AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #81 Del Skrevet 1. juni 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: nei, spør du om noen har lyst å være med deg å spise, skal man ikke betale for maten seff. men inviterer du noen ut på middag skal man betale. Anonymkode: 2535e...05b Så hvis du inviterer noen med på shopping så betaler du for alt de kjøper? Anonymkode: e5a38...f3e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 1. juni 2017 #82 Del Skrevet 1. juni 2017 Hvis TS ikke sa "Blir du med ut å spise? Jeg spanderer!", så er det ingen grunn til å tro at TS betaler. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 1. juni 2017 #83 Del Skrevet 1. juni 2017 17 timer siden, Rose11 skrev: Vanlig å si det her jeg er ifra Slått meg, eller "falt meg inn". Beklager, måtte bare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 1. juni 2017 #84 Del Skrevet 1. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke helt forskjellen på å invitere meg meg noen ut å spise, og det å spørre om de blir med ut å spise. Mulig jeg ikke er høykulturell nok Anonymkode: 1462a...b4a Nei, det er jo egentlig samme greie 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rose11 Skrevet 1. juni 2017 #85 Del Skrevet 1. juni 2017 2 timer siden, Mousj skrev: Slått meg, eller "falt meg inn". Beklager, måtte bare... Flere som har rettet på meg i tråden. Tror jeg har fått det med meg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestevenninna di Skrevet 1. juni 2017 #86 Del Skrevet 1. juni 2017 Jeg synes alltid sånne her tråder er interessante. Fordi de ofte handler om hvem som synes hvem har rett. Det store spørsmålet her er vel egentlig om en av dere eller begge har misforstått før man starter å dømme. Ta en prat med venninna di å si det som sant er at du tror det må ha skjedd en misssforståelse, for du trodde du spurte om hun ville være med å spise en plass, ikke at du hadde invitert henne med ut og spise. For deretter å spørre hvordan hun hadde tolket deg. Hvis det hadde vært meg ville jeg sakt beklager til venninna om jeg har vært utydelig. Hadde det vært ei av mine venninner ville hun nok unnskyld tilbake for reaksjonen sin hvis hun også hadde missoppfattet Hvis begge er ydmyk, men ikke mest opphengt i at de har rett, så kan man bli nærmere i stedet for å skape splid, ved å lære å kommunisere bedre seg imellom. Med det sakt, så mener jeg man ikke skal lå seg pille på nesa, hvis venninnen er bastant og tverr. For da viser hun at fordømmelse er viktigere enn å ordne opp seg imellom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #87 Del Skrevet 1. juni 2017 3 minutter siden, Bestevenninna di skrev: Jeg synes alltid sånne her tråder er interessante. Fordi de ofte handler om hvem som synes hvem har rett. Det store spørsmålet her er vel egentlig om en av dere eller begge har misforstått før man starter å dømme. Ta en prat med venninna di å si det som sant er at du tror det må ha skjedd en misssforståelse, for du trodde du spurte om hun ville være med å spise en plass, ikke at du hadde invitert henne med ut og spise. For deretter å spørre hvordan hun hadde tolket deg. Hvis det hadde vært meg ville jeg sakt beklager til venninna om jeg har vært utydelig. Hadde det vært ei av mine venninner ville hun nok unnskyld tilbake for reaksjonen sin hvis hun også hadde missoppfattet Hvis begge er ydmyk, men ikke mest opphengt i at de har rett, så kan man bli nærmere i stedet for å skape splid, ved å lære å kommunisere bedre seg imellom. Med det sakt, så mener jeg man ikke skal lå seg pille på nesa, hvis venninnen er bastant og tverr. For da viser hun at fordømmelse er viktigere enn å ordne opp seg imellom. enig Anonymkode: 2535e...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #88 Del Skrevet 2. juni 2017 På 31.05.2017 den 13.04, AnonymBruker skrev: Inviterer du noen ut på middag, skal du betale. Anonymkode: 2535e...05b å spørre om noen skal være med ut å spise er ikke synonymt med at kun den ene skal betale. ikke i min vennegjerng i hvertfall Anonymkode: 4c1da...3ce 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MinnieM Skrevet 8. juli 2017 #89 Del Skrevet 8. juli 2017 På 31. mai 2017 den 13.02, AnonymBruker skrev: Hei! Igår var jeg og venninna mi på restaurant. Jeg hadde spurt henne om hun ville bli med ut og hun sa ja. Vi er begge i 20-årene og begge studerer. Vi spiste ikke på en spesielt dyr restaurant. Da vi hadde spist og var ferdige kom regningen. Den var på ca. 450 for begge to sin mat. Hun brukte mer penger på mat enn meg, men jeg sa vi kunne spleise. Du kan tro hun ble forbannet. Aldri sett hun sånn før og jeg må si jeg ble sjokkert. Hun sa at siden jeg hadde spurt om å dra på restaurant var jeg den som måtte betale. Jeg ble så sjokkert at jeg bare betalte. Om jeg selv hadde blitt spurt om å dra på restaurant så hadde jeg betalt selv, men er dette uvanlig? Anonymkode: c03de...445 Venninnen din var veldig frekk. Si klart ifra at du ikke lenger gidder å være med henne etter denne episoden! Krev å få tilbake pengene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #90 Del Skrevet 4. august 2017 Håper Ts har fått tilbake pengene hennes. Sånn oppfører man seg ikke! Anonymkode: c03de...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #91 Del Skrevet 4. august 2017 På 5/31/2017 den 13.04, AnonymBruker skrev: Inviterer du noen ut på middag, skal du betale. Anonymkode: 2535e...05b Så man kan ikke spørre noen om de bil være m å ta en matbit uten å måtte betale? Tror du bør rekalibrere de sosiale antennene. Anonymkode: c6b02...26a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #92 Del Skrevet 4. august 2017 På 5/31/2017 den 13.30, Gjest Rose11 skrev: Vanlig å si det her jeg er ifra "Slått meg" er vanlig, ikke "slått meg inn".. det må være en sammenblandingvmed "falt meg inn". Anonymkode: c6b02...26a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #93 Del Skrevet 4. august 2017 På 6/1/2017 den 7.05, penny_ skrev: Hvis TS ikke sa "Blir du med ut å spise? Jeg spanderer!", så er det ingen grunn til å tro at TS betaler. Enig - det er akkurat den "jeg spanderer" man slenger på om det er en invitasjon på middag. Når den uteblir er det "blir du med" og hver betaler for seg. Anonymkode: c6b02...26a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. august 2017 #94 Del Skrevet 4. august 2017 På 5/31/2017 den 13.02, AnonymBruker skrev: Hei! Igår var jeg og venninna mi på restaurant. Jeg hadde spurt henne om hun ville bli med ut og hun sa ja. Vi er begge i 20-årene og begge studerer. Vi spiste ikke på en spesielt dyr restaurant. Da vi hadde spist og var ferdige kom regningen. Den var på ca. 450 for begge to sin mat. Hun brukte mer penger på mat enn meg, men jeg sa vi kunne spleise. Du kan tro hun ble forbannet. Aldri sett hun sånn før og jeg må si jeg ble sjokkert. Hun sa at siden jeg hadde spurt om å dra på restaurant var jeg den som måtte betale. Jeg ble så sjokkert at jeg bare betalte. Om jeg selv hadde blitt spurt om å dra på restaurant så hadde jeg betalt selv, men er dette uvanlig? Anonymkode: c03de...445 Jeg hadde blitt like sjokka som deg. Jeg er vant med når at venner inviterer hverandre ut på restaurant så betaler man for det man selv bestiller. Aldri vært borti st noen forventer å bli spandert på 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. august 2017 #95 Del Skrevet 4. august 2017 På 5/31/2017 den 13.12, AnonymBruker skrev: nei, spør du om noen har lyst å være med deg å spise, skal man ikke betale for maten seff. men inviterer du noen ut på middag skal man betale. Anonymkode: 2535e...05b Nå var det vel det ts gjorde. Spurte om hun hadde lyst til å bli med ut på restaurant. Hun inviterte ikke på middag på drn måten som indikerte at hun skulle spandere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nmtt Skrevet 5. august 2017 #96 Del Skrevet 5. august 2017 (endret) Aldri skjedd i min vennekrets. Ingen selvfølge at den som spør skal betale. Selv ikke på en date hadde jeg forventetdet. Jeg presiserer mer "Vil du være med ut å spise middag med meg. Jeg spanderer!" Hu venninna di kan ta seg en bolle. Jeg hadde søren meg detti av stolen om jeg hadde fått den i fleisen. Hadde fader meg ikke betalt. Klart hadde det blitt kleint, men da hadde jeg heller ikke spurt a ut neste gang heller. Endret 5. august 2017 av Nmtt Autocorr 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sonush Skrevet 5. august 2017 #97 Del Skrevet 5. august 2017 Jeg vet ikke med andre, men jeg hadde tatt med kortet eller pengene, for sikkerhets skyld. Jeg ble en gang invitert av en kollega på bursdags feiring og ut å spise på en tapas restaurant, var usikker på hvem som skulle betale, så tok jeg med gave og kortet. Der var det lagt opp til å spise og betale selv. Det var greit nok det, men var veldig glad for at jeg hadde tatt høyde for at jeg muligens måtte betale selv, og ikke bare tro at siden jeg ble invitert på tapas på en restaurant, så betalte bursdagsbarnet for oss. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 5. august 2017 #98 Del Skrevet 5. august 2017 (endret) På 31.5.2017 den 13.02, AnonymBruker skrev: Hei! Igår var jeg og venninna mi på restaurant. Jeg hadde spurt henne om hun ville bli med ut og hun sa ja. Vi er begge i 20-årene og begge studerer. Vi spiste ikke på en spesielt dyr restaurant. Da vi hadde spist og var ferdige kom regningen. Den var på ca. 450 for begge to sin mat. Hun brukte mer penger på mat enn meg, men jeg sa vi kunne spleise. Du kan tro hun ble forbannet. Aldri sett hun sånn før og jeg må si jeg ble sjokkert. Hun sa at siden jeg hadde spurt om å dra på restaurant var jeg den som måtte betale. Jeg ble så sjokkert at jeg bare betalte. Om jeg selv hadde blitt spurt om å dra på restaurant så hadde jeg betalt selv, men er dette uvanlig? Anonymkode: c03de...445 Litt lav sosial intelligens på den venninna di? Endret 5. august 2017 av Rosalie 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #99 Del Skrevet 5. august 2017 På 31.5.2017 den 13.04, AnonymBruker skrev: Inviterer du noen ut på middag, skal du betale. Anonymkode: 2535e...05b Du er ikke god. Anonymkode: a5b0d...d6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 5. august 2017 #100 Del Skrevet 5. august 2017 Jeg hadde blitt sjokkert. Med mindre det er spesifisert "Jeg betaler/spanderer!" så skal man selvsagt betale hver for seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå