Gå til innhold

Hvorfor finner de


jasså

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje, bare kanskje, fordi eldreomsorg ikke plasserer Norge på verdenskartet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Dør 150 000 mennesker, og hele vestlandet blir rasert, skal du se det dukker opp mer enn milliarden.

Verden er litt mer komplisert enn mange er klar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jo greit nok dette med at midlene er til katastrofe-tilfeller.

Men det beviser jo at man har penger dersom man må....

Derfor blir det patetisk å være vitne til at nordmenn må betale så mange duste-avgifter og høye skatter for folk med gjennomsnitts-inntekt at det er sykt latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, man kan da ikke sammenligne nødhjelp med bensinavgifter?

Det blir jo en meningsløs sammenligning (som forøvrig vitner om at du ikke vet hva du snakker om)

Dessuten; det er en ting som heter inflasjon, hørt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare understreke at jeg svarte på et direkte spørsmål. Jeg er FOR at Norge blar opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sikker på at de hus- og arbeidsløse i Thailand og andre land hvor vi sender penger ikke ville tenkt seg om to ganger før de takket ja til ditt liv, eller noen annens liv her i Norge. Selv det å bo på dobbeltrom på gamlehjem er rene himmelen når man ikke eier penger til mat denne dagen. Jeg synes i allefall det er viktigere å hjelpe de som ikke har noenting enn at vi som har alt skal få enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har så mange penger "på bok" at vi skulle skamme oss om vi, en av verdens rikeste land, ikke skulle åpne pengesekken i slike tilfeller. Så egoistiske har vi ikke lov til å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Jo greit nok dette med at midlene er til katastrofe-tilfeller.

Men det beviser jo at man har penger dersom man må....

Ja. Har du aldri fått med deg de milliardene vi har på bok? Dette var en så stor katastrofe, og behovet for hjelp så umiddelbar, at vi måtte hente penger fra denne sparekontoen.

Gjennomsnittsnordmannen som må betale noen avgifter er det ikke noe synd på. Det er disse som gjerne har råd nok til å ta seg en ferie i Thailand, og dra derfra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg mener det er desperat av norske myndigheter å plutselig bare si "nå skal vi gi 1 milliard i tillegg til den millionen vi har gitt".

Det er mange land i verden som gir nok av penger til denne katastrofen. Norge må liksom gi mest for å vise seg. Tåpelig. Asia klarer seg fint med 1 million fra Norge - 1 milliard er alt for mye!

Akkurat som om alt er bra bare tallet på beløpet er høyt nok :roll:

Bruk heller penger her hjemme sier nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok penger? Vi snakker om hundretusener av mennesker som trenger mat og husly, og som har mistet levebrødet sitt. Vi snakker om hele byer/landsbyer som må bygges opp igjen, et arbeid som kommer til å ta mange år. 1 milliard er ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er mange land i verden som gir nok av penger til denne katastrofen. Norge må liksom gi mest for å vise seg. Tåpelig. Asia klarer seg fint med 1 million fra Norge - 1 milliard er alt for mye!

Unnskyld meg...

Har du sett nyheter den siste uka? Har du fått med deg at flere millioner mennesker mangler ALT? Jeg synes det ville være smålig av Norge, som et av verdens rikeste land, å avspise 1 million husløse mennesker med 1 krone hver.

Å svi av milliardene i oljefondet her hjemme sånn helt uten videre, ville faktisk skape mange problemer, det også.

Applaus til politikerne som har tatt i litt når det gjelder nødhjelp og bistand! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er feil at vi skal bla opp flrer foldige millioner til Asia og til andre land som trenger det.

Hadde nettopp en bestefar som lå på sykehus her i Norge,han griste på sin pasient-skjorte, men fikk ikke nye fordi det kostet avd.penger for hver skjorte de måtte leie fra vaskeriet. Jepp så bare spar penger så vi kan sende til utlandet, mens de gamle her hjemme må leve i en tilstand som ikke de er fortjent med.

Greit nok at vi skal hjelpe de men det får nå være måte på..Innsamlinger, på tv kontonr. på nettet konto nr.Bøssebærene springer etter deg.Det blir for mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Jeg synes det er flott at Norge blar opp, men:

Hva med "nyheten" om alle som dør i Afrika pga aids?

Eller at det årlig foregår tragedier tilsvarende 3 tsunamier i Afrika?

Resten av verdens trengende befolkning må ikke glemmes oppi dette... :-?

Men Norge har råd til 1 mrd!

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyending
Jeg synes det er flott at Norge blar opp, men:

Hva med "nyheten" om alle som dør i Afrika pga aids?

Eller at det årlig foregår tragedier tilsvarende 3 tsunamier i Afrika?

Resten av verdens trengende befolkning må ikke glemmes oppi dette... :-?

Men Norge har råd til 1 mrd!

Mayamor

Nei, vi kan ikke glemme resten av verden, MEN dette var en akutt krise hvor det er om å gjøre å redde flest liv.. En mrd er lommerusk i forhold til hva det koster å bygge opp alle u-landene i verden.. Og som noen sa i en annen tråd, veldig mange land i afrika har ikke grunnlaget som må til enda.. Men ved å gi den mrd til de asiatiske landene, så kan vi hindre at de og mister grunnlaget.. Men jeg er utover det helt enig.. Og jeg syns vi skal gi penger til landene det gjelder helt til de klarer å komme seg tilbake på samme nivå som de var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en håpløs sammenligning :roll:

nei det er ikke det!!

det bare viser at Norge har penger til det de vil, og er vil de vise verden hvor flink Norge er til å gi til andre land..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
synes det er feil at vi skal bla opp flrer foldige millioner til Asia og til andre land som trenger det.

Hadde nettopp en bestefar som lå på sykehus her i Norge,han griste på sin pasient-skjorte, men fikk ikke nye fordi det kostet avd.penger for hver skjorte de måtte leie fra vaskeriet. Jepp så bare spar penger så vi kan sende til utlandet, mens de gamle her hjemme må leve i en tilstand som ikke de er fortjent med.

I gamle dager var det kjekt. Da tok familien hånd om sine, istedet for å klage på at myndghetene ikke gjør det på diskusjonsforum..

Ellers har du et fryktelig naivt syn på politikk og økonomi. Og sammenligningen din er gammel frp-retorikk som selv frp la bak seg da de ble voksne.

Og når det kommer til skjorta: vel, det er en konsekvens av konkurranseutsetting, for at folk (som deg?) skal få det som de vil, og betale mindre skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er i stand til å dra en sammenligning fra en flekk på sykehusskjorta til mennesker som ikke har annet enn fillene de står og går i og i tillegg har mistet haugevis av familiemedlemmer blir det så lite voksent og gjennomtenkt at jeg ikke klarer å la meg provosere en gang.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager var det kjekt. Da tok familien hånd om sine, istedet for å klage på at myndghetene ikke gjør det på diskusjonsforum..

Ellers har du et fryktelig naivt syn på politikk og økonomi. Og sammenligningen din er gammel frp-retorikk som selv frp la bak seg da de ble voksne.

Og når det kommer til skjorta: vel, det er en konsekvens av konkurranseutsetting, for at folk (som deg?) skal få det som de vil, og betale mindre skatt.

Poenget mitt var at de finner penger å sende til utlandet ,mens når det kommer til norske forhold så har de ikke penger og en må spare.

Jeg har aldri bedt om skattelette!!, men jeg vil at skattepengene skal går til å bedre skole, gamlehjem og sykehus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...