Gå til innhold

Hvorfor er gutter så redde for å binde seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er gutter i midten av 20-årene så redde for å bli forplikte seg? Har flere kamerater som lar kjempe flotte jenter gå fordi de "ikke vil binde seg nå". De sier selv at de liker disse jentene godt og at de tror det kunne blitt noe om de hadde satset. Jeg skjønner ikke hva som er så skummelt? De låser dem jo ikke ned i en kjeller akkurat. Og nei, jeg tror ikke det er så enkelt som at da er de ikke ment for hverandre. Noen som har noen logiske forklaringer?

Anonymkode: 5a6ee...01f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jenter går etter populære gutter som kan velge og vrake. Jenter går ikke etter trygge, stabile, gode gutter, for de er kjedelige. Da kan disse guttene som vil binde seg heller ikke binde seg, der er nemlig ingen å binde seg med. Så sånn går dansen rundt en enebærsbusk for seg.

Anonymkode: d0d07...33c

• Liker 11
Skrevet

Eller det at man rett og slett nyter friheten :) 
Man vil tenke bare på seg selv og gjøre det man har lyst til.

Jeg savner å være singel jeg :fnise:  Den friheten! Men..
Jeg og typen er ganske chill at om han har lyst å dra på guttetur til Tyskland, så drar han på guttetur og han vet at jeg planlegger å dra tilbake til SørKorea i ett par uker (5u) og det får jeg lov til :fnise: 
Så vi er "nesten" Singel og har ikke barn :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det ER stress med forhold. En side av det er seksuell monogami (jo bedre draget man har, jo større offer er det), så er det alt annet en forhold medfører - hovedsakelig forventninger til å stille opp, være en støttespiller, feire spesielle dager, introduseres for venner og familie, ha jevnlig kontakt hele tiden.

Så vet du at jo lenger tid som går, jo større er sjansen for at det ender med snørr og tårer, og ingen er faktisk ute etter å såre noen.

Er kostnaden større en fordelene, så avstår man. 

Anonymkode: ad9fe...021

• Liker 4
Skrevet

Alle de jeg kjenner, både kvinner og menn, som "ikke ville binde seg" har plutselig forandret mening når de traff riktig person.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er da single på tinder og match? Søker de kun pulevenner?? Menn i dag er umodne og vet ikke hvordan kvinner skal bli behandlet. Med 50% skilsmisser så hjelper ikke det på heller. Vi er ikke ment til å være alene, likevel vil mange bli det. Dagens menn gamer, råner og fester. Tar ikke akkurat vare på ei god jente. De flørter på snap, tinder og instagram. Vi jenter må visst finne oss i alt. Lenge siden jeg hørte om gode, stabile og trofaste menn.

Anonymkode: e58b6...ea5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de er unge? Jeg er kvinne og var langt fra å binde meg i den alderen. 

Anonymkode: 05df8...4dd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne da, men for meg handler ikke livet om å finne en kjærlighet som man skal forplikte seg til. Det er andre ting som er viktigere.

Vi går ikke samme vei alle sammen :)

Anonymkode: 72a98...d5d

• Liker 2
Skrevet

Som nevnt over her tror jeg det handler om kostnader. Det koster å være i et forhold. Man kan bli skikkelig glad i den andre, og med den bruk- og kastkulturen vi har i dag, er det da stor sjanse for knust hjerte. Et forhold handler også om kompromisser, samt at man også må forholde seg til den andres familie og venner. Ikke alle er like flinke til å balansere den der. Et forhold må jobbes med fra begge parter, og det er altfor mange som bare flagrer etter forelskelsen. Singellivet er i sum mye enklere. Men så er det da de gode stundene sammen med en man er utrolig glad i. Den man ønsker å ringe aller først når det skjer noe. Det er ikke enkelt dette med følelser, og derfor velger mange i dag singellivet, og heller krydrer med FF'er og ONS. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de er unge? Jeg er kvinne og var langt fra å binde meg i den alderen. 

Anonymkode: 05df8...4dd

Dette. Om man har en del man vil med livet kan et forhold være veldig begrenset. Du kan ikke bare pakke sakene om du får et jobbtilbud i London eller vil ta en master i Paris. De fleste menn (og noen kvinner) setter frihet veldig høyt.

Anonymkode: ad9fe...021

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Norske gutter kan nok oppfattes slik. Heldigvis har ikke denne "trenden" nådd de utenlandske guttene, så noe stort problem er det jo ikke.

Anonymkode: 46b59...1fd

AnonymBruker
Skrevet

Noen gutter er ikke redd for å binde seg, men de er redd for at forholdet ikke skal vare lenge, da er det bedre å vente på den rette partner. 

Anonymkode: 14a13...2fa

Skrevet
1 time siden, asterix skrev:

Alle de jeg kjenner, både kvinner og menn, som "ikke ville binde seg" har plutselig forandret mening når de traff riktig person.

Forelsket seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra å lese på KG de siste dagene så er det vel fordi de ikke må, jentene venter i en evighet på de, unnskylder all dårlig oppførsel og gir de hundrevis av sjanser bare så de har en bitteliten sjanse til å bli kjent eller bli sammen. Det er patetisk, og ikke så rart mange menn blir vant til å herje rundt med flere, det har jo ingen konsekvenser - gir han litt oppmerksomhet blir jenta overlykkelig og står klar til å gjøre hva som helst.

Anonymkode: b0804...36e

AnonymBruker
Skrevet

Menn (og kvinner?) ønsker stort ikke binde seg før de er ferdig med utdanning og er i fast jobb, altså før de er stabile. Det vanlige er derfor for mange at man ikke slår seg til ro før rundt 30 år. Kan godt tenkes at kvinner er mer tilbøyelige for å få en fast partner tidligere. Kanskje skyldes det at menn ut fra tradisjoner føler de bærer på et større ansvar som forsørger enn kvinner gjør.

Anonymkode: e2edb...96e

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er da single på tinder og match? Søker de kun pulevenner?? Menn i dag er umodne og vet ikke hvordan kvinner skal bli behandlet. Med 50% skilsmisser så hjelper ikke det på heller. Vi er ikke ment til å være alene, likevel vil mange bli det. Dagens menn gamer, råner og fester. Tar ikke akkurat vare på ei god jente. De flørter på snap, tinder og instagram. Vi jenter må visst finne oss i alt. Lenge siden jeg hørte om gode, stabile og trofaste menn.

Dagens dummeste innlegg, men ok jeg kan leke den samme leken.

Kvinner i dag er umodne og sitter på sin høye hest med prinsessesyndrom og forventer at mannen skal gjøre alt. De initierer langt over 0% av skilsmisser, så hjelper ikke det heller. Dagens kvinner gamer, shopper og fester. Tar ikke akkurat vare på en god gutt. De flørter rundt, og vi menn må visst finne oss i alt. Lenge siden jeg hørte om gode, stabile, og trofaste kvinner.

Anonymkode: a124c...fe8

• Liker 8
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
På 6/9/2017 den 10.00, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er gutter i midten av 20-årene så redde for å bli forplikte seg? Har flere kamerater som lar kjempe flotte jenter gå fordi de "ikke vil binde seg nå". De sier selv at de liker disse jentene godt og at de tror det kunne blitt noe om de hadde satset. Jeg skjønner ikke hva som er så skummelt? De låser dem jo ikke ned i en kjeller akkurat. Og nei, jeg tror ikke det er så enkelt som at da er de ikke ment for hverandre. Noen som har noen logiske forklaringer?

Anonymkode: 5a6ee...01f

Jeg tror ikke de hadde hatt problemer med å binde seg dersom de hadde vært opp etter ørene forelsket.

Det er vanskelig å svare på spørsmålet, men jeg husker jeg leste en undersøkelse som viste at menn med muligheter hadde større vanskeligheter med å binde seg. Menn som levde i samfunn hvor det var flere menn enn kvinner var i lang større grad villig til å binde seg. 

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Single kvinner som "dater" fremstår som beint frem crazy. Rovdyr på jakt etter noen å fange.

Hadde jeg vært mann hadde jeg kvidd meg på å binde meg.

Anonymkode: 72a98...d5d

• Liker 3
Skrevet

Tror det er to forklaringer: 

1: Terskelen for hvor godt gutter trenger å like en jente for å "holde på" med henne er nok betydelig lavere enn motsatt. Dermed er det nok sannsynlig at slike forhold oftere preges av at han synes hun holder til "sitt bruk", men ikke til noe mer og derfor ikke vil binde seg til henne.

2: Tilgangen på lettvint sex er relativt god for attraktive menn, og menn sent i tyveårene kan gjerne få kvinner tidlig i tyveårene. Det er dermed både en stor motivasjon for å forbli single, og mindre tidspress. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, herzeleid skrev:

Tror det er to forklaringer: 

1: Terskelen for hvor godt gutter trenger å like en jente for å "holde på" med henne er nok betydelig lavere enn motsatt. Dermed er det nok sannsynlig at slike forhold oftere preges av at han synes hun holder til "sitt bruk", men ikke til noe mer og derfor ikke vil binde seg til henne.

2: Tilgangen på lettvint sex er relativt god for attraktive menn, og menn sent i tyveårene kan gjerne få kvinner tidlig i tyveårene. Det er dermed både en stor motivasjon for å forbli single, og mindre tidspress. 

Ikke bare kan vi få damer tidlig i 20-åra, vi kan og få damer opptil 40+. Massevis av damer i dag som vil ha en yngre elsker/ff.  Dette er helt noe annet nå enn for et par tiår siden.

Jeg er 28, ingen supermann men har ok drag både oppover og nedover og kan ikke se en j.... grunn for å binde meg nå.              Men det finnes jo en og annen som fortjener "gjenbesøk" da.   :fnise:

Anonymkode: 7dc6b...219

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...