AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Del Skrevet 5. juni 2017 ... som er stor i ord.. hun er så flink til å snakke om at "noen må" og "vi må hjelpe mor " osv.. men når det kommer til gjennomføring så er hun aldri med ..gjemmer seg bak " må være med barna"- så når "vi "eller "noen må" -så mener hun meg... faktumet er at hun har en flott mann som gladelig - og lett tar barna alene, så at hun ikke gjør det som må gjøres er at det er mer behagelig å være hjemme.. jeg har kjæreste jeg nesten ikke får tid med fordi hun aldri gjør noe.. har brukt halve pinsen på å hjelpe søster, og skulle nå kose meg resten med kjæresten.. og så ringer Tlf der hun uttrykker sin bekymring etter at hun hadde snakket med de hjemme .. og sier at "vi må..." .. jeg komfortseter henne med at hun kunne for en gang skyld gjøre noe I stede for å prate- og la til at jeg trengte tid med kjæresten min.. falt ikke i god jord.. hun svarte at kjærester har til for å støtte - mens at barna trengte kosen hennes .., bare så frustrert.. og irritert.. hun går rundt å tror hun er Mor Teresa, men faktumet er at det alltid er jeg som må handle.. Anonymkode: 3ecff...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 5. juni 2017 #2 Del Skrevet 5. juni 2017 Men du "må" ikke noe du heller. Annet enn å slutte å la søstra di bestemme hva du skal gjøre. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacklost Skrevet 5. juni 2017 #3 Del Skrevet 5. juni 2017 Du må si hva du mener og ikke la hun styre deg. Hennes oppfatning er da ikke alltid den store fasiten som alle må leve etter, eller hva? Hennes tid er ikke verd mer enn din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødtoppen Skrevet 7. juni 2017 #4 Del Skrevet 7. juni 2017 Her må du nok berre stå opp for deg sjølv. Eventuelt poengtere at ho skal vere med - "passer det lørdag kl 16.00?". Avtale tid og der ho ikkje får sno seg unna... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 7. juni 2017 #5 Del Skrevet 7. juni 2017 Du må slutte å la søstra de diktere hva du skal gjøre. Stå opp for deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 7. juni 2017 #6 Del Skrevet 7. juni 2017 3 minutter siden, Rødtoppen skrev: Her må du nok berre stå opp for deg sjølv. Eventuelt poengtere at ho skal vere med - "passer det lørdag kl 16.00?". Avtale tid og der ho ikkje får sno seg unna... Enig med Rødtoppen, sett opp en fast avtale og "tving" henne til å bli med. Jovisst kan det være vanskeligere å bidra om man har små barn som krever pass, men her har du tydeligvis en svoger som mer enn gjerne tar hånd om barna mens søsteren din blir med å hjelper til hos foreldrene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #7 Del Skrevet 7. juni 2017 Du får si at moren din spurte etter henne eller noe sånt. og foreslå at kansje hun og moren hennes trenger litt tid sammen siden det er så sjeldent de treffest Anonymkode: 14dd7...b0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Springfjær Skrevet 7. juni 2017 #8 Del Skrevet 7. juni 2017 Slutt å la henne bestemm over deg. Neste gang ber du henne om å gjøre det sjøl, nå skal du ha tid med kjæresten. Diskusjon over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinyBean Skrevet 10. juni 2017 #9 Del Skrevet 10. juni 2017 (endret) Enig med Springfjær. Hun bestemmer ikke over deg. Neste gang hun kommer med "Vi må" så sier du "Ja, så gjør det da siden det er så viktig for deg. Jeg er opptatt." og avslutt der. Hun høres nærmest manipulativ ut. Ta styring over din egen tid. Skal du være med kjæresten, gi henne klar beskjed når hun kommer med sånt igjen. Kanskje minne henne på "Practice what you preach". Endret 10. juni 2017 av TinyBean 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2017 #10 Del Skrevet 10. juni 2017 I samarbeid med foreldrene dine og svogeren din sett opp en plan for resten av året. Hvilke oppgaver skal gjøres av hvem og når. Hun kan da ikke svikte foreldrene deres. Anonymkode: 2baca...089 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 10. juni 2017 #11 Del Skrevet 10. juni 2017 Jeg hadde ikke tatt telefonen når hun ringer eller svart på meldinger, i alle fall for en stund, etter at jeg hadde sagt kort at jeg ikke har tid, uten å forklare hvorfor. Hun høres bortskjemt og manipulerende ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå