Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

50,- i klassegaver er helt vanlig pga at det blir så fryktelig dyrt om man skal gi dyre gaver til 40 stk. 40 bursdager fordelt utover er fryktelig travelt, så sammenslåinger er helt supert. Leos lekeland er grusomt, så jeg er så glad for foreldre som gidder å ha det hjemme eller på en lekeplass eller lignende. Telle på kroner og øre hva man får igjen?? Man får en opplevelse, og foreldre som gidder å finne på noe selv i stedet for å overlate ansvaret til en fjortis på Leos.

40 x 50,- = 2000 på et år. Det hadde blitt dyrere i tid og stress om man skulle gått i én og én bursdag i bensin og tid og avlyste planer. Så ta de 2000 i løpet av et år når man har litt ekstra. Du vet de kommer. Så sett av litt nå og da og veksle inn i 50-lapper og ha klar. Vil man ikke gi bursdagsgaver, så får man late som man ikke kan gå i bursdagene. Sånn er det bare. Det koster å ha barn som skal være aktive og inkluderes. Vær glad det ikke forventes gaver til 200,-. Det begynte folk med hos oss, og så gikk vi sammen foreldrene og ble enige om at det skulle være maks 100, og så gikk vi ned til maks 50, da det er mange i klassen, og man gjerne har 2-4 unger hver som skal i selskaper.

Anonymkode: dd20c...bd8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om alle 10 har bursdag i juni er det jo mer praktisk å slå sammen til en stor feiring enn at det blir 10 feiringer spredt i hele juni, hadde vært sjeleglad om det ble samlet slik jeg 

Anonymkode: 9d3cd...09f

Her har flere av ungene hatt bursdag i Januar og Februar😝

Skrevet
14 timer siden, Meadow skrev:

Jeg synes det er tåpelig å bli "provosert" av dette, høres ut som en god løsning å slå sammen flere bursdager. Sikkert veldig moro for ungene også, med klassefest! 

Mer forståelig at flere feirer sammen hvis man skal leie svømmehallen feks.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

50,- i klassegaver er helt vanlig pga at det blir så fryktelig dyrt om man skal gi dyre gaver til 40 stk. 40 bursdager fordelt utover er fryktelig travelt, så sammenslåinger er helt supert. Leos lekeland er grusomt, så jeg er så glad for foreldre som gidder å ha det hjemme eller på en lekeplass eller lignende. Telle på kroner og øre hva man får igjen?? Man får en opplevelse, og foreldre som gidder å finne på noe selv i stedet for å overlate ansvaret til en fjortis på Leos.

40 x 50,- = 2000 på et år. Det hadde blitt dyrere i tid og stress om man skulle gått i én og én bursdag i bensin og tid og avlyste planer. Så ta de 2000 i løpet av et år når man har litt ekstra. Du vet de kommer. Så sett av litt nå og da og veksle inn i 50-lapper og ha klar. Vil man ikke gi bursdagsgaver, så får man late som man ikke kan gå i bursdagene. Sånn er det bare. Det koster å ha barn som skal være aktive og inkluderes. Vær glad det ikke forventes gaver til 200,-. Det begynte folk med hos oss, og så gikk vi sammen foreldrene og ble enige om at det skulle være maks 100, og så gikk vi ned til maks 50, da det er mange i klassen, og man gjerne har 2-4 unger hver som skal i selskaper.

Anonymkode: dd20c...bd8

Gidder å finne på noe selv? 10 stk foreldrepar som arrangerer. Blir ikke en kake å lage på hver engang. Og det er jo tross alt bare å ha selskapet hos den med størst plass, og så bare sette seg ned med kaffekoppen og la ungene ha frilek😝

• Liker 1
Skrevet

Jeg er overrasket over hvor mange som synes denne løsningen er tipp-topp😳

Klassefest er selvfølgelig supert, men at man sier det er bursdag for 10 stk (med bursdag fra januar-juni), slik at denne festen koster 10 stk gaver, det reagerer jeg på. Men ser jeg er ganske alene om det🙈😅😅

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, mimoe skrev:

Så deilig å bli ferdig med 10 bursdager på en dag... Vi har 5 barn, så blir en del bursdager, kan du si.

Hurra for sammenslåing 🎈🎈🎈

Hadde alle dine blitt invitert på "denne måten", hadde det blitt 10000,- i året. (Og da regner jeg 50,- i gave, som jeg ser er et lite beløp)

Men som flere skriver her så setter du også av denne summen hvert år? 

• Liker 1
Gjest mimoe
Skrevet
30 minutter siden, Ellam skrev:

Hadde alle dine blitt invitert på "denne måten", hadde det blitt 10000,- i året. (Og da regner jeg 50,- i gave, som jeg ser er et lite beløp)

Men som flere skriver her så setter du også av denne summen hvert år? 

Skjønner ikke hva du mener med "feire på denne" måten? 

Og skjønner heller ikke utregninga di, at det ville kommet på 10000 i året for meg. Da betyr det altså at de er 40 stk i klassen, og det er de ikke her. 

Du skriver at det er fellesbursdag for 10 stk i klassen. Sånn vi har det her inviterer vi ALLE av samma kjønn i samme klasse, eller ALLE i hele klassen. De er max 21 i klassen. Så om alle mine 5 barn blir invitert til alle i klassen, både jenter og gutter, så blir det 5000 kr i året i gaver på 50 kr.

Og med 5 barn så blir det endel bursdager de skal i iløpet av et år, så for oss hadde det vært en drøm om de gikk sammen 10 og 10 😀

Regner med det er sånn hos dere også, at alle skal inviteres, og da spiller det liten rolle om det blir 500 på en gang eller 50 på 10 ganger...

Gjest Magnifiq
Skrevet
1 time siden, Ellam skrev:

og så bare sette seg ned med kaffekoppen og la ungene ha frilek😝

Ser at du ikke har arrangert mange store barnrbursdager.

Skrevet (endret)
1 time siden, Magnifiq skrev:

Jo, det har jeg😉 Bortimot 20 stk. Har hatt flere selskaper hvor vi har gått sammen to foreldrepar og bedt hele klassen på 40 stk. Når de var mindre var det fiskedam og kanskje en lek til. Nå vil de helst ha minst mulig innblanding, kanskje litt discomusikk evt. Litt styr under spising er det, men fullstendig overkommelig👍

Endret av Ellam
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, mimoe skrev:

Skjønner ikke hva du mener med "feire på denne" måten? 

Og skjønner heller ikke utregninga di, at det ville kommet på 10000 i året for meg. Da betyr det altså at de er 40 stk i klassen, og det er de ikke her. 

Du skriver at det er fellesbursdag for 10 stk i klassen. Sånn vi har det her inviterer vi ALLE av samma kjønn i samme klasse, eller ALLE i hele klassen. De er max 21 i klassen. Så om alle mine 5 barn blir invitert til alle i klassen, både jenter og gutter, så blir det 5000 kr i året i gaver på 50 kr.

Og med 5 barn så blir det endel bursdager de skal i iløpet av et år, så for oss hadde det vært en drøm om de gikk sammen 10 og 10 😀

Regner med det er sånn hos dere også, at alle skal inviteres, og da spiller det liten rolle om det blir 500 på en gang eller 50 på 10 ganger...

Men altså, i mitt tilfelle er de 40 i klassen. Det vil si at hvis alle hadde feiret på denne måten, 4 bursdager med 10 bursdagsbarn, blir regnestykket 500*4. Altså 2000,- i året. 5 barn blir da 10000. (Hos meg 3 barn, 6000,-)

Hvis det ikke hadde vært denne sammenslåingen så hadde ikke 40 stk bedt hele klassen hver for seg, og dermed hadde summen blitt en helt annen😊

• Liker 1
Skrevet

Men nå har jeg vekslet til 10 50-lapper, så da blir det bursdag🎉🎉 😅😅

Skrevet

For å kverulere litt videre🙈 Virker som mange synes bursdagsselskaper er noe stort herk😳 At jo færre, jo bedre😬 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når de gjør det på denne måten, lager enkel klassefest med 10 (!) bursdagsbarn, ville jeg kjøpt ti smågaver på TGR el.l. Man kan finne mye fint småtteri på div butikker (h&m for eksempel) til ca 30 kr. Hadde det vært snakk om gode venninner ville det vært noe annet. Det er gøy for barn å gå på bursdag, og de går glipp av mange selskap når mange slenger seg på gavelisten på en slik fellesfest. Regner med de som "arrangerer" ikke forventer store gaver når de gjør det såpass lettvint.

Anonymkode: 38857...412

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Ellam skrev:

For å kverulere litt videre🙈 Virker som mange synes bursdagsselskaper er noe stort herk😳 At jo færre, jo bedre😬 

Og bare for å dra det litt lenger, de med lite penger foretrekker å bruke tid på mange enkeltbursdager, mens de med mye penger, fryder seg over å kunne kjøpe seg fri :) 

Anonymkode: a4f13...46f

• Liker 1
Skrevet (endret)
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når de gjør det på denne måten, lager enkel klassefest med 10 (!) bursdagsbarn, ville jeg kjøpt ti smågaver på TGR el.l. Man kan finne mye fint småtteri på div butikker (h&m for eksempel) til ca 30 kr. Hadde det vært snakk om gode venninner ville det vært noe annet. Det er gøy for barn å gå på bursdag, og de går glipp av mange selskap når mange slenger seg på gavelisten på en slik fellesfest. Regner med de som "arrangerer" ikke forventer store gaver når de gjør det såpass lettvint.

Anonymkode: 38857...412

For noen år siden inviterte 5-6 stk til fellesbursdag, hvor det i invitasjonen stod at man kunne gi 150,- i "inngangspenger", som skulle fordeles på alle barna. En grei ordning.

Si at et bursdagskalas koster rundt 1000-1500,- å arrangere med 40 gjester. (Brus, kake, godteri, pizza etc) Ved å da være flere som spleiser på å holde bursdag sparer vært foreldrepar kanskje bortimot 1000,-. Da kan dette være penger bursdagsbarnet får f.eks.

Og, ja, jeg har en del dødtid idag og kan dermed reflektere litt rundt dette😜 På en skala fra 1-10 så er ikke dette noe jeg provoserer meg mye over, 2 kanskje😅 Hadde jeg virkelig blitt provosert hadde jeg tatt det opp med foreldrene. Da er det bedre jeg får ut litt "steam" her👍

Endret av Ellam
La til et avsnitt
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

100 er vanlig her, men det skjønner jeg blir dyrt når det er så mange på en gang. Gi en femtilapp til hver og lag egendesignt bursdagskort så du slipper å legge ut 30 til 50 spenn på det i tillegg per pers.

Anonymkode: 8b594...29d

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Magnifiq skrev:

Hvis jeg skal være frekk tilbake.

Ser du har lav terskel over hvor mye styr du synes det er å arrangere bursdag.

• Liker 1
Gjest mimoe
Skrevet

Men altså, i mitt tilfelle er de 40 i klassen. Det vil si at hvis alle hadde feiret på denne måten, 4 bursdager med 10 bursdagsbarn, blir regnestykket 500*4. Altså 2000,- i året. 5 barn blir da 10000. (Hos meg 3 barn, 6000,-)

Hvis det ikke hadde vært denne sammenslåingen så hadde ikke 40 stk bedt hele klassen hver for seg, og dermed hadde summen blitt en helt annen😊

Om de er 40 i klassen, så er det jo mange ja 🙂 Men blir det ikke da invitert bare de av samme kjønn?

Gjest mimoe
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og bare for å dra det litt lenger, de med lite penger foretrekker å bruke tid på mange enkeltbursdager, mens de med mye penger, fryder seg over å kunne kjøpe seg fri :) 

Anonymkode: a4f13...46f

Barna elsker bursdager, og selvfølgelig synes jeg som mamma at det er koselig å sende i bursdag.

Men for meg feks, så har jeg 5 barn, og sikkert rundt 80 bursdager i året. Pluss bursdager til familie og venner. Så har karate to ganger i uka, fotball 2 ganger i uka + en kamp, håndball 1 gang i uka og kor en gang i uka. Itillegg er det foreldremøter, fau, dugnader, sommerfester, julefester osv.

Så av og til føles det tungt når 3 av ungene kommer med bursdagsinvitasjon til samme dag... så derfor synes jeg det er supert om folk slår sammen bursdager 🙂

Og det med penger stemmer ikke her. Vi er på ingen måte under kategorien folk med mye penger...

Synes også det blir litt kleint å tenke på hva "en får igjen får gaven"... det viktigste er jo at barna har det gøy, ikke hvor mye penger det blir lagt i selskapet.

Vi har hatt hjemmebursdag, utebursdag, kinobursdag, svømmehallbursdag, skatehallbursdag, gymsalbursdag, fotballbursdag osv. Noen dyre og noen billige, men kan si at for ungene spiller det null rolle om hvor mye foreldrene til bursdagsbarnet har lagt i feiringen. De er sammen med venner, leker og spiser kake og er somregel storfornøyd uansett 😀

Gjest Magnifiq
Skrevet

Hvis jeg skal være frekk tilbake.

Ser du har lav terskel over hvor mye styr du synes det er å arrangere bursdag.

Jeg mente det absolutt ikke frekt. 

Men siden du sier man bare kan sette seg for å drikke kaffe når man arrangerer bursdag for 42 barn, så har vi tydeligvis veldig forskjellige barn. 

Og ikke bare det. Vi bruker alltid å gjøre litt ekstra også, som å leie inn klovn, tryllekunstner, en artist av noe slag etc.. 

Men for all del. Det er jo bare å tro at man gjør det slik kun for egen vinnings del. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...