Gå til innhold

Vurderer å sette unger på kjerringa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Hva om hun går kurs/skole i perioden før hun går ut i permisjon? Gir det noe klirrende mynt i kassa?

Trenger virkelig en baby så mye utstyr at 40.000 blir lite? Det er jo sjukt!😱

Anonymkode: 28230...f6e

Om du virkelig lurer så kan du se på NAV sine sider, eller Google. 

Og babyer er ikke så dyre om man er villig til å kjøpe brukt. De trenger egentlig bare klær, vogn, et sted å sove og bilstol. 

Anonymkode: f18d5...5fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, jenta7 skrev:

Jeg tror ikke at du blir rik på det :fnise:

Målet er ikke å tjene mest mulig på å gå barn.

Men det er greit å tape så lite som mulig på det.

Anonymkode: 28230...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du virkelig lurer så kan du se på NAV sine sider, eller Google. 

Og babyer er ikke så dyre om man er villig til å kjøpe brukt. De trenger egentlig bare klær, vogn, et sted å sove og bilstol. 

Anonymkode: f18d5...5fe

Barnet vil få et sted å sove. Så den er grei. Bilstol og vogn burde vel være greit å få tak i brukt. Av miljøhensyn burde sånne ting kjøpes brukt syns jeg. 

Anonymkode: 28230...f6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster ca 1 million å ha et barn frem til det er 18 år, du vil få ca 205000 i barnetrygd disse 18 årene, og hvis ikke kona de jobber og får krav på foreldrepenger vil dere få 61000 i engangsstønad.

266000 inn totalt iløpet av 18 år, og 1 million ut, tap økonomisk blir det uansett. 

( dere kan og dra inn 75000 totalt i kontantstøtte fra 13-23 mnd, men da får dere ikke ha barnehageplass og taper da inntekt igjen.

Anonymkode: 2d12e...153

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Målet er ikke å tjene mest mulig på å gå barn.

Men det er greit å tape så lite som mulig på det.

Anonymkode: 28230...f6e

Hvis du vil tape så lite så mulig så er nok best at dama flytter til Norge og begynner med norsk opplæring så fort som mulig. Hvis dere i tillegg klarer å skaffe henne en liten fast deltidsjobb ved siden av kan det gå uten for store økonomiske tap.

Men du må huske at du må forsørge henne og eventuelt kommende barn. Det var derfor jeg kommenterte slik. Du blir ikke rik på det for å si det mildt. Men det kan gå bra hvis dere planlegger godt og jobber for det sammen.

Jeg tar utgangspunkt i at dama har lyst på barn også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun søkt og fått innvilget opphold i Norge? Hvis ikke kan hun bli sendt tilbake, gifte-mål eller ei. 

Anonymkode: 0c4d3...0cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg vurderer å sette unger på kjerringa når hun kommer til Norge (hun bor i Thailand nå). Hvor mye vil hun få i foreldrepenger når barnet kommer? 

Anonymkode: 28230...f6e

Hva er planen din egentlig? Hva prøver du å oppnå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skole, kurs etc gir ikke rett til foreldrepenger. Foreldrepenger utregnes av skattepliktig inntekt. Ring nav, de har hatt en kjip mai med forsinkelser i utbetalinger osb og trenger en god latter. De ler sikker ikke før du legger på. 

Anonymkode: 7a5b6...277

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen så mange vemmelige svar her.

Anonymkode: 28230...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som tenker på dette med oppholds- og arbeidstillatelse? Giftemål er ikke nok. ETTER dette er i orden kan dere begynne å tenke på foreldrepenger  - og nei, hun får ingenting i.o.m. at hun ikke har opparbeidet seg rett til foreldrepenger på så kort tid, og heller ikke engangsstønad siden hun ikke er medlem i folketrygden. Du kan få foreldrepenger om du er i jobb, men da må du ta hele permisjonen og hun må jobbe eller gå på skole - her kommer igjen det med arbeidstillatelse inn i bildet. 

Med det sagt, hva sier din fremtidige kone om dette? Min erfaring er at asiatiske damer har bein i nesa og vet hva de vil, det er ikke bare ''å sette unger på henne'' fordi du syns det hadde vært beleilig ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vet det er noen regler på dette. 

Men la meg ta et eksempel. Si at hun kommer til Norge neste uke, vi gifter oss, og prøver å få barn med en gang. Vi lykkes og barnet blir født i mars 2018. Får hun foreldrepenger da selv om hun bare går hjemme frem til fødselen? Eller må hun ha jobbet frem til fødselen?

 

Og hvor mye må hun i så fall jobbe? Og hva om hun går kurs/skole frem til fødselen i stedet? Får hun foreldrepenger da?

 

Neida. Penger betyr ikke alt. Men det er bedre at hun får penger, enn at hun ikke får penger ☺️

Anonymkode: 28230...f6e

Tror du skal finne ut først hvordan hun kan få oppholdstillatelse i Norge. Skal du sende både kvinne og barn til utlandet, igjen? 

Så får du forsikre deg om at kvinnen ønsker og kan få barn. Selv utenlandske kvinner har fornuften i behold og har hørt både om prevensjon og krisesenter. 

 

Anonymkode: 8f8d7...9f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke spesielt lurt ut, og det å få barn er ALLTID et sinnsykt tapsprosjekt. Dessuten burde nok ikke slike som deg avles på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg vurderer å sette unger på kjerringa når hun kommer til Norge (hun bor i Thailand nå). Hvor mye vil hun få i foreldrepenger når barnet kommer? 

Anonymkode: 28230...f6e

Horribel ordbruk og spekulativt spørsmål som kynisk handler om systemutnyttelse. 

Som en som verken har norsk statsborgerskap, jobber eller betaler skatt i Norge vil denne kvinnen du omtaler så behørig respektfullt ikke motta ytelser fra norske skattebetalere.

Anonymkode: da3d0...ccb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...