Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det var jo et lite lyspunkt i alle fall, Bettie, at det ikke har regnet hele dagen! Godt at du klarer å finne noe, selv om det godt kunne ha vært større... Håper det blir mange og mye større lyspunkt framover! Skulle ønske at du etterhvert kunne ha kommet inn i en stim av lyspunkt! Du hadde virkelig fortjent det! ;)

Jeg er temmelig overbevist om at du etterhvert kommer til å mestre angsten for å oppsøke butikker og kjøpesenter, men det vil nok utvilsomt koste litt å utfordre den. Jeg ønsker deg lykke til på veien og synes du er knallflink!

:klem: Onsdagsklem!

Videoannonse
Annonse
Gjest Queenblue
Skrevet

Synes du er en tøff dame Bettie. Ikke lett å bestemme seg for sånt.

Det er mye man kan gjøre hvis man tør. Jeg prøver å gjøre ting jeg ikke tør, utvide grensene mine.

Har du funnet noe positivt i dag?

Her må det være at solen har vært framme.

Ønsker deg en flott midtukekveld.

Skrevet

Onsdag 3. november

Det hadde ikke vært dumt å ha med en god støtte på handleturen, Cata.

Jeg er har bestemt meg for at det må finnes noe positivt, Væren. Det får heller være smått til å begynne med, så kanskje det øker etterhvert. Jeg gruer meg skikkelig til å gå i gang med neste vekk-med-angst-prosjekt. Men jeg håper at jeg holder ut til jeg har klart å gjennomføre det.

Takk for klem, mina.

Ja, det handler om å utfordre og utvide grenser, Queenblue. Det er bare så mye mer bekvemt å ikke gjøre det.

Var tidlig på jobb i dag. Måtte overta førestevakta på telefonen etc pga sykdom. Men det er ikke morsomt å stå opp om dagen. Jeg vil sove mer når klokka ringer.

For så vidt var det greit å komme så tidlig, for jeg skulle ha et møte på morgenen - av den litt vanskeligere sorten. Møtet gikk greit, og ingen fronter oppsto, og et nytt møte ble berammet.

Det ble mye prek i dag, for det skjer en del ting framover. Sjefsleddet kommer på besøk med spørrearket sitt, for å sjekke om vi driver som vi skal. Det måtte forberedes også.

Og så skal jeg på kurs to dager, så jeg måtte gjøre en del avtaler. Må opp på jobben en runde i morgen for det er et møte jeg ikke kan utsette,men det er greit.

Dro hjem ganske tidlig i dag, for hodet var ikke helt på plass. Jeg var sliten uten at jeg egentlig hadde grunn til det. Kanskje fordi det var så mange ulike ting å ta tak i i dag, så dagen ble så oppstykket.

Hjemme sovnet jeg litt, så jeg trengte vel å dra hjem, tenker jeg.

Neste uke blir også en kort areidsuke. En av mine gamle tanter døde nå, så Halvdelen og jeg reiser i begravelse. Mor og far orker ikke for det er ti timers kjøring dit, så vi får representere familien. Det tynnes i rekkene av tanter og onkler nå. Har bare to tanter igjen. Men de blir jo gamle disse damene da. 90 år er en høy alder. Og mot slutten hadde hun bare vondt. Hun hadde kreft og ønsket selv å slippe leve lenger.

Jeg har bestemt meg for når program-ikke-redd-for-butikker skal starte. Det er på lørdag. Da skal jeg oppsøke et kjøpesenter. En kollega skal stille ut en del malerier der, og jeg har tenkt å se dem. Galleriet er inne på senteret, så det er en passende utfordring på en lørdag. Det skulle være mange folk ute da. Og ved å annonsere det her, legger jeg et press på meg selv så jeg ikke feiger ut, for jeg er ekspert på å lage forklaringer på hvorfor jeg likevel ikke gjør det jeg har planlagt.

Så da har jeg noen dager å kvinne meg opp på.

I dag har jeg to lyspunkt. Kunne sikkert gjemt det ene til en annen dag, men jeg flesker til jeg.

Lyspunkt 1: Jeg har sett sola i dag. Det var en nydelig soloppgang bl.a

Lyspunkt 2: Det er så mange her inne som kommer med hyggelige og oppmuntrende ord til meg.

Gjest ¤Escada¤
Skrevet

Bare inne å klemmer litt på deg igjen... ser ut som om du trenger d... :klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem:

Gjest seroxata
Skrevet

Hei bettie!! ser at du har hatt en ganske tung periode den siste tida... synes du er tøff som utfordrer deg selv og grensene dine,slik som du gjør nå! du er ei modig dame!

Ellers sender jeg en varm høstklem til deg, og håper du får noen fine dager fremover :klem:

Skrevet

:klem:

Det er onsdag i dag - og onsdager er gode dager - ikke sant?

Jo da :ler::klem:

Skrevet

Du er fa** meg flink, Bettie. Å utfordre angsten på den måten er ikke bare, bare. Jeg har faktisk blitt flinkere til å gå på butikken og slikt, med unntak av når jeg skal betale. Da blir det som regel sedler, selv om jeg har de 10 kronene i mynt jeg skal betale brusen for. Er så redd for å fikle og stå der, eller at det ikke skal være penger på kontoen. (HAr ikke penger på kontoen heller, så den er jo grei nå om dagen).

Du trengte nok å gå tidligere fra jobb, siden du sovnet da du kom hjem ja. Du trengte den søvnen, så arbeidssom og flink som du er. Kanskje du tenker en del på lørdag også? HVa vet jeg...

Ønsker deg en ok og avslappende kveld i kveld, Bettie.

Gjest Queenblue
Skrevet

Du er flink Bettie. Setter deg mål og lekser og gjør de.

Og husk, det er lyspunkter rundt omkring, selv om man ikke alltid se de.

Ha en fortsatt fin kveld.

Skrevet

Torsdag 3.november

I dag er det 3. november. Jeg hoppet over en dag eller noe sånt, jeg.

Tusen takk for klem, ¤Escada¤. En klem gjør godt når verden er litt vrang.

Hei og hå Blondinen

Hallo Fru Swan. Jeg vet neimen ikke om jeg tør kaste meg ut i porsjektet mitt, men jeg skal nå i hvert fall prøve.

Å utfordre angst er langt fra bare-bare, Hope. Jeg kjenner meg uvel bare ved å tenke på det, men som sagt - jeg skal forsøke. Tenker ganske mye på lørdag, ja.

I dag har jeg vært på kurs nesten hele dagen. Det var ok, det, for jeg kjenner kursdeltakerne godt. Vi er bare 10-12 stykker, og vi er utpekt som ressurspersoner i et arbeidsmiljøprosjekt i kommunen. Kurset i dag og i morgen handler om å dyktiggjøre oss i å lede prosesser på ulike steder i kommunen. Akkurat der er jeg på kjempetynn grunn. Jeg kan risikere å skulle være leder for en 50-100 personer som jeg ikke kjenner, og på steder jeg ikke har vært før. Jeg skal ikke være alene, for vi er som sagt 12, og vi vil oftest gå ut to og to. Men jeg er ikke helt sikker på om jeg tør dette enda. Og første runde er om bare et par uker. Der har jeg noe å grue meg til der.

Har vært på trening i dag. Etter en drøy time er jeg temmelig varm, så dusjen er behagelig når jeg kommer hjem. Måtte bevege meg til hjørnet mitt et par ganger i dag, for jeg havnet på siden uten dør. Akkurat det er jo helt tullete. hvis jeg vil ut, kan jeg bare gå over gulvet og ut døra. Tror neppe noen ville reagert en gang. Men, angsten stakk hodet litt ofte opp i dag. Tenk om menneskene i salen (hvor jeg faktisk kjenner flere) plutselig skulle flokke seg rundt meg og sperre meg inne. Det er kjempesjanse for at det skal skje - not. Derfor er det helt ulogisk å føle det jeg gjør - og det irriterer meg i etterkant.

Jeg er blitt ekspert på å beregne musikk og bevegelse, så når vi skal løpe rundt i salen, beregner jeg hvor mange runder jeg kan løpe før vi skal stoppe der vi er. I de fleste tilfellene klarer jeg å avpasse farten slik at jeg nesten bestandig havner i hjørnet mitt ved døra.

Men jeg er der i hvertfall - to ganger i uka, og jeg går ikke ut av salen. Jeg bare går til hjørnet. For å lure andre (som om det skulle være nødvendig) setter jeg en flaske vann i det hjørnet, så når det blir for ukomfortablet, da går jeg til hjørnet og drikker vann. Det er jo ikke rart om man blir tørst når man trener.

Målet er at jeg skal trene uten alle disse sikkerhetsrutinene, så jeg fortsetter.

Når det gjelder butikkøvelsen, har jeg valgt lørdag, for det er absolutt den verste dagen. Det er masse folk over alt - nei - jeg vil ikke tenke på det nå.

Dagens lyspunkt: Jeg har trent

Gjest Queenblue
Skrevet
:klem: Du er jammen flink Bettie, får til masse synes jeg.
Skrevet

Du er meg en tøff dame (som om jeg ikke visste det fra før). Kaste seg ut i kjøpesentra med angst er ille nok, men å gjøre det på en lørdag..... :sjokkert: Selv jeg som er angstfri kvier meg nesten for det.

Synes det er smart av deg å ha noen sikkerhetsrutiner når du er på trening og det med vannflaska var jo genialt. Synes du bare kan holde på det sikkerhetsnettet en stund til. Det er ingen som merker det og du lever bedre med det. Så bare hold på det, du, så kan du heller fjerne det etterhvert som det føles naturlig.

Skrevet

Fredag 4. november

Takk mina og Queenblue. Jeg føler meg ikke akkurat flink.

Det er sånn jeg har tenkt å gjøre det, Cata. Vannflasken får være redningsbøyen min inntil videre.

I går var det er forferdelig vær. Det regnet masse - og hele tiden. Og det blåste. Det ble aldri lyst i går.

I dag har det vært litt bedre. Det har ikke regnet hele tiden, og det har vært antydnig til at det skulle lette litt.

Kurset i dag ble vanskelig for meg. Jeg kjenner jo metoden, og kan bruke den selv, men likevel var jeg uforberedt. Alt er i relatert til jobb, men da spørsmålet om drømmesituasjon kom opp, mistet jeg fokus og hadde hadde bare lyst til å grine. Et spørsmål - og vips var jeg vippet av pinnen.

For jeg relaterte det ikke bare til jobb. Hodet mitt smatt rett til livssituasjon, og jeg ble trist fordi jeg kanskje frykter at drømmesituasjonen vil jeg aldri oppnå, eller fordi et spørsmål om hva jeg ønsker ikke blir stillt - ikke en gang av meg selv. Jeg hentet meg inn igjen, men jeg var ganske rystet over mine reaksjoner.

Så jeg er ganske sliten i hodet mitt.

I kveld skal jeg se på TV og strikke. Bør ha ferdig et par sokker innen søndag, for da skal jeg gi dem bort. Har en og en halv sokk igjen så det går nok.

Tror jeg skal ta en liten halvtime på sofaen nå - før halvdelen kommer hjem.

Skrevet

Æsj. Dumt at det møtet ble sånn, da. Men, men. Tanker og følelser er vanskelig å styre... Har vært grått i været her også. Skikkelig grått faktisk. Alt sammen. Nok om det.

Strikking og tv høres ut som en fin plan. Har en potetgullpose som lokker her i gården, så det blir nok tv og spising på meg gitt. Bombe... :sjenert: Hehe.

Strikk et par varme sokker til meg og a! Bestemor var ekspert på sånne sokker med sånn hæl som liksom satt godt rundt foten, men nå ligger hun og ser på gulrøttene, så sokker er det dårlig med her i gården. Kanskje jeg skal lære meg det selv? Det var egentlig en god idé. Takk for en indirekte god idé, Bettie! :)

God fredagskveld til deg!

Skrevet

Gråværsdager er kanskje litt ekstra tøffe på humøret noen ganger, men det er i alle fall bra det er helg nå. Slapp av og ta godt vare på deg selv. Og kanskje du skulle sette av litt tid til å spørre deg selv hva du ønsker? Om ikke nå, så senere en gang? Jeg synes det er en ganske fornuftig ting å spørre seg om, men man er kanskje ikke flink nok hverken til å spørre andre om det eller til å spørre seg selv om det. :klem:

Gjest Naturelle
Skrevet

Lykke til på kjøpesenteret, jammen er du tøff som går på en slik oppgave!! :klappe:

Håper du får en fin helg!

Skrevet (endret)

..............

Endret av Smygel
Skrevet

Lørdag 5. november

Kunne godt ha strikket et par sokker til deg også, Hope. Jeg er liksom inne i en strikkeperoiode nå.

Takk for helgehilsen, Blondinen

Det er nesten skummelt å prøve å finne ut hva jeg ønsker, Fakse. I hvert fall hvis jeg skal være konkret. Men det er nok lurt, ja.

Hei Naturelle. Takk for lykkeønsket

Nå er den store styrkeprøven over for denne gang, Swan.

I dag har det altså vært dagen for å prøve ut angstmestring i kjøpesenter. Litt heldig var jeg jo med været, for det regnet som fy, og mange hadde nok derfor blitt hjemme, så det var ikke så trangt på senteret som jeg hadde fryktet.

Jeg hadde ikke planlagt å kjøpe noe i dag, for jeg vet at jeg kan bli kjempesvett når jeg blir stresset. Og det er ikke moro å prøve klær da. Dessuten - prøverom er ofte langt inne i butikkene.

Men jeg var innom 5 butikker. Jeg så meg ut noen plagg jeg kunne tenke meg, med mål om å komme tilbake en annen dag for å handle litt også.

Panikken lå ganske langt oppe i dagen hele tiden, men jeg klarte å styre den - med unntak av to ganger. Den ene var da jeg stoppet for å se på bildene til kollegaen min. Der var det trangt, og der gikk det masse mennesker, og galleriet er omtrent midt inne i senteret. Jeg ble lenge nok til at jeg fikk sett bildene og snakket litt med de som sto der, og så måtte jeg bare gå. Det var nummeret før gråten tok meg, men jeg klarte å unngå det. Den andre da jeg gikk inn på nille. Den butikken er nemlig lang - innover - og trang. Der ble jeg fysisk hindret i å gå rett ut pga andre kunder. Jeg måtte snu og gå langs en annen reol ut. Akkurat det øyeblikket da veien var sperret - det var ikke godt - for å si det sånn.

Det er to reaksjoner som konkurrerer når det blir sånn. Den sterkeste er ønsket om å flykte. Men det er også en reaksjon som sier at jeg skal stå musestille slik at jeg ikke blir oppdaget. Det er ikke lett å få til begge deler.

Jeg var på senteret halvannen time før jeg tok bussen hjem. Fant ut at jeg like gjerne kunne ta bussen, for det er ikke alltid lett å finne en parkeringsplass i sentrum

Men dette må jeg nok øve mer på. Det var en ukomfortabel halvannen time som ikke frister til gjentagelse, men det er akkurat det som må til - gjentagelse - tror jeg.

I kveld blir det en rolig lørdagskveld. Mulig poden stikker innom til mat, men ellers er det ingen planer bortsett fra at jeg har en halv sokk igjen å strikke, og alle skjerf og sokker må gjøres helt ferdig i kveld. Det blir ikke julegaver, men bursdagsgaver til fire barn. Vi skal i en fellesbursdag til barna og foreldrene i morgen. Har kjøpt pledd til foreldrene. Det gjorde jeg i dag, men jeg handlet ikke på senteret da.

Har tatt lettvarianten av rengjøring i dag - ryddet, tørket støv og dratt over gulvene. Akkurat nå går vaskemaskin nr. tre. Ungene har lagt igjen litt klær her, så nå blir de vasket også.

Men nå sitter jeg her og trøstespiser sjokolade. Det er lurt nå som jeg har vært flink så lenge.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...