Gå til innhold

Hus eller leilighet?


Lazy

Anbefalte innlegg

Hvor bor dere, i hus eller leilighet?

Jeg bor nå i leilighet etter å ha bodd 2 år i eget hus. Det ble desverre for dyrt. Savner huset så utrolig, mistrives i denne lille, trange leiligheten..

Har jo ikke noe privatliv i det hele tatt. Takke meg til et koselig hus med en stor hage med frukttrær og bærbusker, uten naboer som hører alt du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor i en leilighet og skal snart flytte til en annen og større. Både sambo og jeg er oppvokst i enebolig og er hjertelig enig om at det skal vi hvert fall aldri anskaffe oss. (Nei, vi kommer ikke til å skifte mening - det er vi for gamle til :lol:).

Trøst deg med at det er masse fordeler med å bo i leilighet fremfor hus:

:kul: Du kan gjøre morsomme ting i stedet for å klippe gress og luke.

:briller: Du kan reise til syden i 3 uker og vite at haven ikke har forvandlet seg til et vilniss i mellomtiden

:D Det krever mindre vedlikehold og bl.a. derfor blir det biligere.

:evil: Du slipper (som regel) "morsomme" overraskelser i form av sopp, råte, maur osv.

Skjønner? Bare si fra hvis du trenger mer trøst!!!

Mvh

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i leilighet, og skal snart flytte til hus (tomannsbolig)! :D Det blir utrolig deilig å få egen hage - og ikke minst en stor terrasse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i stor leilighet i en 4 mannsbolig (har hage og terrasse).

Kunne også tenkt meg en enebolig, men blir litt uvel av tanken på all gressklippingen.. :roll:

Kanskje rekkehus er tingen?

Frk. Busybody :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Bor i en leilighet på ca. 55kvm, men har en drøm om å få mitt eget hus en vakker dag.

Har vokst opp i enebolig, og jeg kunne tenkt meg å bosette megi eget hus fortsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i leilighet, og kan ikke tenke meg noe annet. Vel, kanskje større leilighet etterhvert, men nå som vi bare er tom, er noen og femti m2 perfekt:) Jo større plass, jo mer som må vaskes! Liker å slippe å klippe gress, male yttervegger, måke snø osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå bor sambo og jeg i en knøttliten leilighet. Passer oss alldeles utmerket, da det er veldig sentralt sentrum, jobb, skole ol.

Men, jeg ønsker meg gjerne ett stort hus når den tid kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i terrasse leilighet på ca 130kvm.

Og trives kjempe godt med det.

Vi vil ikke bo i hus, for mye jobb.

Kan bo i hus hvis jeg får allt for mye penger, for da kan jeg betale en gartner til hagen og en maler til å male huset når det trengs :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i eget hus med egen hage og egene frukttrær og blomster..... Ville ikke bytte det bort for alt i verden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i enebolig og har 200 kvadrat og boltre oss (3 stk)på. Deilig. Vil ikke bytte tilbake til leilighet. Det er en del jobb ja - men det er verdt det. Ingen naboer som hører og ser alt du gjør - og vise versa. Har hatt det sånn i snart 4 år, og det er i alle fall 3 år før vi flytter herfra - og da finner vi forhåpentligvis et nytt hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi flyttet inn i nybygget hus for tre måneder siden og jeg elsker det. Nå holder vi på med hagen og det er bare kjempekjekt. For meg er ikke hagearbeid stress - det er mer rekreasjon og avkobling.

Jeg har også prøvd å bo i leilighet - men med to voksne og sønner på 16 og 11 så er det herlig med god plass og stor hage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si meg enig i at det privatlivet og den gode plassen du får i en enebolig gjør at det er verdt med det ekstra arbeidet som følger med (plenklipping, snømåking...)

Deilig å kunne gå ut på morgenen, sette seg på verandaen i morgenkåpa og ikke høre naboen 2 meter ved siden av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi bor i enebolig i sentrum av en liten forstad.

Et gammelt lite trehus fra 1924 som er helt nyopp-pusset!! Du kan sammenligne det med en 3-roms i tillegg til full kjeller (som ikke vi har innredet ennå - vinterarbeid!).

Her trives vi svært bra med akkurat passe stor hageflekk og uteplass!

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høh, da er det nesten sant at alle nordmenn ønsker seg hus.

Jeg er da nummer tre så langt som IKKE DRØMMER OM HUS.

Kunne godt hatt litt større plass, men det får da være grenser for hvor mye man trenger. (Skjønt nå blir vi jo snart 3, vi får se.)

Jeg blir ofte litt ergelig når folk til enhver tid skal fortelle meg hvor mye mer for pengene man får utenfor byen, for det første er det noe alle vet nå, og dessuten kunne jeg virkelig ikke tenke meg å flytte til gokk bare for dette evinnelige huset. Det er edderkopper i hus!

Bor nå i leilighet midt i Oslo sentrum. Trenger ikke bo så sentralt hele mitt liv, men i og med at jeg elsker byen 1000x mer enn marka, bør jeg helst ha sykkelavstand.

Men jeg drømmer om balkoooong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...