Gå til innhold

Flytte til Kvinnherad

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gry Helges, hva er det or et navn på et utested? :laugh:

Anonymkode: 073e2...74e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: bc814...6ba

Vet du, vi får bare være enige om å være uenige. Jeg bor 5 minutter unna sentrum. Om man ser ut vinduet mitt, er utsikten min ca den samme som når jeg så ut av vinduet i Kvinnherad. Det er hverken støy eller forurensning. Flyplassen er i nærheten, sentrum med alle sine kulturtilbud er i nærheten, butikker, sjø, fjell osv. Barna mine har venner i nabolaget, og både trener og går på skolen i sitt nærmiljø. Her jeg bor nå har de alt som finnes i Kvinnherad (minus Baroniet), og i tillegg masse annet som de ikke har i Kvinnherad. Jeg blir her. Og det å anbefale noen å flytte dit når bare en av dem har jobb er ikke lurt. Å flytte dit som voksen, og tro at det er lett å finne jobb? Det er vanskelig arbeidsmarked i Kvinnherad, spesielt etter at industrien ble kuttet (Søral og verftet). Arbeidsledigheten er høy, og dersom du ikke har en spesiell utdannelse som ingen andre har og det er sterkt behov for, er det vanskelig å få jobb. Spesielt en relevant jobb.  

Anonymkode: cf081...511

AnonymBruker
Skrevet

Båten går til Bergen 2 ganger fra Rosendal og 4 ganger fra Sunde. I tillegg til de over 10 avgangene båten har til Stord der du kan ta buss som går hvertfall en gang i timen til Bergen

Anonymkode: b731d...068

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går ikke særlig fort rundt i topplokket på enkelte av dem der inne. De snakker seint og de tenker seint.

Vi bor i byen og min mann kom i kontakt med en fyr på et verksted som han var innom. Å få svar fra den mannen, var som å dra en fisk gjennom gjørme. Da min mann kom hjem og fortalte om denne karen, sa jeg på spøk at "du skal bare se han er fra Kvinnherad" og for en overraskelse. Det var akkurat det han var

Anonymkode: 14100...ccf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Båten går til Bergen 2 ganger fra Rosendal og 4 ganger fra Sunde. I tillegg til de over 10 avgangene båten har til Stord der du kan ta buss som går hvertfall en gang i timen til Bergen

Det går også snøggbåt fra Rosendal til Bergen, bare så det er sagt

Anonymkode: 14100...ccf

AnonymBruker
Skrevet

Fin natur, men det regner 6 av 7 dager året rundt. Ingen årstider. Bare regn og kaldt. På skogstur får du masse flått.

snøggbåten til Flesland går tre ganger for dagen og koster en tusenlapp. Jeg vil ikke kalle det sentralt.

Elendige veier. Svingete og smalt. Du må kjøre bil uansett hvor du skal. Fjellovergangene er stengt annenhver dag til Østlandet. Hele vinteren gjennom.

Anonymkode: 63bf2...879

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fin natur, men det regner 6 av 7 dager året rundt. Ingen årstider. Bare regn og kaldt. På skogstur får du masse flått.

snøggbåten til Flesland går tre ganger for dagen og koster en tusenlapp. Jeg vil ikke kalle det sentralt.

Elendige veier. Svingete og smalt. Du må kjøre bil uansett hvor du skal. Fjellovergangene er stengt annenhver dag til Østlandet. Hele vinteren gjennom.

Du får det til å høres ut som et paradis! :ninuskapus:

Anonymkode: aaa26...819

AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering: Vi har takket nei. Takk for alle innspill. Jeg er utdannet innenfor økonomi :)

Anonymkode: 75bd6...fa4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

litt over 400 kroner t/r voksen er ikke halvparten av en tusenlapp. Regner ikke 6 av 7 dager da!! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest denne tråden setter jeg mer pris på den kjedelige lille byen jeg bor i. Er i det minste rundt 25 spisesteder her (inkludert kebab og pizza).

Anonymkode: 68162...697

• Liker 2
Skrevet
På 06/05/2017 den 21.54, AnonymBruker skrev:

Fint der. Lettere å komme i kontakt med personer på små steder enn store steder. Har selv flyttet fra Hardanger (ikke så langt fra Kvinnherad) og til Oslo. Savner bygda for å si det sånn. 

Anonymkode: 3d8f6...b5e

Akkurat det er en sannhet med modifikasjoner. Det KAN være enkelt, men mange opplever at de som bor der er veldig klikkete, alle har kjent hverandre hele livet og vanskelig å komme inn på. I mange småsteder er det slik at du regnes som  "innflytter" selv om du er født og oppvokst der, fordi moren din var fra nabobygda.

Kvinnherad er en stor kommune med mange småsteder, så det er vanskelig å svare på spørsmålet ditt, TS.

• Liker 3
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Oppfølg: Vi har forhørt oss mer og er nå glade for å ha valt det bort. Høres ut som  et svært lukket sted.

• Liker 2
Skrevet
På 19.8.2017 den 19.54, AnonymBruker skrev:

Oppfølg: Vi har forhørt oss mer og er nå glade for å ha valt det bort. Høres ut som  et svært lukket sted.

Huff! Det var dumt å høyre, TS!

Eg har, som du og din familie, gått gjennom alle pro and cons ved å flytte til Kvinnherad. Men for min del så er det flest fordeler. :)

Eg flyttar om nokre månadar og gleder meg veldig veldig!

Anonymkode: d72d5...67d

• Liker 1
Skrevet

Jeg bare kjenner at det var rett for oss. Kan ikke la barna våre vokse opp på et så lukket sted. Håper du vil trives der, da.

Skrevet
På 20.8.2017 den 16.55, AnonymBruker skrev:

Jeg bare kjenner at det var rett for oss. Kan ikke la barna våre vokse opp på et så lukket sted. Håper du vil trives der, da.

"Lukka" er det siste eg har tenkt i møtet med Kvinnherad. Lukka stad er for meg Oslo, der eg ikkje eingong kjenner naboen som eg har budd ved sidan av i 3 år..

• Liker 2
  • 2 år senere...
Skrevet
På 20.8.2017 den 18.39, AnonymBruker skrev:

"Lukka" er det siste eg har tenkt i møtet med Kvinnherad. Lukka stad er for meg Oslo, der eg ikkje eingong kjenner naboen som eg har budd ved sidan av i 3 år..

Vi har andre erfaringer :)

Anonymkode: e3b77...3ae

Skrevet

Har dei rydda opp i narkotikagrumset sitt? 

Anonymkode: 6d077...584

Skrevet

Bor det bare kvinner der?

Anonymkode: 43c43...0f0

Skrevet
På 10.6.2017 den 8.51, AnonymBruker skrev:

Og man får ikke flått i andre skoger på østlandet osv?

Anonymkode: 79750...ba8

• Liker 1
Skrevet

Er det forresten ikke litt som Voss?  Masse natur, lite befolket

Anonymkode: 79750...ba8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...