Gå til innhold

Ventetid ang prøverør

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Vi har endelig fått time hos Haugesund i slutten av august! Jeg vet det er lang ventetid... Men det jeg lurer på er når regnes den ventetiden? Er det fra første time hos lege osv eller er det etter første time... ventetiden begynner for å sette i gang med medisiner å uttak av egg osv? 

Jeg synes jo at ventetiden for å få time hos Haugesund var lang.. 

Noen som vet? 

Anonymkode: e1cb1...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haugesund har ikke så lang ventetid lengre. De har ansatt en ny lege, noe som gjør at de har klart å kutte ventetiden betraktelig. Tror du får starte opp ganske kjapt etter forsamtalen. Eneste er at de ofte har mer å gjøre rett etter sommeren pga at de stenger i juli. Det hoper seg litt opp da etterpå.

Hvor lenge har du måttet vente fra henvisningen ble sendt? Da jeg ble henvist måtte jeg vente 8 måneder. Og så vente 4 nye måneder for oppstart. Hadde fætt startet opp tidligere hadde det ikke vært for sommerlukkingen. Men dette var tilbake i 2014 da de bare hadde en lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haugesund har fått betraktelig mye kortere ventetid denne våren. 
Når ble henvisningen din sendt?

Jeg har hørt om flere nå de siste månedene som fikk starte rett opp etter forsamtalen. Selv hadde jeg ett privat forsøk i januar, sendte over papirene mine til Haugesund i mars/ april. Dette da forsøket mitt privat ikke ble vellykket. 
Fikk starte opp hos Haugesund på første syklus etter de mottok papirene mine. 

Selv operer de med følgende rettningslinjer på ventetid:
5 måneder for første konsultasjon. Dvs. det skal gå ca. 5 måneder fra de får tilsendt henvisning fra din gynekolog til forsamtale finner sted. I ditt tilfelle vil da forsamtale bli i august. Etter du har vært på forsamtale kan det gå ytterligere ett par måneder før du kan starte på medisiner. Er du heldig får du starte opp med en gang. Dette er avhengig av hvor lang kø de har for øyeblikket, og hvor du er i syklusen din.

Anonymkode: be54d...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Henvisningen min ble sendt rundt 24 april tror jeg det var. Men det var kjekt å lese at man ikke må vente så lenge! Krysser fingrene for at det ikke er så mye som har hopet seg opp etter sommerferien! Kjente jeg ble litt engstelig når jeg har lest andre plasser hvor de har ventet nærmest 1 år.. Men det var jo i 2013 og slik 😊 Tusen takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Henvisningen min ble sendt rundt 24 april tror jeg det var. Men det var kjekt å lese at man ikke må vente så lenge! Krysser fingrene for at det ikke er så mye som har hopet seg opp etter sommerferien! Kjente jeg ble litt engstelig når jeg har lest andre plasser hvor de har ventet nærmest 1 år.. Men det var jo i 2013 og slik 😊 Tusen takk for svar! 

Med henvisning sendt 24 april så vil jeg si at du ligger innenfor svartiden til Haugesund. De har jo stengt i store deler av juli :)
Tror ventetiden i andre deler av landet er mye lengre. 

Masse lykke til når den tid kommer. Jeg er foreløpig veldig fornøyd med Haugesund. 

Anonymkode: be54d...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt å høre 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...