AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 mannen har fått jobbtilbud her. Hvordan er det å få kontakt med fok i denne komm unen. Alle svar er velkomm en selvfølgelig. Takk. Vi har barn og bor i Oslo nå. Anonymkode: 75bd6...fa4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #2 Skrevet 5. juni 2017 Ikke gjør det. Hilsen utflyttet Kvinnhering Anonymkode: 14100...ccf 3
Gjest Regn Skrevet 5. juni 2017 #3 Skrevet 5. juni 2017 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke gjør det. Hilsen utflyttet Kvinnhering Anonymkode: 14100...ccf Hvor er Kvinnherad? Endret 5. juni 2017 av Regn
Gjest Regn Skrevet 5. juni 2017 #4 Skrevet 5. juni 2017 (endret) 2 minutter siden, Regn skrev: Dobbeltpost... Endret 5. juni 2017 av Regn
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #5 Skrevet 5. juni 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke gjør det. Hilsen utflyttet Kvinnhering Anonymkode: 14100...ccf Ok. Hvorfor bør vi ikke det? Takk. Anonymkode: 75bd6...fa4 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #6 Skrevet 5. juni 2017 Kvinnherad er et fælt sted. Alle der er enten degos eller megakristne. Anonymkode: 067a1...20c
Gjest Axl Rose Skrevet 5. juni 2017 #7 Skrevet 5. juni 2017 57 minutter siden, Regn skrev: Hvor er Kvinnherad? Vestlandet. Hordaland.
Gjest Regn Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 Akkurat nå, Bootyhunter skrev: Vestlandet. Hordaland. Takk.
Gjest Axl Rose Skrevet 5. juni 2017 #9 Skrevet 5. juni 2017 Mer nøyaktig på plasseringen. Kommunen har Hardangerfjorden og Husnesfjorden mot vest og Skånevikfjorden mot sør. En del av Kvinnherad ligger på vestsiden av fjorden, og grenser der til Kvam og Fusa.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #10 Skrevet 5. juni 2017 Veldig fint der da Anonymkode: 06406...b6c
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #11 Skrevet 5. juni 2017 Fint der. Lettere å komme i kontakt med personer på små steder enn store steder. Har selv flyttet fra Hardanger (ikke så langt fra Kvinnherad) og til Oslo. Savner bygda for å si det sånn. Anonymkode: 3d8f6...b5e
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #12 Skrevet 5. juni 2017 Er fra Kvinnherad og har mye positivt å si om kommunen. Nå er det kanskje en befolkning som er vanskelig å komme innpå, men det spørst litt hvor i kommunen du skal bo (stor i areal). Er en del kristne, men for å si det sånn så er det like mange hedninger der For barn er det mange fritidstilbud innen idrett og kultur. Barna kan bo der helt fra barnehage til vgs (kommunen har vgs, og nabokommunen Stord har ett godt tilbud som går ann å pendle til dersom du bor på Husnes) Er det noe du lurer på er det bare å spørre Legger med en link til youtube om Sunnhordland(regionen Kvinnherad ligger i Anonymkode: b731d...068 2
Gjest Regn Skrevet 5. juni 2017 #13 Skrevet 5. juni 2017 8 minutter siden, Bootyhunter skrev: Mer nøyaktig på plasseringen. Kommunen har Hardangerfjorden og Husnesfjorden mot vest og Skånevikfjorden mot sør. En del av Kvinnherad ligger på vestsiden av fjorden, og grenser der til Kvam og Fusa. Fant noen bilder på google, så fint, men øde ut
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #14 Skrevet 5. juni 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fint der. Lettere å komme i kontakt med personer på små steder enn store steder. Har selv flyttet fra Hardanger (ikke så langt fra Kvinnherad) og til Oslo. Savner bygda for å si det sånn. Anonymkode: 3d8f6...b5e Dette er jeg veldig uenig i. Vi bodde mange år i by og synes det var veldig enkelt å bli kjent med folk. Mange innflyttere som var på søken etter nettverk, stor variasjon av folk og dermed alltid noen man matchet med, mange naturlige møteplasser som f.x lekeplasser, i gata etc hvor man kunne bli kjent på en litt uformell måte mens man sto der med barna etc. Flyttet så til bygda og har aldri vært så ensomme. Alle kjente alle og hadde kjent hverandre alltid, lite interesse for å inkludere andre i de allerede eksisterende nettverkene, veldig ensartet type folk, snevert ift interesser, og i tillegg færre naturlige møteplasser sånn at man gjerne måtte invitere folk hjem til seg for å bli kjent, noe som gjorde terskelen litt høyere. Helt pyton! Anonymkode: 61f53...467 3
johanan Skrevet 5. juni 2017 #15 Skrevet 5. juni 2017 (endret) Visst det er noe du lurer på så er også Bu i Sunnhordland en organisasjon som kan hjelpe deg. De vet mye om Kvinnherad og kan sikkert gi en del tips. http://www.buisunnhordland.no/om-sunnhordland/kommunane/kvinnherad/ Jeg ville anbefalt å bodd på Husnes eller Rosendal der fritidstilbud for barn og utvalg av butikker er størst. Visst ikke jobben er langt unna. Er en stor kommune i areal og er delt med en fjord, og har en del øyer. Har bodd der selv, men nå studerer jeg i Trondheim. Endret 5. juni 2017 av johanan
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #16 Skrevet 5. juni 2017 Hvor i Kvinnherad? Du bør være forberedt på at det er andre sosiale koder der en det er i en by. Feks er det ingen som introduserer noen for noen, fordi alle er vant til at alle kjenner alle fra før. Er du med på fest, må du selv ta ansvaret for å bli kjent med noen, for de gjør det ikke. De fleste har kjent hverandre hele livet, og det er derfor vanskelig å bli kjent med folk og komme inn i miljøene. Det er enklere om den ene i forholdet kommer derfra fra før, da har han/hun nettverk og kan introdusere partneren. Det er få butikker, nesten ingen utesteder/spisesteder. Kino et par dager i uken. Det er tilbud om sport og aktiviteter gjennom kulturskolen. Jeg har flyttet derfra, og kommer ALDRI til å flytte tilbake. Bygdedyret står sterkt der, og om du kommer på kant med feil person blir du boikottet av hele miljøet. Anonymkode: cf081...511 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #17 Skrevet 5. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke gjør det. Hilsen utflyttet Kvinnhering Anonymkode: 14100...ccf Jo, gjør det! Hilsen boende kvinnhering 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kvinnherad er et fælt sted. Alle der er enten degos eller megakristne. Anonymkode: 067a1...20c Feil. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor i Kvinnherad? Du bør være forberedt på at det er andre sosiale koder der en det er i en by. Feks er det ingen som introduserer noen for noen, fordi alle er vant til at alle kjenner alle fra før. Er du med på fest, må du selv ta ansvaret for å bli kjent med noen, for de gjør det ikke. De fleste har kjent hverandre hele livet, og det er derfor vanskelig å bli kjent med folk og komme inn i miljøene. Det er enklere om den ene i forholdet kommer derfra fra før, da har han/hun nettverk og kan introdusere partneren. Det er få butikker, nesten ingen utesteder/spisesteder. Kino et par dager i uken. Det er tilbud om sport og aktiviteter gjennom kulturskolen. Jeg har flyttet derfra, og kommer ALDRI til å flytte tilbake. Bygdedyret står sterkt der, og om du kommer på kant med feil person blir du boikottet av hele miljøet. Anonymkode: cf081...511 Jeg er delvis enig med deg. Det kan være vanskelig å bli kjent med folk, det er ikke så mange som tar initiativ til å bli kjent - ansvaret hviler på den ''ukjente''. Samtidig er jo frivillighetssentralen på Husnes god, de tilbyr mange slags aktiviteter som babygrupper og turer. I tillegg har vi jo organisasjoner innen idrett og Røde Kors, hvor det er enkelt og bli medlem og ta kontakt med folk på den måten. Dersom mannen til TS har fått jobb her, vil jo han bli kjent med kollegaer osv. Både Rosendal og Husnes har det meste av butikker, både klesbutikker, interiør og spesielle nisjebutikker. I tillegg er det kort vei til Odda, Stord og Bergen - og god kollektivforbindelse (spesielt til Stord og Bergen). Disse byene har jo de aller fleste tilbud Husnes har 4 spisesteder og 3 utesteder, Uskedal har et spisested og en pub, og Rosendal har 4 spisesteder og to utesteder - i tillegg til de mindre bygdene som Åkra og Matre som også har både spisesteder og pub. Halsnøy har også noe, men der er jeg ikke så kjent dessverre. Jeg er derfor uenig i det utsagnet ditt - 9 spisesteder og 6 utesteder (pluss de jeg ikke er så kjent på) er slett ikke dårlig for en så liten kommune. I tillegg finnes kulturskole med ulike musikkundervisninger, Rosendal Turnlag har mest fokus på fotball - men Trio Idrettslag på Husnes har både fotball, håndball, friidrett osv. Jeg kjenner meg heller ikke igjen i at man blir boikottet av hele miljøet. Alle de største bygdene i Kvinnherad (Rosendal, Uskedal, Husnes, Halsnøy) har mange ulike grupper mennesker som finner hverandre gjennom fritidsaktiviteter. Jeg har aldri hørt om noen som har blitt boikottet av hele kommunen? Jeg er selv oppvokst i Rosendal, og her finnes både sportsentusiaster, kunstinteresserte, cowboy'er (med pickup'er og gravemaskiner), musikkentusiaster og helt allminnelige folk som jobber på kontor/på kommunen - og helt sikkert flere grupper som jeg ikke er kjent med. Så jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt i den uttalelsen. Til det siste punktet, bygdedyret. Ja, det finnes. Kvinnherad er og blir et bygdesamfunn med de ulempene og fordelene som kommer av det. Ulempene er jo at de fleste vet mye om hverandre, og det er vanskelig å holde hemmeligheter. Fordelene er jo også at alle kjenner hverandre, noe som gir en enorm trygghet. Bygdene stiller opp for hverandre Det er en enorm omveltning å flytte fra Oslo til en liten kommune som Kvinnherad - men jeg anbefaler å prøve. Anonymkode: bc814...6ba 1
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 5. juni 2017 #18 Skrevet 5. juni 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, gjør det! Hilsen boende kvinnhering Feil. Jeg er delvis enig med deg. Det kan være vanskelig å bli kjent med folk, det er ikke så mange som tar initiativ til å bli kjent - ansvaret hviler på den ''ukjente''. Samtidig er jo frivillighetssentralen på Husnes god, de tilbyr mange slags aktiviteter som babygrupper og turer. I tillegg har vi jo organisasjoner innen idrett og Røde Kors, hvor det er enkelt og bli medlem og ta kontakt med folk på den måten. Dersom mannen til TS har fått jobb her, vil jo han bli kjent med kollegaer osv. Både Rosendal og Husnes har det meste av butikker, både klesbutikker, interiør og spesielle nisjebutikker. I tillegg er det kort vei til Odda, Stord og Bergen - og god kollektivforbindelse (spesielt til Stord og Bergen). Disse byene har jo de aller fleste tilbud Husnes har 4 spisesteder og 3 utesteder, Uskedal har et spisested og en pub, og Rosendal har 4 spisesteder og to utesteder - i tillegg til de mindre bygdene som Åkra og Matre som også har både spisesteder og pub. Halsnøy har også noe, men der er jeg ikke så kjent dessverre. Jeg er derfor uenig i det utsagnet ditt - 9 spisesteder og 6 utesteder (pluss de jeg ikke er så kjent på) er slett ikke dårlig for en så liten kommune. I tillegg finnes kulturskole med ulike musikkundervisninger, Rosendal Turnlag har mest fokus på fotball - men Trio Idrettslag på Husnes har både fotball, håndball, friidrett osv. Jeg kjenner meg heller ikke igjen i at man blir boikottet av hele miljøet. Alle de største bygdene i Kvinnherad (Rosendal, Uskedal, Husnes, Halsnøy) har mange ulike grupper mennesker som finner hverandre gjennom fritidsaktiviteter. Jeg har aldri hørt om noen som har blitt boikottet av hele kommunen? Jeg er selv oppvokst i Rosendal, og her finnes både sportsentusiaster, kunstinteresserte, cowboy'er (med pickup'er og gravemaskiner), musikkentusiaster og helt allminnelige folk som jobber på kontor/på kommunen - og helt sikkert flere grupper som jeg ikke er kjent med. Så jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt i den uttalelsen. Til det siste punktet, bygdedyret. Ja, det finnes. Kvinnherad er og blir et bygdesamfunn med de ulempene og fordelene som kommer av det. Ulempene er jo at de fleste vet mye om hverandre, og det er vanskelig å holde hemmeligheter. Fordelene er jo også at alle kjenner hverandre, noe som gir en enorm trygghet. Bygdene stiller opp for hverandre Det er en enorm omveltning å flytte fra Oslo til en liten kommune som Kvinnherad - men jeg anbefaler å prøve. Anonymkode: bc814...6ba Kinaen Peppes Yngves konditori Nr 4? Og 3 utestader? 5420 Nr 2? Nr 3?
Hermine Grang Skrevet 5. juni 2017 #19 Skrevet 5. juni 2017 Ikke så relevant, men elsker dialekten til de fra Kvinnherad.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #20 Skrevet 5. juni 2017 13 minutter siden, Stjerner og planeter skrev: Kinaen Peppes Yngves konditori Nr 4? Og 3 utestader? 5420 Nr 2? Nr 3? Kinamat, peppes, sana kebab og pizza, gry helges bar og restaurant. + Yngves da, det blir 5. Utesteder: peppes, Gry Helges, 5460. Anonymkode: bc814...6ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå