AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #21 Del Skrevet 1. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å være overlegen, men de studentforeningene er utrolig dølle. 75% av folkene der er mistilpassede snowflakes fra sosialvitenskapelig fakultet. Studentforeningene er kanskje kule i Trondheim, men her i Bergen er de ikke det. Jeg vil være med på noe kult! Anonymkode: d0d63...32f Haha, dette kan virke ''dømmende'' for andre. Men jeg er så enig! Studerer jus selv, og merker at hoveddelen av foreningslivet bærer preg av kjipe folk. Anonymkode: 84a71...b2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #22 Del Skrevet 1. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har så klart rett. Kanskje jeg bare ikke føler meg helt klar til å være voksen, og savner ungdomslivet. Jeg har ikke tenkt å gjøre kokain til en vane. Jeg har jo snart en mastergrad og kommer til å gå ut i en "seriøs" jobb om et år. Kunstskole er uaktuelt. Dessuten er ikke skoleutstillinger så veldig kult. Det beste er navn som er såpass ukjente at "vanlige" folk ikke har hørt om dem, men som er kjente nok til å ha et navn i miljøet. Anonymkode: d0d63...32f Lykke til med å få ett kjekkere liv når alt du sier er nei nei nei nei nei til alt som blir nevnt her. Når du faktisk løfter på rumpa å kommer deg ut skal du se at du møter mange forskjellige mennesker. Har det slått deg at de kjipe folka i studentforeningene har kule venner? Det har de faktisk. Har det slått deg at de som går på kunstskolen faktisk har ett nettverk innenfor kunstmiljøet? Går selv på UiB, men har venner på NHH, BAS og Kunsthøgskolen. Gjett hvor de villeste festene er. Med kunstfolka seff. Der hadde du fått kokainen din og kjedisene dine, men neida. Er bedre å sitte å klage på KG. Anonymkode: 4c802...c2b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #23 Del Skrevet 1. juni 2017 Hmm.. Jeg tror du først må legge av deg tanken om at du skal ut å bli kul fordi du bare digger å henge rundt de kule folka. De "kule" folka blir ofte lei av å få venner bare fordi de er statussymbol for deg. Spesielt når de blir eldre og de begynner å se dybden i den musikken og kunsten de selv skaper. Og om du tror at de fleste musikere og kunstnere fester natta lang så tror jeg du også har missa noe, for det kreves tid og ro for å skape noe mer enn noe som ligger å skvulper i overflata. Joda, det blir endel annet og, men de fleste finner seg en balanse, og ikke minst foregår de beste festene uten de som ikke har noe å komme med. Mine råd: *Begynn å gjør noe selv. *Flytt til en by som gir deg en ny start. Berlin? Bristol? Køben? *Finn hippien i deg, pakk ryggsekken, strekk ut tommelen. *Halliser i grønne skoger er bedre en våkennetter på asfalten. Anonymkode: f1302...7fd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #24 Del Skrevet 1. juni 2017 Det finnes steder der ute hvor "alle" driver med noe, derav det å finne en ny by. Du vil alltid gå glipp av noe, men du kan feste hver kveld om du vil. Anvafaler dog igjen å ikke komme "tomhendt" også i disse byene, du blir et "hengpåsleng" uansett om eliten er liten eller "alle". Begynn å spill igjen jente!!! Anonymkode: f1302...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #25 Del Skrevet 1. juni 2017 http://m.imdb.com/title/tt1790867/ Fra de som har gått veien, litt sannhet på boks, med hjerte og smerte og barneklemmer. Anonymkode: f1302...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #26 Del Skrevet 1. juni 2017 Det er noe litt krampeaktig og umodent over folk som plutselig bestemmer seg for "å bli kule og crazy". For all del, lev livet slik du vil, men gjør det fordi du har glede av det, ikke fordi du skal være så innmari kul. Kulhetsgraden - når man har passert 25 - ved å være en fri sjel, ansvarsløs, eksprimentere med narkotika, diskutere kunst ingen utenfor "miljøet" har hørt om, være oppe hele natta og feste med kjendiser - er vel nokså begrenset i mine øyne uansett. Kanskje det kommer an på hvilket miljø man henger i? Har dessverre ingen gode råd til hvordan du skal bli kul, da din oppfattelse av å være "kul" er ganske ulik min. Men vil bare si en ting - hvis du putter merkelappen kjip og ukul på nesten alle du møter, så går du glipp av å bli kjent med masse bra folk! Ikke vær så negativ. Anonymkode: 713a5...a1c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 1. juni 2017 #27 Del Skrevet 1. juni 2017 Kom deg ut og reise rundt i verden i noen år. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Råkkenråll Skrevet 1. juni 2017 #28 Del Skrevet 1. juni 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å være overlegen, men de studentforeningene er utrolig dølle. 75% av folkene der er mistilpassede snowflakes fra sosialvitenskapelig fakultet. Studentforeningene er kanskje kule i Trondheim, men her i Bergen er de ikke det. Jeg vil være med på noe kult! Anonymkode: d0d63...32f Nei, altså- det var jo det jeg prøvde å si. Jeg har studert både der og andre plasser- og fyllestudentforeningene består at mye rart når en passerer en viss aldersgrense. Men vi andre på samf.vit er bra i senga da Om du vil være med på noe kult som ikke er ukult og heller ikke gir noen seriøs mening så har du jo helt ærlig talt bare narkotika igjen, og det anbefaler jeg ikke. Du må nok bare innse at du er i 25årskrisa slik vi alle var. Personlig hadde jeg løst hverdagskjedsomheten med bra sex, jeg kan ikke helt se hva annet som skal være så veldig "kult", sånn utover å reise kloden rundt selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #29 Del Skrevet 1. juni 2017 Så du skal bli "kul" og sniffe kokain og gå på masse fester det siste året av mastergraden din? Høres ut som tidenes dårligste plan. Å sniffe kokain er ikke mye kult. Det er egentlig bare idiotisk. Det andre kan du nok oppnå, men jeg får ikke så mye sympati med deg når du er så opptatt av å se ned på andre. Det virker mer som du er opptatt av status enn å treffe bra folk. Er man litt åpen så kan man treffe bra folk alle steder. Til og med på de "kjipe" studentforeningene. Anonymkode: 9fd45...8a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 1. juni 2017 #30 Del Skrevet 1. juni 2017 Dette var trist å lese.. Du tror at mye og tilfeldig sex er positivt, på noen som helst måte? Der tar du feil, det er negativt på alle måter! Du ønsker å være vill. Ja, der har du problemet ditt Så kan du finne ut hvordan du blir kvitt problemet. Finn deg en hobby? F.eks rafting. Eller kanskje du kan ha et mål om at når studiene er ferdige, jobber du og sparer opp til å reise verden rundt i 1 år. Det er spennende! Det kan du gjøre uten å kaste bort tiden din på tilfeldig sex og leke hore. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #31 Del Skrevet 1. juni 2017 Jeg har hatt mange av de samme følelsene og tankene som deg, men legg til mann, barn, villa og stasjonsvogn for å gjøre livet ekstra A4! Jeg anbefaler deg å seriøst tenke igjennom hva du vil, og hvorfor. Skriv en liste over hva som faktisk er viktig for deg. Ikke skriv "jeg vil henge med kunstnere", men heller "Jeg vil være sammen med folk som inspirerer meg til å skape noe eget". Ikke skriv "Jeg vil ta dop", men heller "Jeg vil kjenne meg fri og uhindret" osv. Når du sitter igjen med 3-6 punkter (eller flere, men det er det jeg pleier å begrense meg til) kan du tenke igjennom hvordan du skal oppnå hvert enkelt punkt. De aller fleste drømmer om et mer glamorøst liv og å være en av "de kule", men når man får tenkt skikkelig igjennom det hender det som regel at man finner ut at det ikke egentlig er det man vil. Jeg begynte å å dra tilbake til de gamle festivalene mine, henge med "de kule", og generelt prøve å gjøre mye av de samme tingene som i ungdomstiden, men fant ut at det faktisk ikke var noe for meg lenger. De menneske som var igjen var ikke den typen mennesker jeg vil være sammen med lengre. Heldigvis hadde jeg en mann som ventet tålmodig på meg da jeg kom hjem. Jeg kunne ha opplevd å ha kastet bort alt og sittet igjen med ingenting! Nå har jeg funnet en god balanse mellom det "fornuftige" og det "ville" som passer for meg, og jeg anbefaler at du gjør det samme. Kanskje viser det seg at hippielivet med ville fester er for deg, kanskje finner du ut at du er mer fornøyd med en stabil jobb og inntekt, og heller tar en skikkelig fest en sjelden gang iblant, kanskje du blir en seriøs kunstner som legger deg tidelig hver kveld så du kan stå opp ved soloppgang for å skape. Det vet du ikke om du ikke først tar og tenker skikkelig igjennom hva du selv ønsker! Anonymkode: c8b4a...140 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 1. juni 2017 #32 Del Skrevet 1. juni 2017 Finn deg en skogsfest på østlandet. Der finner du nok ut det du trenger å vite. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #33 Del Skrevet 2. juni 2017 20 timer siden, GulSol skrev: Finn deg en skogsfest på østlandet. Der finner du nok ut det du trenger å vite. Lykke til. Skogsfest? Er ikke det når mistilpassede mindreårige samles i en lysning i skauen for å drikke hjemmebrent, fryse og høre på dårlig musikk? Anonymkode: d0d63...32f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #34 Del Skrevet 2. juni 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Skogsfest? Er ikke det når mistilpassede mindreårige samles i en lysning i skauen for å drikke hjemmebrent, fryse og høre på dårlig musikk? Anonymkode: d0d63...32f Så negativ du er. Alt er det visst noe galt med. Anonymkode: 9fd45...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 2. juni 2017 #35 Del Skrevet 2. juni 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Skogsfest? Er ikke det når mistilpassede mindreårige samles i en lysning i skauen for å drikke hjemmebrent, fryse og høre på dårlig musikk? Anonymkode: d0d63...32f Hehe. Det er mer hippier som danser rundt til heftig edm full av psykedeliske stoffer ✌🏽 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTeresa Skrevet 2. juni 2017 #36 Del Skrevet 2. juni 2017 Du er bare 25 år, slapp av! Det er jo mye morsommere å gå ut på byen når man er i arbeid og har råd til å feste enn hva det er når man er student og kanskje ikke har så god råd, får dårlig samvittiget for at man burde lest mer osv osv. Når man er ferdig med utdannelsen og i arbeidslivet er jo da moro virkelig begynner, etter min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTeresa Skrevet 2. juni 2017 #37 Del Skrevet 2. juni 2017 På 5/31/2017 den 21.05, AnonymBruker skrev: Jeg vil henge med kunstnere og musikere. Jeg vil være med de som er på vei opp og fram. Gå på galleriåpninger og kjenne kunstneren. Være på gjestelisten. Ha interessante samtaler. Sniffe cola. Feste til kl 6 om morgenen. På 5/31/2017 den 21.30, AnonymBruker skrev: Dessuten er ikke skoleutstillinger så veldig kult. Det beste er navn som er såpass ukjente at "vanlige" folk ikke har hørt om dem, men som er kjente nok til å ha et navn i miljøet. Oisann, overså disse innleggene. Du virker litt umoden til å være 25? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Stjerne*støv* Skrevet 2. juni 2017 #38 Del Skrevet 2. juni 2017 På 5/31/2017 den 21.19, applestories skrev: Forresten.... må bare spørre; desom du var så kul og med på alt da du var yngre, hva i alle dager får deg til å spørre på Kvinneguiden, av alle steder, om råd til å å komme inn i miljøet igjen? Da jeg var på din alder var KG noe som dukket opp hver gang jeg søkte etter råd, men det var mer av typen "hvordan få vinflekker ut av et hvitt teppe" (gikk aldri helt) eller "hjelper hvitløk dagen etter" (nei). Det slo meg liksom aldri som et sted der man kunne spørre om noe mer enn gode råd og kjerringråd. Har inntrykket av KG endret seg de siste syv årene? Jeg 28 og det er slik jeg ramlet på kg for ca 3 år siden Etter mange år med søkeresultater fant jeg en ny underholding, haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #39 Del Skrevet 2. juni 2017 Utifra det du skriver, er jeg visst en av disse "kunstner sjelene" som tilhører det miljøet du ønsker å oppsøke. Ikke for å være ufin, men jeg synes du høres litt irriterende ut. i mitt miljø jobber vi beinhardt med musikken og kunsten vår. Det er kun noen få uker i året der vi fester og drikker langt utpå kvelden. Resten av året er vi like kjedelige som deg. Vi blir jo litt lei av alt styret etterhvert som vi blir eldre, vi også. Selvfølgelig var vi villere da vi var yngre, men livet var lettere da og mindre stod på spill. Dessuten er det jo også slik, at mesteparten av sosialiseringen vi gjør, er ren business. De fleste festene jeg har vært med på de siste årene, er jeg med på for å skape viktige kontakter og knytte nettverk. Hvorfor skal jeg henge med deg, når jeg heller kan henge med han karen som kjenner en flink manager, eller hun som har et tøfft studio, eller han som jeg har lyst å samarbeide med i framtida? Hva har du å by på? Det høres slemt ut. Beklager, men sånn er det dessverre i min verden. Vi tjener ikke akkurat millioner på yrket vårt, og da kan vi ikke sløse bort tid på å bli kjent med nye folk som ikke gir oss noe. Det er en kynisk verden. Det jeg virkelig elsker, det er enkle grill søndager med venner man kan slappe av med. Legge seg tidlig og stå opp tidlig og se God Morgen Norge på tv før jobb. Gå en fjelltur. Bare ta livet med ro. Sånne ting gjør jeg sammen med mine virkelige venner. Festinga er business. Garantert finnes det folk i mitt miljø som er mer crazy og vill enn det jeg beskriver. Men mesteparten av oss er faktisk ganske kjedelige bak fasaden. Jeg kjenner faktisk flere livligere folk som bare har helt alminnelige jobber. Jeg vil råde deg til å bare forsøke å utvide vennekretsen din. Heng med folk fra alle verdens hjørner. For eksempel så er den kuleste fyren jeg kjenner, vaktmester på et sykehus. Så... Dra på byen, vær åpen og nysgjerrig. Prat med mennesker du aldri ville prata med ellers. Legg de til på fb/snap, by på deg selv. Prøv en ny hobby, vær kreativ, ha sterke interesser og vær interessant selv. Anonymkode: e61e9...019 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #40 Del Skrevet 3. juni 2017 5 timer siden, GulSol skrev: Hehe. Det er mer hippier som danser rundt til heftig edm full av psykedeliske stoffer ✌🏽 Shhhh... Anonymkode: f1302...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå