Gå til innhold

"Lavt" hårfeste, kvinne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har litt "lavt" hårfeste i nakken; setter jeg håret opp ser det faktisk veldig stygt ut. 

Har spurt frisøren, en og annen barberer/ klipper det, men de andre mener jeg skal bruke noe (gele) for å legge håret oppover med hestehalen ol. 

 

Såå...hva er normalt?? ;)

Lys hud og mørkt hår, jeg synes det ser veldig lite pent ut :)

Anonymkode: 0a591...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med det samme selv, har blondt hår, men viser likevel. Selv bruker jeg sånne små flisespenner når jeg har håret opp, men går som regel med det ned. Vil helst ikke barbere selv, men det er jo absolutt et alternativt. Om du ønsker det, så gjør du det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med dette, og jeg skjønner også hva du mener med å vegre seg for å sette opp håret. Det var som om hårfestet bak ikke ville stoppe, men fortsatte litt nedover halsen/nakken. Uansett, etter å ha irritert meg over dette i mange år, dro jeg til en klinikk som utfører laserfjerning av hår. Jeg gjorde dette i noen omganger, kanskje fire eller noe? Og 99% av hårene jeg ønsket bort, ble borte. Jeg burde kanskje tatt en siste gang den gangen, for det er fortsatt noen hår jeg gjerne skulle hatt bort, som jeg nå napper eller barbere bort, men det er så lite at det går fint.

Det var litt dyrt, men veldig verdt det for min del. Jeg ble også utrolig fristet til å ta det i bikinilinjen, kanskje etter hvert. Jeg får mange komplimenter for mitt tykke hår og pene øyebryn, men ulempen er typisk at man har en del hår generelt på kroppen også. Jeg syns nemlig det er ganske irriterende at bikinilinjen går godt ut på lårene, og jeg er veldig sensitiv der, så jeg kan ikke barbere med høvel eller bruke hårfjerningskrem, bare barbermaskin, og det holder jo ikke like lenge.

Anonymkode: 8dba2...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også det, setter håret mye opp, blåser i det. Har lyst hår. Bruker en liten spenne for å sette opp det som detter ned.

Anonymkode: 42306...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg personlig hadde blåst i det. I nakken skal det være litt rufsete :) Jeg har det ikke selv, men noe er det jo der. Er ikke skalla i nakken for å si det sånn. Barbere ville jeg IKKE gjort! Seriøst, er det noen som gjør det? :o !

Anonymkode: 31117...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at Elizabeth 1. barberte pannen og tinningen for å få sitt karakteristiske høye hårfeste. Så hvorfor ikke nakken?

Les historie folkens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen et bilde av lavt hårfeste i nakken? Jeg må innrømme at jeg aldri har tenkt over dette, og aner ikke hva slags hårfeste jeg har i nakken. Har ikke lagt merke til det på andre heller. 

Anonymkode: c3ecc...610

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Antoinette skrev:

Husk at Elizabeth 1. barberte pannen og tinningen for å få sitt karakteristiske høye hårfeste. Så hvorfor ikke nakken?

Les historie folkens.

Hvorfor ville hun ha det, mon tro?

Anonymkode: 31117...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Fordi moten styrer oss mennesker enten vi vil det eller ikke. Elizabeth gjorde det da og altfor mange kvinner
justerer seg og sin kropp til å passe inn i moten i 2020...eller egentlig når som helst. Det er ikke helt sikkert
at det ser vakkert ut å ha to tykke, sorte streker i panna, men når alle sier at det er vakkert, ja da er det vakkert. 

Her representert av både barbert panne, sussbare oppblåste lepper og nye øyenbryn. Ordentlig sjarmerende altså.h107BB6D0 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri sett eller lagt merke til på noen. Hadde sikkert syntes det var pent, synst det er fint med "fjoner" i nakken

Anonymkode: 84d57...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se dette for meg. Er det snakk om hår som går ned på ryggen? Trenger et bilde som viser "lavt hårfeste i nakken"

Anonymkode: a193d...9e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Googlet litt, og det ser jo helt vanlig ut at hårfestet er lavt i nakken! Til og med på feks Ariana Grand. Mener du lavere enn dette?Pin su ariana ♡ 

Anonymkode: a193d...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette føler jeg er litt i samme kategori som Sophie Elises blogginnlegg med høyt hårfeste over ørene🤣Ingen som legger merke til det før noen gjør folk oppmerksomme og påpeker forskjeller ( som ingen ellers ser).

Anonymkode: 1b627...ce1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse og lange hår i nakken og kunne ikke brydd meg mindre. Tror da alle har litt hår i nakken? Er nok av ting å tenke på, og det siste er å gidde å bry meg om noe jeg ikke engang ser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.6.2017 den 9.44, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg personlig hadde blåst i det. I nakken skal det være litt rufsete :) Jeg har det ikke selv, men noe er det jo der. Er ikke skalla i nakken for å si det sånn. Barbere ville jeg IKKE gjort! Seriøst, er det noen som gjør det? 😮 !

Anonymkode: 31117...eab

Menn, tror jeg. Min mann barberer i hvert fall alltid i nakken fordi hårene vokser ganske langt ned. Det er jo naturlig, men ser jo klart bedre ut når sveisen er litt mer avgrenset. 

Anonymkode: c4db0...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2017 den 9.49, Antoinette skrev:

Husk at Elizabeth 1. barberte pannen og tinningen for å få sitt karakteristiske høye hårfeste. Så hvorfor ikke nakken?

Les historie folkens.

Mista ikke hun håret, så hun ble nødt til å fjerne resten, og gå med parykk?

Tror hun ødela huden også.

Anonymkode: d5c19...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Fordi moten styrer oss mennesker enten vi vil det eller ikke. Elizabeth gjorde det da og altfor mange kvinner
justerer seg og sin kropp til å passe inn i moten i 2020...eller egentlig når som helst. Det er ikke helt sikkert
at det ser vakkert ut å ha to tykke, sorte streker i panna, men når alle sier at det er vakkert, ja da er det vakkert. 

Her representert av både barbert panne, sussbare oppblåste lepper og nye øyenbryn. Ordentlig sjarmerende altså.h107BB6D0 

:skratte: 

Anonymkode: d5c19...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...