Hoppetaujenta Skrevet 4. juni 2017 #41 Del Skrevet 4. juni 2017 Jeg må hive meg på denne og si at det nok stemmer at det aldri går over. De som baksnakker blir kanskje flinkere utad til å benekte/skjule at de gjør det (en skal jo være kul og oppegående blant de kule og oppegående...pluss politisk korrekt), men det stopper aldri. "Kvinner er kvinner verst" - det er dessverre sant. Det er min smertelige erfaring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #42 Del Skrevet 5. juni 2017 På min arbeidsplass er det mye baksnakking, driver å trekker meg unna de situasjonene. Har baksnakket litt selv, som jeg angrer på. De som er verst er ei gooodt oppi årene og ei rundt 30. Som f.eks å snakke stygt om de som er lubben, og generelt hvordan folk ser ut. De er ellers hyggelig, men man vet jo aldri hva de sier om meg som er ubehagelig. Men de er falske og ikke folk jeg vil tilbringe fritiden min med hvertfall. Syns det er synd at kvinnfolk aldri kommer seg forbi ungdomsskolen mtp å snakke stygt om andre. Anonymkode: 53b12...dc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #43 Del Skrevet 6. juni 2017 De som baksnakker slutter nok aldri. Har noen venninner som alltid baksnakker de som ikke er der. Jeg aner jo ikke hva de sier om meg, men antar jo at de kommer med noe dritt når jeg ikke er der. Jeg har vel også en oppfatning om at de som gjør dette mest, er de som er mest usikre på seg selv, og som "sammenligner" seg selv med andre, og "ser bra ut" i egne øyne når de klarer å trykke andre ned. Jeg opplever at noen menn baksnakker like ille som noen kvinner. Og at det er veldig forskjell fra person til person. Men rene kvinnemiljøer opplever jeg som de det er mest baksnakking i. Bland inn noen menn i miljøet, og de vil gjerne "ta" de kvinnene som gjør dette mest. Anonymkode: de4c6...cbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #44 Del Skrevet 6. juni 2017 Baksnakking er viktig i tenårene for å utvikle sine sosiale ferdigheter og evner til å lese andre mennesker. Å baksnakke egne venner til andre venenr er en uting, da. Men noen former for baksnakking er positivt for egen utvikling. Anonymkode: 1efe9...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilfisk1 Skrevet 6. juni 2017 #45 Del Skrevet 6. juni 2017 Aldri. Jeg har folk fra 20-70 på min arbeidsplass, og baksnakking er uavhengig av alder og kjønn. Noen baksnakker mindre enn andre selvfølgelig. Jeg er ikke en baksnakker, og velger å tro det beste om folk til jeg har erfart det motsatte. Blir derfor oppgitt over alle som skal fortelle meg om folk og legge sine egne meninger over på meg. På den forrige jobben min prøvde jeg å legge føringer for hvordan jeg forholdt meg til dette fra dag en. Første gang jeg ble vitne til en baksnakking så så jeg bare at jeg ønsket å lære mennesker å kjenne først, og ikke likte baksnakking. Ble omtrent utestengt fra miljøet der, for alle baksnakket alle virket det som. Holdt ikke ut lenge der. Det er ikke lett å stå i mot når dette er kulturen på en arbeidsplass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå