for å sikre permisjonspenger etter at barnet er født, jeg er også ett risikosvangerskap pga tidligere svangerskap som endte i HELLP.  Blir fulgt opp av sykehuset grunnet dette. 

Er dette noe dere tror jeg kan få svangerskapspenger for, eller vil legen bare avise det helt? Redd for å sitte der å bare virke som jeg er arbeidssky. Noe jeg på ingen måte er.

Anonymkode: e4154...659

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter

AnonymBruker
Skrevet

Om ikke arbeidsgiver kan tilrettelegge(noe den har plikt til å gjøre), har du rett på svangerskapspenger. Sier du sannheten og hvordan dutt arbeid er så kan ikke legen gjøre noe annet enn å skrive ned det du sier også sende det til arb giver for så må arb giver avklare om det er mulighet for tilrettelegging eller ei, er det ikke det må arb giver skrive under hva som er grunnen til at det ikke er mulig også skrive under med dato. Deretter må det sendes til nav.. Viktig at arb giver sender inntektsopplysninger til nav så fort som mulig!

Anonymkode: 4fbcf...b73

AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke lov til å "nedgradere" vaktene dine heller!

Skrevet

Med en gang jeg nevnte at jeg jobbet på en plass med utagerende brukere, sa legen at jeg skulle få svangerskapspenger! Ikke snakk om at jeg skulle utsette fosteret for fare! Så hvis jeg var deg ville jeg tatt det opp med legen, og sagt at du har hørt om svangerskapspenger og at du lurer på om det kan være noe for deg! 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere.

Det at han ikke har lov til å nedgradere er jeg klar over, men det betyr ikke at det ikke blir gjort desverre. Opplevd det for en stund siden da jeg ble straffet for å begynne å jobbe på en annen avdeling på samme institusjon.

da tar jeg det opp med jordmor når jeg skal dit! 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar dere.

Det at han ikke har lov til å nedgradere er jeg klar over, men det betyr ikke at det ikke blir gjort desverre. Opplevd det for en stund siden da jeg ble straffet for å begynne å jobbe på en annen avdeling på samme institusjon.

da tar jeg det opp med jordmor når jeg skal dit! 

Da kan du ringe arbeidstilsynet med en gang for å få han vekk/bot! Det er ikke akseptabelt å drive sånn. Det er straffbart for arbeidsgiver

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...