Gå til innhold

Det er typisk norsk å være god...

Kid-a

Anbefalte innlegg

... nå sender vi lastebiler til Afrika...

Hvorfor skrytes vi opp i skyene av at vi sender et båtlass gamle lastebiler (som ellers ville blitt sendt til huggeren) til Afrika? Burde det ikke være en selvfølge at vi hjelper til der nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solskinn

...det går vel mer på at det er privatpersoner (med litt sponsing fra näringslivet, ja) som står for hele jobben.

Jeg syns det er en selvfölge at vi hjelper til, men hvor mange kjenner du som bruker hele helgen på å kjöre sväre lastebiler fra Trondheim til Oslo? De fleste nöyer seg med å gi penger, jeg syns det er flott med folk som tar saken i egne hender!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Får litt dårlig samvittighet når jeg leser sånt jeg. For jeg kunne vel kanskje droppet ferien min og gitt penger til U-hjelp.. syns det er bra at folk gjør sitt for å hjelpe til. Alle monner drar!

Skulle ønske jeg var litt snillere og litt flinkere til å se at det finnes folk som har det helt forferdelig. Og her bor vi i verdens beste land å bo i (I følge FN, og som jeg er helt enig i) og klager over at alkoholen er for dyr. Også sitter det stakkars 3-åringer i Afrika som ikke har spist på en uke og som med glede hadde spist den brune bananen jeg har i kjøleskapet.

Sukker litt over at vi har et omvent problem her i vest. Vi nekter å spise fordi vi blir feite av det, mens det sitter i U-land og sulter. Vi spiser mat og kaster det opp, eller lurer det unna... Forferdelig tanke!

Verden er så opp-ned og rar... Blir litt lei meg over alle de egoistiske tankene jeg selv kommer med i løpet av en dag...

Syns vi skal skryte av de som faktisk gjør noe, og glede oss over at noen gjør det! Når jeg blir voksen og fornuftig skal jeg jaggu gjøre noe bra for verden jeg også. For å lette på litt dårlig samvittighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...