Gjest baby-E Skrevet 19. oktober 2005 #1241 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) hei hei Bettie! Du er utrolig tøff og sterk! Og jeg veit du kommer deg gjennom det! Som du sier har du jo noen å prate med når det blir for mørkt! Men det også viktig at de mørke tankene ikke får ta overhånd. Det er godt at du har noe å bedrive tiden din med. Du virker jo som en veldig opptatt og effektiv dame! Håper du resten av uken din blir bra, Bettie! Endret 19. oktober 2005 av baby-E Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Queenblue Skrevet 19. oktober 2005 #1242 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hei Bettie, hvordan er det med deg i dag? Håper du har en fin dag, sender deg mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 19. oktober 2005 #1243 Del Skrevet 19. oktober 2005 Heisann, Bettie! Jeg forstår at du bekymrer deg for hvordan framtiden skal bli mht. angsten din. Dette med angst har jeg heldigvis aldri slitt med selv - unntatt noen få enkeltstående angstanfall i helt spesielle situasjoner (så jeg har vært borti følelsen, men ikke noe langvarig). Vi har imidlertid hatt personer med sterk angst i hannsauen sin familie, så jeg har sett litt av hva det kan innebære på nært hold. Det ser ikke godt ut. Jeg har imidlertid slitt litt med depressive tanker og følelser, særlig de siste par årene. Det er nok på mange måter likt, for jeg går også og lurer på om dette er noe jeg må venne meg til å leve med, eller om det vil komme til å gå over. Jeg har jo så lyst til å bare ha det bra og være glad, og slippe å alltid krisemaksimere og tenke "verste-falls-tankegang" som hannsauen kaller det... Likevel, det er som du sier selv: Du har jammen utfordret angsten din på så mange måter. Tenk at du ble kvitt tannlegeskrekken! Hvem skulle tro det, så lammet som du var av skrekk for bare det å bestille time og komme deg inn døra. Det er ikke noe mindre enn en bragd at du har greid å komme deg så langt! På samme måte prøver jeg å tvinge meg selv til å tenke positivt, og se muligheter og ikke bare begrensninger og "tenk hvis ditt" og "tenk hvis datt". De tankene jeg har, vil kanskje prøve å tvinge seg på, men jeg har bestemt meg for at jeg skal prøve å kontrollere dem. Være litt kynisk og streng mot meg selv og bestemme litt hva som skal få slippe inn, og hva jeg stenger ute. Vet ikke om det er rett, men jeg tror jeg er nødt til å være litt mer rasjonell. Angst er nok mye mer lammende enn hva mine depressive tanker - som jo ikke er noen tung depresjon, akkurat - men samtidig ser du jo selv at du har greid å temme en del av disse "trollene". Det viser styrke, og det viser at du ikke har planer om å la angsten vinne over deg! Det kan du være utrolig stolt av! Jeg er stolt av deg! At du har latt kniven ligge siden i sommer er jo også litt av en seier. Jeg synes det er godt å lese! Du framstår for meg som en utrolig sterk person, Bettie. Og da mener jeg sterk i ordets aller beste og mest positive betydning! Håper du koser deg med å rake løv ute og ha avtaler med badet, tenne levende lys, strikke og hekle inne! Jeg tror det er utrolig viktig å gjøre nettopp sånne ting; unne seg det å være litt snill og god mot seg selv og prioritere det å gjøre noe man opplever som gledes- og lystbetont, noe man koser seg med og noe man føler man virkelig trenger! Jeg har bestemt meg for å gjøre noe "egoistisk" og kose meg pittelitt hver eneste dag! Noen ganger kan denne lille gleden bare rett og slett være tanken på ett eller annet som skal skje; et besøk, en liten tur eller noe ekstra hyggelig i hverdagen som jeg ser fram til! Ha en fin onsdagskveld, Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 19. oktober 2005 #1244 Del Skrevet 19. oktober 2005 Innom og klemmer litt på Bettie bare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter #1245 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Onsdag 19. okrober Hei Queenblue og Midnattsol. Takk for hilsner. Tåka lå temmelig tykk i går, ja, Swan Hei Cata. Jeg har ikke gått meg bort i skogen. Jeg gikk meg bort i meg selv. Det er nemlig fullt mulig, og ganske ubehagelig. Neida - hverken elg eller jegere har tatt meg, Hope. Takk for klem, seroxata. Jeg vet jo at du har dine bekymringer også. hallo baby-E. Jeg prøver å ikke la høstmørket "ta meg", for jeg har ikke tenkt å gi opp - ikke enda i hvert fall. Heisan Væren. Du skriver mye fornuftig. Angst er noe dritt, men jeg SKAL ha kontroll over den - til slutt. Høsten er absolutt ikke min greie, ting er litt ugreit, da, og ting blir grått og trist. Jeg kommer nok på rettsiden igjen. Jeg forsøker å gjøre ting jeg liker, for det holder meg litt fast i meg selv. Takk for klemmer, ¤Escada¤ I går hadde jeg en totalt deppedag. Det startet med grått og tåkete vær. Det ble ikke bedre da jeg kom på jobben, for jeg hadde ikke overskudd til å være inspirerende og sprudlende. Jeg gravde meg ned i noen papirer, for dem har jeg nok av. Da jeg kom hjem fra jobben orket jeg ikke tanken på å gå ut i gråværet, så jeg plasserte meg i sofaen, og der ble jeg - og gravde meg mentalt ned i store, mørke hull. Hadde noen sagt bø, hadde jeg begynt å grine, men jeg fikk lov til å være i fred. Lillepusen sørget for at jeg fikk ledd litt i går kveld, og det er bra. Jeg hadde lukket døra ned til kjelleren uten å være klar over at lillepusen var der nede. Pultselig hørte jeg et skikkelig spetakkel i gangen og lurte på om noen hadde gått rett inn til oss og var på vei opp trappa. Nei - det var bare Lillepusen som var desperat etter å komme inn, så hun hadde klatret opp veggen i kjellertrappa og hang fast i dørkarmen oppe. Så da jeg åpnet døra, satt hun øverst på dørbladet og klamret seg fast. Litt av et syn. Og det var ikke bare enkelt å få henne ned, for hun hadde satt klørne godt fast i tømmeret. Måtte bare le av henne. I dag har det vært litt bedre, og jeg har fått gått meg en tur etter jobben. Ungene kom hjem til middag, så for en gangs skyld laget jeg middagen. Laget hjemmelaget pizza i dag. Ungdommen hadde det ganske travelt, så det måtte bli enkel mat. Akkurat nå er Halvdelen sammen med poden for å se fotball på TV. Vi får ikke inn tv3, nemlig. Jeg synes det er godt å være alene nå, for jeg er fortsatt tung. Tårene er ikke langt unna, og jeg har egentlig ingenting å grine for. Æsj. I morgen skal jeg egentlig på en forelesning på universitetet. Jeg har satt meg fore å gjennomføre det, selv om jeg ikke har lyst. Takk igjen til dere som er innom med oppmuntringer, og som deler tanker med meg. Jeg setter stor pris på det. Endret 19. oktober 2005 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 19. oktober 2005 #1246 Del Skrevet 19. oktober 2005 Litt latter er bra når dagene er tunge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. oktober 2005 #1247 Del Skrevet 19. oktober 2005 Deppedager er æsj, men samtidig så går det an å gi seg selv lov til å gråte innimellom også. Det letter av og til litt på trykket, vet du. Håper morgendagen blir mindre deppete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. oktober 2005 #1248 Del Skrevet 19. oktober 2005 Ille at du må ha de tunge dagene dine... man skulle ikke være nødt til det. Disse hjernene våre er for kompliserte og lager jamen mye krøll.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smygel Skrevet 20. oktober 2005 #1249 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) . Endret 10. mars 2009 av Smygel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 20. oktober 2005 #1250 Del Skrevet 20. oktober 2005 Håper du tar litt ekstra godt vare på deg selv når du har det så tungt, det fortjener du som alltid er så god mot andre, og det gjør godt når man har det tungt også! Husk at vi er her for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. oktober 2005 #1251 Del Skrevet 20. oktober 2005 Skriver under på Fakse sitt innlegg jeg. Håper du har hatt en bedre dag i dag og at deppinga er i ferd med å blåse vekk med vinden eller regne ned i sluket eller hvordan nå forholdene er på dine kanter. (Kan forsåvidt tørkes vekk under solen også ) Ha en god kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Queenblue Skrevet 20. oktober 2005 #1252 Del Skrevet 20. oktober 2005 Håper du har det bedre i dag Bettie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luise Skrevet 21. oktober 2005 #1253 Del Skrevet 21. oktober 2005 Ingen takk for rose????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 21. oktober 2005 #1254 Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg ville bare stikke innom deg, for å se hvordan du har det. Ønske deg en god helg og gi deg en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 21. oktober 2005 #1255 Del Skrevet 21. oktober 2005 Tøffe sterke Bettie! Må kosa deg med mannen og lille pusen.. Håpe du får tatt deg igjen og slappa av i helga... og at den blir fin.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Queenblue Skrevet 21. oktober 2005 #1256 Del Skrevet 21. oktober 2005 Håper du er i bedre form Bettie. Innom og ønsker deg en kjempefin helg, og gir deg mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. oktober 2005 #1257 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hei du. Hvordan går det med deg? Håper du får ei fin og fredelig helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. oktober 2005 #1258 Del Skrevet 21. oktober 2005 HUff, Bettie. Det er helt grusomt med sånne dager. Kjenner til dem jeg også vet du. Det er ikke noe særlig i det hele tatt. Godt du fikk være i fred, selv om det å gråte av og til kan gå begge deler - enten en forløsende gråt, eller en forverrende. Det blir så mange tanker i den gråten, og litt vanskelig å forstå at det er en så primær, nesten automatisk prosess som pågår. Det er lov å ha sånne dager også, husk på det! Det er ikke nødvendig eller sunt for noen å bite i det, holde ut og fortrenge, eller få dårlig samvittighet fordi man er selvsentrert eller synes synd på seg selv. For det er naturlig det også. Mørket er jo her som jeg har nevnt, og som du har merket, og det gjør at dagene blir tyngre. Det er flott at du likevel holder hodet over vannet på ditt vis, men jeg håper du har lært av tidligere erfaringer at det er lov å være svak også. Jeg kan ikke komme med råd eller vink, bare være her på en eller annen måte, og liksom bare holde ut for deg. Husk å ta vare på deg selv og bruke de du kan bruke når livet blir ekstra vanskelig. Håper helgen kan bli avslappende for deg, så du ikke er helt på bakbeina på mandag. Du har en krevende jobb, men en Gro-dag er også lov vet du. Du er en støtte for mange her inne, og i hvert fall for meg. Du er så sterk og klok du, Bettie. Som det tredje medlemmet av Trappekameratene, så dytter jeg deg et trinn opp i dag. God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 22. oktober 2005 #1259 Del Skrevet 22. oktober 2005 Skal ikke si at jeg forstår deg, Bettie. For jeg er jo ikke deg. Men jeg forstår deg ut fra mitt standpunkt, da jeg selv og har slitt med mye depresjoner og dritt. Ikke akkurat angst (så derfor vet jeg jo ikke hvordan det er), men litt med nerver har jeg vært borte i. Bare husk at det er lov å ha slike dager. De blir bare mye verre om man får dårlig samvittighet av de. Og om dagene ikke går over (for meg kan slike perioder vare en god stund) så finnes det hjelp å få, og det er ingen skam i å spørre om hjelp. Ingen som fordømmer en for det. Er glad for at du er her inne, og deler så mye av deg selv med oss Håper du får en koselig helg, og at den ikke blir oppspist av triste tanker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 22. oktober 2005 #1260 Del Skrevet 22. oktober 2005 Håper du får en fin kveld, bettie: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå