Gå til innhold

Venninne hadde eksamensfest - inviterte ingen i studiegjengen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Så trist at det fortsatt er slik på høyere utdanning, at noen har høyere "sosial status" enn andre. 

Anonymkode: a6b54...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er også det som er rart. Selv om denne jentegjengen er min ''hovedgjeng'' er jeg venn med en del av de som var invitert i går. Og mange av de som var der i går er personer som er stille, ikke gjør mye ut av seg..

Anonymkode: f4a2d...d6c

Hvorfor er det relevant? :fnise:

Synes det høres ut som du overdramatiserer jeg. Kan være at det bare var et helt spontant vors.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk etter. Du skal arrangere en eksamensfest på kullet. Du er daglig sammen med en jentegjeng på studiet. Har egen gruppechat og spiser daglig lunsj sammen. Er også ofte sammen med denne gjengen utenfor studiene. Du synes altså ikke det er rart IKKE å invitere noen fra din egen gjeng? Mens mange andre randoms du aldri er sammen med inviterer du. 

Du får selv vurdere hvor riktig dette høres ut. At jeg ikke ble invitert er ikke det jeg problematiserer, men vennegjengen?

Kullet mitt har også eksamensvors (så dette er ikke ukjent for meg) og det er helt normalt at det ofte blir en tilfeldig sammensetning av kullinger. Helt ærlig bryr de færreste seg om hvilke personer som er på det samme vorset man selv er på når man er ferdig med eksamen. Dette er jo en kollektiv greie som gjelder for alle kullingene, og det finnes vel egentlig ikke en "rett gjeng" å feire dette med? 

Igjen, du søker drama, og det når denne eksamenen ikke engang angår deg. 

Anonymkode: 067d2...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ærlig talt, hun hadde en fest og du var ikke invitert. 
Er ingen grunn til å gjøre en sak ut av det. Må du være i sentrum? Om hun "streber" eller noe, så er det hennes sak. Ikke driv å spekuler om du er venn med henne. Kanskje hun merker det og ikke ønsket deg der. Kanskje folkene du kjenner er slike som ser ned på enkelte. ._.
De er jo "kul/fjolette/bimboer" eller hva du måte kalle dem. Jeg hadde ikke brydd meg. Om hun har det gøy så hadde jeg vært glad som venn. ^_^

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

. Jeg er veldig sikker på at disse ikke har blitt invitert ettersom 2 av disse jentene aldri sier nei til en fest. Jeg er 100 % sikker på at hun ikke har invitert noen i gjengen.

Selv om de vanligvis aldri sier nei til en fest, kan det hende at de hadde blitt invitert til noen andre, eller at det ikke passet denne gangen.

Anonymkode: 80b99...d01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) Jeg er definitivt ikke sur for dette, noe jeg har pressisert i mitt innlegg. Sier at jeg synes det er rart at hun ikke inviterer noen av sine nærmeste studiekamerater.. Er det jeg reagerer på. 
TS

Inviter til fest selv da? Drit i det her. 

Er selv 30, studerer og har et liv utenom skole m eget firma og barn. Hadde ikke brydd meg om fest og verv-statuser og baksnakking. Dere er unge, hjernen trenger fortsatt utvikling så jeg forstår opplegget, men la det ligge ang hvem som var på festen. Lag festlighetene selv og nyt livet ditt.

Anonymkode: 31cd4...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så trist at det fortsatt er slik på høyere utdanning, at noen har høyere "sosial status" enn andre. 

Jeg tror faktisk at status greiene er bare noe som visse folk tror de har eller synes at de har. "Vi er så mye bedre enn andre" handler om umodenhet og ikke aktualiteter.

Anonymkode: 31cd4...d04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner deg, ts. 

er ikke kult å ikke bli inkludert, kansje dere ikke var så gode venner som du trodde?

Uansett kutt henne ut, sånne folk er ikke å samle å, det der er ikke en vennn.

Anonymkode: 0bd8d...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...