AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 Hei. Jeg er 16 år gammel og har aldri hatt regelmessig menstruasjon. Sist jeg hadde mensen må ha vert 2-3 mnd siden. I helgen hadde jeg sex og kondomen sprakk.. usikker på om det kom noe sæd inn i skjeden, men kan jeg fortsatt bli gravid selv om jeg ikke har hatt mensen på en stund? Har også skjedekatarr viss det har noe å si.. Anonymkode: 52eb9...3b0
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #2 Skrevet 5. juni 2017 Ja, det kan du. Eggløsning kommer før menstruasjonen og det er ved eggløsning du kan bli gravid. Ville allikevel tenkt at sjansen her er minimale siden du svært uregelmessig og også har sannsynligvis har vært delvis beskyttet. Ville tatt en graviditetstest for sikkerhets skyld om 2-3 uker, siden du ikke har regelmessig menstruasjon, med mindre du tilfeldigvis får mensen i løpet av det tidsrommet. Da trenger du ikke teste. Anonymkode: 5e659...87d
Biloba Skrevet 5. juni 2017 #3 Skrevet 5. juni 2017 Ja, det kan du. Ved uregelmessige sykluser vet du ikke når eggløsningen er. Mensen kommer gjennomsnittlig ca 2 uker etter eggløsningen, men du kan ikke forutse når neste eggløsning blir basert på forrige menstidspunkt. Du er bare 16, og et kondomuhell kan fort sette deg i et leit valg mellom abort og å rote til framtiden med å få barn uten å ha gode rammer rundt dere. Det kan være greit å ha en dose med angrepille i skuffen som ekstra sikkerhet. Den har best effekt tidligst mulig, men fortsatt anbefalt inntil 72 timer etter. Jeg ville ikke gamblet på at du er trygg.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 Tusen takk for svar! Vi var på apoteket i dag og kjøpte angrepillen Ellaone, den skal visst nok virke opptil 5 døgn etter samleie. Håper det ordner seg! Anonymkode: 52eb9...3b0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå