Gå til innhold

Ingen utslag på eggløsningstester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne uken prøvde jeg eggløsningstester for første gang.Har en syklus som kan variere noe,fra 26 til 32 dager,men pleier å kjenne på kroppen rundt det som teoretisk skal være eggløsningstiden,at jeg har stikkende smerter på ene siden av magen og ømme pupper.

Jeg prøvde først Babyplan strimmeltester fra billige-tester.no.Startet testingen på dag 11 etter start på forrige mens,og testet morgen og kveld frem til dag 13.På dag 14 (Det som skulle vært dagen for eggløsning,teoretisk sett) brukte jeg i tillegg en Clearblue eggløsningtest fra apoteket. Alle testene var negative.

Jeg lurer nå på om jeg kanskje ikke har eggløsning i det hele tatt,eller om jeg var for sent ute med å teste?testet noen dager etter at jeg hadde de typiske eggløsningssymptomene.Må man starte testingen med en gang man kjenner dette i kroppen?Ble jo litt skuffet at det ikke var utslag.Testene fra billigetester viste riktignok to streker.Men i bruksanvisningen står det at begge strekene må være like sterke i fargen for å defineres som positive.Har noen opplevd å bli gravide selv om testene slo negativt ut på eggløsning?

Anonymkode: 286e7...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Nei, jeg ble slett ikke gravid da. Har ikke blitt det enda heller. Legen min sa at hvis det ikke gav utslag for eggløsning 3 ganger var det grunn til å melde i fra til han så man kan snakke om det og evt gjøre videre undersøkelser. Det var en annen grunn til at jeg ikke får barn, men legen syntes informasjonen om manglende utslag på eggløsningstest var interessant. Han sa også at det er vanlig å ikke ha eggløsning innimellom da. 

Lykke til! Håper du finner ut av det :) 

Anonymkode: de04a...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke konkluder så fort! :) Brukte selv 3 mnd på å finne eggløsning, fordi jeg har kort topp.

Jeg ville startet å teste senest dag 10, siden syklus er nede i 26 dager og testet frem til dag 18 som er 14 dager før ny mens i fohold til lengste sykluslengde på 32 dager. Altså utvidet testperioden en god del siden du har 6 dagers forskjell på lengste og korteste syklus å ta hensyn til. 

Anonymkode: 68039...91a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville testet hver dag om jeg hadde ustabile tester i en periode for å se om det var et fast mønster.

Selv har jeg relativt stabile sykluser og får alltid utslag(men ikke nødvendigvis helt positive, klarer ikke følge "reglene" helt om å ikke tisse i 4 timer før test etc). Og, jeg får gjerne sterkere om kvelden enn ettermiddagen. Jeg ser også at det er tydelige topper selv om det sjeldent er like sterkt.

Men altså nei, jeg har tatt MANGE av de testene(testet hver måned i 7 måneder tror jeg?) og de er konsekvent negative/positive/dalende/stigende på riktige dager.

Anonymkode: 13247...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyplan sine tester suger. De har jeg aldri fått positiv el-test på, selv med testing to ganger daglig. Jeg hører flere som har samme erfaring med det merket. 

De pakkene med 21 el-tester og 5 g-tester, derimot, er mye bedre, der får jeg alltid positiv. 

Så jeg ville prøvd noen andre tester, rett og slett. 

Anonymkode: 2c224...29b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 12.6.2017 den 7.32, AnonymBruker skrev:

Babyplan sine tester suger. De har jeg aldri fått positiv el-test på, selv med testing to ganger daglig. Jeg hører flere som har samme erfaring med det merket. 

De pakkene med 21 el-tester og 5 g-tester, derimot, er mye bedre, der får jeg alltid positiv. 

Så jeg ville prøvd noen andre tester, rett og slett. 

Anonymkode: 2c224...29b

TS her.Det var de testene jeg brukte ser jeg.Fikk positivt utslag noen dager etter at jeg startet denne tråden,både på Babyplan- og Clearblue testene.

Anonymkode: 286e7...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.Det var de testene jeg brukte ser jeg.Fikk positivt utslag noen dager etter at jeg startet denne tråden,både på Babyplan- og Clearblue testene.

Anonymkode: 286e7...e4e

De pakkene jeg snakker om finnes ikke lenger, dvs de har byttet ut el-testene med babyplan-tester i dem. Uten å skifte bilde på nettsiden eller informere om det, så nå sitter jeg med enda flere babyplandrittester. 

Anonymkode: 2c224...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har meget ustabil syklus, varierer 29-37 dager. Har begynt med basaltempratur måling om morgenen og eggløsningstest hver andre dag fra dag 10 til 15 også hver dag etter det. Tar LH test mellom 10-20 på dagen Dette fordi LH-hormonet øker iløpet av dagen. Noen av oss har et veldig kort vindu på når testen blir positiv. Så kan være bare feil tidspunkt. Fikk positiv strimmel test i dag😉 Og har stålkontroll på når syklus blir lang eller kort pga Natural Cycles☺️ Kan anbefales.

Endret av Roseslime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...