AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 jeg har leste på nettet at oppbevare bøker på loftet ikke var noe problem, så lenge de lå i tetteoppbevaringsbokser. Jeg har en haug med slike fra europris,vet noen om de er helt tette, evt tette nok? De uten slike klips til å lukke lokket med, om det gir noe mening. Anonymkode: 76fbc...2f6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #2 Skrevet 8. juni 2017 Jeg ville nok ha pakket bøkene i noe som er helt tett. Anonymkode: 43a25...415
Million Skrevet 8. juni 2017 #3 Skrevet 8. juni 2017 Jeg ville også ha pakket bøker i noe som var tettere enn de Europris kassene uten lås på lokket. Det høres ikke ut som de blir helt fuktighetstette. Fuktig luft på loftet kan få bøkene til å slå seg, og muligens utvikle mugg på papiret.
Arkana Skrevet 8. juni 2017 #4 Skrevet 8. juni 2017 (endret) Jeg ville gått for bokser med lås/klips som er tette, men hvis det er fukt på loftet ditt er jo det et problem i seg selv. Endret 8. juni 2017 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #6 Skrevet 8. juni 2017 Takk for svar dere, det var synd. De med klips er jo så dyre. Da får jeg se på andre løsninger. Ts Anonymkode: 76fbc...2f6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #7 Skrevet 8. juni 2017 8 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Jeg ville heller gått for disse Det er de beste plastboksene på markedet, etter min erfaring. Men bøker på loft betinger at loftet er helt fritt for fukt, fuktskader og muggsopper. Ellers vil både skadedyr, (sølvkre bl.a.) spise på bøkene og luktstoffer og gasser (MVO) og muggsoppene sette seg i bøkene uansett hvor tette kasser du bruker. H orfor skal du gjemme bøkene på loftet når du har lest dem, er det ikke bedre at andre får lese dem? Hva skal du med utleste bøker, lagret på et loft? Anonymkode: 9e6d7...df7 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #8 Skrevet 8. juni 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar dere, det var synd. De med klips er jo så dyre. Da får jeg se på andre løsninger. Ts Anonymkode: 76fbc...2f6 Pass på når det er 40 % avslag på coop Obs på dem. Anonymkode: 9e6d7...df7 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #9 Skrevet 8. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er de beste plastboksene på markedet, etter min erfaring. Men bøker på loft betinger at loftet er helt fritt for fukt, fuktskader og muggsopper. Ellers vil både skadedyr, (sølvkre bl.a.) spise på bøkene og luktstoffer og gasser (MVO) og muggsoppene sette seg i bøkene uansett hvor tette kasser du bruker. H orfor skal du gjemme bøkene på loftet når du har lest dem, er det ikke bedre at andre får lese dem? Hva skal du med utleste bøker, lagret på et loft? Anonymkode: 9e6d7...df7 Angående hvorfor lagre bøker på loft: Jeg og mine barn har stor glede av at mine foreldre har lagret mine gamle barnebøker på loftet. Det er så utrolig koselig å finne frem mine gamle bøker og lese for ungene, og si at disse har mamma lest da hun var liten. Jeg har også lagret en del bøker på loftet som jeg ikke har plass til å ha fremme her vi bor nå, men som skal få stå fremme om vi flytter til noe større en gang. Det er jo også mulig å gå opp på loftet, finne seg en bok, og så lese dem omigjen. Det er ikke som om det som er lagret på loftet kun kommer frem når dødsboet ryddes, liksom. Anonymkode: b2e0d...70c 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #10 Skrevet 8. juni 2017 Man får også kjøpt vanntette pakkposer i forskjellige str i sportsbutikker, (beregnet på bruk i ryggsekker). Anonymkode: 43a25...415
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #11 Skrevet 8. juni 2017 Du har ikke plass til sengeskuffer som disse http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20222665/ og å oppbevare bøkene i slike under senga/ sengene? Anonymkode: 43a25...415
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #12 Skrevet 8. juni 2017 Evt pakk bøkene i vanntette kofferter som ikke er i bruk (evt kjøpt på loppemarked/ bruktbutikk)? Anonymkode: 43a25...415
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #13 Skrevet 8. juni 2017 Det går an å pakke i vakuumposer dersom du har vanlig støvsuger. Jeg lagrer noen bøker i en fuktig kjeller (fagbøker som jeg ikke har behov for akkurat nå, men ønsker å beholde litt til i tilfelle). Jeg har de enten i sånne klipskasser eller kasser som jeg har gaffet rundt. Klipskassen fungerer egentlig best. Jeg ville ikke gjort dette med bøker jeg er glad i (de havner jo ikke på loftet uansett, da), men det går greit nok å oppbevare de sånn. Anonymkode: cb6cc...973
Gjest Catalina Culès Skrevet 8. juni 2017 #14 Skrevet 8. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er de beste plastboksene på markedet, etter min erfaring. Men bøker på loft betinger at loftet er helt fritt for fukt, fuktskader og muggsopper. Ellers vil både skadedyr, (sølvkre bl.a.) spise på bøkene og luktstoffer og gasser (MVO) og muggsoppene sette seg i bøkene uansett hvor tette kasser du bruker. H orfor skal du gjemme bøkene på loftet når du har lest dem, er det ikke bedre at andre får lese dem? Hva skal du med utleste bøker, lagret på et loft? Anonymkode: 9e6d7...df7 Jeg personlig hadde aldri gjemt bort bøker på et loft, har alle mine framme. Men nå spurte TS om oppbevaring på loft å da svarte jeg på det.
Arkana Skrevet 8. juni 2017 #15 Skrevet 8. juni 2017 55 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Jeg personlig hadde aldri gjemt bort bøker på et loft, har alle mine framme. Samme her. Det gleder meg langt inn i hjerterota å se hylle på hylle med alle bøkene våre. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #16 Skrevet 8. juni 2017 1 time siden, Loki Laufeyson skrev: Jeg personlig hadde aldri gjemt bort bøker på et loft, har alle mine framme. Men nå spurte TS om oppbevaring på loft å da svarte jeg på det. 42 minutter siden, Arkana skrev: Samme her. Det gleder meg langt inn i hjerterota å se hylle på hylle med alle bøkene våre. Jeg elsker bøker og liker også å ha store bokhyller. Men så har livet tatt en annen vinkling enn jeg håpet på, så jeg blir student igjen og må bo på hybel. Derfor er loftet til foreldrene mine eneste mulighet om jeg skal beholde dem, noe jeg virkelig vil(uansett ingen som vil kjøpe brukte bøker). Ts Anonymkode: 76fbc...2f6
Minlillesky Skrevet 8. juni 2017 #17 Skrevet 8. juni 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg elsker bøker og liker også å ha store bokhyller. Men så har livet tatt en annen vinkling enn jeg håpet på, så jeg blir student igjen og må bo på hybel. Derfor er loftet til foreldrene mine eneste mulighet om jeg skal beholde dem, noe jeg virkelig vil(uansett ingen som vil kjøpe brukte bøker). Ts Anonymkode: 76fbc...2f6 Jeg kjøper gjerne brukte bøker
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #18 Skrevet 8. juni 2017 Jeg har brukt billige ikeabokser med lokk til nesten alt. Bøker, album, barnetøy. Men jeg forsegler lokkene med gaffateip. Anonymkode: 80a7f...445
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #19 Skrevet 8. juni 2017 4 minutter siden, Minlillesky skrev: Jeg kjøper gjerne brukte bøker Det er jo kjempe bra! :-) jeg har hatt annonse på bøker ute i over et år, siden jeg visste dette kom, pris fra 20-80kr for kjente titler. Ikke en eneste har tatt kontakt. Anonymkode: 76fbc...2f6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #20 Skrevet 8. juni 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt billige ikeabokser med lokk til nesten alt. Bøker, album, barnetøy. Men jeg forsegler lokkene med gaffateip. Anonymkode: 80a7f...445 Takk for tips, jeg går nok for den løsningen, og heller sjekker de med jevne mellomrom. :-) ts Anonymkode: 76fbc...2f6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå