Gå til innhold

Aldri prøvd narkotika, taper?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har tatt en Paralgin Forte har du tatt narkotika. Smertestillende tabletter av denne typen inneholder kodein som er oppført på narkotikalisten.

Det er narkotikalisten som definerer hva som er narkotika. 

Anonymkode: e93cf...c79

Nei!

Å bruke medikamenter terapeutisk har ikke noe med rus å gjøre. Å ha brukt opiater terapeutisk er ikke det samme som å innta midler med den hensikt å oppnå rus. Hvorfor klarer ikke folk å se den forskjellen.

Anonymkode: 3bfe1...aad

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei!

Å bruke medikamenter terapeutisk har ikke noe med rus å gjøre. Å ha brukt opiater terapeutisk er ikke det samme som å innta midler med den hensikt å oppnå rus. Hvorfor klarer ikke folk å se den forskjellen.

Står ingenting om rus noe sted. Narkotika derimot er eksplisitt nevnt både i overskriften og i hovedinnlegg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står ingenting om rus noe sted. Narkotika derimot er eksplisitt nevnt både i overskriften og i hovedinnlegg. 

Å bruke medikamenter terapeutisk er ikke "å prøve narkotika." Ikke gjør deg dum.

AnonymBruker
Skrevet

Alt virker spennende på avstand. Folk tenker at de er tapere fordi de ikke har hatt sex, er feite og blakke. Så har de sex, slanker seg og tjener penger, men føler seg fortsatt like dritt. Jeg har prøvd alt av narkotika, men føler meg fortsatt som en taper. Håper det kan være en liten trøst. :P

Anonymkode: 5da68...b5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler du deg som en taper fordi du ikke har kjørt 180kmt i en 60-sone? Nei? Kan det tenkes at det er de som kjører i 180 i 60-sonen er de som er taperne når de vil presse deg til å gjøre like rævva valg som dem?

Anonymkode: cda13...440

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nå 27 år og kjenner litt på den følelsen av å være en taper. En kjedelig person, fordi jeg har aldri prøvd narkotika. Føler meg så alene om å aldri ha prøvd noe. 

Anonymkode: 9ff0d...d74

Alkohol er på en måte en slags narkotika. Jeg har forøvrig en mistanke om at du er såpass psykisk og fysisk stabil at du ikke trenger narkotika for å rømme fra angst, fæle mennesker, psykiske og fysiske problemer eller smerte.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bruke medikamenter terapeutisk er ikke "å prøve narkotika." Ikke gjør deg dum.

Har hun ingen plager er det ingen grunn til å prøve narkotika. 

Har hun derimot hodepine kan det være verdt å forsøke kodein, hvis vann og hvile ikke hjelper. Det kan være at TS har glemt at hun har gjort dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Million skrev:

Normalt pleier det å være motsatt i samfunnet, det er de som tar narkotika og stoffer som er taperne.

Hvor på veien greide du å snu dette til at det er de som dropper stoffer som er taperne? Det er litt snodig tankegang, om jeg skal være ærlig og si det rett ut! :klo:

Jeg har vokst opp på et sted på østkanten i Oslo der veldig mange var bortblandet i en eller annen form for narkotika eller stoffer. Noen ble narkomane. Enkelte ble prostituerte for å finansiere forbruket, til og med. Jeg sa alltid nei når tilbudet kom, og droppet å henge med de vennene som tok sånt. Holdt meg unna, rett og slett. Har aldri røyket hasj engang. Og det gjør at jeg føler meg som en vinner, ikke en taper, med tanke på skjebnen til alle de som ikke greide å si nei og havnet i rennesteinen...

Ts her.
Høres ut som mitt miljø. Jeg har en håndfull gode venner, de driver ikke på med slikt nå i dag. Alle sluttet rundt 20 årsalderen. Men de har erfaringen, det har ikke jeg. Jeg er jo stolt over at jeg har klart å si nei. Det har vært vanskelig, for jeg har følt meg utenfor. De fleste har jo tanker som "det er ikke så farlig, er jo bare til helg". Mens jeg har alltid tenkt "hvorfor ta sjansen?". Jeg har jo sett hvor galt det kan gå.  Kommer aldri til å prøve noe, allikevel så føler jeg det slik. 
Jeg gjorde alt jeg kunne for å holde meg unna disse folkene. De vennene jeg har er fra andre miljøer. Meldte meg på teater, dans og håndball i sentrum, i stedet for i vårt "miljø". For å finne meg venner fra andre steder enn skolen og nærmiljøet.
Gikk også på annen videregående enn de andre. De fleste søkte seg inn på 1 av 3 i vårt nærområdet, jeg gikk på en i nabokommunen. 
Det er ikke bare kommentarene jeg får, men også media som kan for det. I filmer å slikt så er jo cannabis så ufarlig, kokain er ingenting.. det er så mye slikt i filmer og serier. Som styrker følelsen jeg har. 
Tenker at den dagen jeg er 40-50 og har mine egne barn som er tenåring. Så kan jeg stolt si at jeg har aldri rørt noe i min ungdom. Det er jo en kjempe bra ting, tenker nå jeg da. Føler jeg gikk glipp av det å være "ung og dum". 

-ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende at det handler litt om sjalusi når de legger fram lista over alt de har tatt og kommer med rare blikk. Du dro bort å gjorde kreative og spennende ting, mens de brukte dop.

Anonymkode: a4ed4...949

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo ikke en taper som ikke har testet narkotika. Jeg vil heller si at du bør være stolt av deg selv om ikke har prøvd det. Tapere er de som er dumme og lettpåvirkelige nok til å prøve slike farlige stoffer. 

Anonymkode: e703d...5bd

• Liker 2
Skrevet

Tro meg ts,du er ikke en taper fordi du ikke har prøvd narko..TVERT IMOT!! Jeg har prøvd og testa ut en god del av alt det du har nevnt pluss mere til..Har heldigvis klart å ikke bli hekta (hender jeg tar en blås innimellom:tog:Men ser ikke på det som narko og er ikke hekta på det heller)....

Men jeg har sett mange oppigjennom som har blitt hekta på narkotika og liv som har 'fordufta'...Unner ingen det..Kan ikke skjønne at du ser på deg selv som taper av den grunn,og heller ikke om du velger å 'teste' det en gang(alt må jo prøves:hoho:)

Hvis du så absolutt vil så kan man jo godt 'teste' det ut,bare for å ha prøvd..Men om du ikke vil så er du vel ikke en taper av den grunn...Og de som er ordentlige hekta på narko er heller ikke noen tapere(slik mange tror)men de har et følelsesproblem(er) som de kansje må jobbe med..

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo ikke en taper som ikke har testet narkotika. Jeg vil heller si at du bør være stolt av deg selv om ikke har prøvd det. Tapere er de som er dumme og lettpåvirkelige nok til å prøve slike farlige stoffer. 

Anonymkode: e703d...5bd

Nei da,er ikke tapere de som prøver det..Men kansje litt dumme,JA...De fleste av dem som prøver(dvs.er ordentlig hekta)har følelses problemer som de ikke får bearbeidet..ENDA!!

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hun ingen plager er det ingen grunn til å prøve narkotika. 

Har hun derimot hodepine kan det være verdt å forsøke kodein, hvis vann og hvile ikke hjelper. Det kan være at TS har glemt at hun har gjort dette.

Dette har ingen ting med trådens tema å gjøre. Hva i all verden er det du snakker om?

Forøvrig er ikke kodein noe godt eller forsvalrig medikamentvalg for hodepine.

Skrevet

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov. 

Mynona, mod. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6/5/2017 den 19.38, AnonymBruker skrev:

Er nå 27 år og kjenner litt på den følelsen av å være en taper. En kjedelig person, fordi jeg har aldri prøvd narkotika. Føler meg så alene om å aldri ha prøvd noe. 

Den dagen du prøver,da har du tapt.

Anonymkode: 1051d...a2d

• Liker 1
Skrevet
På 5.6.2017 den 19.38, AnonymBruker skrev:

Da jeg var 16-17 år følte jeg det slik.  Ikke at jeg var en taper, men jeg hadde en kjæreste som røykte hasj, og gjerne ville at jeg også skulle gjøre det.  Han fortalte om alle rundt oss som også røykte, på en slik måte at jeg følte jeg var den eneste som ikke ville.  Allikevel gjorde jeg det aldri, men jeg følte meg veldig alene.

Da skulle jeg ønske noen hadde fortalt meg om de reelle tallene.  Hvor få det er som prøver, og at de fleste som prøver ikke fortsetter.  At de aller aller fleste ikke røykte hasj i det hele tatt. 

http://www.ungdata.no/Rusmiddelbruk/Cannabis

Gjest RosieM
Skrevet

Nei, vinner. Har aldri prøvd narkotika og skal aldri prøve heller. 

Gjest Axl Rose
Skrevet

Er det noen som er taper så er det jeg som var så svak og idiot som rotet meg bort i det jævelskapet! 

Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov og svar til dette. 

Mynona, mod. 

Skrevet

Jeg røyker hasj av og til når jeg er på ferie. Sterkere narkotika enn det har jeg aldri prøvd. 

Ser absolutt ikke på dem som aldri har prøvd narkotika som tapere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...