AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #1 Del Skrevet 3. juni 2017 Trenger tips på alt, klær, sko, sminke, holding osv. Anonymkode: 7dfb1...747 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 3. juni 2017 #2 Del Skrevet 3. juni 2017 Det kommer jo an på hvem du vil gi et godt førsteinntrykk da. Men smil og øyekontakt er jo viktig uansett. Vær tilstede og gi respons. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #3 Del Skrevet 4. juni 2017 Det er viktig at alt er helt, rent, velstelt og passende. Dette gjelder alt, hud, hår, sminke, negler, klær, tilbehør, språk og oppførsel. Det hjelper ikke å være velstelt om du snakker som en full sjømann, og det hjelper ikke å oppføre seg eksemplarisk dersom klærne dine dokumenterer hva du spiste den siste uka. Hva som er passende av klær, sminke og oppførsel kommer litt an på settingen, om det er jobbintervju, nattklubb eller tur på hytta du skal på. Klær må passe deg, både i størrelse, fasong og farge. De må være rene, uten flekker eller lukt. De må være hele. Klær som er slitt fra produsentens side skal ikke ha hull andre steder. Håret må være rent og velstelt. Gå til frisøren så ofte at du ikke har flisete tupper eller synlig ettervekst, og bruk produkter som passer for ditt hår. Hårfrisyren må passe utseende ditt, antrekket og situasjonen. Sminke må også passe antrekk, situasjon og deg. Vær nøye med å bruke produkter som passer deg. Ikke bruk for mye, spesielt ikke i dagslys. Hud og negler bør være velstelte. Bruk fuktighetskrem, stell neglene og husk solfaktor. Rett deg opp i ryggen, trekk skuldrene tilbake og løft haka. Tren hjemme på å lage et vennlig ansiktutrykk, og på å holde det. Når du snakker med folk er det viktig å ha en klar stemme og se dem i øynene. Tren på dette i speilet hjemme hvis dette er vanskelig. Hvis du ser på pannen til folk vill de få inntrykk av at du ser dem i øynene, dette kan gjøre det lettere for deg hvis du sliter med blikkontakt. Kroppsspråket bør være åpent, ikke lukket. Et lukket kroppspråk kjennetegnes ved at man prøver å lukke seg rundt seg selv, ved å krumme ryggen, legge armene i kors, knytte nevene og se i bakken. Vær derfor bevist på å rette ut ryggen, ha åpne hender, armene langs siden og blikket opp. Folk er ganske selvopptatte, og liker at du viser dem interesse og følger med på hva de sier. Det er derfor viktig at du ikke tenker på hva den andre synes om deg. Gi heller den andre et komplement. Selvsikkerhet er er tiltrekkende. Dersom du ikke har selvsikkerhet må du late som. Gjør ditt beste, og så sier du til deg selv "jeg er fantastisk. Jeg stråler selvtillitt. Alle som ser på meg beundrer meg." Anonymkode: 0760d...969 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå