Gå til innhold

Gave til fosterbarn?


Humlemora

Anbefalte innlegg

Jeg hadde helt klart gitt en gave! Uansett om barnet blir boende eller ikke, et klesplagg til barnet og kanskje noe god te og snop til mor eller lignende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6/7/2017 den 11.57, AnonymBruker skrev:

Du, ett sted sitter det en biologisk mamma, og sørger over babyen sin. Hun vil lett kunne kjenne seg igjen i dette du legge rut på nettet. Det er mulig å tenke litt, før du legger ut denne typen saker. 

Det er og taushetsplikt for fosterforeldre. At de har fortalt deg så mye det er mer enn de er instruert om å fortelle sine nærmeste om forhold rundt barn de mottar på kort eller lang tids omsorgsovertagelse. 

Anonymkode: 7e737...74c

For alt vi vet så kan kanskje ikke mammaen lese en gang, er generelt ikke oppegående, og derfor ble fratatt barnet. Kanskje mammaen er på psykiatrisk, og derfor ble fratatt barnet. Kanskje mammaen ligger helt slått ut i rus nå, og derfor ble fratatt barnet. Det den helt umulig å si om mammaen er i stand til å lese på forumet og finne denne tråden, og om det skulle skjedd er saken uansett anonymisert.

Anonymkode: abd5f...e95

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2017 den 14.58, Veslefrikk skrev:

Vi er også beredskapshjem og har vært det i mange år og på denne tiden har vi hatt mange barn boende hos oss for kortere eller lengere perioder. Både nyfødte og eldre barn. Men det er ikke naturlig at besøkende har med seg gaver til hverken barna eller oss voksne dersom det ikke er i forbindelser med jul eller bursdag. Barselgaver er ikke vanlig. Vår jobb som beredskapsforeldre er jo midlertidig og tanken er jo at barnet skal tilbakeføres til foreldrene eller andre varige omsorgspersoner.  

For meg så blir det veldig feil når et beredskapshjem uttaler og har den innstillingen at de ønsker å beholde barnet og vil gå gjennom ild og vann for å få til det. Det er ikke det som er den primære oppgaven vår. Vi er også godkjente som fosterhjem og har to barn boende fast hos oss og jeg skulle gjerne beholdt alle som har vært hos oss. Man blir jo så glad i dem alle sammen. Men igjen; det er ikke det som er hensikten med et beredskapshjem. Jeg vil nesten gå så langt som å si at man med den innstillingen kanskje ikke er egnet som beredskapsforelder.  

Som foster hjem og beredskapshjem må jeg si meg helt enig med deg.

Er for meg litt skremmende tankegang fra TS venninne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, snokek skrev:

Jeg hadde helt klart gitt en gave! Uansett om barnet blir boende eller ikke, et klesplagg til barnet og kanskje noe god te og snop til mor eller lignende.

Mor?? Venninna til TS har ikke blitt mor,

Anonymkode: 8209a...7ef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mor?? Venninna til TS har ikke blitt mor,

Anonymkode: 8209a...7ef

What. Jo, hun har blitt midlertidig mor. Hun skal være mor til babyen i en gitt periode og oppføre seg og behandle babyen som en mor.

Anonymkode: abd5f...e95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.6.2017 den 6.28, AnonymBruker skrev:

Du svarer på bakgrunn av uforstand. Det er ikke mange barn under ett år som blir fratatt foreldrene i løpet av ett år. 

Anonymkode: 7e737...74c

Men er de som blir fratatt barn aktive på nettet?

Anonymkode: 1dc5d...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

What. Jo, hun har blitt midlertidig mor. Hun skal være mor til babyen i en gitt periode og oppføre seg og behandle babyen som en mor.

Anonymkode: abd5f...e95

Hun har blitt en midlertidig omsorgsperson ikke mor

Anonymkode: 1dc5d...a92

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

What. Jo, hun har blitt midlertidig mor. Hun skal være mor til babyen i en gitt periode og oppføre seg og behandle babyen som en mor.

Anonymkode: abd5f...e95

Hun skal oppføre seg og behandle babyen som en mor/mamma men hun er kun en midlertidig omsorgsperson.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

What. Jo, hun har blitt midlertidig mor. Hun skal være mor til babyen i en gitt periode og oppføre seg og behandle babyen som en mor.

Anonymkode: abd5f...e95

Hun har ikke blitt mor, men har fått en midlertidig jobb. Hun får LØNN for dette. Høres rart ut å gi en gave når man har fått et midlertidig arbeidsoppdrag, ikke vanlig i mine kretser iallefall.

Anonymkode: 8209a...7ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være galt å gi et mykt og lunt plagg til en liten baby som allerede som nyfødt har en brokete fortid og en usikker fremtid. Men jeg tenker at gaven er til barnet, ikke en barselgave til beredskapsforeldrene. Inntil videre er de midlertidige omsorgspersoner og har ikke fått et barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor!? Midlertidig omsorgsperson er ordet dere er ute etter her, tror jeg...

Anonymkode: 6930c...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er de som blir fratatt barn aktive på nettet?

Anonymkode: 1dc5d...a92

Det er ingen lov om at en mor som er fratatt barnet sitt ikke for lov til å være på nettet. Vi aner ingenting om grunnen og heller derfor ikke om hvordan mor har det, selvfølgelig er sjansen stor for at hun er på nettet. 

Anonymkode: 2505f...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er de som blir fratatt barn aktive på nettet?

Anonymkode: 1dc5d...a92

Tror du man bli fratatt nettilgang samtidig som man blir fratatt omsorgen for barn, eller?

Anonymkode: d75cc...754

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe barnet kan ha med seg videre i livet, enten det blir her eller der...?

Et smykke, fat&kopp&skål, et teppe...? ☺

Anonymkode: 6d774...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2017 den 11.13, M*J skrev:

En venninne er beredskapshjem, og har nå fått en nyfødt baby på hastevedtak. De har ingen barn fra før, og deres høyeste ønske er å beholde dette barnet. Skal være rettsak og full pakke, så det er ikke sikkert de får beholde henne. Skal møte henne neste uke, og har lyst til å gi henne noe. Hva? Skal jeg kjøpe til henne eller til barnet? 

Da jeg var liten ble jeg fortalt st et fosterhjem var et hjem for barn inntil de kunne komme hjem til foreldrene og at det alltid var målet..

i dag ser vi jo at det ikke er tilfelle.. og å lese at en fostermores høyeste ønske er at barnet ikke skal kunne komme hjem til sin ekte mor er kjempetrist.. en fostermors ønske burde være motsatt.. 

Anonymkode: 59ebb...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var liten ble jeg fortalt st et fosterhjem var et hjem for barn inntil de kunne komme hjem til foreldrene og at det alltid var målet..

i dag ser vi jo at det ikke er tilfelle.. og å lese at en fostermores høyeste ønske er at barnet ikke skal kunne komme hjem til sin ekte mor er kjempetrist.. en fostermors ønske burde være motsatt.. 

Anonymkode: 59ebb...627

Du vet faktisk ingenting om det er trist, eller om det er redningen for barnet å slippe moren sin. Eneste kvalifikasjon for å bli "ekte" mor som du kaller det, er fruktbarhet. Alvdal-saken er en "ekte" mor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2017 den 12.33, AnonymBruker skrev:

Men et beredskapshjem kan bli varig fosterhjem også. Har nære venner hvor dere nettopp har skjedd (baby plassert).

Anonymkode: db59e...d76

Det har jeg også flere vennepar som er/har vært. Ofte så prøver de å plassere ut babyer som ganske sikkert ikke skal tilbake til sine biologiske foreldre med det første til nettopp beredskapshjem som kan omgjøres til fosterhjem for å slippe av den lille babyen skal trenge å gjennomgå flere forandringer og skiftinger av hjem enn nødvendig! Og det er jo veldig veldig forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...