AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #21 Skrevet 13. juni 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet er jo aldri inne i bildet for å anbefale samværsfordelig der begge foreldre er oppegående, trygge omsorgspersoner. Anonymkode: ef3fa...b2f Akkurat så siden personen jeg siterte snakket om bv antar jeg at denne personen ikke har et helt A4 liv og dermed kan hun/ han vanskelig uttale seg om hvordan andre bør ha samværsfordelingen Anonymkode: b7e69...8ff 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #22 Skrevet 13. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Akkurat så siden personen jeg siterte snakket om bv antar jeg at denne personen ikke har et helt A4 liv og dermed kan hun/ han vanskelig uttale seg om hvordan andre bør ha samværsfordelingen Anonymkode: b7e69...8ff Ha ha ha. Helt riktig at vi har hatt BV involvert - som har forsøkt å veilede eksmannen min uten hell. Så det at BV har vært involvert betyr ikke nødvendigvis at det er hovedomsorgsperson som er "problemet". Så forsøk å tenke litt utenfor boksen og ikke gå til angrep på noen du ikke vet hvem er eller hva som er det bakenforliggende. Her vil ikke far ta innover seg at han ikke er en spesielt god omsorgsperson, og heldigvis er det faktisk instanser slik som FVK og BV som forsøker å fortelle han det. Men det nytter dessverre lite, så neste skrittet er retten - for å sikre at barna har det best mulig. For øvrig er det ikke min uttalelse om samvær, men BV som var svært klare til oss om at 50/50 ikke er noen god løsning for noen barn. Jada, det finnes sikkert analyser som tilsier noe annet - men dem har altså ikke BV tiltro til!! Og då bør vel andre også lytte og tenke seg om! Anonymkode: 9f7dc...1b5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #23 Skrevet 14. juni 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ha ha ha. Helt riktig at vi har hatt BV involvert - som har forsøkt å veilede eksmannen min uten hell. Så det at BV har vært involvert betyr ikke nødvendigvis at det er hovedomsorgsperson som er "problemet". Så forsøk å tenke litt utenfor boksen og ikke gå til angrep på noen du ikke vet hvem er eller hva som er det bakenforliggende. Her vil ikke far ta innover seg at han ikke er en spesielt god omsorgsperson, og heldigvis er det faktisk instanser slik som FVK og BV som forsøker å fortelle han det. Men det nytter dessverre lite, så neste skrittet er retten - for å sikre at barna har det best mulig. For øvrig er det ikke min uttalelse om samvær, men BV som var svært klare til oss om at 50/50 ikke er noen god løsning for noen barn. Jada, det finnes sikkert analyser som tilsier noe annet - men dem har altså ikke BV tiltro til!! Og då bør vel andre også lytte og tenke seg om! Anonymkode: 9f7dc...1b5 Som jeg sa: dine barn har ikke omsorgspersoner som er gode nok- du kan ikke bruke din erfaring til å veilede ett normalt foreldrepar. Nå er det faktisk slik at forskning viser at folk som evner å ha en 50-50 løsning får mer harmoniske barn enn slike som har "problemforeldre" . Om at barna kommer bedre utav det pga50/50 fordelinge eller om disse foreldrene har bedre omsorgsevne blir jo da et spørsmål.. men mest sannsynlig er det en kombinasjon .. foreldrene setter si eiga ræv tilside, og evner å se den andre parten , de har nok ressurser og barna lærer raushet .. alt dette gir en bedre barndom enn der alle krangler og forsøker å karre til seg mest mulig .. og helt glemmer barnet som har bånd til begge.. Anonymkode: b7e69...8ff
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2017 #24 Skrevet 14. juni 2017 På 12.6.2017 den 21.52, AnonymBruker skrev: Ha, ha, ha.. denne ventet jeg på... Skjer i hver eneste tråd vedr. samvær. Barnevernet anbefaler ikke 50/50 for noen barn. Ikke for NOEN. Det er kun folk som er mest opptatt av seg og sitt som velger at barna ikke kan få et hovedhjem - når brudd faktisk blir en realitet. De setter sine egne ønsker og behov foran barnas beste. Men du er vel her for å krangle. Dette er det eneste jeg har å si om saken, du får evt finne noen andre å krangle med! 😜 Anonymkode: 9f7dc...1b5 Hva er greia med å innlede svar med "ha ha ha""? Den eneste du latterliggjør er deg selv. Det er en utrolig umoden debattform. Anonymkode: a4b70...812
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #25 Skrevet 17. juni 2017 På 6/14/2017 den 2.09, AnonymBruker skrev: Som jeg sa: dine barn har ikke omsorgspersoner som er gode nok- du kan ikke bruke din erfaring til å veilede ett normalt foreldrepar. Nå er det faktisk slik at forskning viser at folk som evner å ha en 50-50 løsning får mer harmoniske barn enn slike som har "problemforeldre" . Om at barna kommer bedre utav det pga50/50 fordelinge eller om disse foreldrene har bedre omsorgsevne blir jo da et spørsmål.. men mest sannsynlig er det en kombinasjon .. foreldrene setter si eiga ræv tilside, og evner å se den andre parten , de har nok ressurser og barna lærer raushet .. alt dette gir en bedre barndom enn der alle krangler og forsøker å karre til seg mest mulig .. og helt glemmer barnet som har bånd til begge.. Anonymkode: b7e69...8ff Jeg skjønner at du er ute etter å provosere. Du kjenner ikke meg, og du har ikke forutsetning for å konkludere med at jeg ikke er en god omsorgsperson. Hadde jeg vært en dårlig eller uegnet omsorgsperson er jeg trygg på at jeg hadde fått tilbakemelding om dette og BV ville nok ha sørget for at barna hadde vært hos noen andre som bedre kunne ivareta dem. Det har for øvrig aldri vært noe tema. Hver for seg kan man være en god omsorgsperson for barnet, men uhensiktsmessigheter i et parforhold kan gjøre at en ikke fungerer godt nok sammen for barna og ihvertfall ikke på sikt. Det er helt klart at et høyt konfliktnivå skader barn. Men den forskning BV lener seg på er at uavhengig av alle andre faktorer så anbefaler de ikke 50/50 for noen barn. Så en kan gjerne ha et supergodt forhold mellom foreldrene, godt samarbeid. Flott det. Men BV er fremdeles der at de ikke anbefaler 50/50 for noen barn. At du, og mange med deg, viser til annen forskning er helt greit. Jeg har fått med meg det. Anonymkode: 9f7dc...1b5 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #26 Skrevet 17. juni 2017 På 6/14/2017 den 21.18, AnonymBruker skrev: Hva er greia med å innlede svar med "ha ha ha""? Den eneste du latterliggjør er deg selv. Det er en utrolig umoden debattform. Anonymkode: a4b70...812 Ja, det har du kanskje rett i. Jeg beklager. Det var vel i grunn mer ment som uttrykk for at enkelte alltid svarer slik som vedkommende gjorde. Og jeg synes vel faktisk at den måten å svare i et innlegg på der en spør om råd og tilbakemeldinger er temmelig spesiell. Og det skjer alltid i diskusjonen som har med samvær å gjøre. Likhetsprinsippet skal være gjeldende, og om det ikke er mulig så er det den som skriver her inne som får være den med helgesamvær og en dag i uken... Men igjen, beklager. Dumt å innlede med å le. Meningen var vel å riste litt oppgitt på hodet... og det står jeg for. Anonymkode: 9f7dc...1b5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #27 Skrevet 17. juni 2017 På 13.6.2017 den 15.13, AnonymBruker skrev: Ha ha ha. Helt riktig at vi har hatt BV involvert - som har forsøkt å veilede eksmannen min uten hell. Så det at BV har vært involvert betyr ikke nødvendigvis at det er hovedomsorgsperson som er "problemet". Så forsøk å tenke litt utenfor boksen og ikke gå til angrep på noen du ikke vet hvem er eller hva som er det bakenforliggende. Her vil ikke far ta innover seg at han ikke er en spesielt god omsorgsperson, og heldigvis er det faktisk instanser slik som FVK og BV som forsøker å fortelle han det. Men det nytter dessverre lite, så neste skrittet er retten - for å sikre at barna har det best mulig. For øvrig er det ikke min uttalelse om samvær, men BV som var svært klare til oss om at 50/50 ikke er noen god løsning for noen barn. Jada, det finnes sikkert analyser som tilsier noe annet - men dem har altså ikke BV tiltro til!! Og då bør vel andre også lytte og tenke seg om! Anonymkode: 9f7dc...1b5 Vi var i kontakt med barnevernet selv i perioden rundt bruddet. Vi gjorde det klart at vi ønsket 50/50, og vi fikk bare ros for at vi gjorde det vi mente var best for vårt barn. De trodde vi kom til å samarbeide godt, og sa ikke et pip om at de aldri anbefaler 50/50. Hvis en av partene ikke er en god omsorgsperson, er det INGEN som anbefaler 50/50. Men ikke påstå at barnevernet aldri anbefaler 50/50, for det stemmer ikke. Anonymkode: 6952c...ddb
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #28 Skrevet 17. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi var i kontakt med barnevernet selv i perioden rundt bruddet. Vi gjorde det klart at vi ønsket 50/50, og vi fikk bare ros for at vi gjorde det vi mente var best for vårt barn. De trodde vi kom til å samarbeide godt, og sa ikke et pip om at de aldri anbefaler 50/50. Hvis en av partene ikke er en god omsorgsperson, er det INGEN som anbefaler 50/50. Men ikke påstå at barnevernet aldri anbefaler 50/50, for det stemmer ikke. Anonymkode: 6952c...ddb Jo, det er ikke noe jeg bare påstår - men noe jeg har sittet i møte med BV og fått beskjed om. Hvordan deres sak var vet jeg ingenting om, men BV ønsker at foreldre tar gode og velbegrunnede avgjørelser for barna sine. Så lenge de ikke opplever at den ene forelderens omsorgsevne ikke er god nok slik at barnas beste ikke kan ivaretas vil de trolig ikke komme med slike tilbakemeldinger, eller forsøk på veiledning om du vil. For da er de ikke i en situasjon der de vil kunne anbefale at barnet bor mer hos en av dere, fremfor den andre. De lener de seg på at foreldrene gjør en vurdering av hva som er det beste for sitt barn, og det er jo ikke snakk om at BV kan gå gjøre stort når foreldre tross alt velger 50/50 løsning. Her var vi i en svært krevende situasjon der faren krevde og truet med å hente barnet og det skulle være likt. Det var helt avgjørende at BV faktisk sa noe om hva de generelt vurderer - ikke kun for vårt barn men på generelt grunnlag. Men som sagt, det er trolig ikke så ofte de er i en situasjon der de må være så konkrete i sine tilbakemeldinger. Og det er dette jeg da deler. Til tross for hva veldig mange foreldre lander på så er ikke det den generelle anbefalingen fra BV. Og, jeg antar da at det gjelder mer enn bare i den kommunen vi bor i. Anonymkode: 9f7dc...1b5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #29 Skrevet 17. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er ikke noe jeg bare påstår - men noe jeg har sittet i møte med BV og fått beskjed om. Hvordan deres sak var vet jeg ingenting om, men BV ønsker at foreldre tar gode og velbegrunnede avgjørelser for barna sine. Så lenge de ikke opplever at den ene forelderens omsorgsevne ikke er god nok slik at barnas beste ikke kan ivaretas vil de trolig ikke komme med slike tilbakemeldinger, eller forsøk på veiledning om du vil. For da er de ikke i en situasjon der de vil kunne anbefale at barnet bor mer hos en av dere, fremfor den andre. De lener de seg på at foreldrene gjør en vurdering av hva som er det beste for sitt barn, og det er jo ikke snakk om at BV kan gå gjøre stort når foreldre tross alt velger 50/50 løsning. Her var vi i en svært krevende situasjon der faren krevde og truet med å hente barnet og det skulle være likt. Det var helt avgjørende at BV faktisk sa noe om hva de generelt vurderer - ikke kun for vårt barn men på generelt grunnlag. Men som sagt, det er trolig ikke så ofte de er i en situasjon der de må være så konkrete i sine tilbakemeldinger. Og det er dette jeg da deler. Til tross for hva veldig mange foreldre lander på så er ikke det den generelle anbefalingen fra BV. Og, jeg antar da at det gjelder mer enn bare i den kommunen vi bor i. Anonymkode: 9f7dc...1b5 BV anbefaler ikke 50-50 for dere.. rart du ikke greier å skille generelt og dere.. ingenting i ditt tilfelle kan overføres til generelle råd .. dere er en problem-familie der BV har måtte sette inn ekstra tiltak. du skriver jo selv at far mangler omsorgsevne .. Anonymkode: b7e69...8ff
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2017 #30 Skrevet 18. juni 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: BV anbefaler ikke 50-50 for dere.. rart du ikke greier å skille generelt og dere.. ingenting i ditt tilfelle kan overføres til generelle råd .. dere er en problem-familie der BV har måtte sette inn ekstra tiltak. du skriver jo selv at far mangler omsorgsevne .. Anonymkode: b7e69...8ff Ja, kjemperart at jeg ikke greier å skille.. Eller er det sånn at alle dere med 50/50 bør tenke dere om en gang til og at det å høre at BV ikke anbefaler 50/50 for noen barn er vanskelig å ta innover seg. Hvem er 50/50 best for. Barnet deres eller dere selv? Aldri i verden at jeg tror det faktisk er til et barn sitt beste å ha det slik. Og det er altså det BV også sier. Anonymkode: 9f7dc...1b5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå