Ulla Ullsokk Skrevet 3. juni 2017 #41 Del Skrevet 3. juni 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Utifra det du skriver, er jeg visst en av disse "kunstner sjelene" som tilhører det miljøet du ønsker å oppsøke. Ikke for å være ufin, men jeg synes du høres litt irriterende ut. i mitt miljø jobber vi beinhardt med musikken og kunsten vår. Det er kun noen få uker i året der vi fester og drikker langt utpå kvelden. Resten av året er vi like kjedelige som deg. Vi blir jo litt lei av alt styret etterhvert som vi blir eldre, vi også. Selvfølgelig var vi villere da vi var yngre, men livet var lettere da og mindre stod på spill. Dessuten er det jo også slik, at mesteparten av sosialiseringen vi gjør, er ren business. De fleste festene jeg har vært med på de siste årene, er jeg med på for å skape viktige kontakter og knytte nettverk. Hvorfor skal jeg henge med deg, når jeg heller kan henge med han karen som kjenner en flink manager, eller hun som har et tøfft studio, eller han som jeg har lyst å samarbeide med i framtida? Hva har du å by på? Det høres slemt ut. Beklager, men sånn er det dessverre i min verden. Vi tjener ikke akkurat millioner på yrket vårt, og da kan vi ikke sløse bort tid på å bli kjent med nye folk som ikke gir oss noe. Det er en kynisk verden. Det jeg virkelig elsker, det er enkle grill søndager med venner man kan slappe av med. Legge seg tidlig og stå opp tidlig og se God Morgen Norge på tv før jobb. Gå en fjelltur. Bare ta livet med ro. Sånne ting gjør jeg sammen med mine virkelige venner. Festinga er business. Garantert finnes det folk i mitt miljø som er mer crazy og vill enn det jeg beskriver. Men mesteparten av oss er faktisk ganske kjedelige bak fasaden. Jeg kjenner faktisk flere livligere folk som bare har helt alminnelige jobber. Jeg vil råde deg til å bare forsøke å utvide vennekretsen din. Heng med folk fra alle verdens hjørner. For eksempel så er den kuleste fyren jeg kjenner, vaktmester på et sykehus. Så... Dra på byen, vær åpen og nysgjerrig. Prat med mennesker du aldri ville prata med ellers. Legg de til på fb/snap, by på deg selv. Prøv en ny hobby, vær kreativ, ha sterke interesser og vær interessant selv. Anonymkode: e61e9...019 Enig i dette. Jeg kjenner mange av disse "kule" folka og er av noen ansett som det selv. Har danset på nok av bardisker i 20-årene. Men selv om det KAN festes skikkelig enda, så har folk funnet andre ting som inspirerer og gleder dem. Av musikerne jeg kjenner som lever av det, er det en som drikker litt for mye, men ellers sunne folk, altså! Jobben min gjorde at jeg hang med motefolk (jeg synes alltid de som drev med cola var litt svake og stakkarslige, ikke kunne komme på fest uten å sniffe seg opp først, liksom....) og ingen av de som drev med dop har kommet seg noe som helst sted her i verden. De har fått helt andre jobber og er dritkjedelige. Har sikkert sosial angst også, etter alt dopet. Jeg skjønner deg, da, TS! Livet er mer enn kjedelige tapaskvelder og skole, men jeg tror du leter på feil sted og glorifiserer ungdommen. For du er ikke ungdom lenger. Men UNG er du og du har verden for dine føtter! Du må bare finne ut hva du vil og hva som inspirerer deg! Jeg har møtt mine mest inspirerende folk i voksen alder, og samler på dem! Hvis vi har middager er det ikke kjedelig for å si det sånn! Mens ja, det var det med noen av mine gamle venninner, ikke fordi det er noe feil med dem, men jeg klarer bare ikke interessere meg for hvilken malingsfarge naboen maler terrassen med... Folk er forskjellige, og du må finne "dine folk". Sjangsen er ikke så stor for at deter kjendiser, altså.... jeg kjenner endel kjendiser også og de er helt like som andre folk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #42 Del Skrevet 3. juni 2017 Kan du ta opp igjen musikken, er du flink nok til det? Isåfall synes jeg du skal finne deg et band du kan spille i. Da kan du begynne å dra på konserter og sånt, og komme inn i musikermiljøet, møte nye folk, oppleve noe nytt osv. Antar du er glad i musikk siden du sier du var punker og spilte i band som ung. Anonymkode: ffeda...23c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardermobanen Skrevet 3. juni 2017 #43 Del Skrevet 3. juni 2017 (endret) På 2017-5-31 den 20.41, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke vært på en skikkelig fest (festene på dette studiet preges veldig av overdrevent helseideal og at folk skal opp og lese kl 08:15 selv i helgene). Jeg har sluttet med alle mine hobbyer og mistet mine tidligere venner. Anonymkode: d0d63...32f Hva slags studie er dette? Mitt inntrykk er at det ikke festes noe mindre på de mest ambisiøse studiene. Eksen min var en som elsket å feste, drev med kokain, osv. Mitt inntrykk er at slike mennesker som elsker å feste også er veldig inkluderende. De lever jo av å være sosiale. Når det kommer til sex så er det jo letteste saken i verden for en kvinne å få sex uansett om du sitter på lesesalen hele dagen. Virker som om det er rimelig lett for deg å få livet du ønsker, du må jo nesten bare ta litt initiativ selv. Synes også du skal gå for livet du ønsker om ikke annet for å se at det livet ikke er så kult veldig lenge. Endret 3. juni 2017 av Gardermobanen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #44 Del Skrevet 4. juni 2017 På 3.6.2017 den 13.03, Ulla Ullsokk skrev: Jeg skjønner deg, da, TS! Livet er mer enn kjedelige tapaskvelder og skole, men jeg tror du leter på feil sted og glorifiserer ungdommen. For du er ikke ungdom lenger. Men UNG er du og du har verden for dine føtter! Du må bare finne ut hva du vil og hva som inspirerer deg! Jeg har møtt mine mest inspirerende folk i voksen alder, og samler på dem! Hvis vi har middager er det ikke kjedelig for å si det sånn! Mens ja, det var det med noen av mine gamle venninner, ikke fordi det er noe feil med dem, men jeg klarer bare ikke interessere meg for hvilken malingsfarge naboen maler terrassen med... Folk er forskjellige, og du må finne "dine folk". Sjangsen er ikke så stor for at deter kjendiser, altså.... jeg kjenner endel kjendiser også og de er helt like som andre folk. Kan jeg spørre hvor du fant dem? Jeg har faktisk bare en venninne som jeg synes er interessant. Hun er god som gull. Problemet er at det er umulig å få henne med på ting utenom skolen fordi hun tar skolen ekstremt seriøst, satser på idrett, er avholds, og har samboer. De andre vennene våre er sånne som kan sitte i en time og kritisere fotballfrues nyeste blogginlegg, eller gjør som i eksemplet ditt og diskutere opp og ned hvordan naboen malte terrassen. Kjenner at jeg nesten har mer lyst til å sitte alene hjemme enn å henge med dem akkurat nå. Er rett og slett lei dem. Samtidig føler jeg meg forpliktet til å velge dem når jeg blir invitert på flere ting samme dag. Dette er jo kanskje kjernen i problemet mitt... jeg er mye opptatt, og så misser jeg sjangsene til å møte nye folk. Gud, så mye jeg har kjedet meg det siste året... Det har blitt en ond sirkel som jeg ikke vet hvordan jeg skal komme meg ut av. Anonymkode: d0d63...32f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #45 Del Skrevet 4. juni 2017 På 3.6.2017 den 13.14, AnonymBruker skrev: Kan du ta opp igjen musikken, er du flink nok til det? Isåfall synes jeg du skal finne deg et band du kan spille i. Da kan du begynne å dra på konserter og sånt, og komme inn i musikermiljøet, møte nye folk, oppleve noe nytt osv. Antar du er glad i musikk siden du sier du var punker og spilte i band som ung. Anonymkode: ffeda...23c Jeg var ganske ok. Er nok rusten nå, men klarer nok å ta det opp igjen. Problemet er å få tid til det og å finne noen å spille med i det miljøet jeg er i nå. Tips til hvordan jeg skal finne noen å spille med i en by der jeg kun kjenner folk som ikke er opptatt av sånt? Anonymkode: d0d63...32f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #46 Del Skrevet 4. juni 2017 På 3.6.2017 den 0.15, AnonymBruker skrev: Utifra det du skriver, er jeg visst en av disse "kunstner sjelene" som tilhører det miljøet du ønsker å oppsøke. Ikke for å være ufin, men jeg synes du høres litt irriterende ut. i mitt miljø jobber vi beinhardt med musikken og kunsten vår. Det er kun noen få uker i året der vi fester og drikker langt utpå kvelden. Resten av året er vi like kjedelige som deg. Vi blir jo litt lei av alt styret etterhvert som vi blir eldre, vi også. Selvfølgelig var vi villere da vi var yngre, men livet var lettere da og mindre stod på spill. Dessuten er det jo også slik, at mesteparten av sosialiseringen vi gjør, er ren business. De fleste festene jeg har vært med på de siste årene, er jeg med på for å skape viktige kontakter og knytte nettverk. Hvorfor skal jeg henge med deg, når jeg heller kan henge med han karen som kjenner en flink manager, eller hun som har et tøfft studio, eller han som jeg har lyst å samarbeide med i framtida? Hva har du å by på? Det høres slemt ut. Beklager, men sånn er det dessverre i min verden. Vi tjener ikke akkurat millioner på yrket vårt, og da kan vi ikke sløse bort tid på å bli kjent med nye folk som ikke gir oss noe. Det er en kynisk verden. Det jeg virkelig elsker, det er enkle grill søndager med venner man kan slappe av med. Legge seg tidlig og stå opp tidlig og se God Morgen Norge på tv før jobb. Gå en fjelltur. Bare ta livet med ro. Sånne ting gjør jeg sammen med mine virkelige venner. Festinga er business. Garantert finnes det folk i mitt miljø som er mer crazy og vill enn det jeg beskriver. Men mesteparten av oss er faktisk ganske kjedelige bak fasaden. Jeg kjenner faktisk flere livligere folk som bare har helt alminnelige jobber. Jeg vil råde deg til å bare forsøke å utvide vennekretsen din. Heng med folk fra alle verdens hjørner. For eksempel så er den kuleste fyren jeg kjenner, vaktmester på et sykehus. Så... Dra på byen, vær åpen og nysgjerrig. Prat med mennesker du aldri ville prata med ellers. Legg de til på fb/snap, by på deg selv. Prøv en ny hobby, vær kreativ, ha sterke interesser og vær interessant selv. Anonymkode: e61e9...019 I mitt miljø er man crazy og vill om man tar EN øl på en hverdag. Omgangskretsen min vil ikke sette fot på steder der det er mulig å komme i snakk med andre mennesker. Man er crazy om man går fra lesesalen før kl 6 på kvelden, eller ikke leser i helger. Jeg planlegger ikke å bli noen junkie. Jeg trenger bare litt nye impulser fra litt mer avslappede og åpne folk. Anonymkode: d0d63...32f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 4. juni 2017 #47 Del Skrevet 4. juni 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvor du fant dem? Jeg har faktisk bare en venninne som jeg synes er interessant. Hun er god som gull. Problemet er at det er umulig å få henne med på ting utenom skolen fordi hun tar skolen ekstremt seriøst, satser på idrett, er avholds, og har samboer. De andre vennene våre er sånne som kan sitte i en time og kritisere fotballfrues nyeste blogginlegg, eller gjør som i eksemplet ditt og diskutere opp og ned hvordan naboen malte terrassen. Kjenner at jeg nesten har mer lyst til å sitte alene hjemme enn å henge med dem akkurat nå. Er rett og slett lei dem. Samtidig føler jeg meg forpliktet til å velge dem når jeg blir invitert på flere ting samme dag. Dette er jo kanskje kjernen i problemet mitt... jeg er mye opptatt, og så misser jeg sjangsene til å møte nye folk. Gud, så mye jeg har kjedet meg det siste året... Det har blitt en ond sirkel som jeg ikke vet hvordan jeg skal komme meg ut av. Anonymkode: d0d63...32f Hm, noen har jeg møtt via en interesse, noen gjennom jobb (som jo også er en slags felles interesse), en jobbet jeg med på restaurant når jeg var ung. En traff jeg helt tilfeldig på et arrangement. Du må selvsagt komme deg andre steder enn du gjør nå. Jeg har til og med slått opp med min gamle bestevenninne fordi vi har så totalt forskjellige verdier, jeg orket bare ikke høre mer baksnakking om andres kropper eller interiør! Livet er for kort til å sløse bort tid på folk man ikke trives med! Mye bedre at du innser at du kjeder deg NÅ enn å vente til du er eldre og har to barn, som er ganske klassisk! Masse lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #48 Del Skrevet 5. juni 2017 Herreminhatt jente, skjerp deg! Oppskriften på å finne de du mener er de kule folka, og den kule livsstilen, har jo aldri endret seg? Du må gå ut ALENE! Og ikle deg en MYSTISK men sosial persona! I våre dager kan fravær av sminke være utslagsgivende, -hvem er denne stolte kvinnen som byr på sitt ansikt? Google deg fram til utesteder disse folka henger, reis dit EDRU og innled ditt edderkoppspill. Easy as that! Men dette burde du egentlig vite selv, erfaren og studert som du er Anonymkode: 45add...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå