AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #41 Del Skrevet 30. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du ofte sier nei så blir saken annerledes. Men jeg tror egentlig det eneste du kan gjøre er å si at du helst vil være alene hvis hun prøver å henge seg på noe og du ikke vil at hun skal være med. Høres ut som hun er ensom, at det er derfor hun er så klengete. Anonymkode: ffdb5...5ec Problemmet er at hun bare hinter, hun sier aldri direkte nei. Les tråden, og se også hvordan h"n oppfører seg når hun får svar som ikke er som hun ømsker. Anonymkode: 4eae7...69f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #42 Del Skrevet 30. mai 2017 Er du voksen nok klarer du å si i fra tydelig at du ikke orker mer av dette, du trenger ingen veiledning til å kunne si i fra til et medmenneske. Du må forstå at det ikke hjelper å si nei. Men hvorfor tar du opp problemet NÅ, tre uker før skoleåret er slutt. Virkelig? Klarer du ikke å holde ut de siste ukene? Anonymkode: fcd67...5ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #43 Del Skrevet 30. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Problemmet er at hun bare hinter, hun sier aldri direkte nei. Les tråden, og se også hvordan h"n oppfører seg når hun får svar som ikke er som hun ømsker. Anonymkode: 4eae7...69f Jeg mistenker også at dette er problemet, ja. Hvis TS virkelig hadde vært så klar på at hun ikke vil at hun skal være med så regner jeg med at hun hadde tatt hintet nå. Hvor ofte sier du nei til å kjøre henne til skolen TS, og hvor ofte sier du ja? I uka? Anonymkode: ffdb5...5ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #44 Del Skrevet 30. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du voksen nok klarer du å si i fra tydelig at du ikke orker mer av dette, du trenger ingen veiledning til å kunne si i fra til et medmenneske. Du må forstå at det ikke hjelper å si nei. Men hvorfor tar du opp problemet NÅ, tre uker før skoleåret er slutt. Virkelig? Klarer du ikke å holde ut de siste ukene? Anonymkode: fcd67...5ca Hun er bare vanskelig. Men snart yrkesliv og litt mer ansvar så lærer hun nok fort at det ikke lønner seg. Anonymkode: b5740...836 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #45 Del Skrevet 30. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mistenker også at dette er problemet, ja. Hvis TS virkelig hadde vært så klar på at hun ikke vil at hun skal være med så regner jeg med at hun hadde tatt hintet nå. Hvor ofte sier du nei til å kjøre henne til skolen TS, og hvor ofte sier du ja? I uka? Anonymkode: ffdb5...5ec Sier nei hver gang hun spør, er mange måneder siden sist jeg kjørte henne til skolen. Anonymkode: 7514f...c2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #46 Del Skrevet 30. mai 2017 Herlighet, som TS får gjennomgå, da! Er det liksom helt greit for en snyltete klegg uten sosiale antenner å utnytte en annen person bare fordi vedkommende muligens er litt konfliktsky? Jeg synes ikke det. Men TS: siden denne personen tydeligvis ikke tar hint på størrelse med en flyplass, og ikke kan sosiale koder, så har du ikke stort andre valg enn å være tydelig mot henne. Jeg har selv behov for en hel del alenetid og samtidig problemer med å sette grenser, men jeg øver meg. Når noen blir for klengete, slik som hun du beskriver, så sier jeg rett og slett at det ikke passer. Det er ikke frekt. Den som er frekk her er slett ikke du, men derimot hun som opptrer som et gnagsår absolutt hele tiden. Anonymkode: 8e2b1...37b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #47 Del Skrevet 30. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sier nei hver gang hun spør, er mange måneder siden sist jeg kjørte henne til skolen. Anonymkode: 7514f...c2a Det er ikke det du skriver i hi og heller ikke i tråden før nå. Anonymkode: 4eae7...69f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #48 Del Skrevet 30. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke det du skriver i hi og heller ikke i tråden før nå. Anonymkode: 4eae7...69f Å herregud, vet ikke hvem som er vanskelig her jeg. Ser at jeg ikke skrev det i hi, men jeg har heller ikke sagt noe annet enn at jeg sier nei hver gang hun spør om skyss til skolen, for det gjør jeg. Det får da være måte på. Anonymkode: 7514f...c2a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #49 Del Skrevet 30. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sier nei hver gang hun spør, er mange måneder siden sist jeg kjørte henne til skolen. Anonymkode: 7514f...c2a Men svarer du da sånn "Nei har ikke tid, beklager " og sånn? For da må du være mer direkte. Si heller noe sånt "Nei, jeg kan ikke kjøre deg til skolen for jeg har ikke så mye tid om morgenen, og prøver å spare bensin. Du bor jo ganske nære skolen uansett, kan du ikke gå i stedet?". Spør hun igjen neste dag så skriver du det samme. Hvis hun vil være med deg på ærend osv så må du si direkte "jeg vil helst være alene nå". Regner med hun tar hintet da. Men uansett, det er jo bare 3 uker igjen av skoleåret, er det virkelig et så stort problem akkurat nå? Kan hende at hun faktisk bare vil utnytte deg fordi du har bil, og det er i så fall veldig frekt, men det er minst like sannsynlig at hun er klengete fordi hun er ensom. Anonymkode: ffdb5...5ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monky Skrevet 30. mai 2017 #50 Del Skrevet 30. mai 2017 Her var det mange anonyme brukere som følte seg truffet iallefall! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #51 Del Skrevet 30. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men svarer du da sånn "Nei har ikke tid, beklager " og sånn? For da må du være mer direkte. Si heller noe sånt "Nei, jeg kan ikke kjøre deg til skolen for jeg har ikke så mye tid om morgenen, og prøver å spare bensin. Du bor jo ganske nære skolen uansett, kan du ikke gå i stedet?". Spør hun igjen neste dag så skriver du det samme. Hvis hun vil være med deg på ærend osv så må du si direkte "jeg vil helst være alene nå". Regner med hun tar hintet da. Men uansett, det er jo bare 3 uker igjen av skoleåret, er det virkelig et så stort problem akkurat nå? Kan hende at hun faktisk bare vil utnytte deg fordi du har bil, og det er i så fall veldig frekt, men det er minst like sannsynlig at hun er klengete fordi hun er ensom. Anonymkode: ffdb5...5ec Sier enten bare nei, uten at jeg gidder å utdype fordi jeg gjerne er på vei til skolen når hun spør. Eller så sier jeg at jeg allerede er på skolen og ikke gidder å komme og hente henne. Anonymkode: 7514f...c2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #52 Del Skrevet 30. mai 2017 4 minutter siden, Monky skrev: Her var det mange anonyme brukere som følte seg truffet iallefall! Fordi vi mener at hun må være direkte og faktisk si nei og ikke hinte? Anonymkode: 4eae7...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #53 Del Skrevet 30. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi vi mener at hun må være direkte og faktisk si nei og ikke hinte? Anonymkode: 4eae7...69f Det er ikke alltid så lett for folk å være rett frem direkte nettopp fordi man står i fare for å virkelig såre et menneske. De færreste liker vel å såre et menneske så dermed prøver vi å finne andre løsninger. Anonymkode: 5bd8d...08b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #54 Del Skrevet 30. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alltid så lett for folk å være rett frem direkte nettopp fordi man står i fare for å virkelig såre et menneske. De færreste liker vel å såre et menneske så dermed prøver vi å finne andre løsninger. Anonymkode: 5bd8d...08b Og det kan jeg forstå,men jeg mener fortsatt at TS må være direkte med henne, kanskje ta en liten samtale på 5 min? Anonymkode: 4eae7...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #55 Del Skrevet 31. mai 2017 Ikke svar på sms. Si at du ikke harbsett beskjeden. Anonymkode: 7a7e2...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #56 Del Skrevet 31. mai 2017 Du må faktisk si det som det er, ikke vær redd for å såre hvis det er viktig for deg. Tre uker igjen av skolen så tåler du nok hennes sure fjes etter å ha satt ned foten. Anonymkode: 8df09...f5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 31. mai 2017 #57 Del Skrevet 31. mai 2017 Ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Edie, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #58 Del Skrevet 31. mai 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns du skal godta det ærlig talt. Hva koster det deg at hun blir med når du uansett skal opp til typen din? Dere er ferdig med skoleåret snart. Nå får du bare bite tenna sammen å by litt mer på deg selv uten å gjøre en sak ut av en filleting. Herregud. Anonymkode: b5740...836 😱 er du seriøs?! Anonymkode: 5721d...9f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå