Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så utrolig tøff og flink du har vært i dag! Den sjokoladen synes jeg virkelig du fortjener, som en påskjønnelse for å ha tfordret kjøpesenteret på en lørdag. Jeg har ikke angst sånn som du, men jeg får hodepine bare av tanken på å gå på et kjøpesenter på en lørdag. Alt for masse folk og bråkete unger der. Vet egentlig ikke om noen som liker så mye folk og ståk jeg. Så når det er ekstra utfordrende for deg å møte på det, synes jeg du er ekstra tøff som tar angsten i nakken og møter den. Stå på, jeg er sikker på det blir lettere etterhvert! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy så flink du var på kjøpesenterturen i går. Det står det respekt av. Selv uten angst synes jeg lørdagstette kjøpesenter blir litt tetteste laget. Jammen hadde du fortjent en sjokolade etter den styrkeprøven. Håper du har fått slappet godt av i dag, da. Det er ærlig fortjent i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest seroxata

synes det var utrolig tøft gjort av deg bettie!!! slikt står det respekt av :) så du har all grunn til å være stolt av deg selv!

hååer du får ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøff du er Bettie.

Først tar du knekken på tannlegeskrekken din, og nå er du i gang med angsten for kjøpesentere og store menneskemengder også. Det står det jamen respekt av. Skulle ønske jeg hadde den styrken og den målbevisstheten du har. Virkelig! :klem::tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 7.november

Hallo Hope. Lørdagskvelden var rolig, den. Jeg synes jo poden min er kjekk, men jeg er nå litt inhalbil, da.

Jeg håper det blir lettere å oppsøke kjøpesentre etterhvert, og at det går an å overføre den mestringen til andre steder, Fakse.Litt sjokolade, er sikkert ikke så farlig, Epica, men det blir andri litt når jeg setter i gang. Da forsvinner plata.

Heisan ¤Escada¤, takk for hilsen

Lørdagstette kjøpesentre er akkurat det verste jeg kan tenke meg, så det er derfor jeg har valgt denne dagen, Cata. Mestrer jeg det, har jeg mange arenaer jeg bør kunne mestre.

Takk seroxata. Jeg håper også uka blir bra.

Hei mysan. Godt å se deg igjen.

Takk for hilsen, Swan.

Hyggelig at du tar deg tid til å stille innom baby-E. Det er ikke bare-bare å være student.

Lørdag hadde Halvdelen og jeg er rolig hjemmekveld med god mat. Jeg var ganske sliten etter dagens stynt, og Halvdelen hadde hatt mye å gjøre på jobben.

Så søndag tok vi en sedvanlig lang morgen med kaffe og planlegging av neste uke. Det er greit å vite hvilke avtaler vi har hver på vår kant. Jeg har lenge snakket om at vi burde begynt i et kor eller noe sånt, for vi liker å synge begge to, og nå har Halvdelen funnet et kor han tror han kan gå inn i - et blanda kor, så tirsdag kveld skal vi dra og se og prøve. Stemmen er ikke helt pr.kasse, for det er en stund siden sist jeg sang skikkelig, men jeg tror det kan bli fint. Behøver jeg å si at jeg gruer meg til det første oppmøtet? Jeg håper det går greit når Halvdelen er med.

Resten av søndagen var vi tante og onkel i barnebursdag. Som vanlig med kaffe og kaker. Det var hyggelig det, og helt klart barnebursdag med 5 barn i alderen 3 til 15 år. Det er ikke så ofte vi drar i den retningen, så ungene har alltid vokst mye fra gang til gang.

I natt var det er forferdelig vær - regn og blåst. Trodde nesten huset lettet i kastene. I tillegg var jeg kvalm. Hadde ikke tålt bursdagen. Så i dag ble jeg hjemme fra jobben. Hadde nemlig fast avtale med do fra morgenen av. Det ga seg heldigvis ut over dagen.

Hadde en legetime også i ettermiddag, og da var magen såpass at jeg tok sjansen på å bevege meg ut. CT'n viste at jeg har en liten utbukting i ryggen nederst i ryggen, men ikke noe farlig. Det er fortsatt god plass til nervene. Men jeg hadde litt høy senkning uten at jeg vet hvorfor, så jeg skal tilbake i morgen og ta nye blodprøver. Må begynne med B-vitaminer også. Ellers er jeg stjernegris og kan trene styrke også.

I kveld har jeg vært på et møte på jobben, for jeg var såpass bra at jeg regnet med det ville gå bra. Så i morgen er det jobb igjen. Jobb, studier og sangkor. Skulle bli nok i morgen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh! Kvalme - ikke bra, men det var jo fint den roet seg utover dagen. Godt CT'n viste en (ufarlig) forklaring på dovningen i arm og ben. Alltid godt å vite hva såntno' skyldes, spesielt når det viser seg å være noen ganske harmløst. Sangkor høres moro ut. En venninne av meg synger i kor og er kjempefornøyd med å ha det som aktivitet. Blir litt misunnelig jeg. Kunne vært moro å prøve, men med kjennskapet til egen stemme så er det nok best jeg lar være. Klarer ikke holde en ren tone i mer enn noen sekunder ad gangen og det blir litt "smått". :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så artig at dere skal begynne i kor sammen. Det er artig å synge, og veldig fint å gjøre noe givende sammen med kjæresten i en ellers stressende hverdag. Jeg har også tenkt på å begynne i kor, men må finne noen som er flinke til å ta seg av nybegynnere da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor er morsomt. Jeg sang i kor fra jeg var rundt ti til jeg ble femten eller noe deromkring. kan savne det litt innimellom nå også, men det er så mye annet jeg også vil,.. uten at jeg får gjort det heller, men det er jo en annen sak. :forvirret:

:klem: Ha en fin dag, Bettie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kveld i stua..Hører jeg klirring av strikkepinner, eller var det i kveld dere skulle synge? Nå har jammen det gufne været nådd hit også så når jeg ser ut av vinduet så er jeg ganske fornøyd med å være innendørs. Håper du har en fortreffelig kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 8. november

Hei dere trofaste venner. Tusen takk for at dere stikker innom meg.

Det var i dag vi skulle begynne i kor, men Halvdelen fikk kalde føtter, så jeg må nok være litt pådriver for at det skal gå i boks. Har veldig lyst til å aktivisere meg med noe sånt. Vi får prøve neste tirsdag.

Det har vært en rotete dag i dag. Jeg hentet poden på morgenen, for han skulle skifte til vinterdekk på bilen min. Det har ikke vært påtrengende behov for dem enda, men plutselig en dag er det vel hvitt ute. Så måtte jeg innom legekontoret for å ta ny blodprøve. Senkningen var jo for høy. Og så kunne jeg dra på jobb. Siden jeg ikke hadde vært der i går lå det en haug med mail og ventet på meg, og noen måtte selvsagt også besvares.

Så var det møter i flertall. Jeg fikk bla tilbakemelding etter den store arbeidsundesøkelsen vi har gjort på psykososialt arbeidsmiljø. Milde himmel - jeg blir rent skremt over de forventningene som bli lagt på meg. Tror jeg må bli superkvinnen hvis jeg skal innfri alle de forventningene.

Noe er helt greit - som å forvente at de blir sett og hørt. Det skulle bare mangle

Noe er ikke så greit å forholde seg til - som at jeg alltid skal vite hvordan hver medarbeider har det - hver dag. Det er litt vanskelig med 40-50 personer. Noe er jeg helt uenig i. Bla regner jeg meg for å være en rimelig empatisk og høffelig person, men alt kan ikke sies på en pen måte. Noen ganger må foten settes ned.

Men jeg skal:

legge til rette for at alle skal kunne gjøre jobben sin¨

sørge for at det er mye sosial moro på jobben

kjøpe inn kaker og frukt med jevne mellomrom

sørge for en årlig personaltur

sørge for at det er så fleksiblet at folk kan avspassere når som helst

sørge for at det er nok vikarer

sørge for den idealistiske debatten

være høffelig i en hver situasjon

ikke ta opp tuchie saker

ta opp vanskelige saker

sørge for å fronte virksomheten både i kommunen og alle andre steder

sørge for at upopulære avgjørelser blir formidlet på en hyggelig måte

gi alle og en hver oppmuntring og ros

sørge for at alle får kurs/etterutdanning

være konsekvent

sørge for at alt materiell er tilstede på rett plass

lista er lenger, men det er det jeg kommer på nå.

I og for seg er det ikke urimelige krav, men jeg er en person, og jeg kan ikke tilfredsstille alles behov hele tiden, så her må det en prioritering til.

Men det er veldig greit å få ting opp i dagslys, for da går det an å finne ut hva man skal gjøre med det. Det som forbauser meg, og som er nesten fraværende er hva alle andre enn jeg skal bidra med. Det blir litt "tynt" med bare en bidragsyter.

Jeg skal lese gjennom dette materialet flere ganger og prøve å analysere det, for dette er inntrykket etter første gangs lesing. Det er i hvert fall liten vits i å gå i forsvar her.

Om ei drøy uke skal hele personalet jobbe sammen om dette og bli enige om realistiske forventninger.

I kveld skal jeg ikke tenke mer på det.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ta opp tuchie saker

ta opp vanskelige saker

Nei, Bettie, her holder det ikke å være superkvinne en gang. Du må ikle deg rollen som mirakelkvinne for å få de to der til å gå i hop. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...