Gå til innhold

Hverdagsfrisyrer til jente 3 år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt råd, har en jente med fint langt hår, tykt og bølgete. Vi bruker spenner, bøyler og strikk for å holde det unna fjeset. Jeg klarer ikke lage franske fletter dessverre, og tålmodigheten hennes er så som så. 

Typiske frisyrer er en enkel hale, halve håret i hale, musehaler eller musefletter. 

Har noen tips og inspirasjon til lette frisyrer? Kanskje råd om hvordan jeg kan lære fransk flette? YouTube har mange videoer som ikke gjør meg flinkere (jeg forstår teorien). Jeg søker på printest og nett, men jeg finner bare skikkelig avanserte greier! 

Anonymkode: d4ae3...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er som deg: håpløs til sånne kompliserte fletter. Det jeg ofte lager på mi jente med langt hår, er hestehale hvor jeg fester flere fargerike strikk med jevne mellomrom nedover, om du forstår. Det blir litt morsomt samtidig som håret holder seg pent gjennom dagen. Blir ofte bustete med vanlig hestehale, synes jeg. Ellers lager jeg ofte ei helt vanlig flette med strikk øverst og nederst (egentlig en hestehale som flettes). Jeg har også lært med tauflette, og den er egentlig veldig enkel og ser pen ut. Fiskebensflette er også lett og pent. En ting jeg også lager en del, er å samle litt hår fra hver side i en "hale" på toppen, og så samler jeg den sammen med resten av håret med et strikk i nakken sånn at det blir en lav hestehale der på en måte.

Anonymkode: b859d...89c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne heller ikke lage franske fletter. Jeg øvde meg på barbiedukkene og sånn sminkedukke jentungen har.

Jeg fletter vanligvis bare alt i en fransk, eller to franskemusefletter, da holder håret seg slik hele dagen, gjør jeg annet så løsner det bare og blir skittent og grapsete i løpet av dagen i barnehagen og da må det stort sett dusjes hver dag noe jeg ikke synes om da hun har eksem o.l. 

En fransk flette er jo som en vanlig, en begynner med litt og fanger med litt mer hår på sidene for hver gang en fletter.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminkedukke var ikke dumt til øving. Hun kan jo arve den! :)

I dag ble det hestehale med mange strikker. Hun er glad i å pynte seg, så skulle ønske jeg har flinkere. Men selv om håret hennes er litt tykt og har fall, så er treåringers hår fint og glatt og #£#&%! å jobbe med. 

Godt å høre at jeg ikke er alene.. :)

TS

Anonymkode: d4ae3...89a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som fletter.

Hva gjør dere for å få ut krushåret som blir etter at man har gått med fletter, når håret var vått når man flettet det?

Anonymkode: 6c3b1...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som fletter.

Hva gjør dere for å få ut krushåret som blir etter at man har gått med fletter, når håret var vått når man flettet det?

Anonymkode: 6c3b1...8b6

børster det, og de er slett igjen når hun står opp dagen etter..

Anonymkode: 0a937...a01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

børster det, og de er slett igjen når hun står opp dagen etter..

Anonymkode: 0a937...a01

Ok. Tusen takk :blomst:

Anonymkode: 6c3b1...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som fletter.

Hva gjør dere for å få ut krushåret som blir etter at man har gått med fletter, når håret var vått når man flettet det?

Anonymkode: 6c3b1...8b6

Lar det bare være sånn...men mi jente liker at det blir litt fall i det, for hun har helt glatt hår til vanlig. Hvis det er flokete, har jeg brukt tørr-balsam (spray). Funker veldig bra! 

Anonymkode: b859d...89c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så heldige dere er som får ordne med håret til jentene deres.. jeg har ei som blir tre i sommer, og jeg får ikke lov til å RØRE håret hennes.. det er såvidt jeg til nød får spraye balsamspray og børste kjapt gjennom det om morgenen- og det er virkelig nødvendig ellers ser hun ut som et lite troll..!

Aldri, aldri om vi får lov til å flette det, lage hestehale eller musefletter eller noe som helst :rolleyes: (Og dette er en jente som generelt elsker å pynte seg. Kjoler, armbånd osv er veldig gøy. Men håret er hellig..!)

Anonymkode: 201a6...a34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sminkedukke var ikke dumt til øving. Hun kan jo arve den! :)

I dag ble det hestehale med mange strikker. Hun er glad i å pynte seg, så skulle ønske jeg har flinkere. Men selv om håret hennes er litt tykt og har fall, så er treåringers hår fint og glatt og #£#&%! å jobbe med. 

Godt å høre at jeg ikke er alene.. :)

TS

Anonymkode: d4ae3...89a

Bare pass på å få tak en skikkelig en, de er litt dyrere men har mye mer hår enn de rimeligste som har store bare flekker.

Synes sånn omvent franskflette er mye enklere enn sånn vanlig, sitter bedre gjør den også i glatt barnehår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, så heldige dere er som får ordne med håret til jentene deres.. jeg har ei som blir tre i sommer, og jeg får ikke lov til å RØRE håret hennes.. det er såvidt jeg til nød får spraye balsamspray og børste kjapt gjennom det om morgenen- og det er virkelig nødvendig ellers ser hun ut som et lite troll..!

Aldri, aldri om vi får lov til å flette det, lage hestehale eller musefletter eller noe som helst :rolleyes: (Og dette er en jente som generelt elsker å pynte seg. Kjoler, armbånd osv er veldig gøy. Men håret er hellig..!)

Anonymkode: 201a6...a34

Da hadde jeg valgt å klippe henne kort. Vil være det beste for dere alle så lenge hun ikke orker at noen styrer med håret hennes. 

PS: Dette gjøres hos frisør, ja. 

Anonymkode: 16058...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Forundret.. skrev:

Bare pass på å få tak en skikkelig en, de er litt dyrere men har mye mer hår enn de rimeligste som har store bare flekker.

Synes sånn omvent franskflette er mye enklere enn sånn vanlig, sitter bedre gjør den også i glatt barnehår.

Fikk også tips av venninne om å investere i noen klyper av typen som frisører bruker, gjør det lettere å lage mindre fletter osv. Så jeg har bestilt noen sånne duck bill clips fra ebay og skal forsøke tripp trapp stol med Fantorangen-app og freidig mot før jeg kjøper sminkedukke :)

Anonymkode: d4ae3...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får jeg ønske deg lykke til ☺

Skjønner at jeg er heldig med at jentungen ikke bryr seg noe om at jeg roter oppi håret. Hun blir bare sint om hun ikke får fletten sin som hun kaller Elsafletta. Jeg har overbevis henne om at musefletter, som hun kaller for Anna fletter er like fine 😂

Regner med at alle tenker likt men jeg vil nevne det at det er enormt viktig å flette løst, prøve å ikke lugge osv. Jobbe hurtig og forsiktig. Det er bedre å flette løse fletter som går opp i begynnelsen enn stramme fletter som varer men lugger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brudd på reglene:

* Spam og tulleinnlegg. Brukere som driver med dette kan bli sperret uten varsel.

Edie, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag to musehaler bak ørene. Del halen i to like deler og tvinn begge delene samtidig samme retning. Tvinn så disse motsatt vei en de allerede er vridd og fest med en strikk i tuppen. Blir en morsom vri på musefletter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...