Gå til innhold

Lonely Planet - den store boka!

Gjest gjest 0

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0

Er det noen av dere somhar den store boka til Lonely Planet der det skal være skrevet om hele verdens reisemål?

Ønsker meg veldig denne siden jeg planlegger en jorda rundt reise, men er usikker på hvor nyttig den er? Jeg er mest interresert i å lese litt om de ulike landene og hva man kan oppleve der.

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en stor Lonely Planet bok som jeg fikk til jul. Den er kjempeflott. Heter The Travel Book.

Det er ca 2 sider fra hvert land, med mye bilder.

Det står ikke veldig mye om hvert land, så det er ingen bok man kan planlegge en reise utfra, men den viser mange flotte bilder, og gir jo innblikk i hvordan det kan være.

Jeg har sett de har den på ARK på Majorstua. Hvis du bor i Oslo kan du gå idit å ta en titt i den, før du eventuelt kjøper den. Der har de jo også en sitte avdeling der man kan se på bøkene før man kjøper de.

Link til boka: http://www.play.com/play247.asp?page=title...OK&title=451615

(På Play.com er det ingen porto, så tror det er den billigste plassen å kjøpe den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Hei!

Takk for svar!

Det hørtes ut som riktig bok, men jeg kan ikke huske at den så slik ut som bildet på play.com viser. Det er nok billigere på nett, men jeg tror det blir bortimot lik pris som hjemme med tollgebyrer.

Det er nok lurt å titte litt i den først ja! Takk for tipset!

Pam : :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fikk "The Travel Book" fra Lonely Planet til jul. Syns den er kjeeempefin!

Men som sagt tidligare her: mykje bilder og mindre tekst, så den egnar seg ikkje for å planlegge ei reise.

Viss du veit omtrent kor du vil her, så går det jo an å kjøpe dei mindre Lonely Planet-bøkene, der det er mykje bra informasjon. Eg har "Australia" og "South-East Asia on a shoestring" og syns dei er veldig bra. Har brukt dei masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg har et par lonely planet bøker, men hadde håpet å slippe å kjøpe en for hver verdensdel jeg skal besøke, da blir det fort dyrt...

Men jeg er vel egentlig mest interessert i å finne ut hvilke land som virker spennende å besøke. Resten finner jeg på Internett håper jeg.

Skulle virkelig det fantes en liten bok om omhele verden som egner seg til å putte i ryggsekken, men det forstår jeg jo at blir vanskelig!

Men hvis den store boka er fin til å skape interesse og nysgjerrighet overfor de ulike landene er den akkurat det jeg er på utkikk etter!

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det ikke er toll på bøker fra utlandet :-)

Det kan være kjekt å ha de små lonely planet bøkene med seg når man er ute å reiser. De inneholder mange tips til attraksjoner, spisesteder og overnattingsmuligheter. Jeg har hatt god nytte av en lonely planet bok i sekken i både Thailand, Australia, New Zealand og Stillehavet.

Heldig du som skal ut på tur da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk å lese Lonely Planet med en klype salt... de har mange vurderinger av ting som kan være udelt positive eller negative og som man lett blir styrt av, selv om man selv kanskje ville hatt motsatt oppfatning av tingene som er omtalt. Historieseksjonene og faktadelene er ofte fulle av feil og unøyaktigheter. Og dessuten kan boken hindre deg litt i å oppleve verden som den er og oppleve uforutsette ting osv. Blir lett litt svarthvitt hvis man tar alt som står der for god fisk.

Tror det er Thomas Hylland Eriksen som har oppfordret backpackere til å bli mer dristige og legge Lonely Planet igjen hjemme. Vi reiser ofte i flokk, fordi alle har samme bok i sekken... Men en liste over overnattingssteder, spisesteder og framkomstmidler kan jo være praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Sist jeg var backpacker hadde vi to lonely planet bøker med oss men brukte de ikke så mye egentlig. De ble mest brukt på forhånd sammen med masse annen informasjon fra reisebrev på internett. Jeg savner en liten bok med helt enkel informasjon om ting man bør få med seg, priser på mat og overnatting, hva som er bra og shoppe, og andre viktige tips.

Tenk om noen kunne laget en mini reisebok om hele verden der det stod korte enkle tips og info...

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om noen kunne laget en mini reisebok om hele verden der det stod korte enkle tips og info...

Eg tar gjerne på meg jobben, om nokon betalar utgiftene! :P

Enig med du ja; det hadde vore heilt genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisebøker som Lonely Planet får du kjøpt i storbyene i de fleste land. Enten i bokhandel eller i bruktbokhandel. Billigere og snillere mot ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...