AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #41 Del Skrevet 6. juni 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen her er innesluttet. Mørk personlighet- ser alltid problemene og sjelden løsninger. Alltid vært noe dysfunksjonelt over han, men aldri klart sette fingeren på hva. Oppfarende og hissig i visse sammenhenger. Vil gjerne høre mer om han du kjenner. Anonymkode: d6e96...0fe Hva søren har disse tingene med Aspergers syndrom å gjøre? Jeg er en problemløser, opptatt av å finne praktisk løsninger, er positivt og oppmuntrer andre, langt i fra oppfarende og hissig. Så jeg skjønner ikke hvorfor du nødvendigvis tror at han har Aspergers med begrunnelse i disse tingene. Klart noen med Asperges kan være sånn, men det du beskriver er ikke symptom på syndromet. Anonymkode: 2d06d...adc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #42 Del Skrevet 6. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lol, nei, det er ikke slik at man ikke har en sykdom bare fordi man tilsynelatende ser frisk ut. Anonymkode: 72209...5c1 Aspergers er ikke en sykdom. Det er en diagnose. Det er et syndrom. Det er en nevrologisk utviklingsforstyrrelse. Det er ikke en sykdom. Da har du lært det. Anonymkode: 2d06d...adc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #43 Del Skrevet 7. juni 2017 På 4.6.2017 den 10.37, NotNaomi skrev: Spille normal? Nå har ikke jeg Asperger så vidt jeg vet :-) men kjenner to som har. For meg har de alltid vært normale,bare litt sære. Og det kan hvem som helst være liksom. Visste ikke at han ene hadde det en gang,før søsteren hans fortalte det,og da hadde jeg kjent fyren i over femten år. Syns det er så merkelig med alle disse Asperger-diagnosene. Først hadde en masse menneske AD/HD,og nå denne diagnosen. Må alt ha et navn og være en diagnose? Mennesker er ikke like,og syns det er helt ok. Blir litt lei alt diagnosesnakk. Unnskyld,men måtte bare si det. Mener ikke å si at folk ikke har diagnoser,men hvorfor være så utrolig opptatt av det? Det skjønner jeg ikke helt. Diagnose oppsøker man først når man trenger hjelp til å fungere. Ikke bare for å få et navn man kan skylde på når man gjør noe teit/galt. Ved å få rett diagnose, kan man finne ut hvordan man skal få det bedre, og leve mot normalt. Eller få livet en ønsker. Og dermed konsentrere seg om andre ting enn disse forbaskede vanskene sine. Klart en med plagsomme symptomer hele tiden er mer opptatt av diagnosen sin enn en som bare står utenfra og tenker; kan han ikke bare ta seg sammen? Ta seg en løpetur? Spise glutenfritt? Man får diagnose for å få hjelp. De som får diagnose trenger hjelp. Det er BRA at de får hjelp. Blinde får diagnosen "blind". Da får de hjelp til å klare seg uten synssansen. Det er ingen som klager over at "alle" nå til dags skal ha diagnoser, og at ikke alle er like, og at det er helt greit å ikke kunne se, og at blindeskriftbøker kun er laget for at bokhandelindustrien skal tjene penger. Anonymkode: 3c231...740 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #44 Del Skrevet 7. juni 2017 På 2017-6-4 den 13.37, MajorasMaske skrev: Hysj, ingen må få vite. Vi vet. Anonymkode: 27877...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 7. juni 2017 #45 Del Skrevet 7. juni 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Diagnose oppsøker man først når man trenger hjelp til å fungere. Ikke bare for å få et navn man kan skylde på når man gjør noe teit/galt. Ved å få rett diagnose, kan man finne ut hvordan man skal få det bedre, og leve mot normalt. Eller få livet en ønsker. Og dermed konsentrere seg om andre ting enn disse forbaskede vanskene sine. Klart en med plagsomme symptomer hele tiden er mer opptatt av diagnosen sin enn en som bare står utenfra og tenker; kan han ikke bare ta seg sammen? Ta seg en løpetur? Spise glutenfritt? Man får diagnose for å få hjelp. De som får diagnose trenger hjelp. Det er BRA at de får hjelp. Blinde får diagnosen "blind". Da får de hjelp til å klare seg uten synssansen. Det er ingen som klager over at "alle" nå til dags skal ha diagnoser, og at ikke alle er like, og at det er helt greit å ikke kunne se, og at blindeskriftbøker kun er laget for at bokhandelindustrien skal tjene penger. Anonymkode: 3c231...740 Ja,men er ikke uenig i dette jeg! Det er dyrkingen av diagnoser jeg er mot. Ikke at de får en og kan gi info. Og helt ærlig tror jeg mange bruker en diagnose. For å bli tatt ekstra hensyn til eller bli forstått ihjel. Det er nyanser her. Jeg er ikke a-4 selv akkurat,men en diagnose hadde jeg ikke trengt. Jeg er meg. Basta:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #46 Del Skrevet 7. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Diagnose oppsøker man først når man trenger hjelp til å fungere. Ikke bare for å få et navn man kan skylde på når man gjør noe teit/galt. Ved å få rett diagnose, kan man finne ut hvordan man skal få det bedre, og leve mot normalt. Eller få livet en ønsker. Og dermed konsentrere seg om andre ting enn disse forbaskede vanskene sine. Klart en med plagsomme symptomer hele tiden er mer opptatt av diagnosen sin enn en som bare står utenfra og tenker; kan han ikke bare ta seg sammen? Ta seg en løpetur? Spise glutenfritt? Man får diagnose for å få hjelp. De som får diagnose trenger hjelp. Det er BRA at de får hjelp. Blinde får diagnosen "blind". Da får de hjelp til å klare seg uten synssansen. Det er ingen som klager over at "alle" nå til dags skal ha diagnoser, og at ikke alle er like, og at det er helt greit å ikke kunne se, og at blindeskriftbøker kun er laget for at bokhandelindustrien skal tjene penger. Anonymkode: 3c231...740 Godt innlegg. Det er nettopp det du skriver her som er så viktig for dem som trenger hjelp. Anonymkode: 3db64...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #47 Del Skrevet 8. juni 2017 21 timer siden, NotNaomi skrev: Ja,men er ikke uenig i dette jeg! Det er dyrkingen av diagnoser jeg er mot. Ikke at de får en og kan gi info. Og helt ærlig tror jeg mange bruker en diagnose. For å bli tatt ekstra hensyn til eller bli forstått ihjel. Det er nyanser her. Jeg er ikke a-4 selv akkurat,men en diagnose hadde jeg ikke trengt. Jeg er meg. Basta:-) Man gir ikke diagnoser for folk som ikke er A4 (som deg). Man gir diagnoser til folk som trenger hjelp. At noen leger er slepphendte med diagnoser er jeg helt i mot. Det fører til at de som trenger hjelp gjerne ikke blir tatt seriøst, At noen tror de har ADHD-diagnose fordi de er ekstra aktive. Eller at det er utelukkende kult å ha Asperger-diagnose. Man får jo diagnose for å få hjelp, og hvis det er utelukkende kult å ha Asperger, så hva trenger man hjelp til da? Anonymkode: 3c231...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #48 Del Skrevet 8. juni 2017 På 6.6.2017 den 17.41, AnonymBruker skrev: Aspergers er ikke en sykdom. Det er en diagnose. Det er et syndrom. Det er en nevrologisk utviklingsforstyrrelse. Det er ikke en sykdom. Da har du lært det. Anonymkode: 2d06d...adc Sykdom omfatter så mangt og defineres kun som en unormal tilstand som forstyrrer organiske eller mentale funksjoner. Sykdom er altså et generelt begrep. Da har du lært det. Anonymkode: 72209...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 8. juni 2017 #49 Del Skrevet 8. juni 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man gir ikke diagnoser for folk som ikke er A4 (som deg). Man gir diagnoser til folk som trenger hjelp. At noen leger er slepphendte med diagnoser er jeg helt i mot. Det fører til at de som trenger hjelp gjerne ikke blir tatt seriøst, At noen tror de har ADHD-diagnose fordi de er ekstra aktive. Eller at det er utelukkende kult å ha Asperger-diagnose. Man får jo diagnose for å få hjelp, og hvis det er utelukkende kult å ha Asperger, så hva trenger man hjelp til da? Anonymkode: 3c231...740 Det er mange med diagnoser som ikke vil ha hjelp. Eller trenger det. De trenger å bli akseptert. At noen får hjelp,og behøver hjelp er selvfølgelig helt ok. Jeg tror bare at å bli for opptatt av sin psykologiske diagnose er til lite hjelp. Til slutt BLIR man diagnosen sin og det er bare hemmende. Trenger man å forklare,så fint! Men dyrking er bare ikke bra. Mulig at folk rundt har skyld og ansvar. Skulle ønske en ble akseptert uansett. Så mulig det kan være omgivelsene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2017 #50 Del Skrevet 22. juni 2017 Håper ikke du sier til andre hvem du tror har asperger. Anonymkode: 27877...996 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AspergerZombie Skrevet 4. juli 2017 #51 Del Skrevet 4. juli 2017 Nei, det er ikke lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå