Gå til innhold

helligdagsfred.. vaske klær?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva går under helligdagsfred egentlig?.... vaske klær?.... støvsuge?...Eller er det bare gressklipping, oppussing og utendørsaktiviteter? Hva med barn som blir sluppet ut klokken 8 og bråker hele dagen?....Hyler, sparker ball inne i gangene, bråker med skateboard osv? Gjelds ikke det? 

Anonymkode: d84dc...522

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt som plager naboene dine av støy. Støvsuging inne i egen leilighet må være lov. Unger som løper i oppganger og holder leven kl 08 en søndag burde skytes med sprettert.

Min nabo rett over veien begynte med sirkelsag før kl 09 i dag. Jeg er for feig til å si fra, håpte egentlig at noen andre sa fra.

• Liker 7
Skrevet

Ser at flere nå foreslår å fjerne loven om helligdagsfred. 

AnonymBruker
Skrevet

Spørs helt hvordan du bor og hvilke regler som gjelder for fellesskapet. 

Jeg har vasket tre maskiner i ettermiddag. Men etter at kirketidsfreden var slutt. 

Anonymkode: b46e1...126

Skrevet
5 minutter siden, Thyra skrev:

Ser at flere nå foreslår å fjerne loven om helligdagsfred. 

Men hvem vil være tjent med at det er lov til å bråke når som helst? 

Ikke folk flest, men arbeidsgivere som kan la støyende arbeid fortsette på søndager og høytidsdager 

Dager som i dag er fridager vil ikke lenger være fri for mange. Før vi vet ordet av det er mai blitt en helt vanlig måned. Er vi heldige får vi ha 17. i fred. 

Skrevet
3 minutter siden, stan skrev:

Men hvem vil være tjent med at det er lov til å bråke når som helst? 

Ikke folk flest, men arbeidsgivere som kan la støyende arbeid fortsette på søndager og høytidsdager 

Dager som i dag er fridager vil ikke lenger være fri for mange. Før vi vet ordet av det er mai blitt en helt vanlig måned. Er vi heldige får vi ha 17. i fred. 

Det er jo greit at det er fridager. Men politiet har vel viktigere oppgaver enn å rykke ut til folk som klipper plenen på helligdager... 

Skrevet
På 4.6.2017 den 15.01, Måbarefåsiat... skrev:

Alt som plager naboene dine av støy. Støvsuging inne i egen leilighet må være lov. Unger som løper i oppganger og holder leven kl 08 en søndag burde skytes med sprettert.

Min nabo rett over veien begynte med sirkelsag før kl 09 i dag. Jeg er for feig til å si fra, håpte egentlig at noen andre sa fra.

Dette bør gjelde alle dager hele året, og ikke bare i oppganger :P

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, Thyra skrev:

Det er jo greit at det er fridager. Men politiet har vel viktigere oppgaver enn å rykke ut til folk som klipper plenen på helligdager... 

Helt enig. Men du nevnte å fjerne loven. 

Det er jo noe helt annet at folk slår plenen, det er jo til en viss grad frivillig. Enn å måtte gå på jobb. 

En ting er klok håndheving, noe annet er å fjerne en lov. 

Skrevet

Her startet naboen første pinsedag med sirkelsag kl 09.

Annen pinsedag har vært brukt til plenklipping. 

Hele pinsehelgen har vi omtrent ikke kunne hatt hagedøren åpen pga bråk. Jeg hater!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...