AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #1 Skrevet 4. juni 2017 Flere som er eller har vært stuptrøtte i første trimester? I det jeg gikk inn i uke 6, veltet trøttheten over meg, og har null energi. Er kvalm også. Kan ikke huske at det var så ille med den trøttheten og slappheten i første svangerskap. Er enda hjemme i permisjon med nr. 1 og har ganske rolige dager. Har fått sovet godt ut nå i helga, da mannen har stått opp med en lille, men det hjelper ikke. Kunne sovet hele dagen tror jeg Noen tips for å komme seg gjennom dette? Har så mye jeg har lyst til men orker bare ikke! Kan det være jernmangel? Spiser sunt og variert. Har mest lyst til å gå i hi for noen dager eller uker Anonymkode: 8f8c5...dd3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #2 Skrevet 4. juni 2017 Hadde det akkurat som deg! Zombie delux! Men det går nok over om et par uker! Gjorde hvertfall det med meg! Anonymkode: 96e8e...ca0
Hattifnatt90 Skrevet 4. juni 2017 #3 Skrevet 4. juni 2017 Har det helt likt. Har ferie nå og gjør nesten ikke annet enn å sove og spise. Gruer meg til jeg skal tilbake på jobb. Håper virkelig det gir seg snart for er i en jobb hvor man må være 100% tilstede og med høyt tempo.
mrsbb Skrevet 4. juni 2017 #4 Skrevet 4. juni 2017 Jeg var heeeelt dø, orka ingenting... tvang meg selv ut av senga! Legen tok et par ekstra blodprøver i uke 6, fikk da beskjed om lavt stoffskifte. Begynte på medisiner, fikk en helt ny hverdag! :-D
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #5 Skrevet 4. juni 2017 Var så trøtt at jeg kunne sovnet hvor som helst. Anonymkode: e68b3...93c
Måbarefåsiat... Skrevet 4. juni 2017 #6 Skrevet 4. juni 2017 Åja, gud. Sov på do på jobb, på parkeringsplassen utenfor butikken i bilen osv. Helt kjørt.
LaVitaEbella Skrevet 12. juni 2017 #8 Skrevet 12. juni 2017 Er i uke 6 selv og føler meg trøtt igjennom hele dagen. Sovner så fort jeg lukker øynene. Ønsker ikke at noen skal vite om den "lille" hemmeligheten vi bærer på en stund til. Så prøver å skyve kvalme og tretthet til side på jobb, blandt venner og familie.
tweet Skrevet 12. juni 2017 #9 Skrevet 12. juni 2017 Er i uke 7. Sov akkurat tre timer på sofaen, men er fortsatt like trøtt! Klarer ikke tanken på å bevege meg ut døra engang. Helt grusomt!
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #10 Skrevet 12. juni 2017 Jeg var ekstremt trøtt fra uke 3 til uke 20/21. På det verste sov jeg 14 timer i døgnet og var zombie resten av døgnet. Anonymkode: 49ed6...b1f 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #11 Skrevet 12. juni 2017 Jeg ble trøttere og trøttere for hvert svangerskap. I det siste ( fjerde ) var jeg knapt nok istand til å sitte. Sluttet å gå på besøk til andre enn bestemor rundt 3-4 mnd fordi jeg ikke orket. Pluss på hyperemesis. Begge deler forsvant heldigvis med en gang jeg fødte Anonymkode: f2a22...027
FantasDick Skrevet 12. juni 2017 #12 Skrevet 12. juni 2017 Jeg var ikke så grusomt trøtt første svangerskapet, men i dette... Å herregud, trodde jeg skulle dø av trøtthet første trimester. Sov så snart jeg hadde sjansen. Jobbet over 100% og har barn fra før av, inkludert en ettåring uten barnehageplass, så fikk jo aldri sovet nok.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #13 Skrevet 12. juni 2017 På 4.6.2017 den 19.28, mrsbb skrev: Jeg var heeeelt dø, orka ingenting... tvang meg selv ut av senga! Legen tok et par ekstra blodprøver i uke 6, fikk da beskjed om lavt stoffskifte. Begynte på medisiner, fikk en helt ny hverdag! :-D Jeg har lavt stoffskifte fra før, og var normalt regulert under graviditet. Jeg vil si at trøttheten var omtrentlig tilsvarende "stoffskiftetrøtt"(altså tilstanden man ofte er i selv med bra medisinering)- så ikke tilsvarende effekt med medisiner på meg. Var litt vanskelig å skille mellom stoffskiftetrøtt og gravidtrøtt, men jeg merket at jeg sovnet lettere i første trimester. Og måtte ha hvilepauser, men det skal sies at jeg gikk sånn i flere år pga stoffskiftet. Anonymkode: 8db6a...832
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #14 Skrevet 12. juni 2017 På 4.6.2017 den 20.24, Måbarefåsiat... skrev: Åja, gud. Sov på do på jobb, på parkeringsplassen utenfor butikken i bilen osv. Helt kjørt. På do på jobb? Type sånn "skal bare tisse...zzzzzzz?" Høres jo nesten narkoleptisk ut Og slitsomt altså. Anonymkode: 8db6a...832
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2017 #15 Skrevet 12. juni 2017 TS her! Ser ut som det er vanlig å være trøtt i større eller mindre grad, ja sovne på do har jeg ikke gjort enda, men har nesten sovnet stående i dusjen trøttheten holder seg enda, går snart inn i uke 8! Men kvalmen ble brått borte i uke 7, så har det ok ellers da Hadde overnattingsgjester i helga og jeg gjespet meg gjennom dagene. Det var skikkelig tungt! Gutten på 8 mnd sover godt om natta nå, så kunne ikke skylde på han. Det ble faktisk litt hinting fra besøket om ikke vi skulle ha nr. 2 snart Anonymkode: 8f8c5...dd3
LaVitaEbella Skrevet 13. juni 2017 #16 Skrevet 13. juni 2017 Bortsett fra trøttheten har Jeg bare følt meg litt uggen siste uka. Men i går kom kvalmen for fullt. Så ekstremt at jeg nesten ikke klarer å stå på bena. Kan jeg spørre hvor lenge du gikk kvalm før det brått ga seg? Er nå i uke 6+4
Piruette Skrevet 13. juni 2017 #17 Skrevet 13. juni 2017 (endret) Jeg også er veldig veldig trøtt! Søndag la jeg meg rundt kl 22. Våknet av at samboer kom hjem fra jobb kl 16 mandag (ca 18 timer da😂). Hadde sovet i strekk, med unntak av et do besøk jeg såvidt husker i 08 tiden. Jeg skjønte ingen verdens ting da han kom hjem, og fikk nesten ikke opp øya da han skrudde på lyset! Og jaggu la vi oss rundt kl 22 i går, og jeg sovnet uten problem... 😂 Er i 7 uke🙈 Edit: og dagene går i hverandre også ser jeg, haha! Trodde det var onsdag i dag... så jeg har rettet på dagene😂 Endret 13. juni 2017 av Piruette
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #18 Skrevet 13. juni 2017 2 timer siden, LaVitaEbella skrev: Bortsett fra trøttheten har Jeg bare følt meg litt uggen siste uka. Men i går kom kvalmen for fullt. Så ekstremt at jeg nesten ikke klarer å stå på bena. Kan jeg spørre hvor lenge du gikk kvalm før det brått ga seg? Er nå i uke 6+4 Jeg hadde mest kvalmebølger fra dagene før ikm og til uke 5. Var deretter konstant kvalm fra uke 5 til 7, så ga det seg plutselig. Forrige svangerskap var jeg kvalm 24/7 hele svangerskapet, så dette føles veldig greit i forhold, men veldig uvant også er definitivt mer trøtt enn sist da! Det varierer nok veldig det med kvalmen, men de aller fleste blir kvitt den når de kommer inn i 2.trimester! Så får krysse fingrene for at du slipper alt for mange uker med ekstrem kvalme Anonymkode: 8f8c5...dd3
LaVitaEbella Skrevet 13. juni 2017 #19 Skrevet 13. juni 2017 Takk for det😊 Ja ingen svangerskap er like.. Rart hvor fort man glemmer også. Var bare litt uggen med førstemann og andremann, ikke i nærheten av det her. Går ut i ferie på fredag så hadde håpet jeg fikset dem siste dagene på jobb. Men måtte kaste inn håndkle.. Nå håper jeg at jeg klarer å gjennomføre ferieplanene våres og at kvalmen gir seg i løpet av ferien og rundt uke 13-14 slik med andremann. Godt dette bare er midlertidig og at premien i enden er noe helt fantastisk😊
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2017 #20 Skrevet 13. juni 2017 Sov når dere kan!! Har termin i disse dager og er stuptrøtt men går ikke å sove. I tillegg går tiden så mye fortere når man sover! Noe man gjerne vil da man er gravid 😊 Anonymkode: d7966...7b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå