Gå til innhold

IVF - kort regime - hvilken dag starter dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne med IVF kort regime i løpet av noen dager, tror jeg, men er litt i tvil om når jeg skal starte. Jeg skulle egentlig bare ta noen medisiner for å prøve å unngå å abortere (har diagnosen habituell abort pga fire aborter), og da sa gynekologen at jeg skulle starte med medisinene den første dagen med full blødning. Så ombestemte vi oss, og går for IVF isteden, slik at de kan plukke ut et best mulig egg. Jeg skal fortsatt ta alle medisinene gynekologen sa på første konsultasjon, men nå med tillegg av IVF-medisiner.

Legen sa at jeg skal starte første mensdag. Så spurte jeg sykepleieren hvilken dag jeg skulle starte, siden jeg spotter i ca tre dager før jeg begynner å blø ordentlig, og da sa hun at det var et vanskelig spørsmål, men at jeg skulle begynne den første dagen med rødt blod, selv om det bare er litt. Jeg er dermed egentlig litt usikker på om legen og sykepleieren har sagt to forskjellige ting, for jeg tror legen sa ved første konsultasjon at første mensdag er første dag med full blødning...

Ble mye opplysninger dette, men når har dere startet? Første dag med (bare litt) rødt blod eller første dag med full blødning? (Evt. andre dag i forhold til litt rødt blod eller andre dag i forhold til full blødning)?

Jeg har begynt å spotte idag, så jeg kan se første tegn til rødt blod imorgen eller i overimorgen, så begynner å haste litt med å finne ut av det...

Anonymkode: 61a50...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første dag av mens er første dag med skikkelig blødning.

Anonymkode: aa177...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på kort regime IVF for 15 dager siden og jeg skulle begynne på dag to i syklusen. Var veldig viktig at jeg begynte på dag to. Jeg ville ha ringt til plassen hvor du skal gjennomføre forsøket å spurt dem. Det kan være individuelle variasjoner som vi her ikke har forutsetning for å vite om. De er vandt til å motta telefoner om sånt, så det er bare å ringe å høre :) 

Anonymkode: 5e25c...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kort regime for 1 mnd siden. Jeg begynte på blødningsdag 3. Tror ikke jeg har hørt om før at noen har begynt på dag 1.. Har hlrt om dag 2 eller 3.. Så ville absolutt ringt å hørt.. Lykke til med forsøket! :) 

Anonymkode: 8d46a...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tak i legen og jeg skulle starte når jeg skjønte at mensen kom, altså når jeg spottet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har fått tak i legen og jeg skulle starte når jeg skjønte at mensen kom, altså når jeg spottet.

Hvor går du? Dette hørtses veldig rart ut!! For på st.olav presterer de at det er viktig å regne 1. Blødningsdag med full blødning fra morgen til kveld. At jeg ikke måtte regne blødningsdagen når jeg spottet eller begynte å blø etter kl 14.00. Aldri hørt om at man begynner på dagen for spotting?? Står jo tillome om mensen at spotte dager er ikke regnet som mensdager.... Lurer forferdelig på hvilken sykehus/klinikk du går til... 

Anonymkode: 8d46a...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...