Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt laber dag i dag, så jeg stikker bare innom og ønsker deg god helg. Håper du snart er på vei opp fra bølgedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Escada¤

Heia... :sjenert:

Føle meg ikkje som en energi-bunt eg for tida heller... men d kan jo ha med at sommarferien nett er ferdig.. og at d ikkje er lika festelig å gå på jobb... ;) Men d går vel over... håpe du får gnisten igjen snart.. :roll::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du skriver om turen din, og så fint at det ble en så vellykket tur.

Jeg skulle gjerne vært i Polen selv en tur, og en vakker dag skal jeg nok komme meg dit. Liten var der med skolen for et par år siden, og var helt i sjokk etterpå, selv om hun var godt forberedt og visste historien....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei der,

Håper du har hatt en fin lørdag og at huset begynner å komme ned i sine esker og kasser. Det er vel ikke så lenge til dere er på flyttefot nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 20.august

Så hyggelig med så mange hilsner.

Takk, seroxata. Jeg håper også formen vil stige litt.

Jo - det er meldt fint vær også i morgen, og det har vært varmt og godt i dag, dark angel.

Det er bare at jeg ikke liker å synes synd på meg selv, Hope. Jeg blir så "liten", da, og spesielt konstruktivt er det ikke heller. Men jeg tillater meg et lite dypp i selvmeldlidenhetsdammen av og til.

Jeg merker at stemningen har snudd litt på jobben, Væren. Det er litt lettere, og konfliktnivået er litt mer dempet. Gjør ingenting, det.

Takk for helgehilsen, queenbee

Hei Cata. Det er visst labre dager for noen og en hver. Kanskje vi skal lage en klubb?

Jeg håper også bølgedalen av mer som et skvulp å regne, Swan. Har ikke tid til å deppe nå.

Kanskje energi burde kunne kjøpes i literpakninger, ¤Escada¤

Jeg kan godt tenke meg at Liten var i sjokk etter turen, mysan, for det gjør sterkt inntrykk.

Hei Midnattsol - skal prøve å finne deg og se hvordan det står til med deg.

Takk for hilsen, blondinen

I går var det ganske rolig på jobben, så jeg fikk gjort unna en masse småjobber.

Sånne småjobber tar myyyye tid. Vel hjemme sovnet jeg - som vanlig nå.

Men i dag har jeg vært litt flink. Jeg har demontert sengene på gjesterommet og pakket alt som var der, og vasket tak og vegger + vindu. Så nå er det rommet klart, og jeg kan sette saker og ting inn dit. Jeg fikk pakket ned nesten alle bøkene på stua også - og det ble noen esker. Og jeg har vasket tre maskiner med klær, så nå er det nesten tomt i skittentøyskurven. Det var kjempefint tørkevær, så alt ble tørt i løpet av dagen.

Etter at jeg hadde gjort meg ferdig med gjesterommet, fant jeg fram solsenga og la meg ute og leste litt. En god og varm sommerdag i august.

Frøkna kom til middag i dag også. Hun skal spare penger, så hun har bestilt mat hos Halvdelen. Hun kan det med å snu faren sin rundt fingeren.

I morgen har jeg fryseboksen på planen. Der skal det ryddes og så skal den av-ises og vaskes. Halvdelen skal få være med på den jobben. Tar kjøleskapet i samme slengen. Det er bare 14 dager til vi flytter, så det er greit å gjøre slike ting nå. Kan ikke si jeg gleder meg til jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Hei Bettie

Er du i full gang med av-ising av fryser og kjøleskap på morgenkvisten?

Ja det er mye å gjøre når en skal flytte. Det er først da en ser hvor mye en har.

Jeg sparer på så mye. Eller gjorde.

Fikk inn med morsmelka at jeg ikke skulle kaste noe. Det kan komme til nytte en gang. Kanskje..

Nå er det fram med strykebrettet, og så skal jeg litt ut i sola etterpå.

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så effektiv du er! :)

Det kan høres ut som om du kommer til å være i rute med pakkingen når flyttedagen kommer. Av-ising av fryseboks og sånn er jo bare kjempekjedelig, sånne jobber pleier jeg å overlate til hannsauen. Dvs. det er han som pleier å "huske" på det, jeg pleier å "glemme" at det må gjøres iblant... :sjenert:

Godt å høre at du tar deg tid til å nyte sola litt når den dukker opp; jeg bommet jo litt på det i sommerferien da vi malte huset... Når jeg endelig slengte kosten i fra meg og fikk bikini på, var det slutt - da forsvant sola bak nærmeste sky! :ler:

Håper energien og overskuddet kommer tilbake snart. Jeg har spist vitaminer, jerntabletter og omega3 tabletter en måneds tid, og føler faktisk at jeg har mer overskudd og glede i kroppen enn på lenge. Kanskje det er innbilning, men pytt-pytt - det føles i alle fall godt! ;)

Ønsker deg en kjempefin ny uke, Bettie! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 21. august

Ja i dag ble det full opprydding av av-ising av fryser og kjøleskap, queenbee. Det er en kjedelig jobb, men nå er den gjort og fryseboksen en klar for flytting. Jeg hører til de som sparer, jeg også, - og på det meste. Men så får jeg sånne rydderaptuser, og da forsvinner mye av det jeg har samlet på. Så denne gangen har det faktisk ikke vært så mange saker og ting å kaste, men en haug med papir.

Dine hilsner er små lyspunkt, blondinen.

Jeg tok med meg Halvdelen, Væren. Vi fant noe mat i bunnen av fryseren som nesten var klar for arkeologiske undersøkelser, men den ble utryddet eller ryddet ut, så nå er det are friske varer igjen. Halvdelen fikk gleden av å rydde kjøleskapet mens jeg tok siste finish på fryseren. Greit å dele på arbeidet.

Og skittentøyskurven er helt tom. Puttet det som var igjen i vaskemaskinen i dag. Jeg vet det ikke varer lenge, men jeg nyter synet den korte stunden det varer.

Når jeg først var i gang og hadde energi til å gjøre noe, pakket jeg vekk resten av bøkene våre, og alle CD-ene. Og så har jeg satt fram en pappeske til diveres - sånt som jeg finner her og der og som jeg ikke riktig vet hva jeg skal merke det som. Dessuten rydda jeg ferdig kottet under trappa, så nå er det nesten bare klær og kjøkkenet igjen.

Det ble dessuten en god stund på solsenga med ei bok også. Hørte rykter om dårlig vær, så jeg fant ut at jeg måtte bruke sjansen til soltilbeding mens den var der. Sovnet selvfølgelig en liten stund, men det gjorde ikke så mye.

I morgen skal jeg på møte hele dagen. Det er slitsomt på en måte, men jeg håper jeg har energi nok til å ta fatt på klesskapene. Kan nok hende at det blir noe til Fretex når jeg rydder der. Jeg har fortsatt klær fra 80-tallet, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaaaa, vi starter klubb (ref. din lørdagskommentar). Ellers er jeg kjempeinspirert av flyttesjauen din. Har planer om en større rydde-og kasteaksjon i heimen når bare ferien er unnagjort. Det er 2-3 år siden jeg flyttet sist, så da har det samlet seg rot i skuffer og skap. Og jeg leste nettopp en artikkel i et blad om at det er bra for psyken også å få kastet ut rot og skrot fra hjemmet. Blir ryddigere inni når det er ryddig utapå. Når jeg ser på gangen min så føler jeg at det stemmer! :forvirret:

Så bra at det har blitt litt lettere på jobben din. Som oftest kommer det noe godt ut av sånne "luftrensinger" som du hadde før du tok ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Du har vært effektiv i dag Bettie, fått unna en hel del.

Jeg har ikke gjort noe særlig, lest en bok og slappet av på verandaen.

Vært på musejakt inne.. vi fant den heldigvis bak et klesskap.

Bør vel kanskje begynne å gjøre noe nå, så jeg får gjort litt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Bettie :klem:

Synes ikke det er det aller minste rart du er sliten om dagen jeg!! Du står på og pakker og vasker i tillegg til jobben,- og det er klart det må ta på!

Det du driver med nå er jo Feng Shui i aller høyeste grad! Og når det skjer forandringer sånn er det slitsomt for systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag 22.august

Det er utrolig hvor fort man klarer å samle ting,Cata. Akkurat nå ser jeg på sekker med klær som skal bort. Forresten - hva skal vi kalle klubben vår?

Jo - vi var ganske effektive, queenbee. Det er godt med sånne dager.

Vi er også egentlig bare to, Swan, men vi klarer å fylle skittentøyskurven fort. Jeg skriver egentlig, for frøkna legger igjen et plagg i ny og ne.

Det er kanskje det at det er alle endringer som gjør at jeg er så trøtt, flowerpower. Det er mye å forholde seg til. Har vært borti Feng Shui i en eller annen sammenheng, men nå husker jeg ikke hva det er.

Hei Fakse. Dagen har ikke vært alt for ille, fakstisk.

I dag var det den store møtedagen. Hele dagen var satt av til møter. Det første handlet om budsjett. Jeg lurer på hvor det skal ende, for jammen fikk vi ikke beskjed om at vi må effektivisere enda mer fra og med nyttår. Effektivisere er et annet ord for nedskjæringer. Jeg vet ikke hvor langt ned vi må denne gangen, men det spøker for overtallighet og mulige oppsigelser. Huff. Det er ikke lett å holde motivasjonen oppe i slike ulvetider. Man får nesten være glad man har en jobb. Foreløpig er alt på drøftingsstadiet, så jeg har ikke anledning til å si mye til personalet enda.

Etterpå var det masse større og mindre saker som skulle drøftes. Og det i et lokale som omtrent var lufttomt. Da møtene var ferdige fant jeg ut at jeg ville gå hjem, for møtene ble holdt ikke så langt hjemmefra.

Siden vi ikke tok klesskapene og eskene med vintertøy forrige mandag,hadde vi satt den jobben opp i dag. Vi har sortert med ganske hård hånd.Så nå får Fretex tre sekker med brukbare klær - både sommer- og vintertøy og yttertøy. I tillegg er det to sekker med klær som ikke egnet seg til å gi bort - altså søppel. Jeg trodde ikke jeg hadde så mye klær, jeg, og det var mye som bare har hengt der uten å ha vært brukt på flere år. Så nå er det faktisk litt luft mellom plaggene i skapet.

I morgen skal vi gå gjennom sko. Jeg har ganske mange par, men jeg bruker få av dem, Skal få litt problemer med å kaste noe der.

Og i dag har jeg ikke sovet på dagen. Kanskje jeg er i ferd med å klatre opp av bølgedalen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...