AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Del Skrevet 1. juni 2017 Vi har en tradisjon på vårt studiekull, der én person inviterer til vors etter eksamen. Dette har vært en fast tradisjon siden vår første eksamen. Det er jo ikke slik at alle på kullet er ''invitert''. Det handler mye om å kjenne rett gjeng, slik at man deretter drar med seg 1-2 personer som i utgangspunktet ikke ville blitt invitert. Det er én person på kullet som eier en veldig stor leilighet som har brukt å ha disse vorsene. Legges alltid ut et flott bilde dagen derpå med hele gjengen samlet. Det ironiske er at ingen egentlig er venner eller snakker sammen til vanlig. Hele ''gjengen'' som er invitert er en samling av ulike vennegjenger +et par som bare blir dratt med. Uansett. Jeg har i år et friår fra studiene, noe som gjør at jeg da ligger 1 år bak mitt opprinnelige kull. Likevel er jeg mye på skolen da jeg har verv i studentforeningen vår. Er derfor masse i kontakt, lunsjer osv med venner fra kullet! Mitt kull hadde eksamen forrige uke, og jeg ble veldig overrasket da jeg så via en gutt på kullet mitt sin mystory at eksamensfesten var avholdt hos en ganske god venninne av meg på studiet. Har jo vært hos henne X antall ganger, så gjenkjente leiligheten med én gang. Dette er ei jeg har ganske mye kontakt med, og jeg spiste lunsj med henne senest forrige uke. I tillegg har vi en avtale til helga, jeg og henne. Jeg vet jeg ikke er en del av kullet lenger, men synes det er så utrolig rart at hun hverken har sagt noe om det eller invitert meg. På de andre vorsene har ofte folk tatt med seg venner fra andre kull osv, som den som eier leil ikke har kjent. På en annen side kan jeg faktisk forstå det litt, ettersom jeg ikke har samme eksamen og ikke faller inn under ''de som kan feire eksamen''. Men det som sjokkerer meg er å se hvem hun har invitert, og hvem som ikker er invitert. Vi er en gjeng på 6 personer, der kun én av jentene har blitt invitert. Alle de 4 andre tok eksamen forrige uke, men ingen av disse var å se i går. Jeg er veldig sikker på at disse ikke har blitt invitert ettersom 2 av disse jentene aldri sier nei til en fest. Jeg er 100 % sikker på at hun ikke har invitert noen i gjengen. Ser konsekvent at de som er blitt invitert er typ ''de kule og populære'' på kullet vårt, som hun aldri snakker med, men som er bekjente. Og det verste er at hun ofte sitter og baksnakker disse personene. Men selvfølgelig er disse invitert for å stille henne i et bedre sosialt lys? I tillegg så jeg en del ''randoms'' på festen som ikke har noen tilknytning til noen gjeng, men som var der. Tidligere har jeg sett noe tilsvarende oppførsel fra hennes side da vi var på en studenthyttetur for 2 år siden og alle vi jentene skulle dele rom. Dagen før får vi vite at vår venninne har valgt å ''ditche'' oss til fordel for en annen og ''kulere'' gjeng på kullet vårt. En gjeng hun ikke engang kjente særlig godt. Konsekvensen av dette var at hun følte seg ''utestengt'' fra gjengen og kom dermed gråtende tilbake til oss. Hva synes dere om denne type oppførsel? Synes dere det er ''dårlig'' oppførsel av henne ikke å invitere noen fra hennes egen jentegjeng, men masse ''kule'' som hun egentlig ikke kjenner? Anonymkode: f4a2d...d6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 1. juni 2017 #2 Del Skrevet 1. juni 2017 Kanskje hun ikke trodde du og de andre vennene var så interesserte i å være på fest med de "kule", som du åpenbart ikke har så veldig sansen for? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #3 Del Skrevet 1. juni 2017 Studerer du eller går du på ungdomsskolen? Anonymkode: 76354...61b 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 1. juni 2017 #4 Del Skrevet 1. juni 2017 Hun får vel be hvem hun vil! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #5 Del Skrevet 1. juni 2017 Dette er på høyere utdanning. Alle i gjengen vår liker og feste, og vi har ofte vors sammen selve gjengen. Grunnen til at jeg sier ''de kule'' , er fordi flere av disse har typ ''verv'' i foreninger som gir de mye sosial status. Anonymkode: f4a2d...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #6 Del Skrevet 1. juni 2017 Trodde ikke ungdomskolen gikk under studier.. Anonymkode: 8dbb6...e63 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #7 Del Skrevet 1. juni 2017 5 minutter siden, JackIost skrev: Kanskje hun ikke trodde du og de andre vennene var så interesserte i å være på fest med de "kule", som du åpenbart ikke har så veldig sansen for? Er også det som er rart. Selv om denne jentegjengen er min ''hovedgjeng'' er jeg venn med en del av de som var invitert i går. Og mange av de som var der i går er personer som er stille, ikke gjør mye ut av seg.. Anonymkode: f4a2d...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #8 Del Skrevet 1. juni 2017 Aiaiai, kjenner det er godt å ha bikka 30! Syns ikke du trenger å analysere dette så veldig jeg. Jeg kan si meg enig i at det er merkelig å ikke invitere sine nærmeste venner når man har fest. Men kanskje dere ikke er så gode venner da? Du får ta det til etterretning. Anonymkode: 5898c...2fa 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #9 Del Skrevet 1. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aiaiai, kjenner det er godt å ha bikka 30! Syns ikke du trenger å analysere dette så veldig jeg. Jeg kan si meg enig i at det er merkelig å ikke invitere sine nærmeste venner når man har fest. Men kanskje dere ikke er så gode venner da? Du får ta det til etterretning. Anonymkode: 5898c...2fa Det er jeg enig i. Synes selv dette er idiotisk. Men når jeg ser at personene på festen er gjenger hun ikke har noe som helst kontakt med?? Anonymkode: f4a2d...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #10 Del Skrevet 1. juni 2017 Så, du er altså med i en eksklusiv gjeng som liker å utestenge andre på kullet med å ha eksamensvors for spesielt innviterte og "den rette gjengen", og nå er du sur fordi du er offer for ditt eget skitne spill? Så godt å se når det skjer. Du er ikke en del av kullet og har ikke hatt eksamen, dermed er du ikke invitert. Du er vel ikke en av "den rette " gjengen lenger da. Kjipt å bli ekskludert sant? Tenker du nå på hvordan andre har hatt det når du drev på slik? Anonymkode: 40aa6...c75 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 1. juni 2017 #11 Del Skrevet 1. juni 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aiaiai, kjenner det er godt å ha bikka 30! Syns ikke du trenger å analysere dette så veldig jeg. Jeg kan si meg enig i at det er merkelig å ikke invitere sine nærmeste venner når man har fest. Men kanskje dere ikke er så gode venner da? Du får ta det til etterretning. Anonymkode: 5898c...2fa Enig. Sjeleglad for at jeg ikke tar alt i værste mening lenger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #12 Del Skrevet 1. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så, du er altså med i en eksklusiv gjeng som liker å utestenge andre på kullet med å ha eksamensvors for spesielt innviterte og "den rette gjengen", og nå er du sur fordi du er offer for ditt eget skitne spill? Så godt å se når det skjer. Du er ikke en del av kullet og har ikke hatt eksamen, dermed er du ikke invitert. Du er vel ikke en av "den rette " gjengen lenger da. Kjipt å bli ekskludert sant? Tenker du nå på hvordan andre har hatt det når du drev på slik? Anonymkode: 40aa6...c75 Jeg ble aldri invitert til de andre eksamensfestene arrangert av andre.... Anonymkode: f4a2d...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #13 Del Skrevet 1. juni 2017 Studerer du vd UiS eller? Anonymkode: 528f7...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. juni 2017 #14 Del Skrevet 1. juni 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Studerer du eller går du på ungdomsskolen? Anonymkode: 76354...61b Høh. De som studerer er langt fra så voksne som du skal ha det til. Jeg har selv studert en pmass med en såkalt "kul" gjeng som holdt andre utenfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #15 Del Skrevet 1. juni 2017 Kan si så mye som at det er innen ''medisin'' og ved en av landets universiteter... TS. Anonymkode: f4a2d...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #16 Del Skrevet 1. juni 2017 Åh, du er en typisk dramasøkende person. Slike mennesker liker ikke jeg. Jeg ser ikke hva du sutrer over. Dette er store kull, og hvem som havner på samme vors er jo en blanding av hvem man kjenner og tilfeldigheter. Det er sjeldent mye planlegging involvert, og det er ikke slik at man inviterer til et privat event. I tillegg går du jo ikke med dette kullet lenger. Du har ikke hatt eksamen. Du er nok mer en gjerne velkommen, men du er nok ikke den personen folk tenker på når de skal på eksamensvors. Anonymkode: 067d2...e79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #17 Del Skrevet 1. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh, du er en typisk dramasøkende person. Slike mennesker liker ikke jeg. Jeg ser ikke hva du sutrer over. Dette er store kull, og hvem som havner på samme vors er jo en blanding av hvem man kjenner og tilfeldigheter. Det er sjeldent mye planlegging involvert, og det er ikke slik at man inviterer til et privat event. I tillegg går du jo ikke med dette kullet lenger. Du har ikke hatt eksamen. Du er nok mer en gjerne velkommen, men du er nok ikke den personen folk tenker på når de skal på eksamensvors. Anonymkode: 067d2...e79 Hei Jeg er definitivt ikke sur for dette, noe jeg har pressisert i mitt innlegg. Sier at jeg synes det er rart at hun ikke inviterer noen av sine nærmeste studiekamerater.. Er det jeg reagerer på. TS Anonymkode: f4a2d...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #18 Del Skrevet 1. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg er definitivt ikke sur for dette, noe jeg har pressisert i mitt innlegg. Sier at jeg synes det er rart at hun ikke inviterer noen av sine nærmeste studiekamerater.. Er det jeg reagerer på. TS Anonymkode: f4a2d...d6c Og jeg synes overhodet ikke det er rart når det dreier seg om eksamensvors for store kull. Jeg hadde forstått deg dersom det dreide seg om en bursdag eller intim sammenkomst, men dette er en feiring av at eksamen er over. Anonymkode: 067d2...e79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #19 Del Skrevet 1. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg synes overhodet ikke det er rart når det dreier seg om eksamensvors for store kull. Jeg hadde forstått deg dersom det dreide seg om en bursdag eller intim sammenkomst, men dette er en feiring av at eksamen er over. Anonymkode: 067d2...e79 Tenk etter. Du skal arrangere en eksamensfest på kullet. Du er daglig sammen med en jentegjeng på studiet. Har egen gruppechat og spiser daglig lunsj sammen. Er også ofte sammen med denne gjengen utenfor studiene. Du synes altså ikke det er rart IKKE å invitere noen fra din egen gjeng? Mens mange andre randoms du aldri er sammen med inviterer du. Du får selv vurdere hvor riktig dette høres ut. At jeg ikke ble invitert er ikke det jeg problematiserer, men vennegjengen? Anonymkode: f4a2d...d6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
domimik Skrevet 1. juni 2017 #20 Del Skrevet 1. juni 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan si så mye som at det er innen ''medisin'' og ved en av landets universiteter... TS. Anonymkode: f4a2d...d6c Hvorfor skriver du medisin i hermetegn? Er det sykepleie eller noe? Det var vel et spontant vors, da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå