Gå til innhold

Mental helse og arv..... dårlig samvittighet.....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mine utfordringer og har slitt hele livet. Før Jul fikk jeg forklaringer. ADHD. Er 45 år. 

Har to barn. Den ene har nok arvet endel av meg. Slitt med depresjonen. Skal nå utredes for adhd og bipolar type 2. 

Jeg har så vondt og dårlig samvittighet da dette er noe h*n har etter meg. 

Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: a7e34...5c1

Videoannonse
Annonse
Gjest NotNaomi
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mine utfordringer og har slitt hele livet. Før Jul fikk jeg forklaringer. ADHD. Er 45 år. 

Har to barn. Den ene har nok arvet endel av meg. Slitt med depresjonen. Skal nå utredes for adhd og bipolar type 2. 

Jeg har så vondt og dårlig samvittighet da dette er noe h*n har etter meg. 

Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: a7e34...5c1

Forklaringer på AD/HD,og ikke utredet enda? Ja,men samme det. Du kan jo ikke få gjort annet enn å støtte og å snakke med h*n. Du vet jo da hva h*n går gjennom,og forståelse er viktig. Vet ikke hva annet du får gjort.

AnonymBruker
Skrevet

Men da skjønner du mye av hva barna sliter med, og du kan hjelpe og støtte de.

Her så er det så mange psykiske diagnoser, og ADHD og Tourettes på far sin side, på min side alkoholisme og galskap. Jeg har og allergi, astma og eksem. Så litt av en arv vi gir de. Og de fleste mennesker har noe. Hvis det kun er de med sykdomsfri familie, som kunne få barn, ja da hadde det ikke vært mange barn.

Begge mine barn sliter med sitt, men med tanke på hva de kunne arvet, er det heldige. Og vi har jo hele veien hjulpet de, støttet de, og skaffet hjelp. Og begge to klarer seg bra. Største barnet går nå på videregående, gjør det bra og har planer om høyere utdannelse. 

Anonymkode: a9cbc...9f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke ha dårlig samvittighet nå, skaden er allerede gjort. Det eneste du kan gjøre er å forsøke følge opp barna på best mulig måte og se fremover

Anonymkode: b4f51...7a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...