Gå til innhold

Bloggere/kjendiser og alkohol

Lapper

Anbefalte innlegg

Følger noen kjendiser og bloggere på snapchat og jeg er egentlig sjokkert over hvor mye alkohol mange av de drikker. 

Er det helt vanlig at de tar så mye alkohol? Fester flere ganger i uka?

Kanskje jeg begynner og bli gammel men dette kan da ikke være sunt over lengre tid.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Lapper skrev:

Følger noen kjendiser og bloggere på snapchat og jeg er egentlig sjokkert over hvor mye alkohol mange av de drikker. 

Kanskje jeg begynner og bli gammel men dette kan da ikke være sunt over lengre tid.. 

Mulig jeg også begynner å bli gammel, men dette har jeg lurt på også. Festing og reising hele tiden

Sundt er det garantert ikke, men er dette vanlig blandt folk flest....?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Dette er en interessant problemstilling. Spørsmålet er jo hvordan dette påvirker holdningene til de som følger bloggere. Vi kunne sikkert ha godt av å nærme oss en sydeuropeisk drikkekultur, men spørsmålet er hva som skjer når norsk drikkekultur parres med å drikke alkohol hver dag. Normaliseres det å drikke alkohol hver dag, så må det jo fremfå at det nytes få enheter pr gang. Av de bloggeren som diskuteres her på KG, så er det urovekkende at en del av dem fester ofte, der det nytes såpass mye at man blir i redusert form dagen derpå. Da snakker vi jo ikke om heldig påvirkning i retning av sydeuropeisk drikkekultur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

De som gjør dette skal vel ikke nødvendigvis opp tidlig neste dag på jobb, slik som oss andre. Terskelen blir nok litt lavere for å ta seg noen glass både 3-4-5 ganger i uken da. 

Jeg vet ikke noe om HVOR beruset de blir fra gang til gang, så kan egentlig ikke uttale meg om det, men er vel ikke helt heldig om det er grisefylla hver dag. Men tenker også at en på 20 tåler dette mye bedre enn oss "gamlinger". Jeg kunne dra på tequilafylla og fortsatt stå opp kl 06.30 og være i grei form når jeg var på den alderen 😅 har ikke fått noen senskader av det enda hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas
12 timer siden, Lapper skrev:

Det er nok ikke sunt over tid, nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...