Gå til innhold

Vurderer å sette unger på kjerringa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å sette unger på kjerringa når hun kommer til Norge (hun bor i Thailand nå). Hvor mye vil hun få i foreldrepenger når barnet kommer? 

Anonymkode: 28230...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere vil gå i minus, for å si det slik

Anonymkode: 46f1d...456

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe. Siden hun ikke er norsk. 

Anonymkode: d88f8...57f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må ha jobbet for å få foreldrepenger. 

"Kjerringa"... Jaja. 

Anonymkode: 8f446...616

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg vurderer å sette unger på kjerringa når hun kommer til Norge (hun bor i Thailand nå). Hvor mye vil hun få i foreldrepenger når barnet kommer? 

Anonymkode: 28230...f6e

Er penger det viktigste? 

Anonymkode: 8f8d7...9f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, enda en som prøver desperat å fremstille menn i dårlig lyst? Det begynner å bli kjedelig :filer:

Anonymkode: fb56e...68d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg vurderer å sette unger på kjerringa når hun kommer til Norge (hun bor i Thailand nå). Hvor mye vil hun få i foreldrepenger når barnet kommer? 

Anonymkode: 28230...f6e

Er dere gift?

Anonymkode: b25c0...86f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får ingenting, men hvis du har opparbeidet deg rettigheter, så kan du ta ut barselpermisjonen med noe lønn. Ikke helt sikker på hvordan dette fungerer helt, men det vet vel NAV. Hun må i så fall ut i jobb, eller studier. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Hvor gammel er barna du skal sette på henne? Er hun villig til å ha sal på? Det kan ha god markedsføringsverdi og dere kan kanskje selge en tur for femti kroner eller noe? Har hun god rygg? Hvis ikke bør dere sjekke ut yrkesskade forsikring. Lykke til! 

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man må ha jobbet for å få foreldrepenger. 

"Kjerringa"... Jaja. 

Anonymkode: 8f446...616

Ja, jeg vet det er noen regler på dette. 

Men la meg ta et eksempel. Si at hun kommer til Norge neste uke, vi gifter oss, og prøver å få barn med en gang. Vi lykkes og barnet blir født i mars 2018. Får hun foreldrepenger da selv om hun bare går hjemme frem til fødselen? Eller må hun ha jobbet frem til fødselen?

 

Og hvor mye må hun i så fall jobbe? Og hva om hun går kurs/skole frem til fødselen i stedet? Får hun foreldrepenger da?

 

Neida. Penger betyr ikke alt. Men det er bedre at hun får penger, enn at hun ikke får penger ☺️

Anonymkode: 28230...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kan få engangsstønad?

Hvis du føder barn eller adopterer barn under 15 år og ikke har tjent opp rett til foreldrepenger, kan du få engangsstønad. Du kan få engangsstønad for hvert barn du føder eller adopterer. Adopsjon av ektefelles barn gir ikke rett til engangsstønad.

Du må være medlem i folketrygden på det tidspunktet du føder eller adopterer barn for å kunne ha rett til engangsstønad.

 

https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/engangsstønad-ved-fødsel-og-adopsjon#chapter-2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får null nada niks i foreldrepenger dersom hun ikke har jobbet minst 6 av de siste 10 månedene før hun går ut i permisjon. Er hun medlem av folketrygden får hun engangsstønad ved fødsel, som jeg tror er ca. 40 000 kr ? (Ergo du vil gå i minus så snart du har kjøpt inn alt utstyret en baby behøver) 

Alternativt kan du ta over fellesperioden, men da må mor være i aktivitet (for noen år siden var aktivitetskravet minimum 80% jobb eller studier. Mulig det er 100% nå så det må du sjekke med NAV) Men i og med at kona di antageligvis ammer og tar nattevåk er det problematisk med full jobb, så da må nok du ta flaskemating og nattevåket slik at kona di kommer seg på jobb. Husk at når du mottar foreldrepenger fra NAV opptjener du kun rett på feriepenger av 12 (?) av permisjonsukene, så det blir dårlig med feriepenger påfølgende år. 

Vel bekomme...

Anonymkode: fa7f9...fa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Engangsstønanden er hevet til 61000

Anonymkode: 2d12e...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun får null nada niks i foreldrepenger dersom hun ikke har jobbet minst 6 av de siste 10 månedene før hun går ut i permisjon. Er hun medlem av folketrygden får hun engangsstønad ved fødsel, som jeg tror er ca. 40 000 kr ? (Ergo du vil gå i minus så snart du har kjøpt inn alt utstyret en baby behøver) 

Alternativt kan du ta over fellesperioden, men da må mor være i aktivitet (for noen år siden var aktivitetskravet minimum 80% jobb eller studier. Mulig det er 100% nå så det må du sjekke med NAV) Men i og med at kona di antageligvis ammer og tar nattevåk er det problematisk med full jobb, så da må nok du ta flaskemating og nattevåket slik at kona di kommer seg på jobb. Husk at når du mottar foreldrepenger fra NAV opptjener du kun rett på feriepenger av 12 (?) av permisjonsukene, så det blir dårlig med feriepenger påfølgende år. 

Vel bekomme...

Anonymkode: fa7f9...fa8

Takk for svar. Hva om hun går kurs/skole i perioden før hun går ut i permisjon? Gir det noe klirrende mynt i kassa?

Trenger virkelig en baby så mye utstyr at 40.000 blir lite? Det er jo sjukt!😱

Anonymkode: 28230...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg vurderer å sette unger på kjerringa når hun kommer til Norge (hun bor i Thailand nå). 

Anonymkode: 28230...f6e

Det kommer an på hvor mange unger du har tilgang på. Slike asiatiske damer er oftest små så jeg tipper det ikke går mer enn 5 stk. Dessuten er det jo vanskelig å få dem til å sitte i ro. 

Men åssen du tenker det skal bli noe penger av dette, går utover min forstand :alice:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...