AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #21 Skrevet 7. juni 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han gir meg bare ikke muligheten.. Anonymkode: 80629...98f Han fortjener ikke muligheten heller. Sånn som han har gjort det, gjør man ikke ting... Ikke ta mer kontakt med han, fjern han fra sosiale medier og gå videre. Høres drastisk ut, men jeg lover deg at han fortjener det fra det ståstedet han er på og det som har foregått i kulissene. Du ser det bare ikke enda...Men du har blitt behandlet skikkelig dårlig av denne mannen. Anonymkode: d9a43...d34 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #22 Skrevet 7. juni 2017 Det er nok en annen.. Anonymkode: 11371...acb
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #23 Skrevet 7. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Avstanden gjør ting mye vanskeligere, og jeg tror mer for menn enn for kvinner. Menn er mer visuelle av natur, og trenger å se kvinnen de dater. Både rent seksuelt og som en påminner om henne. Stabiliteten og grunnlaget legges ved at man ser hverandre jevnlig. 1, max 2, ganger i måneden er for lite for å etablere den genuine relasjonen. Dette har jeg observert flere ganger, der jenters interesse forsterkes ved at de sitter og dagdrømmer om fyren de dater og "dyrker" savnet. Sannheten er at du blir ikke kjent med dette mennesket, ordentlig. Du vet ikke hva personen driver med mens de chatter med deg - om de sitter fortapt i skjermen, ser halvt på TV eller sitter med dataspill med den andre hånden. Forholdet blir et "ferieforhold", der du ser en side av personen, ikke hele. Og det blir lett å falle for noen andre. Jeg sier ikke at det er tilfelle her, men interessen har sannsynligvis dalt når dere ikke deler hverdagen sammen. Hverdagen er menneskene du treffer hver dag. Anonymkode: a5a2c...5aa Delte hybel med en gutt som hadde avstandsforhold hvor de så hverandre hver 2 eller 3 måned. Har også et vennepar som har vært sammen i mange år men som bodde på hver sin plass pga. studier. I årene før dette var det mange som hadde avstandsforhold på grunn av militæret. Dette er ingen unnskyldning for oppførselen til daten til ts. Han har selv gått inn i et avstandforhold/avstandsdate og bidratt til å holde det gående og eksklusivt. Om han mister interessen så har han ikke gjort noe for å opprettholde den, og da er det jo bare å avslutte det (han har hatt mange sjanser siden ts har forsøkt mange ganger å ta kontakt). Nei...Dette er typisk drittsekkoppførsel uansett hvor mye man vrir og vender på det. Håper han får oppleve det samme tilbake en dag. Anonymkode: d9a43...d34 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #24 Skrevet 7. juni 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her Det er nettopp det jeg er redd for :'( Kommer ikke mer over han heller. Vanligvis "glemmer" jeg de jeg dater hvis jeg ikke treffer de, men jeg savner han bare mer for hver dag som går. Tenker bare på han. Vil ta kontakt hele tiden. Og jeg sitter ikke bare og sturer, jeg prøver virkelig å holde meg opptatt! Har satt meg opp til å jobbe hele sommeren uten ferie for å holde meg opptatt. Blir så utrolig trist av å tenke på at jeg ikke får se han i sommer. Men han er ALT jeg tenker på!! Anonymkode: 80629...98f Synes du skal legge dette bort og aldri mer ta det opp igjen. Det er creepy og skummelt å lese hvordan du klandrer deg selv for dette, når han har like mye ansvar for å opprettholde interessen mellom dere som du er. Han har valgt å ikke gjøre det. La det gå! Ikke la han komme tilbake (da gjør han det nok fordi det går skeis et annet sted). Han har ikke avsluttet ting med deg og har definitivt funnet noe annet. Om en tid vil alt føles bedre, og når du får oppleve bedre behandling så ser du hvor tullete dette er. Anonymkode: 53aed...3bf 9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #25 Skrevet 7. juni 2017 Oj, i denne tråden var det mange unnskyldninger for å oppføre seg bedritent mot noen man er eksklusive med. Håper dere som mener at han har grunn til slik oppførsel fordi "jaja, avstandsforhold er jo som et ferieforhold og man vet jo ikke noe, det er ikke hverdagen din.." uttrykker dette til menneskene de dater (og når avstand skulle dukke opp). Anonymkode: 763af...768 7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #26 Skrevet 7. juni 2017 Du vil nok takke han for dette senere, for dette hørtes ikke ut som noe tap Spoiler Er han 16 år...? Anonymkode: 23966...824 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #27 Skrevet 7. juni 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er riktig. Er redd for å "fremtvinge" å bli droppet. Tror egentlig han liker meg veldig godt. Sist jeg traff han savnet han meg umiddelbart og ville være med meg. Tror avstanden har kjølnet alt, og er redd for å bli droppet fordi det er enkelt nå. Angrer sånn nå på at jeg ikke prøvde hardere tidligere. Alt jeg tenker nå er at "hvis jeg bare", så skulle jeg gjort alt for å få han forelsket i meg. Skulle lagt kortene på bordet og turt å si jeg liker han veldig godt, og gjerne vil prøve ordentlig. Han gir meg bare ikke muligheten.. Anonymkode: 80629...98f Du skrev: Jeg var veldig klar på at jeg likte han, ga han masse bekreftelse, sa at han var den eneste jeg likte, og fortalte han hvor bra, kjekk, snill og sjarmerende han er. Sa hvor tent jeg ble av han. Han nevnte forhold ved noen få anledninger, uten at vi snakket om det. Jeg burde kanskje tatt iniativ til å prate om hva vi er og hvor vi ville, men jeg er ikke sånn jente som kaster meg ut i et forhold. Jeg vil bli trygg på han og være 100% sikker." Screw him! Anonymkode: f9688...726
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #28 Skrevet 7. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Avstanden gjør ting mye vanskeligere, og jeg tror mer for menn enn for kvinner. Menn er mer visuelle av natur, og trenger å se kvinnen de dater. Både rent seksuelt og som en påminner om henne. Stabiliteten og grunnlaget legges ved at man ser hverandre jevnlig. 1, max 2, ganger i måneden er for lite for å etablere den genuine relasjonen. Dette har jeg observert flere ganger, der jenters interesse forsterkes ved at de sitter og dagdrømmer om fyren de dater og "dyrker" savnet. Sannheten er at du blir ikke kjent med dette mennesket, ordentlig. Du vet ikke hva personen driver med mens de chatter med deg - om de sitter fortapt i skjermen, ser halvt på TV eller sitter med dataspill med den andre hånden. Forholdet blir et "ferieforhold", der du ser en side av personen, ikke hele. Og det blir lett å falle for noen andre. Jeg sier ikke at det er tilfelle her, men interessen har sannsynligvis dalt når dere ikke deler hverdagen sammen. Hverdagen er menneskene du treffer hver dag. Anonymkode: a5a2c...5aa Vil dette si at mennesker som har barn fra før og ergo ikke har lik mulighet til å treffes mer enn annenhver uke eller mer, ikke kan få seg et forhold? De som jobber offshore eller må reise mye med jobben, kan ikke ha et forhold? De som studerer på ulike steder, kan ikke ha et forhold? Dette du nevner om at jenter sitter å dyrker savnet og dagdrømmer - og at interessen forsterkes av dette. Har du egentlig observert dette ofte? Har i grunnen ikke observert dette fenomenet, selv om jeg mener at jeg har observert litt av hvert i min tid. Muligens at du ikke kan ha avstandsforhold, men dette høres ut som en vinkling som du har gjort på privaten (hvor du bare har sett på ting med ditt eget ønskesyn og inntrykk som du har tilpasset noe som skal passe deg selv). Anonymkode: f9688...726 2
meeeg9 Skrevet 7. juni 2017 #29 Skrevet 7. juni 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ikke bra ut det du skriver der. Du er ikke utro når det er 2 mnd siden dere har møttes og aldri har hatt noe definert forhold offisielt. At han har sluttet å kalle deg søte ting, ignorerer sexting og flørting og sluttet å si at han er glad i deg tyder på at han har en annen og respekterer henne nok til å ikke drive å sexte med noen andre. Samtidig så vil han ikke være en dust mot deg, tilfelle det går skeis eller blir slutt med hun andre, så han svarer hyggelig og ler det bort istedet for å si det som det er å be deg om å slutte. Kanskje lurt å slutte å kontakte han hver dag, høres bare slitsomt og desperat ut. Hadde jeg vært deg hadde jeg sluttet å kontakte han, latt han finne ut av ting på egenhånd, få tid til å eventuelt savne meg, prøvd å gå videre med livet mitt og innsett at "he's just not that into you". Anonymkode: 0cf20...577 Er ikke det litt rart å tenke at det kan hende at hun andre jenta finner ut at denne mannen som hun dater har kontakt med andre damer. Og sett ifra hennes perspektiv kan jeg se for meg mange av de historiene som jeg har lest her på kg og som kan stemme bra i denne situasjonen... ...Den andre jenta blir sjalu fordi gutten hun dater har fortsatt kontakt med andre damer på sosiale medier (i dette tilfellet blir det ts), og dette gjør denne jenta usikker osv. Mens mannen forklarer at det er bare helt uskyldig og han vil ikke være uhøflig mot andre damene og slutte å svare de. Eller han sier han at han er bare venn med de osv. Mens jenta blir bare skeptisk og stoler ikke på han. Så begynner tillitsproblemene slik da. Så gjør hun kanskje det slutt, med mindre hun liker ham altfor godt og da fortsetter forholdet deres videre uten hennes tillit for mannen. Etterpå blir han lei av hennes sjalusi og så har han sikkert sex med en/flere av de damene som han fortsatt har kontakt med. Da tror de(n) damen(e) at han er interessert i de(m) allikevel (i dette tilfellet er ts en av disse damene). Når sannheten er at han bare player alle sammen. Denne mannen er ikke et forholdsmateriale (er konklusjonen min) haha 🤣 ...men hvis jeg skal fortsette på denne historien så skjer følgende etterpå: Disse damene finner ut at han fortsatt er i forhold med ei annen jente. Men siden de allerede har begynt å utvikle følelser for han, greier de ikke å kutte kontakten, så de fortsetter å møte han for sex til tross for at de vet innerst inne at de bør holde seg unna. Men på grunn av at kvinner (flest) tar valg basert på sine emosjonelle personlighet er sannsynligheten stor for at de gjør seg selv en stor bjørnetjeneste. Disse damene tenker sikkert at han kanskje kommer til å slå opp med hun andre jenta og velge dem stedet (eksempel ts i dette tilfellet). Og siden damer liker å prøve seg på utro menn (pga sin store egoisme), så ender dette dårlig...fordi at så snart forholdet mellom mannen og hun andre jenta blir bedre, kommer han til å droppe de andre damene, mens de andre damene går inn i en depresjonsperiode og begynner å skrive innlegg på kg og fortelle historien om mannen som de visste var i et forhold men som de likevel valgte å ha sex med fordi de hadde et håp om at de kom til å bli sammen en vakker sommerdag. Så får de masse hatefulle kommentarer fra andre brukere og preikestoler om at de burde ha vett nok til å avslutte så snart de visste at han var utro. Konklusjonen er at slutten på disse historiene har disse damene bestemt helt selv. The end! 😆 Eller skal jeg fortsette? 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #30 Skrevet 7. juni 2017 Lærdom ts: Se hva folk gjør, ikke hva de sier. Det du ser her er et rødt flagg i et menneske, du bør takke han for at han har vist sitt sanne ansikt. Anonymkode: bb7d7...2ac 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #31 Skrevet 7. juni 2017 TS her Jeg er overveldet av så mye respons! Blir også rørt av hvor mange som har fine trøstende ord til meg! Dere har selvfølgelig rett, men det er alltid vanskelig å "feie for sin egen dør". Jeg sitter ikke med inntrykket av at han dater så mange damer eller er en typisk "player". I stedet ville jeg nesten gjettet at han er litt deprimert og trekker seg tilbake når han er i studiebyen. Han virker som tilbringer mest tid i leiligheten foran pcn. Mine tidligere forhold har vært med skikkelig bra menn som har behandlet meg bra, og jeg trodde han også var en bra fyr. At han hadde moralene på rett sted, men at han kanskje bare ikke var så flink til å ha dame. Ikke helt visste hva som kreves osv. Merker at jeg unnskylder han selv, jeg vil så gjerne at det skal være en annen grunn. Det med å se hva folk gjør, og ikke hva de sier, traff meg veldig. Jeg har ikke mot nok til å konfrontere han skikkelig akkurat nå, men skal prøve å gjøre det i løpet av de kommende dagene. Gruer meg til å spørre om avklaring. Gruer meg til å bli dumpet på ordentlig kanskje. Skal prøve å holde dere oppdatert! Tusen takk igjen <3 Anonymkode: 80629...98f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #32 Skrevet 7. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her Det er nettopp det jeg er redd for :'( Kommer ikke mer over han heller. Vanligvis "glemmer" jeg de jeg dater hvis jeg ikke treffer de, men jeg savner han bare mer for hver dag som går. Tenker bare på han. Vil ta kontakt hele tiden. Og jeg sitter ikke bare og sturer, jeg prøver virkelig å holde meg opptatt! Har satt meg opp til å jobbe hele sommeren uten ferie for å holde meg opptatt. Blir så utrolig trist av å tenke på at jeg ikke får se han i sommer. Men han er ALT jeg tenker på!! Anonymkode: 80629...98f 1. Han gir deg ingen verdi. 2. Du unnskylder oppførselen hans. 3. Eneste grunnen til at han fortsetter å behandle deg dårlig, er fordi du tillater at han gjør det. -Hvorfor? -Hva er det i deg som fortsetter å tillate slik oppførsel mot deg i det uendelige? 1. Fordi du liker han? -Vel, når vi virkelig liker noen så vil man jo selvsagt være med dem, derfor prøver man å unnskylde og rettferdiggjøre oppførselen deres. For da kan vi jo fortsatt være med dem, ikke sant? Men det kommer også an på noe dypere enn som så også. Fordi: 2. Hvis din/min/vår selvfølelse eller verdifølelse forteller at vi ikke fortjener mer enn dette, vil vi altså finne en grunn til å bli. -Man sier til seg selv at "Å dra er for skummelt", "Å finne noen andre er for skummelt, i tilfelle personen kommer tilbake".... -Men hvis en annen mann hadde gjort dette mot en god venninne av deg: hadde du ikke da fortalt henne at hun fortjener bedre og burde forlate han/kutte han ut in a heartbeat? Det regner jeg med.. Men fordi det er deg, så tar du ikke samme råd. 3. Og vet du hva? Innerst inne vet du at du ikke følger ditt eget råd i en slik situasjon, derfor er du nødt til å finne en spesiell grunn, en spesiell og unik omstendighet på hvorfor du blir igjen og fortsetter. -"Det er fordi vi hadde avstand", "det er fordi vi måtte bli kjent først", "det er fordi elefanter kom ut av badekaret", "grunnen til at han oppfører seg sånn er nok fordi han har hatt en tøff oppvekst...." (Sannheten er jo at vi er mange som har hatt avstand, mange som er nødt til å bli kjent først, mange som har møtt hverandre på et rart tidspunkt, mange som har mistet interesse for noen og har sett oss nødt til å være tøffe nok til å avslutte, mange av oss som har hatt tøff oppvekst osv: UTEN å gjøre det han gjør og bare fade ut..) -Men du har gitt deg selv denne lave verdien, du..Og du viser han at du har denne lave verdien: ...Med å ikke sette foten ned og si at du ikke godtar disse tingene han gjør, med å ikke vise for deg selv og for han at han burde verdsette relasjonene sine bedre enn han gjør og behandle folk/DEG med mer respekt: Sett krav! Si at dette ikke er mennesketyper og oppførsel som du vil ha i din krets og rundt deg.. -Hvis vi ikke setter grenser, hvis vi ikke setter høy verdi på oss selv, setter man seg fort i din situasjon.. -Du må våge å vise han den ordentlige konsekvensen av å ikke behandle deg med respekt. Seriøst, du kan ikke gå rundt å si at du er en oppegående person, og samtidig tillate at slik oppførsel og fading fra datene dine fortsetter..? Noe du gjør mtp. at du fortsatt viser interesse mens du burde ha snudd i døren når du fikk servert såpass dårlig og elendig oppførsel. I stedet kontakter du han og viser at "Jaja, det er helt greit å behandle meg sånn..." Men nå bør det vel være en stopp? Si til deg selv at du ikke har det noe særlig behagelig i denne relasjonen lenger, det er ikke givende for deg og du føler ikke at du mottar den respekten og verdien du fortjener. Hva enn han har mistet interessen for (greit, ærlig sak) kan ikke ha vært såpass ille at respekten for deg burde synke så lavt. Du har ikke drept noen, du har ikke vært slem med han, du har behandlet han bra - og han burde absolutt ha respekt for deg nok til å avslutte ting ordentlig. At han ikke ser det selv, får være hans dårlige valg og hans dårlige personlighet. -Og alt det du sier til deg selv: Han skammet seg nok blabla... Skjønner du ikke at dette distanserer deg fra tanken om at dette kanskje ikke var så ille likevel? At du faktisk KAN få bedre enn dette? At du faktisk kanskje fortjener bedre enn dette? -Slutt å lek med dårlig selvfølelse - mat heller den gode selvfølelsen din. Når noen ikke verdsetter relasjonen din og fader deg ut på denne måten, setter du en stopp. Om noen trår på grensene dine, setter du stopp. -Finn noen som behandler deg bra og verdsetter deg på ordentlig. Finn en som ikke vil droppe deg med det samme en annen interesse dukker opp. Og finn deg hvert fall en som verdsetter deg som person nok (selv om den romantiske interessen falmer) til å verbalisere det til deg på en respektfull og klar måte. -Finn heller en mann som ser hvem du er og som synes DU er verdt å bruke tiden sin på, selv om det blir litt turbulens. Det er ingenting farlig med litt turbulens og styr i starten uten at man SÅRER hverandre og bytter hverandre ut og faller for en tredjepart rundt neste sving - For svært få av oss står der klar for å finne en kjæreste på røde rappen!-(Vi er ikke 14isser lenger). Langt innlegg, jeg vet..... 1. Begynn å legg merke til instinktet ditt og stemmen din som dukker opp (den du faktisk fikk i påska). Da du fikk en følelse av at han, fundamentalt sett, ikke behandlet deg slik du vil eller fortjener. -Når du tenker på en ideal-partner og hvordan han oppfører seg og behandler deg: samsvarer det med denne mannens oppførsel? -Samsvarer det med verdien han plasserer på deg?....Synes du virkelig at denne mannen gir deg dette, eller synes du at han gir deg mindre verdi enn hva din ideal-partner ville ha gjort? -Altså, det er normalt å være usikker, det er normalt å være i tvil, det er normalt å være opptatt, det er normalt at alt i livet ikke faller på plass her og nå, det er normalt at man ikke kan gi samme oppmerksomhet hele tiden, det hender også at man mister interessen for mennesker (dessverre). Men som du sier selv: Hvis han mister interessen, så Skulle han avsluttet ting med meg, ordentlig!. Er ikke dette egentlig helt korrekt, da? Hva er feil med at du tenker dette? Selvsagt skulle han det! ...Så egentlig har du altså hatt riktig instinkt til nå: Det eneste du har manglet er guts til å reagere på det og handle der etter. Og siden du har lav selvfølelse, begynner du til og med å betvile dine egne instinkter, råd som du ville gitt til en god venninne etc, Også begynner du å finne andre ting som kan fikse dette: "Jeg kommer meg ikke videre. Jeg skulle ha gjort ditt og datt. Jeg har ikke lyst til å møte noen andre..". Han skulle avsluttet riktig med meg...Joda, men det er ikke ditt ansvar. Eneste du har ansvar for er hvordan du selv reagerer og hva du selv gjør. Og det du egentlig trenger å gjøre, er å reagere og handle etter instinktet ditt, heale selvrespekten din og løse dette problemet på EGENHÅND. Gi deg selv nok selvfølelse til å kunne reagere på dette og gi deg selv makten til å gå videre med mye bedre selvfølelse og verdi enn du har hatt til nå. Det er den eneste måten vi går opp i verdi! Måten man går opp i verdi for seg selv, er å avslutte relasjoner hvor den andre går langt over grensene våre, ødelegger relasjonen mellom oss osv. Det er skummelt der og da... Men vi øker verdien vår når vi gjør ting som vi synes er skummelt eller skaper frykt. Spesielt i de situasjonene vi vet at det er det riktige å gjøre.... Selv om det er vanskelig NÅ, så er det det riktige. Så slutt å la være å spille på det du VET bare fordi du ikke føler deg god nok. Slutt å la denne fyren her behandle deg som crap og trø på din selvrespekt. -Måned etter måned har han gitt deg diffuse svar, gitt deg null verdi, behandlet deg som luft, flørtet med andre foran DEG og foran kameratene sine på FB, latt være å fortalt deg at han ikke kan fortsette.. Slutt å vis han at dette er OK. Du er ikke "en av mange". Man skal ikke skamme seg over deg. Man skal behandle deg med respekt! Du er snill og god med han, han behandler deg som crap og verdiløs, han får deg ikke til å føle deg spesiell. Du vet på innsiden at du er bedre enn som så og at du kan gjøre noen andre lykkelige.. Den rette vil sette pris på deg. Håper virkelig at noe av dette går helt inn. Lykke til! Anonymkode: bb7d7...2ac 8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #33 Skrevet 7. juni 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: I stedet ville jeg nesten gjettet at han er litt deprimert og trekker seg tilbake når han er i studiebyen. Han virker som tilbringer mest tid i leiligheten foran pcn. Anonymkode: 80629...98f Jeg har vært deprimert mange ganger i løpet av livet. Sånn er livet.. Jeg har også isolert meg og trekt meg bort. Men jeg har ikke gjort sånt som han gjør. Han svarer deg jo ikke, forklarer deg ingenting på flere måneder. Forteller ikke engang at han er deprimert? Kom an. Selv om man er deprimert, kan man fortelle den andre personen at man har det litt tungt om dagen.. Man trenger sjeldent å gå helt innpå hvorfor, det holder som regel å fortelle den andre at man er her, men har det tungt og trenger å bruke energien sin (som er veldig lav) på å heales en stund. Ikke undervurder ærlige mennesker og overvurder uærlige mennesker. Vi er like lojale og ærlige selv om vi er deppa, altså. Anonymkode: bb7d7...2ac 2
Grovmel Skrevet 7. juni 2017 #34 Skrevet 7. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For en feig fyr! Det lå i kortene at dere var eksklusive/datet, han gikk like mye frivillig inn i det som deg med samme avstand og samme kunnskap om avstanden. Så feier han seg ut på denne måten med å flørte med andre foran deg på FB, hvor til og med kamerater som vet om dere to sitter å erter han? Du har definitivt ikke gått glipp av en bra fyr ts, og at du klarer å få det til å bli din feil handler nok mest om sårbarhet for øyeblikket. Vent noen måneder og vent til du møter en ordentlig mann. Anonymkode: d9a43...d34 Dersom de ikke har blitt enige om diverse som angår det å være ekslusive etc. Har han ikke gjort noe galt, i mine øyne.
Grovmel Skrevet 7. juni 2017 #35 Skrevet 7. juni 2017 Gå videre og ikke ta kontakt i det hele tatt. Tar han kontakt er det greit, men da må også han være den som initierer møtet. Han har valgt å ekskludere deg, da er det bare opp til han om det skal bli noe mer. Det er egentlig lite du kan gjøre. Med at du driver å tar kontakt, risikerer du bare å bli en backup. Hvis han hadde vært interessert hadde han ønsket å henge med deg. April er for lenge, sorry men det er sannheten. Med mindre han er for syk til å klare å møte deg, noe han jo ikke er. Det er den eneste grunnen jeg kan komme på, som faktisk er en grunn. Det er jo ikke snakk om dager eller ett par uker. Folk som er interessert og eller er forelsket, ønsker å henge så ofte som mulig, uansett hvor travelt det er om dagene. Finn deg en annen og legg han bak deg, er nok det beste tipset her. Jeg tipper han ikke tørr å si i fra selv.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #36 Skrevet 7. juni 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her Jeg var veldig klar på at jeg likte han, ga han masse bekreftelse, sa at han var den eneste jeg likte, og fortalte han hvor bra, kjekk, snill og sjarmerende han er. Sa hvor tent jeg ble av han. Han nevnte forhold ved noen få anledninger, uten at vi snakket om det. Jeg burde kanskje tatt iniativ til å prate om hva vi er og hvor vi ville, men jeg er ikke sånn jente som kaster meg ut i et forhold. Jeg vil bli trygg på han og være 100% sikker. Dessuten av respekt for min forrige kjæreste ville jeg ikke kaste meg ut i et nytt forhold selv om jeg ble raskt forelsket. Jeg forstår hvis han hadde tvil fordi jeg fremdeles hadde kontakt med eksen, eller at jeg var for tvetydig, eller at avstanden ble for mye, men jeg skulle gjerne bare hatt muligheten til å forklare meg. og syntes det er pinlig å ta det opp over SoMe. Vil gjerne prate ansikt til ansikt. Men vil ikke spørre for seriøst, i tilfelle det ikke var annet enn et ligg for han. Begynner å bli redd for at han ikke syntes jeg var pen nok, at jeg ikke var nok å vise frem til kompisene osv. At vi hadde sex for fort, osv. Vet det er dumt å tenke sånn, men trenger så veldig å prate med han. Anonymkode: 80629...98f Beklager at jeg svarte fra et mannlig ståsted uten og vite noe egentlig. Det siste du skrev kan du glemme. Folk har forskjellige preferanser og du har en eks så du er pen nok. Men av egen erfaring så når jeg leser det du skriver så skjønner jeg at du også har en jobb å gjøre med selvtilliten din:) tror det beste du kan gjøre er å ikke kontakte han og glemme han selv om du nå tror han er den fremtidige mannen din?(snakker av egen erfaring. Det kan ødlegge deg og jeg vet at det føles umulig nå.) Anonymkode: 0bc33...e89
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #37 Skrevet 7. juni 2017 Det er kanskje verdt et forsøk å fortelle hva du føler. Mistenker han har møtt en annen og holder deg på gress i tilfelle det ikke blir noe av heller. Anonymkode: 23cde...b46 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #38 Skrevet 7. juni 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: *svip* Håper virkelig at noe av dette går helt inn. Lykke til! Anonymkode: bb7d7...2ac Bravo! Anonymkode: 763af...768
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #39 Skrevet 8. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: 1. Han gir deg ingen verdi. 2. Du unnskylder oppførselen hans. 3. Eneste grunnen til at han fortsetter å behandle deg dårlig, er fordi du tillater at han gjør det. -Hvorfor? -Hva er det i deg som fortsetter å tillate slik oppførsel mot deg i det uendelige? 1. Fordi du liker han? -Vel, når vi virkelig liker noen så vil man jo selvsagt være med dem, derfor prøver man å unnskylde og rettferdiggjøre oppførselen deres. For da kan vi jo fortsatt være med dem, ikke sant? Men det kommer også an på noe dypere enn som så også. Fordi: 2. Hvis din/min/vår selvfølelse eller verdifølelse forteller at vi ikke fortjener mer enn dette, vil vi altså finne en grunn til å bli. -Man sier til seg selv at "Å dra er for skummelt", "Å finne noen andre er for skummelt, i tilfelle personen kommer tilbake".... -Men hvis en annen mann hadde gjort dette mot en god venninne av deg: hadde du ikke da fortalt henne at hun fortjener bedre og burde forlate han/kutte han ut in a heartbeat? Det regner jeg med.. Men fordi det er deg, så tar du ikke samme råd. 3. Og vet du hva? Innerst inne vet du at du ikke følger ditt eget råd i en slik situasjon, derfor er du nødt til å finne en spesiell grunn, en spesiell og unik omstendighet på hvorfor du blir igjen og fortsetter. -"Det er fordi vi hadde avstand", "det er fordi vi måtte bli kjent først", "det er fordi elefanter kom ut av badekaret", "grunnen til at han oppfører seg sånn er nok fordi han har hatt en tøff oppvekst...." (Sannheten er jo at vi er mange som har hatt avstand, mange som er nødt til å bli kjent først, mange som har møtt hverandre på et rart tidspunkt, mange som har mistet interesse for noen og har sett oss nødt til å være tøffe nok til å avslutte, mange av oss som har hatt tøff oppvekst osv: UTEN å gjøre det han gjør og bare fade ut..) -Men du har gitt deg selv denne lave verdien, du..Og du viser han at du har denne lave verdien: ...Med å ikke sette foten ned og si at du ikke godtar disse tingene han gjør, med å ikke vise for deg selv og for han at han burde verdsette relasjonene sine bedre enn han gjør og behandle folk/DEG med mer respekt: Sett krav! Si at dette ikke er mennesketyper og oppførsel som du vil ha i din krets og rundt deg.. -Hvis vi ikke setter grenser, hvis vi ikke setter høy verdi på oss selv, setter man seg fort i din situasjon.. -Du må våge å vise han den ordentlige konsekvensen av å ikke behandle deg med respekt. Seriøst, du kan ikke gå rundt å si at du er en oppegående person, og samtidig tillate at slik oppførsel og fading fra datene dine fortsetter..? Noe du gjør mtp. at du fortsatt viser interesse mens du burde ha snudd i døren når du fikk servert såpass dårlig og elendig oppførsel. I stedet kontakter du han og viser at "Jaja, det er helt greit å behandle meg sånn..." Men nå bør det vel være en stopp? Si til deg selv at du ikke har det noe særlig behagelig i denne relasjonen lenger, det er ikke givende for deg og du føler ikke at du mottar den respekten og verdien du fortjener. Hva enn han har mistet interessen for (greit, ærlig sak) kan ikke ha vært såpass ille at respekten for deg burde synke så lavt. Du har ikke drept noen, du har ikke vært slem med han, du har behandlet han bra - og han burde absolutt ha respekt for deg nok til å avslutte ting ordentlig. At han ikke ser det selv, får være hans dårlige valg og hans dårlige personlighet. -Og alt det du sier til deg selv: Han skammet seg nok blabla... Skjønner du ikke at dette distanserer deg fra tanken om at dette kanskje ikke var så ille likevel? At du faktisk KAN få bedre enn dette? At du faktisk kanskje fortjener bedre enn dette? -Slutt å lek med dårlig selvfølelse - mat heller den gode selvfølelsen din. Når noen ikke verdsetter relasjonen din og fader deg ut på denne måten, setter du en stopp. Om noen trår på grensene dine, setter du stopp. -Finn noen som behandler deg bra og verdsetter deg på ordentlig. Finn en som ikke vil droppe deg med det samme en annen interesse dukker opp. Og finn deg hvert fall en som verdsetter deg som person nok (selv om den romantiske interessen falmer) til å verbalisere det til deg på en respektfull og klar måte. -Finn heller en mann som ser hvem du er og som synes DU er verdt å bruke tiden sin på, selv om det blir litt turbulens. Det er ingenting farlig med litt turbulens og styr i starten uten at man SÅRER hverandre og bytter hverandre ut og faller for en tredjepart rundt neste sving - For svært få av oss står der klar for å finne en kjæreste på røde rappen!-(Vi er ikke 14isser lenger). Langt innlegg, jeg vet..... 1. Begynn å legg merke til instinktet ditt og stemmen din som dukker opp (den du faktisk fikk i påska). Da du fikk en følelse av at han, fundamentalt sett, ikke behandlet deg slik du vil eller fortjener. -Når du tenker på en ideal-partner og hvordan han oppfører seg og behandler deg: samsvarer det med denne mannens oppførsel? -Samsvarer det med verdien han plasserer på deg?....Synes du virkelig at denne mannen gir deg dette, eller synes du at han gir deg mindre verdi enn hva din ideal-partner ville ha gjort? -Altså, det er normalt å være usikker, det er normalt å være i tvil, det er normalt å være opptatt, det er normalt at alt i livet ikke faller på plass her og nå, det er normalt at man ikke kan gi samme oppmerksomhet hele tiden, det hender også at man mister interessen for mennesker (dessverre). Men som du sier selv: Hvis han mister interessen, så Skulle han avsluttet ting med meg, ordentlig!. Er ikke dette egentlig helt korrekt, da? Hva er feil med at du tenker dette? Selvsagt skulle han det! ...Så egentlig har du altså hatt riktig instinkt til nå: Det eneste du har manglet er guts til å reagere på det og handle der etter. Og siden du har lav selvfølelse, begynner du til og med å betvile dine egne instinkter, råd som du ville gitt til en god venninne etc, Også begynner du å finne andre ting som kan fikse dette: "Jeg kommer meg ikke videre. Jeg skulle ha gjort ditt og datt. Jeg har ikke lyst til å møte noen andre..". Han skulle avsluttet riktig med meg...Joda, men det er ikke ditt ansvar. Eneste du har ansvar for er hvordan du selv reagerer og hva du selv gjør. Og det du egentlig trenger å gjøre, er å reagere og handle etter instinktet ditt, heale selvrespekten din og løse dette problemet på EGENHÅND. Gi deg selv nok selvfølelse til å kunne reagere på dette og gi deg selv makten til å gå videre med mye bedre selvfølelse og verdi enn du har hatt til nå. Det er den eneste måten vi går opp i verdi! Måten man går opp i verdi for seg selv, er å avslutte relasjoner hvor den andre går langt over grensene våre, ødelegger relasjonen mellom oss osv. Det er skummelt der og da... Men vi øker verdien vår når vi gjør ting som vi synes er skummelt eller skaper frykt. Spesielt i de situasjonene vi vet at det er det riktige å gjøre.... Selv om det er vanskelig NÅ, så er det det riktige. Så slutt å la være å spille på det du VET bare fordi du ikke føler deg god nok. Slutt å la denne fyren her behandle deg som crap og trø på din selvrespekt. -Måned etter måned har han gitt deg diffuse svar, gitt deg null verdi, behandlet deg som luft, flørtet med andre foran DEG og foran kameratene sine på FB, latt være å fortalt deg at han ikke kan fortsette.. Slutt å vis han at dette er OK. Du er ikke "en av mange". Man skal ikke skamme seg over deg. Man skal behandle deg med respekt! Du er snill og god med han, han behandler deg som crap og verdiløs, han får deg ikke til å føle deg spesiell. Du vet på innsiden at du er bedre enn som så og at du kan gjøre noen andre lykkelige.. Den rette vil sette pris på deg. Håper virkelig at noe av dette går helt inn. Lykke til! Anonymkode: bb7d7...2ac Dette var utrolig bra skrevet! ( Du minner om ei som skrev her tidligere som kalte seg Vestlandsjento( Sørvestlandsjento? ) eller noe i den duren? Hun( du?) skrev noe lignende en gang angående få tilbake en mann/dame, i mitt tilfelle mann. Det første man må ha er egen verdi. Kjære ts. Håper du tar til deg det vedkommende skrev- Du skal ikke kontate han noe mer. Du skal ikke forklare noe. Hvorfor skal du det når han, unnskyld uttrykket : driter i deg? Du skal svare med samme mynt tilbake. Bare vli borte. Har han noe han vil si får HAN ta initiativ nå. Du kan ikke synke lenger. Her har du vært intim med han, gitt av deg selv gang på gang, mens han tydeligvis ser noen andre nå. Det blir jo som et svik. Han har ikke vært mann og avsluttet med deg egang, bare sett etter noen andre MENS han har sett deg ( du skriver jo det selv også ), bare gått videre uten å si ifra? Mens du unnskylder at han er deprimert etc...Hallo? Tydeligvis ikke nok deprimert til å flørte med andre... Nei, her hadde jeg satt foten kraftig ned, med og ikke gi noe mer lyd. Håper du finner styrken i deg selv! Anonymkode: 82a13...cec 2
MorTeresa Skrevet 8. juni 2017 #40 Skrevet 8. juni 2017 På 6/7/2017 den 1.07, AnonymBruker skrev: Han er egentlig ikke drømmefyren. Da er det jo ikke noe problem at han har funnet en annen. Du savner vel bare oppmerksomheten. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå