Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

Tirsdag 4.oktober

Jeg ser oss to damer for meg, Cata, med hver vår ball og hver vår golfkølle, utfordre hverandre til å bruke mindre enn 100 slag til neste hull. Vi hadde blitt litt av et radarpar, ja.

Strikking hører høst og vinter til, for meg, seroxata, og så har jeg noe å henge fingrene i.

Sånne broerier - det har derimot jeg ikke helt taket på, Dødspingvinen. Godt vi har litt forskjellige intersser i verden. Og selvfølgelig er mine katter de mest spesielle katter i verden - for meg.

Fikk ikke gjort en millimeter på rapporten i dag, Fakse. Hele datasystemet lå nede. Gjett om jeg var fornøyd.

Jeg ankom jobben glad og fornøye og klar til å ta fatt på rapporten - men den gang ei. Hele datasystemet lå nede. Var ikke mulig å logge meg på engang. Først skulle det være oppe igjen i løpet av et par timer, så da ryddet jeg ferdig arbeidspulten min. Så kom ny melding - noen timer til. Da fikk jeg lest grundig alt som har ligget og ventet på at jeg skulle få tid til å lese det. Siste beskjed kom ved 1-tiden. En del måtte hentes i Oslo. kanskje systemet ville være oppe i løpet av ettermiddagen/kvelden. Da pakkeg jeg sammen og gikk. Hadde ikke flere ryddeoppgaver og kom ingen vei uten PC'n.

Hjemme fant jeg fram en stolpute og en utestol og satt meg i husveggen i sola. Det var nesten sommervarmt i dag. Så det ble noen timer ute. Herlig.

Energibølgen min er i ferd med å ebbe ut, noe jeg ante at den ville gjøre, men helt borte er den ikke enda. Fikk i hvert fall lagt på plass klær og dratt litt over stuegulvet. Kattene har det med å dra med seg barnåler og andre morsomheter i pelsen.

Fikk endelig sikkerhetspakka på PC'n til å funke skikkelig. Har vært så sint på Telenor at jeg nesten bytta operatør. 6 mail og 3 telefoner har det tatt på få systemet til å funke skikkelig. Kundeservice??????

Men - jeg er blid nå, og skal sette meg foran TV-n med strikketøyet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Titt tei igjen :) Beundrar det at du kan gjera ting på ein så effektiv måte! Sjølv likar eg å slappa av litt her og der...

Så heldig du er som har kosete kattar, det er så utrulig koseleg! Misunner deg :sjenert: Og så har eg så lyst på ein slik vinduskarmkatt :)

Kor gamle er dei?

Skal du ha perler på pulsvarmarane dine? Mamma har strikka slike til meg, og eg synes at dei er veldig gode og varme, og superfine :)

Sat du verkeleg i solveggen idag? Ååååh det høyrest fantastisk ut, godt at det ikkje er så kaldt endå.

Ha ein fin tirsdagskveld og ein fin dag i morgon! Håpar foten din bestem seg for å bli frisk som en fisk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nei. Kranglete datasystem er ekle saker - spesielt når man har bestemt seg for å tilbringe arbeidsdagen ved PC'n. Dumt å ikke få gjort ting man har bestemt seg for.

Synd energibølge er på nedadgående, men samtidig har du jo vært så flittig den siste måneden at du fortjener jammen å roe ned litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Kjekt med datasystem som ikkje funker ja.... :sjenert: Vi er blitt så avhengig av datasystem over alt at alt detter liksom i dass når d ikkje fungerer som d skal.. :ironi: Uffa... håper d er bedre imorra då.. ;) Ha en fin tirsdagskveld.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flowerpower.

Du var sikkert inne og skrev mens jeg holdt på, for jeg så deg ikke.

Jeg er "arvelig belastet" med flytting. Mine foreldre flyttet også mye i min oppvekst, og har nå flyttet inn i en leilighet, så jeg har ikke noe barndomshjem å henge ved.

Foten er litt bedre. Området som sover, og hvor følsomheten er liten ,er noe mindre. Det går sikkert over av seg selv.

Hallo Årolilja

Bøllepusen - skogskatten - er en voksen dame på 12 år. Men hun er like sprek og fanger mus hver dag. Lillepusen er snart ett år gammel, og derfor ganske ung. Det er sikkert derfor hun er så leken. jeg kommer nok til å pynte vantene, ja. Entern brodere noe, eller sy på perler eller annet stæsj.

Titt-tei blondinen

Jeg vil fortsette å ri på energibølgen, Cata. Jeg får til så mye da, og få ting stopper meg. Blir nesten verdenmester og finner fortere løsninger på problemer. Det er en veldig god tilstand. Men jeg vet at den ikke varer evig. Jeg vil bare ikke at den skal ende i en negativ bølge. Kranglete datasystemer er noe herk, særlig når dagens planer blir ødelagt, og en frist nærmer seg.

Vi har jammen blitt avhengige av datasystemene, ¤Escada¤, det er sikkert. Satser på en bedre dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei du!

Du har fortsatt nok å henge fingrene i ser jeg!

Her var det også helt nydelig! Var på høstfest med pasientene på jobben i går og det var bare helt nydelig å gå dit! Solen varmet skikkelig og det var helt vindstille! Slike dager er jeg glad i!!

Håper datan er oppe på jobben i dag da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Bettie.

Håper energibølgen varer en stund til.

En får jammen meg gjort mye når en er på topp.

Fint at foten din er litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 5. oktober

Hallo baby-E. Ferdig med besøket i plankebyen? FFK vant i hvert fall siste kamp, så vi er ikke helt i bunnen nå, men skummelt nær. Er det ikke deilig med varmt høstvær?

Hei-hei Swan. Jeg er imponert over at du tar deg tid til et dagbokbesøk. Koselig.

I dag fungerte i hvert fall nettet på jobben etter hvert, så jeg kom igang med rapporten min. Fikk lagt inn de fleste grunnlagstallene, så er det bare å justere og regne for å få det til å gå opp. Må hente noen tall fra noen andre, men de er på høstferie nå, så jeg får vente til mandagen.

Men jeg fikk unna en del må-arbeider, noen brev og litt av hvert annet, så nå er jeg faktisk ajour. I morgen har jeg tenkt å ta meg fri rett og slett.

Jeg har kastet ut vekta hjemme. Eller rettere - da vekta vi hadde takket for seg, gadd jeg ikke kjøpe noen ny. Men i dag var jeg på vekta på jobben. Jeg lurte på om jeg ikke hadde gått ned litt, for klærne er blitt litt vide. Og jammen har jeg gått ned 10 kg siden i sommer. Sånn er det å flytte. Det gjør ingenting, for jeg har fortsatt en del å gå på, men det var litt overraskende.

Etter at jeg kom fra jobb bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle sette meg i sofaen. Jeg skulle ut i høstværet og gå tur. Det er sol i dag også, men det er ikke akkurat sitte-stille-i-sola-varmt. Så fram med bukse og joggesko og ut å gå. Det er et lite stunt som jeg vil prøve å få til å bli en vane. Siden jeg ikke er så godt kjent i området her, ble det en på-lykke-og-fromme-tur. Jeg fant et skilt ned til ....viken, og fant ut at det ville jeg undersøke nærmere. Jeg kom ned til fjorden, og det var så klart at jeg kunne se over til nabofylket. Nydelig, var det.

Før jeg fortsetter må jeg bare innrømme at jeg ikke er overveldende utstyrt med stedsans, heller det motsatte. Men jeg fikk for meg at jeg kunne gå rundt odden og komme inn i en annen vik. Men "min" odde endte i ei steinrøys. Jeg kunne velge å snu (kjedelig), legge på svøm (kaldt og vått) eller klatre opp røysa. Jeg valgte det siste og håpet på å finne en slags vei på toppen, for der ligger det mange hytter. Jeg fant ut at hyttene ikke hadde bilvei. Og siden det var knauser og litt røsslyng, lette jeg etter en sti til jeg fant en og forsøkte å følge den. Det var ikke helt enkelt over steinrabbene, men jeg håpet jeg ville komme fram til noe fornuftig. Uansett - jeg hadde den utsikten, da.

Jeg kom meg ned til det jeg trodde var den veien jeg hadde fulgt ned til viken - men det var feil. Den veien jeg fant nå stoppet midt inne i skogen. Der fant jeg en ny sti og travet og gikk etter den. Det er feigt å snu, fant jeg ut. Den delte seg noen ganger, men jeg trodde jeg kom riktig hvis jeg holdt til høyre.(sier dama uten stedsans)

Det var en del spor på stien, men de brydde jeg meg først ikke om - før jeg så nærmere på dem. Det var elgspor - og elgjakta begynte i dag. Jeg håpet at sporene var gamle og plystert mens jeg gikk videre i håp om at en eventuell elg ville skygge banen. Gjett om jeg hørte at det knaket i skogen. Litt fantasi og dermed er det en elg bak hver en busk.

Jeg håpet også at en ivrig elgjeger ikke ville ta feil av meg og en elg, og vurderte en stund om jeg skulle synge "jeg er ingen elg" mens jeg gikk, men fant ut at det ble for dumt. Tenk om jegeren ikke hørte ordet "ikke".

Jeg fant i hvert fall tilbake til bilveien - uten å møte elg eller jeger. Glad og fornøyd med det. Den timesturen jeg hadde planlagt ble på drøyt halvannen time, den. Men det var jo deilig, da, og så fornøyd jeg er med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, en sånn opplevelse er jo gøy å tenke tilbake på i ettertid. Men man føler seg kanskje ikke så veldig høy i hatten der man går, spesielt om fantasien er i orden. Nå pleier vel elger å være mer redde for folk enn omvendt, og jegere skal være trenet til å skille elger fra damer på skogstur. Men man vet jo aldri da ;).

Nå har jeg forresten lagt ut første dag av ferien i dagboka, så det er bare å titte innom :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ååååå ser for meg syngende elg...eh, nei, syngende Bettie var det visst. Med påklistret gevir for å kamuflere seg for både elg og elgjegere samtidig. :ler:

Det er moro å gå seg vill når man gjør det med måte. Hihi, husker fjelltur med venninne for mange år siden. Tror det var i april, i vårløsninga. Vi rotet oss fullstendig bort og skulle ned en bratt skråning med sånn dyp, ekkel, våt sørpesnø. Kommentar: "Går vi først ned her, så får vi bare fortsette for her er det ikke tale om å gå opp igjen." Vi gikk ned og endte i terreng som var mildest talt ulendt. Vi visste hele tiden hvor vi var i forhold til vei og sånt, det var bare å komme seg dit. Det endte med at vi omtrent gikk armgang fra bjørk til bjørk ned en enda brattere skråning med vått, glatt fjorårsgress.

(Sorry, at jeg kuppet boka di ;) . Minnet sto plutselig så levende for meg.)

Siden du klarte en sånn tur i fin stil, så må det bety at"sovende bein" er bedre. Håper det i allfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja, du har vært på bærtur du. Hehe. Men det ble da en lang og sprek tur. Og jaggu er du ikke lite sprek heller. Og 10 kg (!) mindre... jaja.. det er noen som har det sier nå jeg. Bare pass på så du ikke forsvinner for oss, da. :sjenert:

Torsdag i morgen, og så er det helg! Det blir vel flotters hæ? For slike arbeidere som deg er jo helga høydepunkter. For sånne arbeidsledige nisser som meg, så er helga helt lik alle andre dager, med unntak av søndag - hvor butikkene ikke er oppe.

TIpper du er en smulte støl i morgen, jeg! Får håper du klarer å komme deg opp, da. ;)

GOd natta Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Torsdagsklem!

Ikke bra med en dårlig fot! Håper den kommer seg etterhvert!

Jeg hadde ikke følt meg trygg i skogen hvis jeg hadde sett elgspor - og jeg visste det var elgjakt! Særlig ikke hvis naboen min var på jakt, jeg regner med at han og hundene hadde bestemt seg for å ta meg! :ler:

Ønsker deg en fortsatt fin uke - snart er det helg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 6. oktober

Fantasien min er det ingenting i veien med. Fakse, men jeg måtte jo le litt av meg selv der jeg gikk og så elger både her og der. Det ble litt hysterisk.

Helt i orden å overta litt her inne, Cata. Det er sikkert mange som har gått seg litt bort, og det kan jo bli mye moro av det - etterpå og når det bare er litt man har gått seg bort.

Skikkelig bærtur, Hope. Jeg fant faktisk noen gjenglemte tuer med blåbær også - så de bærene plukket jeg i meg. Heldigvis var jeg ikke støl i dag. Jeg fryktet det litt selv, men kroppen er helt fin. Kommer sikkert av at jeg har brukt kroppen mye under flyttinge.

Snarveier må testes, de, Fighter. Om ikke annet så får å se hvor snare de er. Noen ganger blir jo snarveiene til omveier, da.

Huff - med den hundenaboen din, Væren hadde jeg følt meg enda mer utrygg i skogen, ja.

I dag har jeg tatt meg fri. Jeg har en drøy ferieuke til gode, så jeg bestemte meg for at en torsdag var en fin dag å feriere på. Hadde jeg tatt fri i morgen, hadde jeg følt meg forpliktet til å være flink husmor, men torsdag er en dag for tidlig til å gjøre husrent, så det har vært en fin da.

Jeg sov ganske lenge, og Halvdelen hadde kaffen klar da jeg sto opp. Tusla rundt i morgenkåpe og drakk kaffe og gjorde absolutt ingenting fornuftig på formiddagen. Jeg hadde en legetime på ettermiddagen, og sola skinte deilig å dag også, så jeg fant fram joggeskoene i dag også, men i dag valgte jeg en vei jeg kjenner litt til. Jeg ville se hvor lang tid en rundløype ville ta. Måtte ta en avstikker langs fjorden i dag også. Vi bor bare 10-15 minutter fra sjøen, men jeg møtte gjerder i dag, og jeg hadde ikke lyst til å klatre over dem.

Så jeg gikk en annen vei, og kom forbi en gård der noen hester var ute. Hester er noen flotte dyr.

Borti veien fant jeg et artig skilt:

Kjør sakte. Elgjakt. Se opp for elg/hund.

Så jeg får bare passe meg.

Den rundløypa er litt i korteste laget, fant jeg ut i dag, så jeg må finne en ekstra sløyfe. Synes det er kjedelig å gå fram og tilbake på samme vei. Får se om jeg finner en sti eller noe.

Det har skyet over nå, så det er litt høstkaldt ute, men inne er det deilig. Halvdelen kommer seint hjem i dag, så jeg får mekke noe mat selv. Frøkna lurte på om hun skulle komme hjem til middag i dag, men betenkte seg da hun hørte at det var bare jeg som skulle lage mat til meg. Gidder ikke lage så mye fancy når det er bare til meg, og frøkna hadde ikke så veldig lyst på lettvindt mat. Får vel sette igang med maten før det blir for seint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, synes jeg ser deg da du surret rundt i skogen :ler: Jeg er heldig sånn, er født med temmelig god stedsans. Blir enkelt å gå turer på Gran Canaria har jeg skjønt,- de har jo satt opp røde T-er akkurat som vi har på fjellet her :overrasket:

Gikk du virkelig ned 10 kg :overrasket: Wow! Ja, det kommer nok ikke jeg å gjøre! Jeg burde, men jeg får nok heller satse på bading og fjellturer når jeg kommer ned tror jeg :sjenert:

Ha en fin kveld,da Bettie :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Uffa ikkje kjekt å rota seg vekk i skauen nei! :overrasket: Godt du fant veien igjen då.. :) Har du laga syltetøy av blåbærene du fant,el bare kot deg med de som de var? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...