Gå til innhold

Legen som klemmer.....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her tror jeg at jeg ville stusse litt om legen min hadde oppført seg sånn. Han tar meg kun i hånda når han hilser velkommen og når jeg går, og det synes jeg er riktig. Ikke all den klemminga du oppgir at han gjør. Det blir litt for privat og spesielt etter min mening. Så si i fra på en pen måte at du ikke vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, Biloba skrev:

Selvsagt er hun ikke forpliktet til å smile, men jeg tolket ts som at hun ønsker å få slutt på klemmingen på en minst mulig awkward og konfronterende måte.

De fleste er jo normale folk som justerer seg når de får en beskjed, selv om beskjeden ikke gis med slegge. Legen er på sin side kanskje oppmerksom på at det har blitt litt overhyggelig, og synes kanskje det er vanskelig å slutte brått med tanke på at det kan virke uvennlig når det først er etablert som vane. Jeg tenker det blir lavere terskel for å si fra hvis hun kan gjøre det på en måte hvor ingen taper ansikt.

Å ikke smile er ikke det samme som å bruke slegge. Man kan la være smile og være nøytral, eventuelt bestemt. Han er lege, har god lønn og har utdannet seg i flere år. Den type tilbakemelding burde han tåle uten at det må pakkes inn fordi stakkars legen ikke tåler å høre det uten å få et spark rett i egoet

Anonymkode: a6bf2...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller han syns ts er deilig og liker følelsen av puppene hennes mot seg. Mange naive mennesker i denne tråden. Han klemte jo ikke samboeren hennes, så det kan virke som om denne klemmingen er rettet mot kvinner...

Kvinner er skremmende naive når det gjelder menn

Samboeren hennes er vel ikke pasienten til legen. Han var bare følge. Det hadde vært rare å gi klem til han.

Anonymkode: d7401...de8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig og over grensa. Ikke nødvendigvis seksuell trakassering, men det er uprofesjonelt, og det vet en fastlege. Hvis han "er en lege som har som prinsipp eller varemerke at han klemmer pasientene", så burde han også ha sagt noe om det, da andre pasienter må ha reagert på det tidligere. Jeg tror jeg ville ha sagt fra eller hintet kraftig, og hvis det var umulig, så ville jeg byttet fastlege.

Hilsen psykolog 

edit: Jeg har latt pasienter klemme meg når de har spurt, f.eks. når de har skullet si farvel ved siste time. Jeg har aldri gitt en pasient en klem på mitt initiativ. Det ville vært veldig feil. Mener det samme bør være gjeldende for en fastlege også.

Endret av Jabbadabbaduu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forresten, ts. Jeg syns du burde fortelle samboeren din om det og spørre hva han tror. Kanskje han fikk et annet, dårligere inntrykk av legen enn du har fått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, dette hørtes meget merkelig ut altså.

Har du store pupper TS? Mulig han liker klemme på kvinnelige pasienter med store pupper for å få litt nærkontakt med brød.

Anonymkode: 1ef25...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

herregud, kvinneguiden er faen meg det verste stedet på jord. snakk om å lage problemer av ingenting. legen er sikkert en jovial fyr som liker å klemme.

Anonymkode: c4878...c01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Spørsmålet er om han generelt er et " klemmemenneske". Jeg håper jo det bare ikke er deg han klemmer og at han klemmer uten baktanker. Noen er jo slik. Personlig liker jeg det ikke for min intimsone har en viss radius, men jeg kjenner mennesker som ikke har noe særlig intimsoner og jeg vet det ikke er baktanke men at de bare er slik. 

Gjelder det derimot bare deg så bør du bytte lege i en fei.. 

Det er det jeg ikke vet... jeg har prøvd å lese alle som har gitt tilbakemeldinger på ham..og alt er bare positivt.. så trur kanskje han er bare klemme menneske..

Anonymkode: d195d...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trur ikke han liker meg eller har noe form for følelser for meg.. og dere som lurer..har helt normal størrelse på puppene og går anstendig kledd.. 

Jeg er muslim og han er etnisk norsk.. og det vet han godt...

Grunnen til at han sikkert ikke klemte mannen min er at han også er muslim og ikke fra Norge.. (snakker engelsk). Mens jeg er veldig norsk av meg....

Jeg vet rett og slett ikke... synes bare det var merkelig hele greiene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ikke smile er ikke det samme som å bruke slegge. Man kan la være smile og være nøytral, eventuelt bestemt. Han er lege, har god lønn og har utdannet seg i flere år. Den type tilbakemelding burde han tåle uten at det må pakkes inn fordi stakkars legen ikke tåler å høre det uten å få et spark rett i egoet

Selvfølgelig må han tåle tilbakemelding. Problemet til ts er at hun synes det er vanskelig (og pinlig?) å GI tilbakemelding.

Jeg har sagt hvordan jeg ville løst saken, forhåpentligvis er det mange som svarer og ts finner et eller annet råd som passer for henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forresten, ts. Jeg syns du burde fortelle samboeren din om det og spørre hva han tror. Kanskje han fikk et annet, dårligere inntrykk av legen enn du har fått. 

Min mann synes legen er fantastisk.... at han følte at han tok oss på alvor når vi kom med vårt problem..fikk gode råd...klapp på skulderen at ting ordner seg osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fastlegen min gjør ikke sånn, men privatlegen min er en utrolig fin fyr som jeg vil påstå er dedikert og brenner for jobben sin. Han er en klemmer. Han er på min alder (tidlig 30-årene) og utseendemessig tror jeg han er populær blant menn og kvinner. Jeg mistenker han ikke for å ha noen baktanker, men tror at han bare er sånn. Mannen min er en klemmer og de har klemt hverandre foran meg. Jeg ser også at han har gjort det med andre pasienter. Han tar high Fives med barna. Snakker litt kebabnorsk med ungdommene på kødd. Jeg setter ihvertfall pris på at han er sånn han er. Veldig down to earth og det hadde vært synd om noen ødelegger hans rykte fordi noen kanskje har tolket signalene feil. 

Anonymkode: 2d8e7...398

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trur ikke han liker meg eller har noe form for følelser for meg.. og dere som lurer..har helt normal størrelse på puppene og går anstendig kledd.. 

Jeg er muslim og han er etnisk norsk.. og det vet han godt...

Grunnen til at han sikkert ikke klemte mannen min er at han også er muslim og ikke fra Norge.. (snakker engelsk). Mens jeg er veldig norsk av meg....

Jeg vet rett og slett ikke... synes bare det var merkelig hele greiene...

Kan jo være at han er klemmemenneske, men lot være å gjøre det med mannen din tilstede pga ting han har hørt rundt forhold mellom mann og kvinne i Islam.

Anonymkode: d5ebd...645

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ser ikke problemet ditt ts? Tror du bør jobbe med deg selv!

Anonymkode: 6dcdc...d43

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser ikke problemet ditt ts? Tror du bør jobbe med deg selv!

Anonymkode: 6dcdc...d43

Rart du ikke ser det... alle andre har skjønt det.

Helt ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart du ikke ser det... alle andre har skjønt det.

Helt ok :)

Skjønner det heller ikke

Anonymkode: c4878...c01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er sikkert bare en klemmer av natur. Jeg ville bare sagt rett ut at du ikke føler deg komfortabel med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du, jeg er en ikkeklemmer, altså" ville jeg sagt, med et smil.

Jeg håndhilser heller ikke på min fastlege og det passer meg utmerket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg møter min lege med sinne og apati. Synes det funker ganske bra

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Si at du blir ubekvem når han klemmer deg. Hjelper det ikke bytter du lege.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...