Amarone Skrevet 3. januar 2005 #21 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg skal sørge for å ha fri hele romjulen! Og jeg har veldig lyst til å gå på en julekonsert (ikke av Jan Werner-typen, men middelalder/renessanse-musikk). Og til slutt skal jeg ikke ha mange ting som MÅ gjøres desemberkveldene (mener ikke juleforberedelser, men annet styr...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katinka9 Skrevet 6. januar 2005 #22 Del Skrevet 6. januar 2005 Tror jula er blitt for mye mas og kav, især for kvinner. kravet til en god husmor for bare noen tiår siden var"rent fra kjeller til loft, minst 7 sorter småkaker, hjemmelaget sylte og rull, brød ogjulebrød . Dette er kvinners arv fra da det å være husmor i seg selv var et "yrke" hvor det derfor også lå en del konkurranse i å gjøre mest, ha det renest, bake mest o.s.v Idag er mye forandret kvinnen er som regel i full jobb,stresser mellom jobb og hjem, og lever ofte i en form for reddsel for å ikke strekke til.Samtidig som de gjerne vil leve opp til deres mødres mønster. Tiden er forandret småkaker er inn ut kaker, store er heller ikke så etterspurt, det er så mye vi føler og tror .at vi må ha forde det er jul. Tradisjoner vi føler at vi må føre vidre. Idag har vi det så godt at mye av det som hører jula til kan vi ha hver dag om vi vil. Jeg er ikke glad i ribbe, så derfor har jeg spurt meg selv HVORFOR..Jeg den middagen i året jeg legger mest arbeid i for at skal lykkes er noe som jeg egentlig kunne vært uten. Så neste jul skal jeg, ikke bake 7 ut,inn kaker, ikke ha ribbe, IKKE STRESSE MEG SEV UNØDIG,slik at jeg kanskje kan finne tilbake til JULESTEMMNINGA !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~*Unni*~ Skrevet 6. januar 2005 #23 Del Skrevet 6. januar 2005 Ja! Jeg SKAL lage flere nisser TIDLIGERE på året! ...men det sier jeg nå hvert år da.... Og så skal jeg kjøpe meg en plastkasse med tett lokk på til å ha julepynten i for jeg er lei av utslitte kasser som har støvet ned på loftet Ellers tusen takk for liste-tipset det skal jeg følge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå