Ellam Skrevet 10. juni 2017 Forfatter #41 Skrevet 10. juni 2017 31 minutter siden, mimoe skrev: Barna elsker bursdager, og selvfølgelig synes jeg som mamma at det er koselig å sende i bursdag. Men for meg feks, så har jeg 5 barn, og sikkert rundt 80 bursdager i året. Pluss bursdager til familie og venner. Så har karate to ganger i uka, fotball 2 ganger i uka + en kamp, håndball 1 gang i uka og kor en gang i uka. Itillegg er det foreldremøter, fau, dugnader, sommerfester, julefester osv. Så av og til føles det tungt når 3 av ungene kommer med bursdagsinvitasjon til samme dag... så derfor synes jeg det er supert om folk slår sammen bursdager 🙂 Og det med penger stemmer ikke her. Vi er på ingen måte under kategorien folk med mye penger... Synes også det blir litt kleint å tenke på hva "en får igjen får gaven"... det viktigste er jo at barna har det gøy, ikke hvor mye penger det blir lagt i selskapet. Vi har hatt hjemmebursdag, utebursdag, kinobursdag, svømmehallbursdag, skatehallbursdag, gymsalbursdag, fotballbursdag osv. Noen dyre og noen billige, men kan si at for ungene spiller det null rolle om hvor mye foreldrene til bursdagsbarnet har lagt i feiringen. De er sammen med venner, leker og spiser kake og er somregel storfornøyd uansett 😀 Tror flere av dere legger for mye i det ifht mitt utsagn "å få igjen for gaven". Hvis man inviterer til gocart kjøring og paintball så er det selvfølgelig slik at man gjerne må være litt flere som slår seg sammen ifht kostnadene. Og da, å "betale" (se hermetegn), 500,- for en bursdag der barnet mitt får oppleve en aktivitet som jeg sjelden/aldri tar meg råd til å ta med ungene på, hadde føltes mer ok ut for meg. Ikke at en vanlig bursdag hjemme, med kake og brus, ikke er bra nok. (Men litt på siden, jeg tenker faktisk noen ganger i de baner "få igjen for", men da omvendt. Hvis vi familien på fem er invitert i bryllup med mat, drikke, kake, kaffe og fest tenker jeg det er litt stusselig hvis vi kun gir 200,- f.eks. Jeg gir litt mer når vi er invitert til middag, kontra bare til kaffen. Og om vi drar som par eller hele familien. Og regnestykket kan være litt sånn, "hvis vi alle fem skulle gått på restaurant så hadde det fort kostet en 1000,- lapp. Jeg er nok litt rar😝) 2
Ellam Skrevet 10. juni 2017 Forfatter #42 Skrevet 10. juni 2017 9 minutter siden, Magnifiq skrev: Jeg mente det absolutt ikke frekt. Men siden du sier man bare kan sette seg for å drikke kaffe når man arrangerer bursdag for 42 barn, så har vi tydeligvis veldig forskjellige barn. Og ikke bare det. Vi bruker alltid å gjøre litt ekstra også, som å leie inn klovn, tryllekunstner, en artist av noe slag etc.. Men for all del. Det er jo bare å tro at man gjør det slik kun for egen vinnings del. Selv når vi har feiret alene, med hele klassen, så har jeg absolutt hatt tid til en kopp kaffe😄 Barna trenger jo ikke aktiviseres hele tiden, og med 10 stk foreldrepar som arrangerer tror jeg fort det går en kanne😝 Og, vi har nok litt forskjellige typer bursdager. Har tre barn og har aldri hørt om at det har vært verken tryllekunstner, klovn eller artist på noen av bursdagene🎉🎉 (har noen virkelig det, trodde det bare var i amerikanske serier/filmer🙈) Nei jeg tror for enkelhets skyld. Når man samler opp barn med bursdag fra Januar til Juni, så synes jeg det er rart at de ikke bare kaller det for klassefest. Men "... og .... og +++ feirer bursdag. Da innebærer jo dette gaver på alle. 1
snokek Skrevet 10. juni 2017 #43 Skrevet 10. juni 2017 Det er folk som faktisk ikke har så mye penger å rutte med og det er helt forståelig at det da blir vanskelig med 10 stk som feirer på en gang. Jeg vet mange skoler setter opp egne regler for sum av gaver osv. 50 kr synes jeg forsåvidt er helt greit, og det er jo uansett ikke om å gjøre å få masse gaver, men å kose seg med klassekameratene sine. Vet om enkelte som har en stor feiring for de barna som har bursdag hver måned, og at de da gir 30 kr til hver barn så barnet selv kan velge seg ut en fin gave. Jeg synes dette høres ut som et supert opplegg og tenker at sammenslåing i grunn virker veldig smart. Stusser på at det er 10 stk som faktisk har bursdager så nærme hverandre at de kan feire sammen, dette må jo være en kjempe stor klasse! På min barneskole ga vi 100 kr uansett om det var penger eller gave som ble gitt, og i ungdomsskolealder ble det mer vanlig å gi 150 kr. Da jeg selv ble over 18 år måtte jeg betale for gavene selv (noe som er rett og rimelig) og da merket jeg virkelig hvor problematisk det ble at gavene skulle være såpass dyre. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #44 Skrevet 10. juni 2017 På 6/9/2017 den 19.40, AnonymBruker skrev: Ja, det skjer her også, og jeg er ingen tilhenger av fenomenet Men i følge mammapolitiet er det ikke lov å ikke omfavne store, inkluderende bursdager. Hva med oss som ikke har 500,- å bruke på en sånn bursdag? Ingen som tenker på at det finnes noen av oss? For det er ikke sånn at alternativet er ti bursdager, uten sammenslåing hadde det kanskje blitt to. Jeg ser på sånne bursdager som ren gavesanking.... Anonymkode: a4f13...46f Kunne jo blitt invitert til 10 forskjellige bursdagee, bedre å samle de spør du meg Anonymkode: 676b2...100
Ellam Skrevet 10. juni 2017 Forfatter #45 Skrevet 10. juni 2017 59 minutter siden, snokek skrev: Vet om enkelte som har en stor feiring for de barna som har bursdag hver måned, og at de da gir 30 kr til hver barn så barnet selv kan velge seg ut en fin gave. Jeg synes dette høres ut som et supert opplegg og tenker at sammenslåing i grunn virker veldig smart. Stusser på at det er 10 stk som faktisk har bursdager så nærme hverandre at de kan feire sammen, dette må jo være en kjempe stor klasse! Her er det oppsamling fra Januar-Juni🙄
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #46 Skrevet 10. juni 2017 7 timer siden, Ellam skrev: discomusikk 😂 Anonymkode: 51d54...536
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #47 Skrevet 10. juni 2017 På 9.6.2017 den 23.09, Ellam skrev: Fra ungdomsskolen er det rundt 100,- Men da er det ofte bare 4-5 inviterte, og ikke så mange bursdager pr år. Men ser jeg skal være glad for at denne bursdagen ikke hadde kostet 1000-1500,-. Da kunne ikke datteren min ha dratt. Forstår det er litt forskjell ute å går. Hos oss har vi bursdager frem til de fyller 10 år. Etter dette er det noen som lager i stand, f.eks. 3 stk på kino osv. Nå skal de sies at vi bor et sted med ikke altfor mange i klassen, slik at det ikke blir så mange bursdager som andre steder. Kanskje det er derfor det er forskjell i beløper? Anonymkode: 2e780...e70
Ellam Skrevet 10. juni 2017 Forfatter #48 Skrevet 10. juni 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😂 Anonymkode: 51d54...536 Why t laughing face?🤔 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #49 Skrevet 12. juni 2017 Hvor vanlig er det egentlig med bursdagfeiring, etter at ungdommen har begynt ved ungdomsskolen? Da er det kanskje ike like populært med ballonger, bursdagssang og slike ting ? Anonymkode: 439f8...077
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå