Bettie Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter #1281 Del Skrevet 25. oktober 2005 Tirsdag 25. oktober Akkurat nå tror jeg at det ikke hadde vært så galt med å være "sånn passe", Fakse. Men jeg skjønner hva du mener, for energi-kikkene er gode å ha. Fingeren blir sikkert bra den også. Snakk om værsjokk ¤Escada¤. -og det var godt å finne igjen lommeboka - som jeg egentlig ikke hadde mistet - jeg bare fant den ikke akkurat der og da. Misunner deg garasje, Væren. Det står høyt på ønskeliste nå som det går mot vinter. I dag våknet jeg og tittet ut - og det var hvitt ute. Jeg skulle på to møter på morgenen - på to forskjellige steder - og på bilen min er det fortsatt sommerdekk. Jeg snek meg forsiktig langs veien, og kom meg helskinnet gjennom snøværet. Som forventet gikk det over til regn i løpet av dagen, og nå er snøen borte. Kanskje jeg får på vinterdekk før neste snøfall. Ellers har dagen vært hektisk - som om det er noe nytt. Men jeg tenker fortsatt over hvorfor jeg er så håpløst opptatt av å ha kontroll for å føle meg vellykket. Eller rettere - hvordan kan jeg endre akkurat det, slik at vellykkethet og kontroll blir litt mindre sammenkoblet. Det er jo ikke alltid nødvendig å vite hvorfor hvis man vet hvordan. Det blir bare en kort tur innom i dag, for jeg er utladet etter jobben, og jeg har planer om å kveile meg i sofaen en stund. kanskje jeg kommer tilbake seinere i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. oktober 2005 #1282 Del Skrevet 25. oktober 2005 De' va' no som bærre.... Snø? Vinterdekk? Allerede? Uff, ja, du har visst rett. Får prøve å huske å bestille omlegging av dekk i morgen. Jo'a, jeg kan gjøre det selv, men betaler meg ut av den jobben. Opplevde nemlig en gang at bilen var på vei til å skli ned av jekken, så jeg måtte ile avsted til en kamerat og låne ekstrajekk. Ble litt nervøs etter den opplevelsen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #1283 Del Skrevet 26. oktober 2005 Onsdag 26. oktober Både snø og vinterdekk er fy-ord. Snøen kan komme like før jul for å skape stemning, og den passer i januar og februar. Resten av året har jeg ikke bruk for den. Heldigvis regnet snøen bort etter et par timer. Dekkskifte - det skal poden få ta seg av, Cata. Han er ung og sterk. Hvis ikke han kan, betaler jeg meg ut av problemet. I dag har jeg vært på seminar hele dagen - og det var bra. De hadde fått tak i gode forelesere, både faglig flinke og flinke til å formidle. Det jeg ikke hadde regnet med, var at den ene foreleseren - på gruppeforelesningen - plutselig fant ut at han ville bruke engesk som forelesningsspråk. Det tar litt tid å koble inn engelskmodusen, men det gikk fint det også. I dag måtte jeg ta mine gamle strategier i bruk. Det var nesten 300 deltakere på seminaret, så jeg fant meg en stol like ved ei dør, og da gikk det bra. Hadde litt hetta med tanke på lunsjen og hadde bestemt meg for å droppe den, for å stå i matkø ved en buffet, med så mange mennesker - det hadde jeg ikke takla. Heldigvis hadde de bestilt lunsjtallerken, så da kunne også jeg spise litt. Var i grunnen stolt av meg selv som klarte å gjennomføre hele dagen. I går snakket jeg med sjefen min. Jeg har planer om å prøve meg i full jobb igjen. En god stund har jeg jobbet rundt 80%, og det går ganske bra. Men nå vil jeg prøve meg i full jobb igjen. Det er ikke sikkert det er det lureste jeg gjør, så derfor ville jeg ha en spesialtilpasning - og det fikk jeg. Det betyr at jeg får lov til å ha hjemmekontor når jeg føler at jeg trenger kortere dager - eller trenger en dag hjemme. Det er mye jeg kan gjøre hjemmefra. Og det tar ikke så lang tid å komme på jobb hvis det skulle være nødvendig. Telefon har jeg også. Jeg jobber nesten 100% nå, selv om jeg bare skulle jobbe 80, så det er derfor jeg vil gå opp til full jobb slik at jeg får betalt for den jobben jeg gjør. Gidder ikke jobbe gratis liksom. Og Halvdelen fikk en oppmuntrende beskjed i dag. Han får visst innvilget 50% uførhet. Det gjør det lettere for ham, for da slipper han lange runder med trygdesystemet, og han slipper å presse seg til noe kroppen ikke kan klare. For ikke å snakke om at det vil bety noe økonomisk også. En bekymring mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. oktober 2005 #1284 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg jobber nesten 100% nå, selv om jeg bare skulle jobbe 80, så det er derfor jeg vil gå opp til full jobb slik at jeg får betalt for den jobben jeg gjør. Gidder ikke jobbe gratis liksom. ← Fornuftig - spesielt når du får en litt fleksibel ordning. Skal man jobbe 100% så skal man jammen ha 100% lønn også. Godt at det ser ut til å ordne seg for Halvdelen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 26. oktober 2005 #1285 Del Skrevet 26. oktober 2005 Så godt at halvdelen har fått innvilget uførhet, noen ganger føler man at det er å kjempe mot vindmøller når man skal gjennom det systemet, så det er godt han har vunnet frem. Ikke noe er værre enn å føle at noen ser på deg som en unnasluntrer og lurendreier når du faktisk er skikkelig syk og ikke har mulighet til å jobbe. Høres ut som om du har fått en god ordning på jobben også, med hjemmekontor blir kanskje ikke overgangen så tung for deg? Hjemmekontor er deilig noen ganger, man får faktisk jobbet i fred i stede for å bli avbrutt hele tida. Ha en fin kveld, og ta vare på deg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 26. oktober 2005 #1286 Del Skrevet 26. oktober 2005 Disse minnet meg på hvordan det var å ha katt da jeg var liten.. Tenkte du ville like dem Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smygel Skrevet 27. oktober 2005 #1287 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) .... Endret 15. januar 2009 av Smygel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 27. oktober 2005 #1288 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hei Vennen! Jeg vil bare stikke innom å ønske deg ei kjempefin helg. Håper du har det bra. Tenker masse på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naturelle Skrevet 27. oktober 2005 #1289 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hei, så fint at det ordna seg for Halvdelen ang. jobb og trygdekontor! Synes du er flink til å takle vanskelige situasjoner, greit å ha en backup-plan på det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 27. oktober 2005 #1290 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hei Vennen! Jeg vil bare stikke innom å ønske deg ei kjempefin helg. Håper du har det bra. Tenker masse på deg. ← Hei igjen! Jeg har fått det for meg at det er fredag i dag. En dag fra eller til gjør vel ingen ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 27. oktober 2005 #1291 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hei vennen! Se der ja, alt ordner seg for snille jenter Høres ut som en smart løsning at du kan jobbe hjemme når du sliter, ingen som takker deg for å jobbe gratis (pleier ikke være det i hvert fall). Og når halvdelen har fått 50 % så kan energien brukes på andre ting enn å slite seg ut enda mer. (Dette er det mange friske som ikke skjønner, tips: gå ikke inn på tråden om uføretrygdede kan presses ut i jobb!!!) Håper du er på vei opp av kjelleren nå? Det er slitsomt, men jeg har merket at når jeg kommer meg opp igjen så har det skjedd positive ting med meg. En utvikler seg mens en sliter (heter det ikke at det er i motbakke det går oppover?) Æsj, er helt enig med deg ang snø Den kan komme lillejulaften så jula er hvit, og gå igjen 1. nyttårsdag, synes jeg. Men, jeg klager ikke nå altså (det har jeg ikke lov til!), skal sende dere noen varme tanker her oppe jeg Kjente igjen det du sa om å sette seg ytterst på seminaret! I mange år sleit jeg med fobi, og da hadde jeg nærmest fast plass ved utgangen enten det var hos venninner, på kino eller på skolen. Slitsomt Jeg har ikke angst, men det var menneskene jeg ikke klarte (en prosess etter at mamma døde), men jeg klarte å jobbe meg i gjennom det (og det er jeg stolt av :rosasmil:) så det går an. Håper du har en noenlunde ok dag, Bettie, og at kjellerturen snart er over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 27. oktober 2005 #1292 Del Skrevet 27. oktober 2005 Flink du er som takla det så bra hele dagen då... Har du bestemt deg om du vil begynne i 100%endå el? Må ha en fin torsdag då... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. oktober 2005 #1293 Del Skrevet 27. oktober 2005 Nei nå er jeg stolt, gitt. Stort seminar og det klarte du! Er usikker på om jeg hadde klart det for å si det sånn. Men man vet aldri. Før, "i gamla dager", holdt jeg jo taler og sang foran hundrevis av folk, holdt foredrag for legestudenter og i det hele tatt - men nå får jeg panikk bare jeg sitter på venterommet hos psykologen. Ekle saker den angsten, men den kunne vært verre - heldigvis for at den ikke er det. Hvordan går det forresten med pus og slikt nå? Katter pleier jo å bli ganske hypre av snø. Lillepusen hos søs var i hvert fall helvill. Hans første vinter og greier. Men så ble han sliten også. Sikkert derfor han lå oppi fjeset mitt i flere timer og krevde kos i natt. Måtte jo roe ned kattekroppen kan vite. Godt du får ordna det slik at du får lønn for jobben du gjør. Hvor bra det går får jo bare tiden vise. Det er ingen skam å snu... sier jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Queenblue Skrevet 27. oktober 2005 #1294 Del Skrevet 27. oktober 2005 Ingen vits i å jobbe gratis, fint at du har fått ordnet det. Må være kjekt med hjemmekontor. Ser ut som det ordner seg for dere. Ønsker deg en fortsatt fin torsdagskveld Bettie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. oktober 2005 #1295 Del Skrevet 27. oktober 2005 Håper du har en bra kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #1296 Del Skrevet 28. oktober 2005 Fredag 28. oktober På'n igjen. Jeg var ganske langt nede på siden da jeg kom borti en knapp og dermed forsvart alt jeg hadde skrevet. Litt irriterende Hei Fakse. Ja det er godt at Halvdelen slipper å sloss mot systemet lenger. Vi leverte en ganske stor bunke papirer som dokumentasjon, og det holdt visst. Det er bra for ham å ha fått annerkjennelse for at han ikke er en dagdriver, - han kan rett og slett ikke jobbe mer enn han gjør. Hallo Epica. Tusen takk for bildene. Jeg lo da jeg så dem, for jeg kjente så godt igjen situasjonene. Det er akkurat slik det er å ha katt. Og jeg er rimelig godt dressert, tror jeg. Jeg er glad for at jeg klarte å gjennomføre seminaret, Swan. Men jeg har også bedt om å få sitte på et annet sted enn der jeg var blitt satt. Var jo i middag på slottsballet, og der ba jog om å få en annen plass enn jeg hadde fått, og forklarte hvorfor, og det gikk helt greit. Takk for gode ønsker, Trulselinemor. De mottas med takk uansett ukedag. Og nå er det jo helg. Det er helt riktig, flowerpower. Jeg får knapt nok en stjerne i boka for å jobbe gratis. Og en fleksibel ordning er bra for meg. Det er godt å vite at det går an å bli kvitt fobier og andre "morsomheter". Jeg SKAL klare å bli kvitt angsten for mange mennesker i et rom, for ukjente situasjoner, for..... en gang. Hallo ¤Escada¤. Jeg begynner å jobbe 100% fra 1. desember. Det blir litt spennende. Takk, Hope. Jeg er glad jeg klarte å gjennomføre seminaret. Og jeg har sagt klart i fra om at jeg prøver meg i 100% jobb - og har aksept for at det er mulig å snu hvis det ikke går. Lillepusen var ganske frustrert da det snødde. Jeg er overevist om at hun trodde snøfnuggene var fluer, så hun jaktet på dem og forsto ingenting da de ble borte i det hun fanget dem. Hun så litt gal ut der hun hoppet rundt og jaktet på fnuggene. Det blir greit å få hjemmekontor, Queenblue. Jeg ser at det kan være en god løsning dersom jeg trenger å trekke meg litt tilbake. Hallo Cata. Det er hyggelig å se at du er er innom her selv om jeg har vært litt ute. Setter pris på det. I går startet jeg dagen med en dundrende hodepine, og det er ingen god start på en lang dag. Jeg måtte på jobb - tidlig, for forslaget til budsjett for neste skoleår skulle legges fram i går. Og det er alltid spennende. De siste årene har spenningen stort sett bestått i å finne ut hvor mye som skal effektiviseres (les spares). Og det ligger an til innskrenkninger også neste år. Ikke vet jeg hvordan jeg skal få det til. Vi har skrenket inn mye de siste årene, så nå mener jeg det ikke er mer å ta. Jeg får vente til jeg ser detaljene før jeg hisser meg opp. På jobben var det en sånn dag at jeg kan ikke si hva jeg egentlig gjorde. Jeg vet at det var masse småting, for jeg ble avbrutt hele dagen i går. Da siste møtet var over, hadde jeg bare et ønske - å komme meg hjem til sofaen. Jeg halte meg likevel opp etter håret og tok på meg treningstøy og dro av gårde. Tenkte at kanskje en treningsøkt ville få muskelstramningene til å slippe litt. Det var greit å få trent, men jeg hadde ikke mindre vondt i hodet etter en drøy time i sal, så da jeg kom hjem, var sofaen kjempegod å ha. Frøkna og en venninnne var hjemme på kvelden og spilte Risk sammen med Halvdelen, så det var helt ok at jeg var asosial. I dag hadde jeg bestemt meg for å begynne seinere på jobb - og holdt på å forsove meg til det. Ganske godt gjort, synes jeg. Dagen i dag har vært roligere, men det har vært et par litt tøffe runder, så jeg har måttet gå inn som støtte for noen ansatte. Planen om å dra hjem tidligere - altså ta en kort arbeidsdag sprakk. Jammen er været rart. I går skrapet jeg is av bilen da jeg dro på morgenen. I dag var det 10 varmegrader da jeg sto opp, og temperaturen har steget i løpet av dagen. Men til gjengjeld blåser det ganske kraftig i dag, og da blir leddene mine fort stive. Tror ikke jeg er skapt for storm. Ellers må jeg ta en alvorsprat med Halvdelen i dag. Han har redusert spillinga på automater og bingo mye, så det er på et akseptabelt nivå. Men han har funnet nettauksjoner. Og har begynt å handle der - på mitt navn, for han bruker min ident. Han har ikke vært interessert i internett før nå, og har ikke egen ident, så vi har hatt felles e-postadresse. Til nå har jeg betalt ut de auksjonene han har vunnet - og jeg har fortalt ham at han ikke kan by før han har pengene klare. Men han har gjort det igjen, og nå er det nok. Han er da en voksen mann og må kunne klare å bruke hodet litt. Det er ikke store beløp om gangen, men - det er prinsippet jeg må få ham til å forstå og godta. Det er nesten sånn at han skulle vært umyndiggjort når det gjelder pengebruk, for han har overhode ikke styring der. Jeg blir litt lei av å være barnevakt for ham når det gjelder dette, og i noen perioder gir jeg blaffen, eller tror at nå er ting under kontroll, så jeg trenger ikke være kontrollinstans - og det straffer seg etterpå - som nå. Møkk. Ikke akkurat det jeg hadde tenkt å bruke krefter på nå. Frøkna og Halvdelen skal reise på fotballkamp i morgen. Siden det er bortekamp må de reise tidlig, så frøkna skal overnatte her. Det er koselig. Og det betyr at jeg får en hel dag alene for meg selv. Det er helt greit. Jeg har en del tankearbeid å gjøre, så da er det godt å ha ro. Dessuten har jeg en del å lese på også. I kveld blir det TV hele kvelden - og litt strikking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -mina- Skrevet 28. oktober 2005 #1297 Del Skrevet 28. oktober 2005 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. oktober 2005 #1298 Del Skrevet 28. oktober 2005 Hadde tv'n noe bra å tilby ikveld da? Hva du strikker? Ha en kjempekoooselig kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 28. oktober 2005 #1299 Del Skrevet 28. oktober 2005 Kos deg på fredagskvelden med tv og strikking. Her blir det tv og hekling. På tide med enda et rødvinsglass, eller? Værsågod! *setter et godt rødvinsglass på bordet til Bettie - og lar flaska stå igjen* :kgblunk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mora di Skrevet 28. oktober 2005 #1300 Del Skrevet 28. oktober 2005 Er innom med en stoor til deg, og for å fortelle deg at jeg skjønner mer og mer at vi sliter med mye av det samme... kjenner meg så utrolig godt igjen. Har ikke vært her inne på lang tid, for det har ikke vært noen krefter her, men jeg tenker på deg ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå