AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #1 Skrevet 10. juni 2017 Jeg tror at et angrep vil skje i hvert fall innen et år. Det er jo nesten slik at vi må bli vant til terror, noe som er sykt, men slik verden har blitt. Hvor tror dere angrepet vil skje når det kommer? Jeg tror her i Oslo, enten på Oslo City, Oslo S, Karl Johan eller t-banen. Anonymkode: 5e087...5b7 1
boblevann Skrevet 10. juni 2017 #2 Skrevet 10. juni 2017 Jeg er litt usikker faktisk. Kommer an på årstid egentlig. Jeg går jo ut i fra at det blir i Oslo, sannsynligvis Oslo S eller Karl Johan. Men det er jo også sinnsykt mye turister i Bergen om sommeren da. Samtidig er det jo Oslo som blir rammet hardest politisk iom at kongefamilien og hele Stortinget og regjeringen holder til der. Nei, jeg tipper Oslo ja. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #3 Skrevet 10. juni 2017 Tipper Bryne, det er et perfekt terrormål. Anonymkode: 96221...171 13
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #4 Skrevet 10. juni 2017 Ingen vits å spekulere i noe slikt. Ingen av oss her på KG kan vite, når, viss, om... det blir bare tomprat. Anonymkode: 6c8f2...876 4
jabx Skrevet 10. juni 2017 #5 Skrevet 10. juni 2017 Ja, det blir spekulasjoner. Men det er jo greit å være bevisst på at ting kan skje. Man trenger ikke gå rundt og skjelve av skrekk, men det skader ikke å være oppmerksom på sine omgivelser og tenke gjennom på forhånd hva man skal gjøre hvis det smeller. 4
stan Skrevet 10. juni 2017 #7 Skrevet 10. juni 2017 Tja, terroren rammet på en idyllisk liten øy. Og midt i maktens senter. To ytterpunkter, så alle steder er vel mulige. Men det er jo flere som dør av kreft, i trafikken og andre ulykker, så det er kanskje andre ting enn terrorisme som også bør få litt oppmerksomhet. 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #8 Skrevet 10. juni 2017 Jeg var ganske glad da 17.mai i Oslo fikk være i fred fra terror jeg. Må innrømme at jeg så for meg at det kunne skje noe da. Men ingen tør å fucke med nordmenn og 17.mai tydeligvis. 😊 Anonymkode: 4f564...976 4
ajarRun Skrevet 10. juni 2017 #9 Skrevet 10. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror at et angrep vil skje i hvert fall innen et år. Det er jo nesten slik at vi må bli vant til terror, noe som er sykt, men slik verden har blitt. Hvor tror dere angrepet vil skje når det kommer? Jeg tror her i Oslo, enten på Oslo City, Oslo S, Karl Johan eller t-banen. Anonymkode: 5e087...5b7 Terror har blitt mindre og mindre vanlig, både i Norge og verden forøvrig. Mon tro hvor vrangforestillingen om at det et farligere nå kommer fra. Noen har teoretisert at det kommer fra økt eksponering til massemedia. Tviler på at det kommer, og om det kommer er det sannsynligvis minimalt omfang. Hvis vi skal bli tryggere bør vi fokusere på brann og trafikk. Eventuelt på løse møbler oh bistikk. Felles for disse fire er at de er uendelig mye mer sannsynlig enn terrorisme. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #10 Skrevet 10. juni 2017 Vært flere rasister som har sagt de ønsker å henrette norske politikere. Anonymkode: 35d61...8cf 1
Ginny Skrevet 10. juni 2017 #11 Skrevet 10. juni 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var ganske glad da 17.mai i Oslo fikk være i fred fra terror jeg. Må innrømme at jeg så for meg at det kunne skje noe da. Men ingen tør å fucke med nordmenn og 17.mai tydeligvis. 😊 Anonymkode: 4f564...976 Samtidig var det en del som forventet at det skulle skje noe nettopp da, og det var satt inn ekstra beskyttelse. Hvis man nå først skal bedrive terror, hvorfor velge en dag hvor folk er et snev av beredt? Mye lurere å velge et tidspunkt hvor folk tror de er trygge, og beredskapen er lavere, da blir det gjerne mer kaos. 1
Druid Skrevet 10. juni 2017 #12 Skrevet 10. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror at et angrep vil skje i hvert fall innen et år. Det er jo nesten slik at vi må bli vant til terror, noe som er sykt, men slik verden har blitt. Hvor tror dere angrepet vil skje når det kommer? Jeg tror her i Oslo, enten på Oslo City, Oslo S, Karl Johan eller t-banen. Anonymkode: 5e087...5b7 Hvilken operatører forventer du? IS? Stort sett hvor som helst i Oslo. Hele systemet deres er kollapset, så jeg tror vi fort kan få en slik aksjon som i Stockholm som ingen vil ta på seg. Al Qaida? Stort sett to spesifikke mål jeg ikke vil navngi; det er Norske symboler i Midtøsten knyttet til Norsk innsats i feilene fredsprosesser. Andre? Vi ser potensialet for tre eller fire mål knyttet til utviklingen i kurdistanske områder. Ellers er det få grupperinger jeg egentlig frykter, mye av de farlige gruppene i Norge ble passifisert av ABB prosessen.
jabx Skrevet 10. juni 2017 #13 Skrevet 10. juni 2017 10 minutter siden, amativeReflection skrev: Terror har blitt mindre og mindre vanlig, både i Norge og verden forøvrig. Mon tro hvor vrangforestillingen om at det et farligere nå kommer fra. Noen har teoretisert at det kommer fra økt eksponering til massemedia. Tviler på at det kommer, og om det kommer er det sannsynligvis minimalt omfang. Hvis vi skal bli tryggere bør vi fokusere på brann og trafikk. Eventuelt på løse møbler oh bistikk. Felles for disse fire er at de er uendelig mye mer sannsynlig enn terrorisme. Brann og trafikkulykker er stort sett ulykker/uhell. Terrorisme er derimot bevisst og målrettet påføring av skade, så det er ikke helt sammenlignbart.
EvaLena Skrevet 10. juni 2017 #14 Skrevet 10. juni 2017 Jeg kan se for meg mange typer terror her i landet og Oslo er nok høyt på lista. Samtidig hvis de virkelig ønsker å ramme Norge hardt så er Gardermoen nr1 utfra mengden mennesker som det går utover både her i landet og rundt i verden. Håper av hele meg at Norge aldr blir utsatt for slike ting i Paris/London etc 😢 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #15 Skrevet 10. juni 2017 Hm, vet ikke.. men Kragerø kanskje? Håper ikke det da. Anonymkode: bc40a...33c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #17 Skrevet 10. juni 2017 Hvor tror dere lynet vil slå ned neste gang? Jeg tipper i et tre. Stakkars Nøtteliten. Anonymkode: 418fc...bba 10
Gjest C.Tramell Skrevet 10. juni 2017 #18 Skrevet 10. juni 2017 En av de store musikkfestivalene. Masse fulle folk og relativt lett å komme inn med det de trenger av våpen.
Tyrk40 Skrevet 10. juni 2017 #19 Skrevet 10. juni 2017 Tja!! Om en virkelig vil SKADE Norge så er jo faktisk oljeinstallasjoner noe som vil gjøre VONDT for norge(var det ikke også snakk om at ulykken på Alexander Kielland muligen var sabotasje/terror også..???) Ellers er nok folksomme steder som Oslo S m/bussterminalen og Gardermoen ganske opplagte mål vil jeg tro(og kansje derfor at politi på gardermoen m/omegn pleier å være de første som bevæpner seg når beredskapen økes.... Håper noe sånt ALDRI skjer... 3
Emmelise Skrevet 10. juni 2017 #20 Skrevet 10. juni 2017 Med tanke på at Glasgow Airport ikke akkurat er verdens navle heller, ei heller et spesielt interessant "mål" for å "knekke vesten" og de alikevel opplevde et angrep.. eller i det minste et forsøk, så blir det fort vanskelig å forestille seg hvor i Norge det eventuelt skulle være noen som skulle prøve seg. Man antar jo Oslo som det mest plausible med jernbaner og flyplass. Men det er da like fullt mulig at en dust med gaffateip og skuddsikker vest bestemmer seg for å kjøre harryrunden rundt på Gol og vifter med kniv bare sånn fordi han kan... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå